Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2020, 13:20

Pierwszy dzień IGN Expo - trailery, gameplaye i zapowiedzi

Pierwszy dzień wydarzenia IGN Expo przyniósł ze sobą sporo materiałów z gier. W ramach pokazu otrzymaliśmy trailery i pokazy rozgrywki z takich tytułów, jak Observer: System Redux, Yakuza: Like a Dragon, Mortal Shell oraz trzecie DLC do Borderlands 3. Nie zabrakło też zapowiedzi nowych produkcji.

Odwołanie tegorocznych targów E3 (i nie tylko) poskutkowało zapowiedziami licznych zastępczych imprez. Jedną z nich zorganizował serwis IGN, który wczoraj wystartował z IGN Expo i zaprezentował garść materiałów z gier. Nie znalazły się wśród nich zapowiedzi wielu wysokobudżetowych produkcji, niemniej warto przyjrzeć się, co przyniósł pierwszy z czterech dni IGN Expo.

Rustler (Grand Theft Horse)

„Średniowieczne GTA” od polskiego zespołu to intrygujący pomysł, ale czy w tym szaleństwie jest metoda? Na to pytanie może odpowiedzieć nowy gameplay z Rustlera, prezentujący grę w wersji alfa. Wciąż nie znamy daty premiery, lecz udostępniony materiał wyraźnie pokazuje, w jakim kierunku zmierza projekt studia Jutsu Games.

Yakuza: Like a Dragon

Jeśli zamiast polskich dziwactw w konwencji GTA preferujecie japońskie dziwactwa w klimacie GTA, może zainteresować Was materiał z gry Yakuza: Like a Dragon. Produkcja jest dostępna od dłuższego czasu w Japonii, ale na Zachód trafi dopiero za jakiś czas. W tej sytuacji prawie 15-minutowy pokaz rozgrywki powinien umilić nam oczekiwanie na premierę nowej odsłony tej uznanej serii w naszych stronach. Jeśli wierzyć dotychczasowym ocenom (np. japońskie Famitsu przyznało grze notę 38/40 – podajemy za serwisem Gematsu), mamy na co czekać.

Mortal Shell

Soulslike studia Cold Symmetry, zapowiedziany pod nowym tytułem na początku kwietnia, został w końcu zaprezentowany na kolejnym materiale, i to nie jednym. Gracze otrzymali zwiastun rozgrywki, a także dłuższy pokaz tejże na osobnym filmiku z komentarzem twórców. Dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej na temat „cielesnych powłok”, pełniących w grze funkcję klas. Nie będą one dostępne od samego początku: wpierw będziemy musieli poznać imię zmarłego, a tym samym odkryć jego przeszłość. Historie poległych bohaterów będą ujawniane stopniowo, wraz z odblokowywaniem kolejnych zdolności, co idzie w parze z narracją środowiskową znaną z serii Dark Souls. Co ciekawe, po „śmierci” wciąż będziemy mogli walczyć, ale bez materialnej formy od zgonu będzie nas dzielić jeden punkt zdrowia.

Gameplay wyraźnie pokazuje, że fani soulslike otrzymają wszystko, za co pokochali dzieła From Software: wymagającą rozgrywkę z trudną, ale satysfakcjonującą walką i nie cackającą się z graczami. Znajdzie się też garść ciekawych rozwiązań, a twórcy inspirują się nie tylko serią Souls (autorzy wspomnieli m.in. Quake’a w kontekście atmosfery). Część szczęśliwców będzie mogła zweryfikować te obietnice 3 lipca, kiedy to rozpoczną się zamknięte beta-testy Mortal Shell na komputerach osobistych. Po szczegóły zapraszamy do osobnej wiadomości.

Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

Źródło: IGN.

Klimatyczna gra z wilkołakami w klimatach urban fantasy na licencji papierowego RPG – tak krótko można podsumować Werewolf: The Apocalypse – Earthblood. Zapowiedziana w 2017 roku produkcja studia Cyanide pojawiła się na IGN Expo z nowym zwiastunem. Niestety, autorzy nie skorzystali z okazji, by w końcu zaprezentować rozgrywkę – przynajmniej nie w formie filmiku. Pocieszeniem może być garść screenów, które serwis IGN zamieścił w osobnym artykule. Być może gameplay pojawi się przy okazji imprezy Nacon Connect, rozpoczynającej się 7 lipca, kiedy to mamy poznać kolejne informacje na temat gry.

