Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 lipca 2006, 17:26

autor: Piotr Doroń

Kontrowersyjna kampania reklamowa PSP przerwana

Kontrowersyjna kampania reklamowa konsoli PSP została właśnie gwałtowanie przerwana. Bardzo czytelny podtekst rasowy przyczynił się do silnych nacisków ze strony graczy, NAACP (National Association for the Advancement of Colored People), a nawet członków amerykańskiego rządu. Akcja skończyła się usunięciem ferelnych plakatów i grafik.

Kontrowersyjna kampania reklamowa konsoli PSP została właśnie gwałtowanie przerwana. Bardzo czytelny podtekst rasowy przyczynił się do silnych nacisków ze strony graczy, NAACP (National Association for the Advancement of Colored People), a nawet członków amerykańskiego rządu. Akcja skończyła się usunięciem ferelnych plakatów i grafik.

Kontrowersyjna kampania reklamowa PSP przerwana - ilustracja #1

Przypomnijmy, że nieco ponad tydzień temu firma Sony rozpoczęła w Holandii kampanię reklamową swojego nowego produktu – białej wersji przenośnej konsoli PSP. Billboardy oraz grafiki w Internecie przedstawiały dwie kobiety – o białym i czarnym odcieniu skóry. Były one oczywiście odpowiednikami dwóch wersji konsoli PSP. Kampania wzbudziła wiele kontrowersji.

Sony Europe przeprosiło wszystkie urażone osoby, zapewniając jednocześnie, że w przyszłości będzie zwracać baczniejszą uwagę na to, co przedstawiają reklamy.

O komentarz do sytuacji pokusił się Rick Challender, prezes oddziału NAACP w San Francisco: Sony postąpiło doprawdy honorowo, przyznając się do błędu i biorąc pod uwagę fakt, że w dzisiejszych czasach komunikacja i działania reklamowe mają znacznie większy zasięg niż niegdyś. Fakt, próba ukazania kontrastujących ze sobą kolorów wzbudziła wiele kontrowersji. Na szczęście w przyszłości Sony z pewnością będzie kłaść większy nacisk na odpowiednie określenie treści kampanii reklamowych, tak aby nie wpływały negatywnie na uczucia ich odbiorców.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej