Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 września 2009, 13:35

autor: Piotr Doroń

Game Informer - nowe informacje o Crackdown 2 i kolejnej grze autorów Heavenly Sword

Ostatni numer magazynu Game Informer przyniósł kilka nieznanych dotąd informacji na temat dwóch produkcji – nowej gry studia Ninja Theory, autorów Heavenly Sword, oraz drugiej odsłony marki Crackdown, nad którą pracuje ekipa Ruffian Games. Opis najistotniejszych szczegółów rozpoczynamy od Enslaved.

Ostatni numer magazynu Game Informer przyniósł kilka nieznanych dotąd informacji na temat dwóch produkcji – nowej gry studia Ninja Theory, autorów Heavenly Sword, oraz drugiej odsłony marki Crackdown, nad którą pracuje ekipa Ruffian Games. Opis najistotniejszych szczegółów rozpoczynamy od Enslaved.

Game Informer - nowe informacje o Crackdown 2 i kolejnej grze autorów Heavenly Sword - ilustracja #1

O multiplatformowym dziele firmy Ninja Theory, powstającym w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3, wspominaliśmy już przy okazji relacji z konferencji Namco Bandai zorganizowanej w ramach kolońskich targów gamescom. Dzięki Game Informerowi poznaliśmy tytuł gry – wspomniany już Enslaved (można go tłumaczyć jako „zniewolony”) – oraz dowiedzieliśmy się, że fabuła gry osadzona zostanie w postapokaliptycznym świecie. Ciężko stwierdzić do jakiego gatunku należeć będzie nowe dzieło twórców Heavenly Sword. Użycie w opisie gry słowa „wyprawa” może jednak wskazywać, że będziemy mieć do czynienia z przygodową grą akcji. Mamy nadzieję, że już niedługo kwestia ta zostanie odpowiednio wyjaśniona. Wydawcą Enslaved będzie oczywiście Namco Bandai.

Nieco większa ilość informacji zamieszczona została natomiast w artykule poświęconym Crackdown 2. Wiemy zatem, że akcja gry studia Ruffian Games (zastąpiło w roli dewelopera ekipę Real Time Worlds) zostanie osadzona po wydarzeniach opowiedzianych w części pierwszej. Mianowicie, po rozgromieniu trzech rywalizujących ze sobą gangów prez bohatera części pierwszej, Pacific City ogarnął pozorny spokój. Przerwało go przybycie do miasta tajemniczego wirusa, zamieniającego mieszkańców niektórych dzielnic w potwory przypominające zombie. Nad całością nie potrafiła zapanować Agencja, co doprowadziło do wszczęcia przez gang o nazwie Cell krwawej rewolucji. Efektem był niemalże upadek organizacji mającej zadbać o spokój w Pacific City. W samym środku konfliktu umieszczony zostanie gracz, którego zadaniem będzie zapanowanie nad tą trudną sytuacją.

W artykule GI czytamy również, że w Crackdown 2 Pacific City będzie żyło własnym życiem, będąc czymś więcej niż tylko tłem dla działań podejmowanych przez głównego bohatera. Przykładem są tu zachowania zwykłych mieszkańców, którzy będą prowadzić własne życie i np. niejednokrotnie padną ofiarą rabunku. Nie będą jednak spokojnie tolerować kolejnych ataków – widać to będzie choćby na przykładzie pojazdów, jakimi będą przemierzane ulice miasta. Nie tylko zostaną one poddane tunningowi, ale również wyposażone w pancerz oraz broń defensywną i ofensywną. Warto w tym momencie zwrócić uwagę na fakt, że nowe Pacific City, to tak naprawdę stara metropolia z kilkoma drobnymi zmianami. Starzy wyjadacze poczują się tu zatem jak ryba w wodzie.

Game Informer - nowe informacje o Crackdown 2 i kolejnej grze autorów Heavenly Sword - ilustracja #2

Pacific City w pierwszej części Crackdown.

Do dyspozycji gracza oddane zostaną nowe pojazdy (m.in. helikoptery) i rodzaje broni (np. nowa strzelba, Rail Gun, a także granaty, które będziemy mogli przyklejać do różnych powierzchni). Warto zauważyć, że cięższe maszyny – takie jak autobusy i ciężarówki – będzie można wyposażyć w wieżyczki strzelnicze, które wpłyną automatycznie na zwiększenie naszych szans w walce z przeciwnikami. Rozbudowanie arsenału wynika przede wszystkim z faktu, że Crackdown 2 będzie znacznie trudniejszy od „jedynki”. Powodem jest np. obecność różnego rodzaju monstrów (większość z nich będzie grasować po mieście nocą), ewoluujących w miarę rozwoju fabuły i pokonywania kolejnych etapów gry. Dlatego też nasz bohater będzie dysponować poszerzonymi umiejętności w walce wręcz.

W kwestii mechaniki rozgrywki także można spodziewać się zmian. Poprawiony zostanie m.in. system celowania, a niemal zupełnie usunięta ma być irytująca powtarzalność zadań i misji krytykowana w części pierwszej. Orbsy, za pośrednictwem których będziemy rozbudowywać poziom bohatera uzyskamy korzystając z przypisanych mu umiejętności. W Crackdown 2 zostanie ponadto zawarty tryb kooperacji dla czterech osób oraz standardowy multiplayer dla szesnastu graczy z systemem rozwoju wzorowanym na tym z Call of Duty 4: Modern Warfare.

Nieznacznej poprawie ulegnie również oprawa graficzna. Będzie ona utrzymana w komiksowej konwencji, jednakże w Crackdown 2 całość będzie znacznie bardziej szczegółowa i przybrudzona. Premiera w wersji na konsolę Xbox 360 powinna się odbyć w przyszłym roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej