Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 września 2005, 15:55

autor: Radosław Grabowski

PeCet równie dobrym narzędziem gracza, co PlayStation 3 i Xbox 360

Śmierć elektronicznej rozrywki na PC przepowiadana jest właściwie od połowy ubiegłej dekady, kiedy rozpoczął się triumfalny rynkowy pochód konsol typu PlayStation. Istotnie rola komputera w owej dziedzinie ulegała stopniowej erozji – przyczyniła się do tego też nierozerwalnie związana z nim firma Microsoft, wprowadzając platformę Xbox. Bill Gates nie pozwoli jednak na zanik pecetowego grania.

Śmierć elektronicznej rozrywki na PC przepowiadana jest właściwie od połowy ubiegłej dekady, kiedy rozpoczął się triumfalny rynkowy pochód konsol typu PlayStation. Istotnie rola komputera w owej dziedzinie ulegała stopniowej erozji – przyczyniła się do tego też nierozerwalnie związana z nim firma Microsoft, wprowadzając platformę Xbox. Bill Gates nie pozwoli jednak na zanik pecetowego grania.

Chociaż wspomniana korporacja z Redmond szykuje się właśnie do zainaugurowania dystrybucji konsoli Xbox 360, to chce także w przyszłości znacznie umocnić pozycję systemów z grupy Windows na elektroniczno-rozrywkowym rynku. Ekipa Gatesa zamierza zorganizować osiemnastomiesięczną kampanię reklamową, mającą przekonać graczy, że „Okna” w żadnym razie nie ustępują platformom najnowszej generacji (PS3, X360 etc.). Wszystko po to, aby zainteresować użytkowników rozrywką w środowisku systemu operacyjnego Windows Vista – obecnie znajduje się on w tzw. fazie beta.

„To nasza największa dotąd inwestycja w windowsowe granie.” – zdradził Kelly Stanmore z Microsoft. Natomiast Chris Donohue uzupełnił wypowiedź kolegi: „Umieszczamy ‘grę’ ponownie w Windows” .