Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 maja 2004, 18:18

autor: Radosław Grabowski

F.E.A.R. przestraszy inne nowe gry typu FPS?

Przed czterema dniami poruszyliśmy temat tajemniczej gry z gatunku FPS rodem z firmy Monolith Productions, natomiast teraz chcielibyśmy powrócić do niego w kontekście oficjalnej zapowiedzi PeCetowego produktu pt. F.E.A.R (premiera: 2005 rok; wydawca: Vivendi Universal Games). Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).

Przed czterema dniami poruszyliśmy temat tajemniczej gry z gatunku FPS rodem z firmy Monolith Productions, natomiast teraz chcielibyśmy powrócić do niego w kontekście oficjalnej zapowiedzi PeCetowego produktu pt. F.E.A.R (premiera: 2005 rok; wydawca: Vivendi Universal Games). Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).

Sterowany przez użytkownika bohater należeć ma właśnie do wymienionej wcześniej grupy, wyruszającej na niebezpieczną misję odbicia z rąk bezwzględnych złoczyńców siedziby korporacji technologicznej Armacham. Jednakże akcja (dwanaście wirtualnych godzin) upłynie nie tylko wewnątrz budynków, ponieważ przygotowane zostaną także duże fragmenty miasta i sekwencje przemieszczania się rozmaitymi wehikułami (śmigłowiec, samochód etc.) w roli pasażera.

F.E.A.R. przestraszy inne nowe gry typu FPS? - ilustracja #1

Napotkani przeciwnicy wykażą stosunkowo wysoki poziom sprytu, dzięki zaawansowanym algorytmom Sztucznej Inteligencji. Zawsze można będzie mimo wszystko sprowadzić ich do przysłowiowego parteru przy pomocy jednego z dostępnych środków bojowych, czyli m.in. karabinu maszynowego z dołączonym celownikiem optycznym.

F.E.A.R. przestraszy inne nowe gry typu FPS? - ilustracja #2

Developerzy bardzo poważnie potraktują szeroko rozumiany temat realizmu, implementując w swoim dziele rozbudowany model fizyczny. Ponadto twórcy przyszykują szczegółowo dopracowaną oprawę wizualną, znakomicie prezentującą industrialny świat gry. Warto jeszcze wspomnieć o sporym zakresie interakcji z otoczeniem i innymi członkami tytułowej pięcioosobowej drużyny: Rowdy Betters (dowódca), Jin Sun-Kwon (snajper), Spen Jankowski (ekspert od wsparcia) i Douglas Holiday (saper).

F.E.A.R. przestraszy inne nowe gry typu FPS? - ilustracja #3