Age of Conan powodem odejścia współzałożyciela Funcomu

Gaute Godager, współzałożyciel studia Funcom i producent MMORPG o tytule Age of Conan: Hyborian Adventures, zrezygnował po szesnastu latach z pracy w firmie. Głównym powodem decyzji Godagera jest niezadowolenie z kilku elementów gry, osadzonej w słynnym uniwersum stworzonym przez Roberta E. Howarda.

Piotr Doroń

Gaute Godager, współzałożyciel studia Funcom i producent MMORPG o tytule Age of Conan: Hyborian Adventures, zrezygnował po szesnastu latach z pracy w firmie. Głównym powodem decyzji Godagera jest niezadowolenie z kilku elementów gry, osadzonej w słynnym uniwersum stworzonym przez Roberta E. Howarda.

Zrobiłem wszystko, by wyprodukować tę niezwykłą pozycję, lecz doszedłem do wniosku, że kilka jej elementów nie zadowala mnie w pełni. Zdecydowałem w związku tym o podjęciu decyzji o rezygnacji z pracy w Funcom. Pora już na to, by Age of Conan zajęła się osoba cechująca się świeżym spojrzeniem ”, napisał w oświadczeniu dla oficjalnego serwisu poświęconego Age of Conan sam zainteresowany. Dodał również: „Ostatnich szesnaście lat było wspaniałe. Jestem dumny z wielu rzeczy stworzonych przez Funcom ”.

Age of Conan powodem odejścia współzałożyciela Funcomu  - ilustracja #1

Age of Conan: Hyborian Adventures został wydany w maju bieżącego roku. Do chwili obecnej grę zdecydowało się nabyć blisko milion osób. Regularnie grywa w nią jednak niecała połowa z nich. Tłumaczone jest to faktem, iż Age of Conan przyciągnęło do siebie starszych wiekiem graczy (średnia to 29 lat), którzy nie zawsze mają czas na tego typu rozrywkę. Udany start Age of Conan przyniósł firmie Funcom w drugim kwartale przychód rzędu 13 milionów dolarów, przekraczając oczekiwania o milion dolarów. Głównym powodem takiego wyniku była świetna sprzedaż pudełkowej wersji gry. Twórcy spodziewają się, że w trzecim kwartale przychód będzie wahał się w granicach 16-20 milionów dolarów i będzie pochodził zarówno z opłat abonamentowych stałych użytkowników jak i sprzedaży kolejnych pudełek. Nie wiemy, czy oczekiwania zostaną spełnione.

Następcą Godagera będzie Craig Morrison, producent gry Anarchy Online, który pełnił w ostatnim czasie rolę menedżera ds. kontaktów ze społecznością graczy zorganizowaną wokół produktów Funcom. Zarząd firmy wierzy, że Morrison będzie w stanie wynieść Age of Conan na zupełnie nowy poziom.

Informacja o rezygnacji Godagera zbiegłą się z debiutem nowej łatki do gry. Odblokowuje ona m.in. system podnoszenia doświadczenia w rozgrywce typu PVP.

Age of Conan: Hyborian Adventures

Age of Conan: Hyborian Adventures

PC
po premierze

Data wydania: 20 maja 2008

Informacje o Grze
7.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • Square Enix
  • PC
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-09-19
10:28

Cainoor Legend

Cainoor
😊

Eee... nic tam nie ma :)
Wszystkie te MMO i tak się nie umywają do EverQuest 2, który dla mnie był ideałem MMO jeśli chodzi o PvE.
Jednak postanowiłem dać szansę Warhammerowi i na razie mnie nie zawiódł. Jest świetny. PvP i RvR (czyli flagi, keepy, scenariusze), Public Questy, Open Parties to naprawdę świetne zrealizowane pomysły. Zobaczymy jak będzie dalej.
Age of Conan niestety nie dostał ode mnie szansy. Gdyby wyszedł jako ostatni, to może i bym spróbował, a tak mam czas tylko na jedno MMO w swoim życiu na raz ;)

Komentarz: Cainoor
2008-09-19
10:36

uookie Konsul

uookie

no ja akurat w mmo gram dlatego, że daje możliwość poruszania sie bez ograniczeń po dużym świecie. PvP, RvR czy granie z gildią średnio mi podchodzi. oczywiście fajnie jest wybrać się na raid większą grupą, ale już na przykład siedzenie na TeamSpeak'u jak dla mnie zabija klimat gry. lubię długie singlowe wyprawy w głąb gry, wręcz delektowanie się nią. bieganie z innymi graczami przez pół kontynentu po jakiś kawałek żelastwa do założenia na głowę średnio mi podchodzi.

Komentarz: uookie
2008-09-19
11:51

zanonimizowany12249 Legend

uookie--> co ty robisz w MMO zagraj sobie w M&M 6 tam spokojnie mozesz rok czasu gre przechodzic :P a to ze rozmowianie z kims prze TS-a zabija klimat to ROTFL, rozumiem jak stajesz na chwile swoja postacia i klepiesz w klawiature cos do kogos to juz klimatu nie zabija :P
btw. granie w pr0gresywnej gildi w mmo jest mega smieszne, ostatnio rozmawialem z kims i powiedzial mi ze wylecial z gildi w WoW bo nie przedstawil "zwolnienia" z rajdu, nie bylo go a mial byc :D hahahaha debilizm nolajfow niezna granic :)

Komentarz: zanonimizowany12249
2008-09-22
11:04

Salim Konsul

Salim

uookie=> w dużej mierze zgadzam się z toba to chyba kwestia wieku. A w mmorpg trzyma mnie także giełda żadna sztuczna inteligencja jej nie zastąpi. Więc idealny Mmorpg to przede wszystkim piękny, otwarty i duży świat z masą graczy, którzy czasami łączą się w grupy tak 20% czasu gry.

Komentarz: Salim

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl