PeCet równie dobrym narzędziem gracza, co PlayStation 3 i Xbox 360
Śmierć elektronicznej rozrywki na PC przepowiadana jest właściwie od połowy ubiegłej dekady, kiedy rozpoczął się triumfalny rynkowy pochód konsol typu PlayStation. Istotnie rola komputera w owej dziedzinie ulegała stopniowej erozji – przyczyniła się do tego też nierozerwalnie związana z nim firma Microsoft, wprowadzając platformę Xbox. Bill Gates nie pozwoli jednak na zanik pecetowego grania.
Radosław Grabowski
Śmierć elektronicznej rozrywki na PC przepowiadana jest właściwie od połowy ubiegłej dekady, kiedy rozpoczął się triumfalny rynkowy pochód konsol typu PlayStation. Istotnie rola komputera w owej dziedzinie ulegała stopniowej erozji – przyczyniła się do tego też nierozerwalnie związana z nim firma Microsoft, wprowadzając platformę Xbox. Bill Gates nie pozwoli jednak na zanik pecetowego grania.
Chociaż wspomniana korporacja z Redmond szykuje się właśnie do zainaugurowania dystrybucji konsoli Xbox 360, to chce także w przyszłości znacznie umocnić pozycję systemów z grupy Windows na elektroniczno-rozrywkowym rynku. Ekipa Gatesa zamierza zorganizować osiemnastomiesięczną kampanię reklamową, mającą przekonać graczy, że „Okna” w żadnym razie nie ustępują platformom najnowszej generacji (PS3, X360 etc.). Wszystko po to, aby zainteresować użytkowników rozrywką w środowisku systemu operacyjnego Windows Vista – obecnie znajduje się on w tzw. fazie beta.
„To nasza największa dotąd inwestycja w windowsowe granie.” – zdradził Kelly Stanmore z Microsoft. Natomiast Chris Donohue uzupełnił wypowiedź kolegi: „Umieszczamy ‘grę’ ponownie w Windows” .
Komentarze czytelników
zanonimizowany135328 Generał
Mr_Hyde -->> wiesz to że dla Ciebie na pc nie ma nic fajnego to indywidualna sprawa. Dla mnie akurat np na konsolach nie ma nic ciekawego. To że pstrykasz tylko jeden guzik nic nie oznacza.
Taksty o upadku rynku pc klasycznie pojawiają się za każdą premierą nowych konsol. Tak było i tak będzie. A wydaje Ci się że firmy produkujące układy dla konsol zarabiają jakieś kokosy? Dla nich najważniejszym rynkiem jest pc. Nie ważne, że większość jego stanowią klienci biurowi. Microsoft dba o to, żeby co jakiś czas mimo wszystko te grafiki wymieniać.
Krzych Ayanami Konsul
Marcin -> diabli wiedzą jak jest. Z jednej strony do konsol wystarczy opraować jedenukład raz na 4-5 lat i trzaskać go w milionach egzemplarzy - a zdrugiej do pecetów trzeba bez przerwy pracować nad nowymi układami i wypuszcać produkty w różnych klasach cenowych.
I co tu dla producentó ukłądów graficznych jest ważniejsze, to ciężko powiedzieć - trzeba by mieć dane o koztach i sprzedaży, a na takie informacje raczej nie mamy co liczyć.
A jeszcze co do zmieniania kart graficznych. Microsoft ma w tym udział marginalny - to twócy gier napędzają ten rynek. I z jednej strony gracze mają możliwość zabawy na komputerze, ale też płacą grubę pieniądze za lenistwo programistów, którym się nie chce dopracowywać kodu gier.
WolverineX Legend

I.
I znowu zaczyna sie...heh zaczela sie walka KONSOLOWCY KONTRA PeCeCIARZE.
Mr_Hyde ikontra reszta swiata
LOL
ale trzeba pamietac jedno konsole bez komputerow by nie istnialy.
Jak to mozliwe ? a tak to...
ze kazda gra na konsole powstaje, jest pisana testowana,
komponenty takie jak textury, modele 3d, animacje, efekty dzwiekowe, montaz...itd
POWSTAJA na PC na komputerach, TZW DEVKit-ach.
Silnik....Silniki graficzne ktrore uzywa sie do tworzenia gier na konsole tez powstaja na Platformie PC.
II.
co do tego co,gdzie jakie gry wychodza.
na konsolach przoduja BIJATYKI,mordobicia...to jest wsumie jedno z fundamentalnych gatunkow gier dla ktorych powstaly konsole,
potem sa gry platformowe, wyscigi, sportowe, zrecznosciowe, TPP.
[przyklady]
Tekken -all Series
Virtual Fighter -All
Dead Or Alive -All
TOCA -All
VRally
JAK
...itd
III.
