Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2001, 12:46

Garść szczegółów o Alcatraz, nadchodzącej grze firmy Philos Laboratories

O słynnym więzieniu Alcatraz słyszeli chyba wszyscy ludzie na całym świecie. Wielokrotnie było ono tematem wielkich Hollywoodzkich produkcji filmowych, a już niedługo dzięki firmie Philos Laboratories stanie się tematem gry Alcatraz. Dzisiaj za sprawą wywiadu przeprowadzonego przez serwis GameSpot z autorami gry możemy dowiedzieć się kilku ciekawych szczegółów dotyczących tej produkcji oraz o historii firmy.

O słynnym więzieniu Alcatraz słyszeli chyba wszyscy ludzie na całym świecie. Wielokrotnie było ono tematem wielkich Hollywoodzkich produkcji filmowych, a już niedługo dzięki firmie Philos Laboratories stanie się tematem gry Alcatraz. Dzisiaj za sprawą wywiadu przeprowadzonego przez serwis GameSpot z autorami gry możemy dowiedzieć się kilku ciekawych szczegółów dotyczących tej produkcji oraz o historii firmy.

Pierwszym poważnym sukcesem, który pozwolił węgierskiemu zespołowi zaistnieć w komputerowym świadku była strategiczna gra Theocracy, która w roku 2000 okazałą się sporym sukcesem. Spowodował on wzrost zainteresowania firmą przez wydawców m. in. CDV i UbiSoft oraz jej rozwój co bezpośrednio przyczyniło się do rozpoczęcia prac nad grą Alcatraz, a także kilkoma innymi, o których usłyszymy na targach E3.

Alcatraz będzie strategią czasu rzeczywistego, w której akcja toczyć się będzie w alternatywnym świecie, technologicznie nawiązującym do książek Juliusza Verne, a politycznie osadzonym w realiach filmów George’a Orwell’a. Bohaterami będzie pięć postaci, każda o odmiennym charakterze i umiejętnościach tj. żołnierz, mechanik, artysta, duchowny oraz iluzjonista. Zostaną one uwikłane w fascynującą, nieliniową historię rozgrywającą się na terenie sławnego więzienia.

Na tle konkurencji gra ma się odznaczać unikalną atmosferą oraz stylem oprawy audiowizualnej. Obecnie znajduje się w końcowej fazie produkcji i pojawi się w sklepach pod koniec roku.

Wywiad.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej