Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 marca 2007, 12:11

autor: Artur Falkowski

Miyamoto: Wii jako sprzęt gospodarstwa domowego

Podczas gdy konsola Wii święci triumfy, a jej kolejne egzemplarze sprzedają się jak ciepłe bułeczki, coraz częściej zaczynają się pojawiać obawy, czy nie jest to chwilowy boom? Czy po początkowym zachłyśnięciu się nowymi możliwościami sterowania gracze nie stracą zainteresowania tą konsolą? Jak się okazuje, Shigeru Miyamoto jest tego świadomy.

Podczas gdy konsola Wii święci triumfy, a jej kolejne egzemplarze sprzedają się jak ciepłe bułeczki, coraz częściej zaczynają się pojawiać obawy, czy nie jest to chwilowy boom. Czy po początkowym zachłyśnięciu się nowymi możliwościami sterowania gracze nie stracą zainteresowania tą konsolą? Jak się okazuje, Shigeru Miyamoto jest tego świadomy i ma nawet receptę na to, co zrobić, by nie doszło do takiej sytuacji.

Według Miyamoto kluczem do sukcesu ma być uczynienie z Wii nie tylko konsoli do gier, lecz także sprzętu domowego, równie popularnego jak wieża czy telewizor. „Zamiast gier przeznaczonych dla jednego gracza, którymi ludzie szybko się nudzą, należy uczynić Wii elementem gospodarstwa domowego, by za każdym razem, gdy będziemy przyjmować gości, można było odpalić Wii i rozpocząć zabawę”. Tym, co ma skłonić ludzi do częstszego używania Wii, ma być usługa „always on”, która pozwoli twórcom na rozszerzanie możliwości gier poprzez aktualizacje dokonywane wówczas, kiedy konsola nie jest używana. „[Wii] staje się urządzeniem, które włączasz i wchodzisz z nim w interakcję każdego dnia. To produkt, który ma być zawsze uruchomiony, podobnie jak telewizor. Wszystko po to, by w każdej chwili móc włączyć konsolę i zobaczyć jaki rodzaj rozrywki czeka tam na ciebie. W ten sposób Wii stanie się częścią codziennego życia”.

To jednak nie wszystko. Jak przyznał Miyamoto, Nintendo pracuje aktualnie nad projektem, który ma w sobie łączyć rozrywkę oferowaną przez Wii z zaletami programu fitness. Obecnie wiadomo jedynie, że będzie to oprogramowanie przeznaczone do codziennych ćwiczeń fizycznych.

Równie istotnym zadaniem stojącym przed Nintendo jest skłonienie deweloperów, by zamiast koncentrować się na portach produkcji z innych platform, swoje wysiłki skupili na tworzeniu unikalnych tytułów od początku do końca przygotowanych z myślą o Wii. „Chcemy dostarczyć deweloperom możliwości do stworzenia nowych i oryginalnych idei i wykorzystania ich na jedynej konsoli, na której będzie to możliwe” – powiedział Miyamoto.