Seria WarCraft - seria gier
Cieszący się olbrzymią popularnością cykl strategii czasu rzeczywistego, których akcja osadzona została w świecie high fantasy – Azeroth, zamieszkałym m.in. przez ludzi, orki, elfy, krasnoludy i nieumarłych. Markę stworzyła i rozwija firma Blizzard Entertainment, znana m.in. z serii Diablo oraz StarCraft.
Pierwsza gra z cyklu - Warcraft: Orcs & Humans ujrzała światło dzienne w 1994 roku. Tytuł spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród graczy i recenzentów i zachęcił ekipę deweloperską Blizzard Entertainment do stworzenia kontynuacji. Zaledwie rok później na półkach sklepów pojawiła się druga odsłona serii, czyli Warcraft II: Tides of Darkness. Mimo skromnego budżetu produkcji, okazała się ona hitem, co zaowocowało m.in. wydanym rok później dodatkiem Warcraft II: Beyond the Dark Portal. Pełen potencjał gra ujawniła jednak dopiero w 1999 roku wraz z premierą edycji Battle.net, dostosowanej do gry wieloosobowej za pośrednictwem sieciowej usługi zaprojektowanej przez Blizzard. Na kontynuację gracze musieli poczekać do 2002 roku. Wydana wówczas trzecia część cyklu - Warcraft III: Reign of Chaos (wzbogacona w kolejnym roku o dodatek Warcraft III: The Frozen Throne) do dzisiaj uznawana bywa za jedną z najlepszych strategii czasu rzeczywistego w historii gatunku.
Na fali sukcesu marki w 2004 roku firma Blizzard Entertainment zdecydowała się wydać sieciową grę MMORPG – World of Warcraft, która mimo upływu lat pozostaje niekwestionowanym numerem jeden w swojej kategorii (w szczytowym okresie popularności liczba kont abonentów przekraczała 12 milionów). Na przestrzeni dekady doczekała się ona czterech dużych dodatków: The Burning Crusade, Wrath of the Lich King, Cataclysm i Mists of Pandaria. W przygotowaniu jest również kolekcjonerska gra karciana - Hearthstone: Heroes of Warcraft, która udostępniana ma być na zasadzie free-to-play.
Ze względu na gigantyczną popularność, cykl Warcraft na stałe wpisał się w kulturę masową, wykraczając daleko poza sferę gier wideo. Marka doczekała się m.in. adaptacji w postaci gier planszowych, karcianych i RPG (pan & paper), serii ponad 20 powieści i zbiorów opowiadań, a także wydawnictw komiksowych. W planach wytwórni filmowej Legendary Pictures znajduje się ekranizacja gry World of Warcraft. Budżet produkcji, którą wyreżyseruje Sam Raimi (trylogia Spider-Man), wynosi ponad 220 milionów dolarów.