Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2004, 11:35

Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0

Przed kilkoma dniami zapowiedzieliśmy, że na trwających obecnie targach E3, firmy Epic Games oraz nVidia zaprezentują możliwości swojego najnowszego dziecka o nazwie Unreal Engine 3.0. Tak też się stało. Oprócz listy parametrów technicznych, pokazano też pierwsze screenshoty wygenerowane za pomocą tegoż silnika.

Przed kilkoma dniami zapowiedzieliśmy, że na trwających obecnie targach E3, firmy Epic Games oraz nVidia zaprezentują możliwości swojego najnowszego dziecka o nazwie Unreal Engine 3.0. Tak też się stało. Oprócz listy parametrów technicznych, pokazano też pierwsze screenshoty wygenerowane za pomocą tegoż silnika.

Unreal Engine 3.0 jest pierwszym silnikiem graficznym, który w pełni wykorzystuje możliwości zaimplementowanego w dziewiątej odsłonie DirectX, Shader Model 3.0, dzięki czemu gry działające na tym silniku zyskają bardzo duży wzrost jakości efektów graficznych, szczególnie tych związanych z cieniowaniem i oświetleniem. Shader Model 3.0 jest jak na razie obsługiwany wyłącznie przez karty graficzne z serii GeForce 6, których twórcą jest nVidia.

Bez wątpienia, Unreal Engine 3.0 stanie się niezwykle popularny wśród twórców gier. Epic Games postarała się bowiem o to, aby oprócz oszałamiających efektów wizualnych, udostępnić też jeszcze lepsze narzędzia edytorskie, pozwalające wszystkim ewentualnym chętnym, na łatwiejsze wykorzystanie pełnej gamy możliwości silnika.

Lista wszystkich niuansów związanych Unreal Engine 3.0 jest potwornie długa. Wszystkich zainteresowanych dokładnymi parametrami technicznymi, odsyłamy na oficjalną stronę, która znajduje się w tym miejscu. Poniżej natomiast znajdziecie kilka wybranych screenshotów, których pełną kolekcję także można znaleźć na wspomnianej stronie.

 

Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0 - ilustracja #1
Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0 - ilustracja #2
Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0 - ilustracja #3
Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0 - ilustracja #4
Pierwsze screenshoty oraz parametry techniczne Unreal Engine 3.0 - ilustracja #5

 

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej