Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Wyścigi Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku wyścigi na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Wyścigi. Gatunek gier polegających na ściganiu się z rywalami. Zadaniem gracza jest zdobycie pierwszego miejsca lub uzyskanie jak najlepszego czasu okrążenia. Możemy ścigać się różnymi pojazdami (naziemne, wodne, powietrzne), a sama natura rozgrywki też może być zmienna (symulacyjna bądź zręcznościowa).

X360
Wyścigi
Tematyki
Czas
Forza Horizon 2
Forza Horizon 2

Wyścigi 30 września 2014

Kontynuacja bestsellerowej gry samochodowej, stanowiącej spin-off flagowej serii ścigałek kolejnych generacji konsoli Xbox. Za jej powstanie odpowiadają wspólnie: twórcy prekursorki – studio Playground Games (wersja Xbox One) – oraz Sumo Digital (wersja Xbox 360). W nowej odsłonie gry przenosimy się do Południowej Europy, gdzie ma miejsce kolejny festiwal Horizon, wypełniony dobrą muzyką i masą zróżnicowanych wyzwań wyścigowych. Podobnie jak w poprzedniczce areną zmagań jest wielki otwarty świat, gdzie czekają na nas setki licencjonowanych samochodów. Wzorem pierwszej odsłony gra prezentuje nieco uproszczony względem Forza Motorsport model jazdy, stawiając przede wszystkim na widowiskowość zmagań. W grze po raz pierwszy zaimplementowano system dynamicznie zmieniającej się pogody, co dodało wyścigom nieco realizmu. Autorzy przenieśli także znany z Forza Motorsport 5 system Drivatarów, dzięki któremu wirtualni kierowcy zdobywają doświadczenie nawet nie uczestnicząc w rozgrywce.

Forza Horizon
Forza Horizon

Wyścigi 23 października 2012

Spin-offowa odsłona popularnego cyklu symulacji samochodowych Forza Motorsport. Jej produkcji podjęło się studio Playground Games przy wsparciu ze strony ekipy deweloperskiej Turn 10 Studios i firmy Microsoft Game Studios. Akcja gry osadzona została na drogach stanu Kolorado w trakcie tytułowego festiwalu muzycznego. W przeciwieństwie do głównej gałęzi serii, spin-off pozwala graczom na znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata i podejmowaniu kolejnych wyzwań. W trakcie rozgrywki liczy się nie tylko dotarcie do mety przed rywalami, ale również widowiskowa jazda. Do dyspozycji graczy oddano około 300 starannie odwzorowanych modeli pojazdów różnych klas (od sportowych bolidów po terenówki i pick-upy), które dodatkowo można poddawać tuningowi.

Forza Motorsport 4
Forza Motorsport 4

Wyścigi 11 października 2011

Kolejna część znanego z konsol Microsoftu cyklu symulacyjnych gier wyścigowych, rozwijanego od 2005 roku we współpracy z ekipą Turn 10 Studios. Forza Motorsport 4 niesie ze sobą sporo nowości, zarówno w warstwie mechaniki, jak i w kwestiach technicznych. W grze znalazło się ponad 500 wiernie odwzorowanych samochodów, którymi możemy się ścigać na 26 różnych trasach – po raz pierwszy w historii serii o różnych porach dnia. W trybie kariery pojawił się tzw. World Tour, czyli seria zawodów rozgrywanych na całym świecie. Rozszerzono zakres możliwości tuningu, a także znane z poprzedniczki opcje społecznościowe (np. możliwość założenia klubu samochodowego). Jedną z głównych nowości jest zaś wykorzystujący możliwości sensora Kinect moduł Autovista, pozwalający na szczegółowe obejrzenie zarówno bryły, jak i wnętrza oraz komory silnika wybranych pojazdów. Całość uzupełnia nowa wersja systemu matchmaking, służącego do wyszukiwania konkurentów w trybie online.

