Niedawno pisaliśmy o wydaniu przez firmę Ubisoft patcha 1.02 do Assassin's Creed, a tym samym wycofaniu wsparcia dla DX10.1 ze swego najnowszego tytułu. Domniemanym powodem tego był brak obsługi najnowszych bibliotek Microsoftu przez karty nVidii.
Dorota Drużko
Niedawno pisaliśmy o wydaniu przez firmę Ubisoft patcha 1.02 do Assassin's Creed, a tym samym wycofaniu wsparcia dla DX10.1 ze swego najnowszego tytułu. Domniemanym powodem tego był brak obsługi najnowszych bibliotek Microsoftu przez karty nVidii. Przy włączonym AA Radeony 3xxx, które obecnie jako jedyne dostępne na rynku karty posiadają wsparcie dla tych bibliotek, okazywały się o 20% szybsze w stosunku do konkurencji. Niedawno w serwisie PCgameshardware została zamieszczona wypowiedź twórców, w której możemy przeczytać, że na dzień dzisiejszy nie mają w planach wznowienia obsługi DirectX10.1, tak więc Assassin's Creed na dobre przestał być „pierwszą gra” z niego korzystającą.
Bezpośrednim powodem podjęcia tak drastycznej decyzji był fakt, iż implementacja DX10.1 zawierała błędy na skutek, których część potoków renderujących była niesprawna. W rezultacie, pomimo wzrostu płynności działania, gra prezentowała się po prostu gorzej. Jako porównanie jakości grafiki niech posłużą screeny zamieszczone na tej stronie.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam