Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release NVIDIA Press Release 1 lutego 2005, 14:05

NVIDIA liderem na rynku kart dla DirectX 9.0

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Mercury Research, sprzedaż produktów firmy NVIDIA wzrosła z 9,85 miliona sztuk w trzecim kwartale 2004 roku do 11,9 mln w czwartym kwartale ubiegłego roku. Udział w rynku wszystkich dostarczonych układów wzrósł w tym samym okresie o 20,8%.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Mercury Research, sprzedaż produktów firmy NVIDIA wzrosła z 9,85 miliona sztuk w trzecim kwartale 2004 roku do 11,9 mln w czwartym kwartale ubiegłego roku. Udział w rynku wszystkich dostarczonych układów wzrósł w tym samym okresie o 20,8%.

Szczególnie mocną pozycję firmy NVIDIA na rynku kart obsługujących DirectX 9.0 obrazują dwie liczby:

- 53% udziału w rynku wszystkich kart dla DirectX 9.0

- 67% udziału w rynku wydajnych kart dla DirectX 9.0

NVIDIA dostarczyła na rynek w czwartym kwartale 6.75 mln układów dla DX9, o 750 tys. więcej niż w poprzednim.

NVIDIA liderem na rynku kart dla DirectX 9.0 - ilustracja #1

W segmencie układów graficznych dla komputerów typu desktop NVIDIA również zanotowała w ostatnim kwartale wzrost o 25,5% w porównaniu z poprzednim, podnosząc swój ogólny udział w tym rynku do 41%. W tym czasie NVIDIA dostarczyła 11,5 miliona układów tego typu. 25,9 % to z kolei wzrost kwartalny na rynku procesorów graficznych przeznaczonych dla notebooków – udział firmy NVIDIA w tym segmencie to w tej chwili równe 25%.

Na tak dobre wyniki wpłynęła strategiczna decyzja dostarczenia zaawansowanej technologii GeForce 6 na wszystkie segmenty rynku – od najbardziej wydajnych 6800 Ultra do popularnych 6600 i 6200, zarówno na rynku desktopów jak i komputerów przenośnych. Dzięki temu możliwe było wykorzystanie zalet technologii takich jak Shader Model 3.0, TurboCache, PureVideo, SLI i MXM przez wszystkich użytkowników, niezależnie od używanej przez nich platformy.