Voidtrain

Surrealistyczny survival z podróżami międzywymiarowymi oraz pociągiem w tle to nowa produkcja studia Nearga. Gra ma trafić do graczy pod koniec roku, co twórcy ujawnili na opublikowanym zwiastunie. Zabawa będzie się toczyć w perspektywie pierwszej osoby, a oprócz widocznych na trailerze strzelanin ważnym elementem gry będzie ulepszanie tytułowego pociągu oraz – zgodnie ze schematami gatunku – przetrwanie w nowym środowisku. Każda rozgrywka w Voidtrain ma być nieco odmienna za sprawą systemu generowania środowisk, wydarzeń i obiektów w świecie gry, a swoje dołożą też decyzje gracza.

The Riftbreaker

Twórcy X-Morph: Defense również zaznaczyli swoją obecność w pierwszym dniu IGN Expo, prezentując 5 minut rozgrywki z The Riftbreakera. Gra akcji z elementami RPG, RTS oraz produkcji tower defense to z pewnością nietypowa mieszanka, ale filmik daje nam wyobrażenie, czego możemy spodziewać się po produkcji: budowy bazy, eksplorowania w poszukiwaniu surowców oraz – jakżeby inaczej – hord nieprzyjaźnie nastawionych istot do wybicia. Gameplay możecie obejrzeć poniżej. The Riftbreaker zadebiutuje w tym roku na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC.

Chivalry 2 na konsolach

Chivalry: Medieval Warfare to – mimo wszystko – produkcja ciesząca się pewną sławą wśród pecetowych graczy, mimo coraz liczniejszej konkurencji. Jednak kontynuacja będzie miała okazję powalczyć o nowe grono fanów. Torn Banner Studios zapowiedziało bowiem konsolowe wydanie Chivalry 2, które trafi nie tylko na PlayStation 4 oraz Xboksa One, ale także ich następców: PS5 oraz XSX. Co więcej, tytuł pozwoli na wspólną zabawę posiadaczom wszystkich platform w ramach funkcji cross-play.

The Waylanders

Zapowiedziane dwa lata temu The Waylanders – nowe dzieło Mike’a Laidlawa, ojca serii Dragon Age – dawno podbiło Kickstartera. Jednak dopiero teraz twórca zdecydował się ujawnić termin premiery gry we Wczesnym dostępie Steama. Co przygotował dla nas zespół wspierany przez Chrisa Avellone’a, przekonamy się już 16 czerwca. Studio Gato Salvaje przedstawiało swój projekt jako quasi-historyczne RPG z dodatkiem magii, w którym pokierujemy grupą poszukiwaczy przygód przemierzających tereny średniowiecznej i starożytnej Hiszpanii. Dokładna data premiery pełnej wersji pozostaje nieznana, ale twórcy przewidują wyjście z wczesnego dostępu na przełomie 2020 i 2021 roku.

Metal: Hellsinger

Co się stanie, gdy połączymy Dooma z grą rytmiczną w stylu Guitar Hero, Rhytm Heaven lub Crypt of the Necrodancer? Najwyraźniej odpowiedzią jest Metal: Hellsinger od studia The Outsiders, czyli twórców niedoszłego symulatora potwora Darkborn (znanego wcześniej jako Project Wight). Jako Niewiadoma – pół demon, pół człowiek – będziemy torować sobie drogę przez piekło bronią palną i białą, wyrzynając wrogów w takt metalowej muzyki, a im lepiej poczujemy rytm, tym większe będziemy siać spustoszenie. Wszystko to z komentarzem Troya Bakera, który pojawi się w grze w roli narratora. Brzmi intrygująco, ale z zachwytami bądź krytyką przyjdzie nam się wstrzymać do czasu ujawnienia kolejnych informacji. Premierę Metal: Hellsinger wyznaczono na przyszły rok. W międzyczasie możecie obejrzeć pokaz rozgrywki oraz towarzyszący mu wywiad z twórcami.

Wasteland 3: Factions of Colorado

W trakcie pierwszego dnia IGN Expo poznaliśmy też stronnictwa, które pojawią się w nadchodzącym Wasteland 3. Nie jest to szczególnie długa prezentacja, ale daje dobre wyobrażenie o gościnności mieszkańców postapokaliptycznego Kolorado. Trzecia odsłona serii Wasteland zadebiutuje 28 sierpnia na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Second Extinction

Kooperacyjna strzelanka z dinozaurami od studia Systemic Reaction również doczekała się pokazu rozgrywki. O Second Extinction dowiedzieliśmy się zaledwie miesiąc temu w ramach prezentacji Xbox 20/20, tak więc w tym przypadku nie musieliśmy długo czekać na gameplay. W grze zmierzymy się ze zmutowanymi prehistorycznymi gadami w towarzystwie dwóch znajomych, aczkolwiek co bardziej ambitni będą mogli spróbować poczuć się jak Doom Slayer i samotnie stawić czoła bestiom. Jak to wygląda w praktyce, możecie się przekonać, oglądając gameplay, które zamieszczamy poniżej. Przy okazji potwierdzono, że Second Extinction trafi na konsole Xbox One oraz Xbox Series X.

Observer: System Redux

Studio Bloober Team nie pokazało swojego nowego projektu, ale zdecydowało się zaprezentować odświeżone wydanie Observera. Dotychczas mieliśmy okazję zobaczyć jedynie porównanie graficzne gry na konsolach ósmej i dziewiątej generacji. Tym razem polscy twórcy udostępnili dłuższy pokaz rozgrywki z komentarzem artysty Tomasza Bentowskiego. Filmik daje też przedsmak nowej zawartości fabularnej, którą otrzymamy w ramach Observer: System Redux. Gameplay zamieściliśmy poniżej.

Alex Kidd in Miracle World DX

Gdyby zapytać graczy o maskotkę firmy SEGA, pierwszym skojarzeniem musi być niebieski jeż lubujący się w przekraczaniu dozwolonej prędkości. Jeśli jednak cofnąć się w czasie bardzo, bardzo daleko, odpowiedź na to pytanie brzmiałaby: Alex Kidd. Najwyraźniej wydawca postanowił nam przypomnieć o swojej dawnej ikonie zapowiedzią Alex Kidd in Miracle World DX, czyli odświeżonej wersji pierwszej gry z tytułowym bohaterem. Rzecz jasna, nie jest to prosty remaster produkcji z 1986 roku – oprócz współczesnej oprawy wizualnej otrzymamy znacząco zmodyfikowaną rozgrywkę, z nowymi mechanikami, poziomami etc. Osoby wielbiące retro będą też mogły bawić się w towarzystwie oryginalnej grafiki. Czy będzie to równie udany powrót „zwolnionej” maskotki, co w przypadku Crasha Bandicoota? Być może, ale na razie możemy ocenić jedynie pierwszy zwiastun Alex Kidd in Miracle World DX.

Demon Turf

Mieliśmy dwuwymiarową platformówkę, mamy i platformówkę (prawie) 3D od twórców dziwacznego Slime-San. Demon Turf, bo o nim mowa, doczekało się pierwszego zwiastuna oraz pokazu rozgrywki. Jako młoda demonica Beebz nie w głowie nam uratowanie świata – naszym celem będzie zawładnięcie całą krainą, co będzie wymagało pokonania rządzących nią gangów potworów. Gra wyróżnia się zastosowaniem dwuwymiarowych postaci na tle trójwymiarowych poziomów, przy czym wygląd tych ostatnich zmienia się po wyczyszczeniu planszy z wrogów. Gra zmierza na PC (Epic Games Store i Steam) oraz konsole Nintendo Switch i Xbox One, na które trafi na przełomie 2020 i 2021 roku.

Pathfinder: Kingmaker

IGN Expo stało się okazją dla studia Owlcat Games, by zapowiedzieć konsolowe wydanie gry Pathfinder: Kingmaker. Tytuł trafi na PlayStation 4 oraz Xboksa One 18 sierpnia. Jednocześnie z debiutem wersji na te platformy produkcja otrzyma oficjalny tryb turowy.

Beyond Blue

Dla odmiany otrzymaliśmy też zwiastun produkcji, której premiera była bardzo blisko. Mowa o eksploracyjnej grze przygodowej Beyond Blue, debiutującej dziś na platformach stacjonarnych. Wcześniej tytuł o zwiedzaniu głębin oceanów mogliśmy sprawdzić na urządzeniach mobilnych z systemem iOS. W dzień przed premierą na PC, PS4 oraz XONE twórcy udostępnili nowy zwiastun – możecie go obejrzeć poniżej.

Borderlands 3 - Bounty of Blood

Nowa planeta, pojazdy i wrogowie do pokonania, wszystko to w klimatach westernu – tak w największym skrócie prezentuje się trzecie duże DLC do gry Borderlands 3. Bounty of Blood - A Fistful of Redemption zadebiutuje 25 czerwca, ale już teraz możecie rzucić okiem na atrakcje oferowane przed dodatek na nowym materiale z gry. Gameplay z komentarzem dyrektora kreatywnego Matta Coxa pokazuje 10 minut z gry, w tym wspomniany nowy rodzaj pojazdów – odrzutowe jetbeasts.

Dual Universe

Ostatnią z produkcji pokazanych pierwszego dnia IGN Expo było Dual Universe. Sandboksowe MMO studia Novaquark otrzymało nowy zwiastun. Materiał skupia się na pokazaniu starć z innymi graczami, choć daje to też pretekst do podziwiania kosmosu i przemierzających go statków. Tytuł zadebiutuje w 2021 roku, ale wybrani gracze mogą już sprawdzić Dual Universe w ramach wczesnego dostępu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej