Paradox Interactive: „pieniądze są w rynku PC”
Według Johana Anderssona z Paradox Interactive rynek gier na pecety ma się dobrze, a produkty firmy sprzedają się doskonale. Sprzedaż jest tak wysoka, że studio nawet nie zastanawia się nad stworzeniem projektu na popularne konsole, w które inwestują już praktycznie wszyscy. Oczywiście wobec wielu narzekań na piractwo na rynku PC wypowiedź twórcy z Paradox brzmi, no właśnie, trochę paradoksalnie.
Szymon Liebert
Według Johana Anderssona z Paradox Interactive rynek gier na pecety ma się dobrze, a produkty firmy sprzedają się doskonale. Sprzedaż jest tak wysoka, że studio nawet nie zastanawia się nad stworzeniem projektu na popularne konsole, w które inwestują już praktycznie wszyscy. Oczywiście wobec wielu narzekań na piractwo na rynku PC wypowiedź twórcy z Paradox brzmi, no właśnie, trochę paradoksalnie.
Słowa Anderssona pochodzą z wywiadu, który pojawi się na łamach Strategy Informer. Autor wyznał, że ostatnią grę na konsole produkował już 15 lat temu i nie ma pojęcia o obecnych standardach. Powody jego braku zainteresowania innymi platformami niż pecety są proste. Tytuły na komputery sprzedają się wciąż w zawrotnych nakładach, a koniunkturę napędza dodatkowo nowość w postaci dystrybucji elektronicznej. Dzięki temu, firmie łatwiej po prostu pozostać przy blaszakach.
Johan Andersson odpowiada między innymi za Hearts of Iron i Europa Universalis, czyli praktycznie dwie najpopularniejsze marki studia Paradox Interactive. Obydwie serie oferują oczywiście dość skomplikowane i realistyczne podejście do różnych kwestii strategicznych, będąc jednymi z najbardziej wymagających produkcji na współczesnym rynku gier. Takie podejście ma naturalnie sporą rzeszę zwolenników, którzy, jak można mniemać z wypowiedzi twórcy, chętnie kupują tytuły firmy.
Nasuwa się tutaj oczywista kwestia w związku z wypowiedziami Anderssona. Firma Paradox nie interesuje się przeniesieniem swoich produkcji na konsole, bo po prostu nie bardzo pasują one do specyfiki konsolowego rynku. Chyba trudno wyobrazić sobie rozgrywanie kolejnej wojny czy rozwijanie państwowych struktur w konsolowej Europie Universalis na wielkim telewizorze HD przy użyciu pada. To byłoby możliwe tylko, gdyby firma dopuściła się sporych uproszczeń i zaoferowała widowiskową grafikę.
Próby podejścia do konsolowego rynku gier strategicznych są podejmowane. Wystarczy wspomnieć Halo Wars, który mimo kilku minusów okazał się całkiem przyjemny. Inną, ciekawą propozycję zaserwował chociażby sam Sid Meier, przenosząc swoją Cywilizację między innymi na Xboksa 360 i PlayStation 3 w tytule Sid Meier's Civilization Revolution. Dzieło spotkało się z ciepłym przyjęciem, ale ponownie zawierało sporo uproszczeń. Miłośnicy gier studia Paradox Interactive takowych by chyba nie przełknęli.
We wspomnianym wywiadzie autor wymienił też kilka cech charakterystycznych nadchodzącego Hearts of Iron III. O większości z nich możecie poczytać w naszej niedawnej, obszernej zapowiedzi tego tytułu, w której znajdziecie również krótką rozmową z Johanem Anderssonem.
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
Steam
- Paradox Interactive
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany607931 Generał
Shiefo
wyjdzie przecież SF 4, ciekawe jak się sprzeda
zanonimizowany38420 Legionista
Shiefo --> właśnie że nie opłaca się wydawać mordobić na PC oraz jeszcze kilku innych rodzajów gier, stawiam że sprzedaż SF4 na PC po raz kolejny to udowodni - wystarczy popatrzeć na sprzedaż GoW, Lost Planet, DMC4 czy innych konwersji na PC .. rynek PC jest specyficzny, powiedziałbym nawet że hermetyczny od jakiegoś czasu, zwykle jak wrzucisz tam cokolwiek z konsol to się nie przyjmuje - na odwrót mamy conajmniej jeden przykład transferu idealnego - FPSy
a strategii rts na konsole zrobić się nie da, chyba że jest to takie action-strategy jak Halo Wars, nie da się też przenieść strategii excelowych czy innego Football Managera, ale za to nie widzę przeszkód by powstawało więcej strategii turowych, takich gier jak Civilization Revolution! Np. takiego HOMM 6 możnaby spokojnie zrobić na konsole ...
zanonimizowany526996 Konsul
Że kasa w rynku PC jest to nikt nie zaprzeczy. Setki milionów PC-etów i graczy.
Problem jest taki jak wyciągnąć kasę od tych właśnie graczy.
Piractwo, za słabe komputery aby grać w nowości, niektóre z nowszych gier działają tylko na wybranych modelach kart graficznych.
Jak napisał Przekaz to specyficzny rynek tutaj rządzą Simsy.
Kasa na tym rynku jest ogromna ale użytkownicy zamiast wydawać na gry ciągle modernizują komputery i graja na piratach.
zanonimizowany575374 Generał
artattak znowu te Simsy :) Ja powiem od siebie, że ja już dawno nie modernizowałem kompa (no mam nowszy (prawie) proc z powodu fizyki w grach), a gram w niektóre nowe gry. Zależy co sie lubi, gram CS, CS:S, StarCraft i Act of War i więcej mi nie potrzeba :) (od razu muwię, że jestem bardziej kolekcjonerem i mam wiele oryginałów, po prostu jak skończę grę to jej nie sprzedaje, ba jakbym to zrobił, to mojego Prince of Persia skończyłbym tylko 1 raz, a tak to już poszło 7 razy, bardzo mi się podoba). Chcę powiedzieć, że nie każdy gra na piratach :)
Co do reszty sie zgadzam, gry z konsol nie sprzedają sie na PC tak jakby to chcieli, inni ludzie, inne zachcianki, proste. Gusta.
Pozdrawiam.