Pc...co do nich to na tych maszynkach kroluja gry First Person Shooters,
mzona rzec ze pc zostaly do nich stworzone , takze dla gier strategicznych, wyscigi tez sie zalapia, tpp tez,symulatory, skradanki [tu trzeba dodac, wyjsnic ze sa na Pc skradanki takie jak MGS ktroe powstaly pierwotnie na konsole a potem na PC, ale sa tez takie ktore pierwotnie powstaly na PC a pozniej doczekaly sie konwersji]
co do bijatyk to, mosze powiedziec ze powstawaly na pc czesto AZ do powstania pierwszej konsoli od sony PSX, wtedy bijatyki calkowicie sie juz tam zadomowily.
Ale wracajac do geir na pc. FPS / FPP gatunek najpopularniejszy na PC, co bijatyki na konsolach.
Na konsolach bardzo rzadko sie pojawia /niewygodnie sie gra padem...masohisci to kochaja/
choc mzona wymienic pare tytulow gier FPP ktore zrobily wielki sukces na konsolach.
Halo, gra FPP ktra powstala na konsole XBox jak i jej kontynlacja Halo 2 tez na XBoxa.
to dla tej gry wielu ludzi kupilo XBoxa, tylko dla niej...
oczywiscie gra doczekala sie tez wersji PC rownie popularnej.
inne gry z gatunku fpp na konsolach nie mialy takiego szczescia.
IV.
Skradanki. jest jeszce cos dla czego warto kupic konsole a czego nie ma PC.
dobrych skradanek.
Uwaza sie rok 1998 za poczatek nowego gatunku Stealth Action, to z tego powodu ze wlasnie w
1998 roku Hideo Kojima wydal na konsole PlayStation kultowa juz gre Metal Gear Solid, ktora zawladnela sercami fanow na calym swiecie. w roku 2000 takze gracze PC mogli poczuc klimat i smak ow gry idac sie zawladnac nia.
potem kontunlacja MGS2 z 2001 ktroa wyszla na PC w 2003.
Oraz najnowszy dobytek Hideo Kojimy, czyli Metal Gear Solid 3 Snake Eater ktory ukazal sie w 2004.
Dla tylko tych gier warto kupic konsole, bo nie predko jak widac ukazuja sie konwersje na PC.Srednio z 2 letnim opoznieniem.
Wiec nim wyjdzie MGS3 na PC [ mozliwe ze koniec 2006][co mozna przypuszczac z poprzednich 2 wydan] na konsoli bedzie juz MGS4 [PS3].
[przyklady PC]
Half-Life -All
Quake -All
Doom- All
Far Cry
Call Of Duty-All
Battlefield -All
F.E.A.R
Area 51
Diablo-All
MMORPG -L2,WoW,RF,UO,AO,RO ...etc
...itd
V.
PC, nie tylko sluza jednak do grania. Pc sluza takze jako narzedzie pracy w kazdej firmie, nwet produkujacej konsole czy gry do nich. na PC wychodzi software sluzacy do niemal wszytkiego, tworzenia filmow, grafiki, animacji, konwersji, edycji, kompresji, kompilacji,modyfikacji i tak dalej.
programy tzw. przegladarki internetowe pozwalaja kupowac gry na konsole i pc, czesci do nich i akcesoria, zamawiania i szukania informacji, do nauki i przyjemnsoci, ogladania i sciagania filmow,programow tv, muzyki, tworzenia fanowskich stron o ulubionych grach i udzielanie sie na forach zrzeszajacych fanow roznych gatunkow gier, fanow konsol i komputerow ...itd
to tu pojawiaja sie pierwsze informacje o grach jakie maja wyjsc na dana platforme, to tu w internecie produceci pier na konsole i komputery osobiste maja swoje strony oficjalne firm oraz gier , na ktorych mzona sciagnac filmiki zdanej gry, przeczytac jej recenzje a rowniez ja zamowic.
...I O WIELE WIECEJ...
VI.
Wiec jak widac sa rzeczy, gry ktrore mozna zobaczyc na Pc i sa takie ktore sa tylko na Konsolach [konwersja to wyjatki tyczce sie niewielu gier].
Konsola i Komputer wypelniaja sie w swiecie zabawy elektronicznej, w swiecie gier, w swiecie wiertualnej zabawy.
zeby nigdy nie zbudowano konsoli PSX nigdy bysmy nie zagrali w MGS, nie pewne byly by spotkania z kumplami na granie w Tekkena przy piwku czy umacnianie wiezi z dziecmi grajac z nimi na konsoli.
ale patrzac dalej gdyby nie komputery, nie Pc to konsola by nie powstala, bo na czym by sie pisalo gry na konsole, software, biosy dla konsol, niebylo by firm hardware komputerowych ktore by robily dla konsol ukladow.
_
Konsole nie moga istniec bez komputerow, tak jak czlowiek nie moze zyc bez powietrza
WolverineX Legend

kurcze...cos sie zrabalo.
tekst nie mial byc caly pogrubiony.
za co bardzo przepraszam.
zanonimizowany607657 Pretorianin
Jak zwykle Bill Gates ratuje świat.