Gears of War 2 z nowymi rangami multiplayerowymi

Kilka dni temu, w oficjalnym wątku na forum studia Epic Games, Rod Fergusson – producent wykonawczy Gears of War 2 – zaproponował zmiany w systemie przyznawania rang podczas rozgrywek online. Zamiast dotychczas używanego TrueSkill (znanego też z ponad 150 innych gier na X360), miałyby się pojawić rangi zdobywane wraz z punktami doświadczenia, które otrzymywane byłyby za każdy mecz.

Michał Urbanek

Kilka dni temu, w oficjalnym wątku na forum studia Epic Games, Rod Fergusson – producent wykonawczy Gears of War 2 – zaproponował zmiany w systemie przyznawania rang podczas rozgrywek online. Zamiast dotychczas używanego TrueSkill (znanego też z ponad 150 innych gier na X360), miałyby się pojawić rangi zdobywane wraz z punktami doświadczenia, które otrzymywane byłyby za każdy mecz.

Dlaczego poprzedni sposób ukazywania rang się nie sprawdził? Otóż TrueSkill bazuje na szachowym systemie ELO, w którym punkty otrzymywane/tracone są za zwycięstwa/porażki. W konsekwencji, mimo, że rozegralismy świetny mecz, mogliśmy stracić sporo punktów, gdy nasza drużyna przegrała. Oprócz tego, rang było na tyle niewiele, że nie dało się ocenić wpływu pojedynczego meczu na swój ogólny poziom.

Gears of War 2 z nowymi rangami multiplayerowymi - ilustracja #1
Żądamy nowych raaaaang!

W nowym systemie przyznawane będą punkty doświadczenia, które gracz otrzyma za indywidualne osiągnięcia (uśmierconych przeciwników, wykonane cele etc.), a ogólny ich poziom ma ukazywać jedna z blisko stu rang. Będą one wyświetlane inaczej niż teraz, bo w postaci liczbowej. Każdą kolejną rangę zdobywać się będzie trudniej niż poprzednią – podobnie jak w grach cRPG. Punktów doświadczenia nie można też stracić – jedyny wyjątek dotyczy tych, którzy opuszczają mecze przed ich zakończeniem. Tacy jegomoście zostaną ukarani odebraniem części „ikspeków”.

Pomysł został przyjęty przez fanów z wielkim entuzjazmem, po części zapewne dlatego, że za pięcie się po drabinie rang w przyszłości można będzie prawdopodobnie zdobywać Osiągnięcia. Nastąpi to jednak dopiero wtedy, gdy do udostępniony zostanie jakiś kolejny DLC, co wynika z zasad sieci Xbox Live.

Kiedy nowy system zostanie wprowadzony w życie? Najprawdopodobniej po udostępnieniu nadchodzącego, trzeciego update’u gry. Oprócz powyższej zmiany, aktualizacja ma zmniejszyć lagi obecne w rozgrywkach online, poprawić działanie granatów dymnych i dokonać wielu, wielu innych zmian, których nieoficjalną listę znajdziecie w tym wątku na forum Epic Games.

Gears of War 2

Gears of War 2

Xbox
po premierze

Data wydania: 7 listopada 2008

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

luty
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-02-09
10:09

kaganpwnz Generał

kaganpwnz

Dobra zmiana, wyjdzie na lepsze, bo jak na razie multi w tej grze to katorga, i powiem wiecej, tragedia, skonczylem grac mecze z innymi ludzmi po 2 dniach, czemu? bo przed kazdym zwyciestwem ludzie przegrywajacy uciekali z gry, co w 95% przypadkach konczylo sie ucieczka hosta, a horda jak horda, znudzila sie po tygodniu ;)... szkoda ze tak pozno, wkrotce bede pochloniety Killzonem...

Komentarz: kaganpwnz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl