Autorzy Infernala tworzą grę THEY
Znamy już nazwę studia, które zajmuje się produkcją gry THEY – pierwszoosobowej strzelaniny, ujawnionej światu pod koniec lipca przez niemiecką agencję konsultingową IMC. Wspomniany wyżej produkt przygotowywany jest przez warszawską firmę Metropolis Software, posiadaczom PeCetów znaną choćby z „piekielnych” przygód Ryana Lennoksa.
Znamy już nazwę studia, które zajmuje się produkcją gry THEY – pierwszoosobowej strzelaniny, ujawnionej światu pod koniec lipca przez niemiecką agencję konsultingową IMC. Wspomniany wyżej produkt przygotowywany jest przez warszawską firmę Metropolis Software, posiadaczom PeCetów znaną choćby z „piekielnych” przygód Ryana Lennoksa.

THEY przeniesie się nas w niedaleką przyszłość – konkretnie do roku 2012. Fabuła opowiada o perypetiach brytyjskiego żołnierza, który wraz ze swoim najlepszym kolegą cudem unika śmierci w trakcie inwazji doskonale uzbrojonych robotów. W trakcie zmagań gracz dowiaduje się, że siejącymi śmierć i zniszczenie w Anglii maszynami sterują tajemnicze istoty, niewidoczne dla zwykłych śmiertelników. To właśnie ONI staną się głównym celem głównego bohatera, o ile nasz komandos uzyska umiejętność pozwalającą na ich wykrycie.
Najciekawszą z zapowiedzianych cech gry ma być duża dowolność w rozbudowywaniu broni, za pośrednictwem których walczyć będziemy z atakującym Wyspy Brytyjskie najeźdźcą. Mnóstwo dodatków pozwoli zmodyfikować podstawową giwerę na wiele różnych sposobów, a jeśli ktoś sobie tego zażyczy, może również zmienić wygląd pukawki, dodając do niej np. zdjęcie swojej dziewczyny.
Gra będzie napędzana silnikiem NextNitrous, korzystając z dobrodziejstw dziesiątej generacji bibliotek DirectX. Oprócz wersji na PC, Warszawiacy przygotują również edycje na Xboksa 360 i PlayStation 3. W dwóch ostatnich przypadkach będziemy mieć do czynienia z tzw. portami – produkt powstaje bowiem od początku do końca na „blaszakach”.
Warto tu dodać jeszcze mały komentarz mojego redakcyjnego kolegi, który miał już okazję zapoznać się z tym tytułem podczas zakończonych niedawno targów Games Convention (do dzisiaj obowiązywało embargo na opisywanie tej prezentacji).
"Zaprezentowany w Lipsku fragment jednej z lokacji wyraźnie wskazuje na to, że było to dopiero demo techniczne przygotowane specjalnie pod prezentację, a do zakończenia prac nad They droga jeszcze długa i wyboista. Tym niemniej na uwagę przede wszystkim zasługuje rozmach graficzny (który widzicie na poniższych screenach). Elementem urozmaicającym grę na pewno będzie olbrzymia ilość elementów otoczenia, które będzie można zniszczyć – już teraz mogliśmy obserwować niszczenie elewacji fragment po fragmencie, a wg. autorów w wersji finalnej możliwe będzie np. zwalenie kolumny czy ściany na naszych przeciwników.
Co do samych przeciwników – ano właśnie – w praktyce będą oni składać się niejako z dwóch elementów – powłoki cielesnej i kontrolującego ją obcego. Jeżeli zniszczymy ciało przeciwnika, jego obcy odleci w poszukiwaniu kolejnego „żywiciela” którym będzie mógł sterować, dlatego też bardzo ważne będzie niszczenie przede wszystkim samych obcych, bez których żywa część przeciwnika zmieni się w bezmózgie zombie.
To co już teraz wyróżnia They to pomysł pełnej dowolności w projektowaniu zarówno typu jak i samego wyglądu posiadanej broni. A na prezentacji na pewno wszystkim obecnym rzuciła się w oczy giwera cała ... w kwiatki” - Misza.
Obok możecie zobaczyć opublikowane przez producenta obrazki. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy gra ujrzy światło dzienne. Wstępnie mówi się o 2009 roku.

Komentarze czytelników
zanonimizowany288236 Konsul
Najnowsza gra Metropolis faktycznie prezentuje warstwe wizualna na wysokim poziomie...jak na dzisiejsze standarty. Dla gier akcji rok w dziedzinie grafiki to kawal czasu. W 2009 roku najnowszy engine Unreal-a prawdopodobnie wyokrzystywany bedzie do granic swoich mozliwosci, nie mowiac juz o premierach nowych silniczkow napedzajacych takie gry jak przykladowo Projecy Offset.
john_himself Senator

Oj no to jezeli grafa sie zestarzeje w czasie developingu to ja odswieza, z nie jedna gra tak przeciez bylo.
Uno07 Legend

Za 2 lata premiera.Ile to jeszcze może się zmienić do tego czasu.Ale cieszy ,że to "nasza" gra.
zanonimizowany425851 Chorąży
Jedyna polska gra jaka zrobila na zachodzie kariere to Painkiller,ona tez cieszyla sie calkiem pozytywnymi ocenami.To spore wyroznienie bo z innymi tytulami juz tak kolorowo nie jest np. infernal na zachodzie otrzymal druzgocace oceny stad tez do "they" podchodze ostroznie i bez zadnych emocji:)