Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)

World of Warcraft: Wrath of the Lich King PC

WoW: Wrath of the Lich King

World of Warcraft: Wrath of the Lich King to drugi dodatek do bestsellerowego MMO firmy Blizzard Entertainment, który został zapowiedziany w trakcie organizowanej w Stanach Zjednoczonych imprezy BlizzCon 2007.

To jest dodatek do gry World of Warcraft.

RPG | fantasy | PvP | PvE | MMORPG | sieciowe

PC Windows
Okładka World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

13listopada2008

13listopada2008

pudełko PL

Wrath of the Lich King to drugi dodatek do najpopularniejszego MMORPG na świecie. Po raz kolejny Blizzard staje na wysokości zadania oferując swoim fanom wiele godzin doskonałej rozrywki. Wprawdzie tym razem zrezygnowano z wprowadzenia nowych ras, ale gracze po obu stronach konfliktu otrzymują nową klasę – Death Knight.

Jest to pierwsza klasa prestiżowa, przeznaczona zarówno do tankowania, jak i zadawania dużych obrażeń. Przeznaczona do walki w zwarciu, jak i na dystans, a nosząca plate. Zakładając nową postać Death Knighta, gracz startuje od 55 poziomu w Ebon Hold. Czeka tam na niego seria questów, które pozwolą na dokładne poznanie nowej klasy. Seria tych zadań jest jedną z najciekawszych, najbardziej zróżnicowanych questline’ów w całym World of Warcraft.

Drugą nowością jest zwiększenie limitu poziomów do 80. Oznacza to, że pojawił się także nowy kontynent – skuty lodem i śniegiem Northrend. Liczba nowych krain jest zbliżona do tych, które były w Outlandach, ale są one większe oraz jest dużo więcej questów. Wrath of the Lich King to także nowa profesja – Inskrypcje. Jest to dosłownie enchanting czarów i umiejętności, czyli ulepszanie ich. Każda klasa ma własne inskrypcje, a tworzy się je za pomocą zbieranych roślin. Nowością jest również „stylista-fryzjer” (pozwalający na zmianę wyglądu postaci za odpowiednią ilość złota), a także duże usprawnienia w interfejsie.

We Wrath of the Lich King pojawiła się również kraina przeznaczona tylko i wyłącznie do walki PvP – Wintergrasp. Tym co odróżnia ją od już istniejących jest wykorzystanie w boju machin latających, którymi może sterować gracz. We Wrath znajdujemy także dwie nowe Areny i jeden battleground. Klasy otrzymują nowe talenty i umiejętności, kilka z nich nawet przeszło dużą metamorfozę, jak chociażby hunter. WotLK to także pod wieloma względami rozwinięcie pomysłów z TBC, zwłaszcza w kwestii PvE. Questy są bardzo zróżnicowane, wiele jest efektownych jak np. bombardowanie z powietrza. Przy lokacjach typu Instance zastosowano identyczny podział jak w TBC, czyli grupy i rajdy dla 10 i 25 osób. Przechodzić je można w trybie normalnym lub heroic.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 1941 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 577 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Gry podobne do World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Klasyfikacja PEGI World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe World of Warcraft: Wrath of the Lich King

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.13 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - recenzja gry

Recenzja 27 listopada 2008, 13:20

Dungeony budową zbytnio nie odbiegają od tego, co gracze poznali w The Burning Crusade. Są krótkie, niezbyt wymagające. Nowością, jeśli chodzi o instancje, jest to, że do raidowych można iść grupami 10 lub 25-osobowymi. Nie ma (przynajmniej na razie) ścisłego określenia, że np. do nowego Naxxramas można iść tylko w 25 osób. Wyjątkiem w raidowym towarzystwie jest Vault of Archavon, ale z całkiem innego względu. Dungeon ten znajduje się w Wintergrasp, czyli w strefie wyznaczonej do PvP. Dostęp do Vault of Archavon ma strona, która wygra zmagania. Działa to na podobnej zasadzie jak Haala w The Burning Crusade, gdzie dostęp do handlarzy był możliwy tylko po wygraniu zmagań o miasto. Hardcore’owi gracze już kilka dni po premierze zaczęli narzekać, że jeśli chodzi o dungeony, to Wrath of the Lich King nie stanowi żadnego wyzwania. Najszybsza gildia wyczyściła wszystko zaledwie w dwa dni, chociaż trzeba zaznaczyć, że była ona doskonale przygotowana po długich beta testach. Zresztą, czy łatwo oznacza źle? Dla większości graczy łatwiejsze dungeony to możliwość zobaczenia całej gry. Skoro płacą taki sam abonament jak hardcore’owi gracze, to dlaczego mieliby nie mieć do nich dostępu?