Need for Speed Rivals
Need for Speed Rivals

Wyścigi 19 listopada 2013

Zręcznościowe wyścigi samochodowe, będące kolejną odsłoną popularnej serii Need for Speed. Dewelopingiem tytułu zajęło się szwedzko-brytyjskie studio Ghost Games (wcześniej znane jako EA Gothenburg), wspomagane przez byłych pracowników Criterion Games. Gracze mogą wcielić się w role kierowców, uczestniczących w nielegalnych wyścigach ulicami wirtualnej metropolii lub policjantów, polujących na piratów drogowych. Wraz z postępami w grze pojawia się możliwość prowadzenia nowych modeli samochodów oraz korzystania z przydatnych technologii. Wbudowany system All Drive pozwala na swobodne przechodzenie pomiędzy zabawą w trybie jedno- i wieloosobowym. Od strony technicznej Need for Speed Rivals bazuje na możliwościach zaawansowanego technologicznie silnika Frostbite 3, wykorzystanego m.in. w Battlefield 4.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 22 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

DiRT 3
DiRT 3

Wyścigi 24 maja 2011

Trzecia pełnoprawna część niezwykle popularnego cyklu gier wyścigowych studia Codemasters, kontynuującego tradycje zapoczątkowanej pod koniec lat 90. ubiegłego wieku serii Colin McRae Rally. Po kładącej szczególny nacisk na zmagania off-roadowe poprzedniczce, DiRT 3 stanowi swoisty powrót do pierwotnej koncepcji cyklu i klimatów typowo rajdowych, z wykorzystaniem oficjalnej licencji WRC. W grze nie zabrakło jednak całej masy nowości, takich jak wyczynowe areny zaczerpnięte z zawodów cyklu X-Games oraz zupełnie nowy typ zmagań o nazwie Gymkhana, spopularyzowany przez światowej sławy kierowcę, Kena Blocka. Polega on na jak najszybszym i możliwie efektownym przejechaniu wyznaczonej trasy przy jednoczesnym wykonywaniu iście kaskaderskich i wysoko punktowanych ewolucji. Do dyspozycji graczy oddano tradycyjnie szeroki wachlarz licencjonowanych samochodów rajdowych, pochodzących z różnych epok, a także pojazdów typu buggy i półciężarówek wykorzystywanych w zawodach terenowych.

GRID 2
GRID 2

Wyścigi 28 maja 2013

Druga część cyklu symulacji wyścigów samochodowych, będącego rozwinięciem serii TOCA Race Driver. Gra wyprodukowana została przez specjalizujące się w tym gatunku (m.in. serie Colin McRae i F1) brytyjskie studio Codemasters Software. Gracze mają sposobność wcielić się w role kierowców, biorących udział w wyścigach drogowych, ulicznych oraz na zamkniętych torach. Gra pozwala zasiąść za kierownicą wielu luksusowych modeli samochodów, w tym Forda Mustanga Mach-1, Chevroleta Camaro SS oraz Koenigsegga Agrea R. Realistycznych, a zarazem emocjonujących, wrażeń z jazdy dostarcza system TrueFeel. Deweloperzy zadbali także o zaawansowany model zniszczeń oraz rozbudowany tryb wieloosobowy, pozwalający ścigać się z żywymi rywalami. Od strony technicznej GRID 2 bazuje na możliwościach nowoczesnego silnika EGO 3.0.

Test Drive Unlimited
Test Drive Unlimited

Wyścigi 5 września 2006

Nowe wcielenie popularnej serii samochodowej, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku przez studio Distinctive Software i firmę Accolade. Test Drive Unlimited powstał pod egidą firmy Atari, a za jego powstanie odpowiada studio Eden Games, znane dotąd głównie za sprawą zręcznościowego cyklu rajdowego V-Rally. Główną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon serii jest oddanie do dyspozycji graczy rozległego, otwartego świata, jakim jest wiernie odwzorowana, hawajska wyspa Oahu. Jej teren możemy swobodnie eksplorować, podejmując szereg zróżnicowanych wyzwań wyścigowych i zarabiając gotówkę, pozwalającą na stopniową rozbudowę garażu o nowe modele pojazdów – łącznie ponad 90 licencjonowanych samochodów oraz motocykli. Podczas zabawy możemy modyfikować swojego awatara, ubierając go w ciuchy znanych projektantów, a także zakupić nowy dom z bardziej pojemnym garażem. Całość uzupełnia nowatorski tryb multiplayer, pozwalający – niczym w grach MMO – na rywalizację tysięcy graczy w tym samym momencie.

