Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 czerwca 2009, 10:08

autor: Maciej Śliwiński

E-Sport: Podsumowanie Tygodnia (15-21 czerwca)

Kolejne świetne występy polskich reprezentacji narodowych w eliminacjach do finałów Mistrzostw Europy, powrót ligi, która przez wielu uważana jest za prekursora światowego esportu oraz dziesiąte urodziny jednej z najważniejszych cybersportowych gier – to najważniejsze informacje ostatniego tygodnia na scenie sportów elektronicznych.

Kolejne świetne występy polskich reprezentacji narodowych w eliminacjach do finałów Mistrzostw Europy, powrót ligi, która przez wielu uważana jest za prekursora światowego esportu, oraz dziesiąte urodziny jednej z najważniejszych cybersportowych gier – to najważniejsze informacje ostatniego tygodnia na scenie sportów elektronicznych.

Przez ostatnie siedem dni rozegrano następne kolejki spotkań w ramach European Nations Championship, organizowanego przez ESL turnieju, który uważany jest za Mistrzostwa Europy. Startujące w tych rozgrywkach reprezentacje naszego kraju zarówno w FIFĘ 09, jak i Counter Strike 1.6 odniosły kolejne zwycięstwa i obie prowadzą w swoich grupach eliminacyjnych. Przeciwnikami naszych wirtualnych piłkarzy byli gracze Turcji, którzy w swoim składzie posiadają kilku świetnych graczy, mających na swoim koncie zwycięstwa w indywidualnych turniejach. Przed meczem z Polską, rywale zajmowali miejsce w środku tabeli z jedną wygraną i przegraną na koncie. Rozegrany w niedzielę mecz poprawił tylko pozycję naszego zespołu, który umocnił się na pierwszym miejscu w tabeli grupy A. Najlepszym zawodnikiem zakończonego wynikiem 12:8 spotkania okazał się Tomasz ‘Cou’ Karczewski grający na co dzień w D-Link PGS, który zdobył cztery decydujące o zwycięstwie punkty.

E-Sport: Podsumowanie Tygodnia (15-21 czerwca) - ilustracja #1

Ostatni tydzień był równie dobry dla Reprezentacji Polski w grę Counter Strike 1.6. W eliminacjach do finału ENC nasi gracze zmierzyli się z aspirującą do pierwszego miejsca w grupie i całym turnieju drużyną narodową Danii. Drużyna złożona z zawodników zespołów WICKED eSports, Frag Executors oraz D-Link PGS odniosła zwycięstwo 2:1, po jednym z ciekawszych i bardziej zaciętych spotkań w ramach tego sezonu ENC. Pierwszą mapę Polacy przegrali znacząco, aby dwie następne rozstrzygnąć na swoją korzyść w ostatnich rundach. Dzięki tej wygranej nasza reprezentacja zajmuje pierwsze miejsce w grupie, bez straty punktu. Warto również podkreślić, kolejne zwycięstwo powinno zagwarantować naszej drużynie awans. Wszystko dlatego, że kilka dni temu została zdyskwalifikowana reprezentacja Finlandii, która w spotkaniu z Francją wprowadziła do gry nieuprawnionego zawodnika.

Zostając przy turniejowej i Counter-Strikeowej tematyce, trzeba wspomnieć, że najpopularniejsza obok StarCrafta esportowa gra obchodziła w ostatnim tygodniu dziesiąte urodziny. 19 czerwca 1999 roku dwójka programistów, Minh “Gooseman” Le i Jess “Cliffe” Cliffe, udostępniła w sieci pierwszą wersję, oznaczoną numerkiem beta 1.0, która w krótkim czasie podbiła serca fanów na całym świecie. Mimo to na pierwszą stabilną edycję gry trzeba było czekać blisko rok dłużej. Counter Strike 1.6 z biegiem czasu stał się grą niezależną od Half Life, i do tej pory uznawany jest za jedną z najlepiej sprzedających się gier w historii.

E-Sport: Podsumowanie Tygodnia (15-21 czerwca) - ilustracja #2

Jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych lig esportowych w historii - Cyberathlete Professional League - po wykupieniu licencji od Angela Munoza zapowiedziała powrót na światową scenę. Pierwszy turniej organizowany przez arabską spółkę, która jest nowym właścicielem praw do marki CPL, odbędzie się już w te wakacje w Chengdu. Przy okazji zapowiedzenia eventu, który odbędzie się w chińskim mieście ściśle wspierającym sporty elektroniczne, ogłoszono nawiązanie współpracy z China's Overseas Chinese Town Chengdu Holdings i singapurskim International Digital Media, tłumacząc się rosnącym rynkiem na azjatyckiej scenie. „CPL od długiego czasu było ważną marką w Azji i obierając miasto Chengdu za gospodarza pierwszego turnieju, daje nam możliwość odwdzięczenia się za lata wsparcia” - mówi Scott Valencia, jedna z osób zajmujących się powracającym projektem ligi cyberatletów. CPL Chiny, bo taką roboczą nazwę przyjął pierwszy przystanek Cyberathlete Professional League, odbędzie się w sierpniu tego roku. Lista turniejowych gier i pula nagród nie są jeszcze znane, tak samo jak decyzja ludzi ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich odnośnie finansowych należności dla triumfatorów poprzednich edycji CPL.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.