Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami wszystkie nieścisłości związane z firmą Id Software oraz jej grami, tj.: Quake IV, Doom III oraz Return to Castle Wolfenstein zostały wyjaśnione na konferencji QuakeCon i teraz pokrótce je przedstawię.
Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami wszystkie nieścisłości związane z firmą Id Software oraz jej grami, tj.: Quake IV, Doom III oraz Return to Castle Wolfenstein zostały wyjaśnione na konferencji QuakeCon i teraz pokrótce je przedstawię.
Zacznijmy od najciekawszego, mianowicie Quake IV został oficjalnie zapowiedziany, a pracą nad nim zajmuje się zespół Raven Software. Wedle zapowiedzi będzie on wzorowany na swej drugiej części, a rozgrywka skupi się głównie na trybie gry jednoosobowej. Idąc dalej Quake IV będzie wykorzystywał ten sam engine graficzny co Doom III, którego demo przedstawił na konferencji John Carmack z Id Software. Wnioski są wstrząsające, grafika wzbudza podziw, wygląda cudownie, wspaniałe efekty, cienie, dynamiczne oświetlenie oraz inne podobne bajery, ale wymagania. No cóż niezbędne minimum żeby w ogóle odpalić grę to GeForce 256, na GeForce3 udało się uzyskać wynik 30 klatek na sekundę, a prawda jest taka, że aby grać komfortowo nVidia musi wypuścić akcelerator nowszej generacji. Jeśli chodzi o dźwięk to również jest ciekawie, karta dźwiękowa i zestaw głośników 5.1 Surround mile widziane.
Co się zaś tyczy Return to Castle Wolfenstein to na konferencji potwierdzono, że wersja gry dla trybu single player jest niemal ukończona, a zespół Gray Matter Interactive Studio zajmuje się jeszcze wykończeniem i zbalansowaniem poszczególnych poziomów. Niestety na efekty pracy Nerve Software (tryb multiplayer) musimy jeszcze poczekać.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.