Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2005, 07:10

Milion użytkowników Guild Wars! Zapowiedziano edycję specjalną gry

Liczba aktywnych użytkowników gry Guild Wars pokonała magiczną barierę jednego miliona – poinformowały nie bez dumy firmy NCSoft i ArenaNet. Radość w obozie twórców programu jest tym większa, że wynik ten został osiągnięty w niespełna pięć miesięcy i nic nie wskazuje na to, aby tracił on na popularności wśród graczy z Europy i Ameryki Północnej.

Liczba aktywnych użytkowników gry Guild Wars pokonała magiczną barierę jednego miliona – poinformowały nie bez dumy firmy NCSoft i ArenaNet. Radość w obozie twórców programu jest tym większa, że wynik ten został osiągnięty w niespełna pięć miesięcy i nic nie wskazuje na to, aby tracił on na popularności wśród graczy z Europy i Ameryki Północnej.

Milion użytkowników Guild Wars! Zapowiedziano edycję specjalną gry - ilustracja #1

Aby uczcić doniosłą chwilę, europejski oddział NCSoft postanowił wydać specjalną edycję Guild Wars, zawierającą ciekawe dodatki. Program trafi do sprzedaży już niedługo, bo 21 października, a rozprowadzany będzie tylko i wyłącznie na Starym Kontynencie. W pudełku – oprócz programu rzecz jasna - znajdziemy ponadto: ekskluzywny album, w którym na 72 stronach można podziwiać nie widziane dotąd grafiki koncepcyjne, mapę świata gry oraz specjalną edycję instrukcji obsługi, ubarwioną opowiadaniem. Do zestawu dołączona zostanie także płyta kompaktowa zawierająca ponad trzydzieści minut muzyki (wszystkie utwory zostały skomponowane specjalnie dla potrzeb edycji specjalnej). Ostatnim dodatkiem jest możliwość odblokowania zestawu umiejętności i przedmiotów, które aplikujemy postaci na już istniejącym koncie, lub podczas tworzenia nowego bohatera.

Guild Wars to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak: wielogodzinne, a nawet wielotygodniowe, zabijanie sterowanych przez komputer potworów (by rozwinąć swą postać), czy zabierające dużo czasu podróże po świecie (by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca). Zamiast tego dostajemy przeróżne misje wykonywane w obszarach typu „instance” (generowanych specjalnie na potrzeby grupy lub jednej osoby), z głównymi i ukrytymi zadaniami do zrealizowania. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i przystępujemy do dynamicznej rozgrywki.

Więcej informacji na temat Guild Wars znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej