Konferencja QuakeCon i nowości od Id Software

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami wszystkie nieścisłości związane z firmą Id Software oraz jej grami, tj.: Quake IV, Doom III oraz Return to Castle Wolfenstein zostały wyjaśnione na konferencji QuakeCon i teraz pokrótce je przedstawię.

Przemysław Bartula

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami wszystkie nieścisłości związane z firmą Id Software oraz jej grami, tj.: Quake IV, Doom III oraz Return to Castle Wolfenstein zostały wyjaśnione na konferencji QuakeCon i teraz pokrótce je przedstawię.

Zacznijmy od najciekawszego, mianowicie Quake IV został oficjalnie zapowiedziany, a pracą nad nim zajmuje się zespół Raven Software. Wedle zapowiedzi będzie on wzorowany na swej drugiej części, a rozgrywka skupi się głównie na trybie gry jednoosobowej. Idąc dalej Quake IV będzie wykorzystywał ten sam engine graficzny co Doom III, którego demo przedstawił na konferencji John Carmack z Id Software. Wnioski są wstrząsające, grafika wzbudza podziw, wygląda cudownie, wspaniałe efekty, cienie, dynamiczne oświetlenie oraz inne podobne bajery, ale wymagania. No cóż niezbędne minimum żeby w ogóle odpalić grę to GeForce 256, na GeForce3 udało się uzyskać wynik 30 klatek na sekundę, a prawda jest taka, że aby grać komfortowo nVidia musi wypuścić akcelerator nowszej generacji. Jeśli chodzi o dźwięk to również jest ciekawie, karta dźwiękowa i zestaw głośników 5.1 Surround mile widziane.

Co się zaś tyczy Return to Castle Wolfenstein to na konferencji potwierdzono, że wersja gry dla trybu single player jest niemal ukończona, a zespół Gray Matter Interactive Studio zajmuje się jeszcze wykończeniem i zbalansowaniem poszczególnych poziomów. Niestety na efekty pracy Nerve Software (tryb multiplayer) musimy jeszcze poczekać.

Return to Castle Wolfenstein

Return to Castle Wolfenstein

PC
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2001

Informacje o Grze
8.3

GRYOnline

8.6

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Activision
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl