Next-genowy Prince of Persia w produkcji?
Wydawać by się mogło, że prace nad grą Assassin’s Creed wpłyną na chwilowe przerwanie produkcji kolejnych odsłon Prince of Persia. Wydaje się jednak, że tak się nie stanie, a przynajmniej takie wnioski można wysnuć z opublikowanych ostatnio plotek związanych z UbiSoftem i serią PoP.
Wydawać by się mogło, że prace nad grą Assassin’s Creed wpłyną na chwilowe przerwanie produkcji kolejnych odsłon Prince of Persia. Wydaje się jednak, że tak się nie stanie, a przynajmniej takie wnioski można wysnuć z opublikowanych ostatnio plotek związanych z UbiSoftem i serią PoP.
Pochodzą one z internetowego wydania brytyjskiej wersji magazynu Official Xbox 360 Magazine. Czytamy w nim, że UbiSoft zapowiedziało nową, next-genową odsłonę Prince of Persia, która ukaże się na konsoli Xbox 360. Według informacji OXM UK autorzy chcą wraz z tą grą powrócić do korzeni serii. Co można przez to rozumieć? Tak naprawdę nie wiadomo, ponieważ redaktorzy internetowego wydania magazynu nie są obecnie w stanie przedstawić wiarygodnych faktów na ten temat. Wspominają jedynie, że może się to wiązać z chęcią wprowadzenia do rozgrywki większej ilości elementów opartych na eksploracji terenów, aniżeli walce z wrogami Księcia.
Przedstawiciele UbiSoftu nie chcieli skomentować tych rewelacji twierdząc, że nie jest to odpowiednia chwila na tego typu oświadczenia.
Komentarze czytelników
zanonimizowany425192 Generał
NFSV fan ====> i co z tego, że wcześniejsze wersje tej gry pojawiły się na PC? Co z tego, że ta seria jak dotąd była nierozerwalnie związana z PC? To nie ma żadnego znaczenia. Przecież można to zmienić.
Też bym chciał, aby nowe części Prince of Persia ukazywały się na PC, ale o tym decyduje tylko i wyłącznie wola UbiSoftu (w porozumieniu z Microsoftem), a nie widzi mi się graczy. Jeśli te dwie firmy zdecydują, że opłaca im się wydać inną wersję niż Xbox360 to wydadzą, a jeśli nie to nie wydadzą i nie pomorze w tym żadne "chcę" graczy.
zanonimizowany425192 Generał
Nie chciałem się już za bardzo włączać w tę dyskusję odnoście co jest lepsze itp. Jednak po przeczytaniu wszystkich dotychczasowych postów spróbuję nieco załagodzić ten spór :)
Obie strony mają po części rację, a po części się mylą. Prawda jak zawsze leży pośrodku.
Będę się odnosił do konkretnych postów:
dr.Acula [19] ====> tak, ale nie do końca bo określenie "next-gen" odnosi się raczej do gier, do ich nowości i rozwiązań technologicznych, a nie do samej platformy. Np. taki TimeShift wyjdzie zarówno na Xbox, jak i Xbox360. A więc dlatego, że wyjdzie m.in. na Xbox360 jest to gra next-gen? Chyba jednak nie. To samo jest np. z Hitman: Krwawa Forsa, który ukazał się na Xbox360, ale także na Xbox i PS2. Podobnych przykładów jest nieco więcej, choć oczywiście większość najnowszych gier z Xbox360 nie pojawi się już na Xbox. Tak więc nie chodzi tu raczej o platformy, lecz raczej o gry na nie wydawane.
Dlatego też gry pisane już za wczasu (bez łatek dostosowujących) pod Vistę także są next-genami.
Co do proponowanych przez dr.Acula przykładów gier to trzeba pamiętać, że na razie na "next-genowego" Windowsa robiony jest tylko Crysis, Dragon Age i Project Offset(podałem tylko przykłady gier będących póki co exclusive'ami na PC). Jeśli chodzi o gry, które wyjdą zarówno na Xbox360, jak i na PC to przekonamy się kiedy wyjdą, ale obecnie PC ma tę - nazwijmy to - przewagę, że do niektóych gier producenci może wypuszczą patche dostosowujące je do DirectX 10. Ale to jest tylko przypuszczenie, więc ten argument może być podnoszony dopiero wtedy, gdy takowe łatki się ukażą (na marginesie - Relic niedługo wypuści patcha dostosowującego do DirectX 10 Company of Heroes)
NFSV fan [20] ====> czy np. Call of Duty 2 i Oblivion wyglądają lepiej na PC to nie wiem bo nie grałem w te gry na Xbox360 - może to być prawda, ale może to być też twoje indywidualne odczucie. Aby sprawdzić trzeba by zagrać (długo grać) w te same gry i na PC i na Xbox360. Więc twoją informację traktuję na razie z rezerwą. Inna sprawa gdyby do tych gier były patche dostosowujące te gry do DirectX 10, ale z tego co wiem chyba na razie ich nie ma, więc różnice pomiędzy wyglądem tych gier jest obecnie pewnie minimalna i znajdywanie ich na siłę jest już naprawdę chyba przesadą.
Co do rozdzielczości to rzeczywiście tak jest, ale tylko w przypadku monitorów CRT i drogich LCD, bo takie zwykłe LCD do 2000 PLN mają zazwyczaj tylko jedną rozdzielczość. Tak więc w przeciętnych monitorach LCD nie można podwyższać rozdzielczości, aby różnica między takim monitorem, a przeciętnym telewizorem LCD - takim do ok. 7000 PLN - była naprawdę kolosalna.
gladius [21] ====> też nie przepadam za bardzo za obecną rozrywką konsolową (zwłaszcza w wydaniu PlayStation), ale na PC też większość gier w danym gatunku jest robiona na jedno kopyto. Oczywiście nie ma tu wielu nawalanek i zręcznościówek, ale to wiąże się z upodobaniami graczy poszczególnych platform. Gracze PC wolą pograć w strategie i RPG, natomiast na PS3 takich gier w zasadzie nie ma - za to są nawalanki i zręcznościówki. Gdzieś tak pośrodku jest Xbox360, ale jest na niego zdecydowanie za mało strategi i rasowych RPG, aby póki co zainteresować sobą graczy PC (mówię tu o grach exclusive'ach, które mają poszczeólne platformy - np. Halo Wars na Xbox360 a nie Bitwa o Śródziemie czy Tiberium Wars). Pewnie zmieni się to w kolejnej generacji konsol - zwłaszcza w tej spod znaku Microsoftu - i dopiero wtedy poważnie zastanowię się nad kupnem kolejnej wersji Xbox, zwłaszcza że będzie on obsługiwał DirectX 10, a być może nawet i DirectX 11. Pożyjemy - zobaczymy.
Reasumując - każdy ma inny gust i mówienie komuś, że jakaś platforma jest lepsza od innej bo tam jest gra xxx i xxx, jeżeli tego kogoś w ogóle takie gry nie interesują jest niepoważne i "dziecinno-nastoletnie" :) Np. jak ktoś próbuje mi wmówić, że PS3 jest lepsze od PC bo np. na PS3 jest Virtua Fighter 214, a na PC nie ma to...
Coy2K [23] ====> nie ma co się spierać - wszyscy wiedzą, że w PC trzeba ładować co pewien czas. Jeśli ktoś chce mieć lepszą jakość tych samych gier, które wychodzą na PC i Xbox360, a stać go na ładowanie w PC kasy i chce to robić to do niego takie argumenty i tak nie przemówią i nie można mu tego zabronić. Oczywiście nie wszystkie gry nawet na mocnym PC będą wyglądały lepiej niż na Xbox360 bo wiąże się to z tym co już napisałem - czy producent wyda odpowiednie patche.
Taikun44 [24] ====> eee... mógłbyś podać choć 10 gier wyłącznie na Xbox360 czy PS3, które zrywają ze znanymi rozwiązaniami? No, chyba że 10 nie jest liczbą odpowiadającą określeniu "masa"... A więc może podasz 30 takich gier? Co? Jestem naprawdę ciekaw bo może twój argument przmówi to tych zacofanych baranów, którzy nie chcą kupić Xbox360?
Pamiętaj, że chodzi mi tylko o takie gry, kóre nie wyjdą na PC... ;)
A tak na serio - jedyną grą, która w najbliższym naprawdę wniesie naprawdę powiew świeżości do gier będzie Spore (taka strategia robiona obecnie wyłącznie na PC, ale twórcy myślą czy zrobić też ją na inne platformy). Zaś ostatnią nowatorską grą na jakąkolwiek platformę było... The Sims!
No chyba, że ktoś za nowatorstwo uznaje tylko grafikę w grach to takie "nowatorskie" gry ukazują się co pół roku... ale chyba jednak nie o to chodzi prawda?
- Fizyka? Half-Life 2 dwa lata temu. Niedługo Crysis - który obecnie z tego co wiem nie jest robiony na żadną inną platformę oprócz PC...
- AI? Ostatnią chyba było Halo 2. Niedługo także Crysis - jeśli oczywiście twórcy zrealizują to, co mówią. Poza tym bardzo możliwe, że BioShock. No, ale gdzie ja mam głowę?! Przecież grą ze świetnym AI było ostatnio Company of Heroes - taka strategia, kóra jest wyłącznie na PC...
- Muzyka? Kwestia gustu...
- Dźwięk? Wielkie hity mają zazwyczaj bezbłędny.
Do czego zmierzam... A do tego, że o nowatorstwie gry nie świadczy ani grafika, ani AI, ani fizyka bo te można rozpatrywać wyłącznie w poszczególnych kategoriach, a nie w ramach całej gry. O nowatorstwie gry świadczy pomysł na nią, rozgrywka (a wiążą się one przeważnie z fabułą gry). Nowatorstwo gry sprawia, że w daną grę będzie się chciało grać za rok, dwa, pięć i dziesięć lat. A tego nie gwarantuje ani grafika ani fizyka ani AI bo te czynniki zmieniają się bardzo szybko w grach.
Gdzie jest więc ta MASA nowatorskich gier, które powstają tylko na XBox360 czy PS3?
Coy2K [27] ====> argument słuszny w większości przypadków. Jednak w grach wydanych w ramach "Games for Windows" nie ma on w ogóle racji bytu. "Games for Windows" nakłada na twórców określone warunki, w tym i szybkość oraz płynność działania danej gry. Na razie gier wydanych w ramach "Games for Windows" jest mało, ale gwarantują one najwyższą jakość w swoim rodzaju. Oczywiście jeśli ktoś będzie grał w grę wydaną w ramach "Games for Windows" na Windows XP, 1 GHz, 256 MB RAM i GF6600 to może narzekać na to że gra chodzi opornie albo że wygląda gorzej itp. (możliwe, że podobnie jest chyba z Xbox i Xbox360, ale nie wiem bo nie sprawdzałem, więc jeśli ktoś ma możliwość to moż się podzieli spostrzeżeniem na ten temat?).
Poza tym należy pamiętać, że nie wszystkie gry, któe będą się ukazywały na rynku PC będą wydane w ramach "Games for Windows" jeśli nie będą spełniały określonych warunków nałożonych przez Microsoft. A więc gry nie wydane w ramach tego programu rzeczywiście mogą "chrupieć".
dr.Acula [29] ====> pominę ten post milczeniem bo nie wnosi to zbyt dużo do tego tematu... :)
dr.Acula [30] ====> święta prawda - jak ktoś chce grać na Xbox360 to nikt mu nie może zakazać (no w pewnych przypadkach oprócz rodziców:) i orażać go za to, że gra na XBox360. A jeśli ktoś chce grać na PC to też nikt nie może mu tego zakazać (srpawa z rodzicami ma się tu podobnie:) i nie może go z tego powodu obrażać... :)
zanonimizowany381322 Generał
Przecież ten news to bzdura. Został zdementowany 2 dni temu. Dziwne, że jeszcze tutaj tego nie zauważono.
Taven Generał
Ailin Graef <---
"Zręcznościówki, nawalanki wszystkie na jedno kopyto "
Bez komentarza
Ale gladius ma rację. I nie chodzi tu wcale o optymalizację, grafikę czy inne techniczne pierdoły tylko o samą specyfikę tych gier. Bo, wyobraź sobie, może ktoś woli trochę bardziej umysłowo się wysilić grając, niż bezmyślnie łupiąc stwory w Devil May Cry, czy oglądać filmiki w Final Fantasy. Wymagające pomyślunku erpegi wyginęły już dawno, tylko strategie i symulatory jakoś się trzymają. A zgadnijcie na jaką platformę one są? No właśnie - PC!