The Crew
The Crew

Wyścigi 2 grudnia 2014

Sandboksowa gra wyścigowa wyprodukowana przez studio Ivory Tower przy współpracy z Ubisoft Reflections. The Crew to propozycja skierowana przede wszystkim do miłośników widowiskowej jazdy wirtualnymi samochodami. Gracze mogą wcielić się w role kierowców ścigających się ulicami amerykańskich miast. Do ich dyspozycji oddano ponad 100 modeli pojazdów, których wygląd i parametry techniczne można modyfikować pod kątem własnych preferencji. The Crew oferuje kilka wariantów rozgrywki, pozwalających zarówno na zabawę jedno-, jak i wieloosobową. Otwarta struktura świata gry (obejmującego teren o powierzchni ponad 5 tys. mil kwadratowych) zachęca do eksploracji, podejmowania nowych wyzwań i wykonywania setek misji. Na uwagę zasługują również rozbudowane funkcje społecznościowe.

Need for Speed: The Run
Need for Speed: The Run

Wyścigi 15 listopada 2011

Kolejna z części jednej z najbardziej uznawanych serii wyścigowych rozwijanych przez koncern Electronic Arts od 1995 roku. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony cyklu, tytuł został opracowany przez EA Black Box – jedno z wewnętrznych studiów amerykańskiego giganta. Fabuła gry koncentruje się na tytułowym wyścigu z zachodniego na wschodnie wybrzeże USA. Zwycięstwo jest jedynym sposobem, w jaki bohater opowieści spłacić może dług, zaciągnięty u niebezpiecznej organizacji przestępczej. Podczas rozgrywki przyjdzie nam sprostać rozmaitym wyścigowym wyzwaniom, a główna kampania gry została dodatkowo wzbogacona – po raz pierwszy w historii serii – fabularnymi sekwencjami zręcznościowymi tzw. „quick time events”. Stosunkowo krótką fabułę uzupełniono szeregiem pojedynczych wyzwań, w których ścigamy się m.in. po zasypywanych przez lawiny krętych, górskich trasach. Wysokie wrażenia wizualne zapewnia nam zaś silnik Frostbite 2, znany m.in. z cyklu Battlefield.

Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted

Wyścigi 30 października 2012

Nowa odsłona legendarnej serii wyścigowej, nawiązująca do jednej z najwyżej ocenianych części cyklu – wydanego w 2005 roku Need for Speed: Most Wanted. Za przygotowanie gry odpowiedzialne jest ponownie studio Criterion Games, znane przede wszystkim ze zręcznościowej serii Burnout. Remake nawiązuje do pierwowzoru głównie za sprawą motywu dynamicznych pościgów z policją oraz tzw. „czarnej listy”, po której pniemy się, wyzywając kolejnych najbardziej poszukiwanych kierowców. Tym razem twórcy zaoferowali graczom otwarty świat i rozgrywkę w nieco sandboksowym stylu. Gra pozwala na swobodne poruszanie się po ulicach Fairhaven i przesiadanie się do dowolnego z odnalezionych tam samochodów. Biorąc udział w kolejnych wyścigach, odblokowujemy ulepszenia oraz modyfikacje poszczególnych maszyn i zyskujemy punkty prestiżu, niezbędne do rzucenia wyzwania kolejnym kierowcom z „czarnej listy”. Gra oferuje typowy dla serii, zręcznościowy model jazdy z widowiskowym systemem zniszczeń.

Forza Motorsport 3
Forza Motorsport 3

Wyścigi 23 października 2009

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier wyścigowych, dostępnych tylko dla posiadaczy konsol firmy Microsoft. W grze Forza Motorsport 3 ekipa Turn 10 Studios postawiła na sprawdzone rozwiązania, wprowadzając jednocześnie całą masę poprawek i udoskonaleń. Całość koncentruje się ponownie na aspekcie symulacyjnym, choć początkującym kierowcom pozostawiono możliwość włączenia szeregu ułatwień. Dla maniaków motoryzacji przygotowano ponad 400 licencjonowanych samochodów kilkudziesięciu producentów, a do znanych z poprzednich odsłon tras dołączyło także kilka nowych. Wśród najważniejszych nowości wymienić należy przede wszystkim znaczące rozbudowanie możliwości tuningowych, poprawioną sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników, możliwość ustawienia kamery we wnętrzu samochodu, ulepszony edytor oraz bogate opcje społecznościowe. Całość bazuje zaś na nowym silniku graficznym, wpływającym na nieznaczną poprawę walorów wizualnych.

Burnout Paradise: The Ultimate Box
Burnout Paradise: The Ultimate Box

Wyścigi 6 lutego 2009

Kompletna edycja wydanej na początku 2008 roku gry wyścigowej studia Criterion Games, która okazała się sporym sukcesem i na przestrzeni kolejnych miesięcy doczekała się sporej liczby dodatków DLC. Produkcja przenosi nas do tytułowego, cechującego się otwartą strukturą miasta Paradise City, po którym możemy swobodnie się poruszać, podejmując różnego typu wyzwania wyścigowe. Całość odświeża nieco formułę serii, nie rezygnując jednocześnie z jej charakterystycznych elementów, takich jak zręcznościowy model jazdy i efektowne kraksy w ruchu ulicznym. Pod względem mechaniki Burnout Paradise: The Ultimate Box nie różni się od wydanego rok wcześniej pierwowzoru. W grze znajdziemy jednak wszystkie wydane wcześniej dodatki DLC.

Shift 2: Unleashed
Shift 2: Unleashed

Wyścigi 29 marca 2011

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry Need for Speed Shift, stanowiącej nieco bardziej realistyczny spin-off tej typowo zręcznościowej serii. Za powstanie tytułu odpowiada ponownie zespół Slightly Mad Studios, zaś mechanika rozgrywki kontynuuje w prostej linii założenia swej poprzedniczki, wprowadzając do zabawy niewielką ilość zmian. W grze zastosowano ten sam model jazdy, łączący elementy symulatora z prostotą wyścigów zręcznościowych. Pozostał także chwalony widok z wnętrza pojazdu, pozwalający na realistyczne przeżywanie wstrząsów, przeciążeń oraz kolizji. Prócz nowego zestawu tras oraz licencjonowanych samochodów, wśród godnych odnotowania nowości wymienić należy także możliwość ścigania się również w nocy. W grze poprawiono nieco grafikę, model oświetlenia oraz pracę kamery. Pojawił się także znany z Hot Pursuit system Autolog, stanowiący specjalny moduł sieciowy z mnóstwem rankingów i zestawień oraz opcją zabawy wieloosobowej.

Need For Speed: Hot Pursuit
Need For Speed: Hot Pursuit

Wyścigi 16 listopada 2010

Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii wyścigowych, rozwijanych od 1995 roku pod czujnym okiem Electronic Arts. Jej produkcję powierzono tym razem ekipie Criterion Games, znanej przede wszystkim z konsolowej serii Burnout. Tytuł gry nawiązuje do dwóch wydanych w latach 1998 i 2002 części cyklu, traktujących o zmaganiach kierowców z policją. Podczas zabawy możemy stanąć po obu stronach konfliktu i wcielić się zarówno w uciekającego kierowcę, jak i ścigającego go policjanta. Typowo zręcznościowy charakter serii podkreślono tym razem poprzez wprowadzenie szeregu gadżetów, przydatnych podczas rozgrywki. Policjanci korzystać mogą m.in. z kolczatek i blokad drogowych, zaś kierowcy z urządzeń zakłócających pracę radarów. Jak zwykle w serii nie zabrakło dziesiątek licencjonowanych samochodów oraz ścieżki dźwiękowej z utworami znanych wykonawców. Nowością jest specjalny system Autolog, który stanowi swoistą platformę społecznościową pozwalającą na rywalizację pomiędzy graczami.

Test Drive Unlimited 2
Test Drive Unlimited 2

Wyścigi 8 lutego 2011

Kontynuacja bestsellerowej gry Test Drive Unlimited, która tchnęła nowego ducha w klasyczną serię wyścigową, zapoczątkowaną jeszcze w 1987 roku przez firmę Accolade. Akcja TDU 2 toczy się w dwóch lokacjach: na hiszpańskiej Ibizie oraz dostępnej w dalszej części rozgrywki hawajskiej wyspie Oahu, znanej z pierwszej części gry. Po obu z nich możemy swobodnie się poruszać, podejmując kolejne wyścigowe wyzwania. W miarę postępów w grze nabywamy kolejne wille i apartamenty, ale przede wszystkim nowe, luksusowe samochody. Mechanika rozgrywki uległa kilku zmianom, wśród których wymienić należy turnieje, rozgrywane zamiast pojedynczych wyścigów oraz specjalne licencje, które zdobywamy celem odblokowania kolejnych wyzwań. Tryb dla jednego gracza wzbogacony został wątkiem fabularnym, lecz główny nacisk położono na rywalizację w wariancie multiplayer. Dzięki ulepszonemu silnikowi, rozgrywka toczy się zarówno w dzień, jak i w nocy, przy zmieniających się warunkach pogodowych.

Colin McRae: DiRT 2
Colin McRae: DiRT 2

Wyścigi 8 września 2009

Druga część ciepło przyjętej gry wyścigowej Colin Mc Rae: DiRT, wytyczającej całkiem nowy kierunek w serii studia Codemasters, firmowanej nazwiskiem tragicznie zmarłego szkockiego kierowcy rajdowego. DiRT 2 koncentruje się ponownie na dynamicznych zawodach off-roadowych, w których zasiadamy za kierownicą kilku rodzajów licencjonowanych pojazdów. Nowy tryb kariery przygotowany został na wzór tej z GRID-a, a podczas zabawy podróżujemy po całym świecie i uczestniczymy w kolejnych wyścigach, stopniowo budując swoją reputację. W miarę postępów w grze nawiązujemy koleżeńskie relacje z innymi tuzami sportów motorowych, takimi jak Travis Pastrana czy Ken Block, którzy zapraszają nas na kolejne ekskluzywne turnieje z atrakcyjnymi nagrodami. Całość zrealizowana została w typowo młodzieżowym klimacie, z jednoczesnym zachowaniem klasy poprzedniczek. Wśród innych nowości wymienić warto ulepszoną mechanikę, usprawnioną funkcję Flashback oraz znacząco rozbudowany tryb wieloosobowy.

Need for Speed: Undercover
Need for Speed: Undercover

Wyścigi 18 listopada 2008

Po nieco bardziej realistycznym ProStreet, rozgrywającym się głównie na profesjonalnych, zamkniętych torach, popularna seria wyścigowa Need for Speed powraca na ulice miasta w swej tradycyjnej, zręcznościowej odsłonie. Opracowany przez kanadyjski oddział EA, Undercover kładzie też szczególny nacisk na fabułę. W grze wcielamy się w postać policjanta, który, pracując pod tytułową przykrywką, stara się wniknąć w szeregi gangu samochodowego. Aby to uczynić, musi udowodnić swe umiejętności w szeregu wyzwań wyścigowych, takich jak tradycyjne wyścigi, jazda na czas, bitwa na autostradzie czy wyprzedzanie. Zgodnie z tradycją serii, do dyspozycji otrzymujemy masę licencjonowanych samochodów, podatnych na tuning optyczny oraz mechaniczny. Poprawioną oprawę graficzną i przebojową ścieżkę dźwiękową uzupełniają wstawki filmowe z udziałem m.in. znanej z Mission: Impossible III Maggie Q. oraz piosenkarki Christiny Milian.

Colin McRae: DiRT
Colin McRae: DiRT

Wyścigi 15 czerwca 2007

Kontynuacja popularnej serii gier wyścigowych, firmowanych nazwiskiem słynnego kierowcy rajdowego Colina McRae. W przeciwieństwie do poprzednich produkcji cyklu, poświęconych klasycznym rajdom samochodowym, tym razem deweloperzy ze studia Codemasters zdecydowali się na zwrot w zupełnie inną stronę, koncentrując się w całości na wyścigach po bezdrożach, stanowiących równie ważny epizod w karierze legendarnego Szkota. Colin McRae DiRT zawiera rozbudowany tryb kariery, w którym możemy uczestniczyć w szeregu zróżnicowanych wyzwań, począwszy od terenowych odcinków specjalnych, aż po zawody rallycrossowe oraz wyścigi górskie na popularnej trasie Pikes Peak w Kolorado. W zależności od wyścigu, do naszej dyspozycji oddano różne typy licencjonowanych pojazdów, które w trakcie jazdy ulegają rozmaitym uszkodzeniom i stopniowo pokrywają się tytułowym brudem. Nie zapomniano także o opcji rozgrywki wieloosobowej, dzięki której możemy rywalizować z innymi kierowcami za pośrednictwem internetu.

Need for Speed Carbon
Need for Speed Carbon

Wyścigi 1 listopada 2006

Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.

Blur
Blur

Wyścigi 25 maja 2010

Zręcznościowe wyścigi w zwariowanym stylu, wzbogacone o bardzo ładną oprawę graficzną. W produkcji wcielamy się w kierowcę stającego do serii wyścigów na pieniądze. Cechą charakterystyczną gry jest powrót do klasycznych ulepszeń rozmieszczonych na trasie, które modyfikują zachowanie samochodów. Gra spodoba się więc fanom Mario Kart, czy innych typowo arcadowych tytułów.

Need for Speed Shift
Need for Speed Shift

Wyścigi 15 września 2009

Kolejna odsłona serii wyścigowej Need for Speed, stanowiąca nieoczekiwany zwrot tego typowo zręcznościowego cyklu w stronę realizmu. Za sprawą nowego dewelopera, Slightly Mad Studios, otrzymaliśmy nowy, znacznie bardziej symulacyjny model jazdy. Podobnie jak w wydanym w 2007 roku ProStreet, rozgrywka koncentruje się na wyścigach torowych, pozwalając graczom wziąć udział w całym sezonie zmagań toczących się na rzeczywistych oraz fikcyjnych torach zamkniętych. Szeroką gamę licencjonowanych wozów poprowadzić możemy także w powracającym widoku z wnętrza pojazdu, co jeszcze bardziej wzmaga realizm oraz identyfikację z osobą kierowcy. Poza tradycyjnie wzbogaconą oprawą graficzną, twórcy zaimplementowali w grze nowy system kolizji i zniszczeń oraz ulepszone algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki temu nasi wirtualni rywale są podczas jazdy bardziej agresywni i próbują rozmaitych technik wyprzedzania przeciwników.

Burnout Paradise
Burnout Paradise

Wyścigi 22 stycznia 2008

Pełnoprawna kontynuacja zapoczątkowanej w 2001 roku serii wyścigowej autorstwa studia Criterion Games. Akcja gry osadzona została na terenie fikcyjnego miasta Paradise City, obejmującego m.in. wyspę z lotniskiem, zatokę z drapaczami chmur oraz wolne od zabudowań wzgórza, zaś rozgrywka w typowy dla serii sposób polega na dynamicznej jeździe, połączonej z widowiskowymi kraksami i obowiązkowym łamaniem przepisów drogowych. Burnout Paradise odświeża jednak nieco klasyczną formułę serii, a jedną z głównych nowości jest osadzenie akcji w otwartym świecie, po którym możemy swobodnie się poruszać, podejmując kolejne wyzwania. W odróżnieniu od poprzedniczek, rozgrywka koncentruje się też nieco bardziej na typowych wyścigach, zaś znany z wcześniejszych odsłon tryb Crash (zwany tutaj mianem Showtime) stanowi jedynie dodatek, który możemy aktywować w dowolnym momencie zabawy. Całość uzupełniona została zupełnie nowym modelem jazdy oraz silnikiem fizycznym, odpowiedzialnym za uszkodzenia pojazdów.

Need for Speed ProStreet
Need for Speed ProStreet

Wyścigi 13 listopada 2007

Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory. Gracze biorą udział w szeregu kolejnych zawodów, w ramach których rozgrywane są cztery podstawowe warianty wyścigów: tradycyjny, Drag, Drift oraz Speed Challenge, polegający na uzyskaniu jak najwyższej prędkości. Kolejne zwycięstwa odblokowują dostęp do nowych wyzwań oraz dodatkowych samochodów. Te reprezentują 26 licencjonowanych marek i dzięki specjalnemu systemowi Autosculpt mogą być poddawane tuningowi. Autorzy położyli szczególny nacisk na odwzorowanie kolizji oraz model uszkodzeń, których efekty wpływają teraz również na osiągi naszego wozu. Dla amatorów realizmu przewidziano także możliwość wyłączenia wszelkich udogodnień, jak wspomaganie kierownicy czy ABS, co czyni model jazdy nieco bardziej symulacyjnym.