Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lipca 2008, 13:41

autor: Elrond

Kolejne informacje o Operation Flashpoint 2

Wczoraj na łamach naszego serwisu mogliście znaleźć notkę dotyczącą Operation Flashpoint 2, w której to wspomniana gra została przez redaktorów PC Gamer UK określona jako najwierniej oddane pole walki, dzisiaj natomiast mamy dla Was koleją garść szczegółów dotyczących kontynuacji dzieła studia Bohemia Interactive.

Wczoraj na łamach naszego serwisu mogliście znaleźć notkę dotyczącą Operation Flashpoint 2, w której to wspomniana gra została przez redaktorów PC Gamer UK określona jako najwierniej oddane pole walki, dzisiaj natomiast mamy dla Was koleją garść szczegółów dotyczących kontynuacji dzieła studia Bohemia Interactive.

Fabuła rozgrywki w skrócie przedstawia się następująco: żołnierze armii USA strzegą bezpieczeństwa amerykańskich przedsiębiorstw prowadzących prace wydobywcze (ropa i gaz) na wyspie Skira, położonej niedaleko wschodniego wybrzeża Rosji. Armia chińska bez ostrzeżenia dokonuje inwazji na wyspę, zmuszając Amerykanów do odwrotu. W tym samym czasie Rosja prosi USA o wsparcie i w rejon konfliktu wysłany zostaje okręt USS Iwo Jima.

Teraz nieco o rozgrywce: pierwsza część kampanii, w której przyjdzie nam wziąć udział, rozgrywać się będzie podczas wspomnianej, chińskiej inwazji, w drugiej części natomiast, wcielimy się w żołnierzy amerykańskich sił interwencyjnych. Pole zmagań, wyspa Skira, wymodelowana na podstawie wyspy istniejącej w rzeczywistości, rozciągać się ma na obszarze 220 km kwadratowych. Do naszej dyspozycji oddane zostanie 30 pojazdów (zarówno lądowych jak i latających, m.in. śmigłowce szturmowe Ah-1Z "Super Cobra", czołgi M1A1 Abrams czy wozy opancerzone M2A3) oraz 70 rodzajów broni (w tym granatniki FGM-148, karabiny M 107, Mk 16 Mod 0 czy Mk 48 Mod 0). Twórcy zaimplementowali także dynamiczny system zniszczeń budynków (kilkufazowy), zmiany pogodowe, zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji (wykorzystujące taktykę wojskową) oraz przystępny w obsłudze system wydawania rozkazów. W grze znajdą się również takie smaczki jak zabrudzenia czy zarysowania broni - niby mała rzecz, a podnosi realizm.

Jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, gra ujrzy światło dzienne jeszcze pod koniec tego roku.