Pirates of the Burning Sea - Sea Dogs jako Massive Multiplayer Online

Nie tak dawno prezentowaliśmy wam grę World of Pirates, czyli nowoczesną wersję legendarnych Piratów Sida Meiera (Sid Meier's Pirates!), przeznaczoną do rozgrywki setek graczy w sieci Internet, a w tej chwili przedstawiam wam grę zatytułowaną Pirates of the Burning Sea. To pozycja z gatunku MMOcRPG również osadzona w XVIII wiecznych, pirackich realiach, jednakże wykonana w nowoczesny sposób, z zaawansowaną grafiką 3D (Intrinsic Alchemy engine). Osobiście określiłbym ją właśnie mianem – „Sea Dogs jako Massive Multiplayer Online”.

Przemysław Bartula

Nie tak dawno prezentowaliśmy wam grę World of Pirates, czyli nowoczesną wersję legendarnych Piratów Sida Meiera (Sid Meier's Pirates!), przeznaczoną do rozgrywki setek graczy w sieci Internet, a w tej chwili przedstawiam wam grę zatytułowaną Pirates of the Burning Sea. To pozycja z gatunku MMOcRPG również osadzona w XVIII wiecznych, pirackich realiach, jednakże wykonana w nowoczesny sposób, z zaawansowaną grafiką 3D (Intrinsic Alchemy engine). Osobiście określiłbym ją właśnie mianem – „Sea Dogs jako Massive Multiplayer Online”.

Jak wspomniałem na wstępie akcja gry toczy się na Karaibach w XVIII wieku, zaś gracz staje się kapitanem okrętu, może dowolnie modernizować swój statek i dowodzić jego załogą oraz zadecydować, czy stanie się piratem, korsarzem, kupcem czy też dowódcą okrętu królewskiej marynarki wojennej - jak w każdej grze tego gatunku wszystko zależy tylko od decyzji grającego. Twórcy dość szczegółowo odtworzą ówczesne Karaliby, na mapie ograniczonej linią kontynentu znajdziemy wszystkie ważniejsze wyspy, a wielkość świata gry zostanie specjalnie dostosowana do tego, by zapewnić kilku tysiącom grających na jednym serwerze satysfakcjonującą rozgrywkę, tj. wzajemną interakcję, przez co rozumie się m.in. w przypadku grupy graczy piratów, tworzenie flotylli okrętów i wspólne atakowanie konwojów handlowych, plądrowanie miast portowych, czy też jako kapitan jednostki służącej pod sztandarem jej królewskiej mości, polowanie na piratów i walka z wrogami własnego państwa.

Pirates of the Burning Sea - Sea Dogs jako Massive Multiplayer Online - ilustracja #1

 

Naturalnie Pirates of the Burning Sea to nie tylko walka. Świat gry pełen jest najróżniejszych portów i osad ludzkich zamieszkałych przez NPC-ty, a gracz może zająć się np. zarabianiem pieniędzy, budową ogromnej morskiej kompanii handlowo-transportowej, uczestniczeniem w wyprawach badawczych i odkrywaniem nowych lądów oraz szeregiem innych atrakcyjnych rzeczy. Twórcy przygotują również pokaźną ilość questów, związanych także z aktualną sytuacją polityczną, tj. powolnym zmniejszeniem się wpływów Hiszpanii w Nowym Świecie i narastającymi ruchami niepodległościowymi w Ameryce. Znacznie ma również przynależność do danej grupy społecznej, począwszy od narodowości (co wiąże się np. z portami do których możemy wpływać), aż po pomniejsze organizacje założone przez samych grających. Istnieje też możliwość samodzielnej budowy okrętów czy wytwarzania broni i to nawet wykorzystując własne tekstury i modele 3D. Gracze poza własnym okrętem mogę posiadać własne posiadłości, domy, itp.

Jak widać, zapowiada się całkiem niezła pozycja z gatunku MMOcRPG. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez producenta, zespół Flying Lab Software (twórcę gry Rails Across America) prace nad tym tytułem trwają już rok, a jego premiera będzie miała miejsce zimą 2003 roku. Jak w innych podobnych grach z gatunku MMO, tak i tu za możliwość gry trzeba będzie zapłacić comiesięczną opłatę w wysokości około 10 dolarów. Wymagania gry będą wysokie, tj. min. procesor 1GHz, karta grafiki min. GeForce 3, dużo pamięci i szybkie połączenie z Internetem. Gra będzie uaktualniana za pomocą systemu Steam firmy Valve Software.

Oficjalna strona gry.

Pirates of the Burning Sea - Sea Dogs jako Massive Multiplayer Online - ilustracja #2
Pirates of the Burning Sea

Pirates of the Burning Sea

PC
po premierze

Data wydania: 22 stycznia 2008

Informacje o Grze
8.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2003-01-24
10:24

Alucard Pretorianin

😉

Tak Kochani.... a slyszeliscie o PIRATES ONLINE..... tez MMOcRPG i tez chyba w tym roku..... screeny tej giery sa o niebo lepsze od tych ktore widzicie wyzej...

Komentarz: Alucard
2003-01-24
10:39

zanonimizowany5664 Pretorianin

Kochani !!!

Na ta grę czekam z utęsknieniem ... miejmy nadzieję że miodnosc i klimat będą na najwyższym poziomie ... bo o grafike się nie martwie .

Komentarz: zanonimizowany5664

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl