Data wydania: 11 listopada 2013
Zręcznościowe wyścigi samochodowe, będące kolejną odsłoną popularnej serii Need for Speed. Dewelopingiem tytułu zajęło się szwedzko-brytyjskie studio Ghost Games (wcześniej znane jako EA Gothenburg), wspomagane przez byłych pracowników Criterion Games. Gracze mogą wcielić się w role kierowców, uczestniczących w nielegalnych wyścigach ulicami wirtualnej metropolii lub policjantów, polujących na piratów drogowych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Need for Speed Rivals jest kolejną grą ze znanej serii wyścigowej wydawanej przez firmę Electronic Arts. Gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron: kierowców wyścigowych, niejednokrotnie łamiących przepisy drogowe, lub policji wykorzystującej w swojej pracy najnowsze modele super samochodów.
Wcielając się w kierowcę wyścigowego, naszym celem jest omijanie pościgu i zdobywanie punktów prędkości, dzięki którym możemy dokonywać zakupów nowych, lepszych samochodów, jak również modyfikacji poprawiających ich wygląd zewnętrzny oraz ich osiągi. W przypadku złapania przez policję lub całkowitego zniszczenia sterowanego pojazdu, zgromadzone w danym momencie punkty tracimy bezpowrotnie. Stając się policjantem, gracz powinien współpracować z pozostałymi osobami wcielającymi się w mundurowych, aby poprzez łapanie uciekinierów zdobywać coraz wyższą rangę oraz uzyskiwać dostęp do nowych modeli radiowozów.
Wspólnym elementem obu wspomnianych wyżej karier jest możliwość nabywania różnorakich technologii pościgowych, przydatnych zarówno w sprawnej ucieczce jak i w skutecznym wyłapywaniu piratów drogowych. Lista dostępnych technologii obejmuje między innymi wystrzeliwanie ładunków EMP, wzywanie na pomoc policyjnych śmigłowców, rozrzucanie kolczatek czy korzystanie z turbo gwarantującego nagły przyrost mocy.
Jedną z najważniejszych części składowych nowej odsłony jest moduł All Drive, dzięki któremu – bez utraty postępu w kampanii – w szybki sposób przeskoczymy z rozgrywki w trybie pojedynczego gracza do rywalizacji sieciowej. Ten tryb stanowi podstawę do połączenia zabawy offline oraz online w jedną całość, co stoi u podstaw mechaniki rozgrywki w Rivals.
Gra korzysta z doskonale znanego silnika Frostbite 3 wykorzystanego w innych produkcjach wydawanych przez Electronic Arts, co zapewnia wyjątkowo szczegółowo i realistycznie otoczenie. Miejscem prowadzenia zmagań jest bardzo rozległe hrabstwo Redview, na które składają się między innymi miasta, autostrady, lasy, pustynie, a nawet tereny górskie. Dysponujemy pełną swobodą eksploracji świata gry, odnajdując przy okazji miejsca wykonywania dodatkowych czynności (np. skocznie czy fotoradary, przy których możemy pobijać rekordy prędkości). Bardzo dokładnie wymodelowano również dostępne w grze auta. Warto w tym miejscu dodać, że w Rivals po raz pierwszy od długiego czasu pojawiają się samochody marki Ferrari, w tym F12 Berlinetta.
Autor opisu gry: Przemysław Zamęcki
Platformy:
PC Windows 19 listopada 2013
PlayStation 4 11 listopada 2013
PlayStation 3 19 listopada 2013
Xbox One 22 listopada 2013
Xbox 360 19 listopada 2013
Producent: EA Gothenburg / Ghost Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
29GIER
Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).
Recenzja GRYOnline
NFS Rivals świadomie nawiązuje do Hot Pursuit, ale jest grą lepszą, o bogatszej zawartości, świetnie zoptymalizowaną i absolutnie przepiękną. Co prawda znajdzie się kilka wad, szczególnie w wersji PC, a sama gra zdecydowanie nie grzeszy oryginalnością. Jednak nawet przyjmując taki punkt widzenia nie da się przekreślić niewątpliwych walorów i masy frajdy. Fani dobrych wyścigów powinni dać NFS Rivals szansę.
Aktualizacja: 29 listopada 2013
Poradnik do gry Need for Speed Rivals oferuje porady dotyczących między innymi sprawnej nawigacji, zależności rządzących światem gry czy dokonywania napraw samochodów. Omawia również dwa tryby rozgrywki, ich wyzwania i wyścigi, a także osiągnięcia.
23 grudnia 2021
Steam Winter Sale 2021 ruszyło! To ten czas w roku, gdy trzeba sięgnąć po zaskórniaki, aby uzupełnić swoją bibliotekę Steam o garść nowych gier, w które nigdy nie zagramy. Przecież nie kupuje się na promocjach po to, aby w sobie coś zagrać, prawda?
31 października 2013
Koniec roku już blisko, ale na brak wrażeń wciąż nie możemy narzekać. Listopad to przede wszystkim wysyp tytułów ekskluzywnych na konsole nowej generacji, a także premiera nowego Call of Duty.
20 lipca 2013
Dobrych gier motoryzacyjnych nigdy za wiele. Dlatego też z przyjemnością prezentujemy dziesięć samochodówek, których premiera powinna odbyć się w przeciagu kilku najbliższych miesięcy.
12 czerwca 2013
Krótka wyprawa na trasy nowego NFS-a pozwoliła nam przetestować w akcji nowego pada PlayStation 4 oraz na żywo podziwiać widoki generowane przez silnik Frostbite.
Electronic Arts ogłosiło, że 7 października 2025 roku zamknie serwery gry Need for Speed Rivals. To oznacza koniec trybu wieloosobowego i brak możliwości ukończenia części wyzwań online.
gry
Kamil Kleszyk
10 lipca 2025
„Ziomalski” NfS Unbound nie jest dla Ciebie? Need for Speed Rivals uderza w zupełnie inne klimaty, zachowując przy tym wierność korzeniom serii. Gra jest dostępna za rekordowe 14 zł na Steamie.
gry
Hubert Śledziewski
8 września 2023
Dziś piszemy m.in. o nowej usłudze cloudgamingowej od Square Enix, zapowiedzi Need for Speed Rivals: Complete Edition oraz wersji reżyserskiej Shadowrun: Dragonfall. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
19 września 2014
Jak donoszą źródła serwisu Polygon, deweloper odpowiedzialny za grę Need for Speed Rivals - studio Ghost Games - boryka się z problemami. Zespół uszczuplił się o część pracowników, a kolejni mają zostać oddelegowani do pomocy ekipie Visceral. Prace nad nową odsłoną serii Need for Speed zostały wstrzymane.
pozostałe
Kamil Zwijacz
2 lutego 2014
W Polsce mamy dzisiaj premierę gry Need for Speed Rivals w wersjach na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Kolejna odsłona popularnej serii wyścigowej jeszcze w tym miesiącu zostanie wydana również na konsolach nowej generacji.
gry
Marcin Skierski
21 listopada 2013
Na oficjalnej stronie internetowej firmy Electronic Arts można wyczytać, że gra Need for Speed Rivals „nie będzie wspierać kierownic lub innych urządzeń peryferyjnych”. Niekoniecznie musi to oznaczać, że nie będą one działać z produkcją studia Ghost Games, ale wydawca nie daje gwarancji ich poprawnej współpracy.
gry
Marcin Skierski
19 listopada 2013
Serwis PCGamesHardware donosi, że płynność animacji w grze Need for Speed Rivals została ograniczona na wszystkich platformach sprzętowych do 30 klatek na sekundę, w tym także na komputerach PC. W zeszłym miesiącu pojawiły się informacje, że będzie jednak inaczej. Niestety nic z tego.
gry
Kamil Zwijacz
17 listopada 2013
Firma Electronic Arts, wydawca gry Need for Speed: Rivals, udostępniła swoją najnowszą produkcję wyścigową użytkownikom konsoli PlayStation 4 w Stanach Zjednoczonych. Okazało się, że jest to jeden z najlepszych tytułów na next-genie firmy Sony.
gry
Kamil Zwijacz
16 listopada 2013
Dziś piszemy m.in. o rozdzielczościach w konsolowych wersjach gier Need for Speed Rivals oraz Call of Duty: Ghosts, rozszerzeniu pakietu Humble WB Games Bundle, a także filmowej adaptacji Temple Run. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
14 listopada 2013
W sprawie liczby klatek na sekundę w Need for Speed Rivals w wersji na PC obowiązywała do tej pory wersja producenta, studia Ghost Games. Według niego w nadchodzącej grze spod znaku Need for Speed maksymalna liczba klatek na sekundę wersjach gry na wszystkie platformy, w tym także i na PC, miała być taka sama i wynosić 30.
gry
Adam Zechenter
24 października 2013
Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed Rivals.
trainer Need for Speed Rivals - v1.3 (v1.4.0.0) +7 TRAINER - 30 lipca 2014
trainer Need for Speed Rivals - v1.4 +11 Trainer - 4 czerwca 2022
trainer Need for Speed Rivals - v1.2 (v1.3.0.0) +7 TRAINER - 30 lipca 2014
mod Need for Speed Rivals - NFS Rivals Framerate Unlocker v.1.0.1 - 6 grudnia 2023
mod Need for Speed Rivals - Cinematic Tools v.1.0 - 6 grudnia 2023
mod Need for Speed Rivals - PS UI Icons v.1.0 - 6 lutego 2024
Wymagania sprzętowe gry Need for Speed Rivals:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB (GeForce GT 660 lub lepsza), 30 GB HDD, Windows Vista(SP1)/7(SP1)/8.
Lista małych dodatków do gry Need for Speed Rivals:
DLC Movie Cars Pack 12 marca 2014
DLC Simply Jaguar Cops 26 lutego 2014
DLC Simply Jaguar Racers 26 lutego 2014
DLC Ferrari Edizioni Speciali Cops 26 lutego 2014
DLC Ferrari Edizioni Speciali Racers 26 lutego 2014
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3811 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 8070 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2013.11.21
Need for Speed: Rivals po raz kolejny podnosi poprzeczkę, stając się, podobnie jak wcześniej Need for Speed: Most Wanted, symbolem startującej właśnie nowej generacji konsol. Jednak czy to wystarczy, aby zainteresować zmęczonych nieco fanów?
GeDo
Ekspert
2019.09.09
Całkiem udana odsłona,po słabym i irytujacym Most Wanted.Z plusów:gra posiada dobrą grafike(zwłaszcza modele aut prezentuja sie świetnie),powróciło tradycyjne menu gdzie możemy wybrac dowolny odblokowany wyscig,otwary swiat gdzie mozemy sobie jezdzic do woli,dwie kariery-kierowcy i policjanta,dosc dobry i łatwy jak przystalo na zręcznosciówke model jazdy(zwłaszcza najszybsze samochody prowadzi sie przyjemnie),mamy jakis cel w grze(tutaj zbieramy speed points które wydajemy na kupno coraz lepszych aut i ich tuning),pory dnia,zmienne warunki pogodowe,zroznicowany pod względem wyglądu swiat gry ( tereny miejskie,farmy,pustynie, drogi w osniezonych górach,drogi lesne,brakuje chyba tylko dróg przy jeziorach/oceanie).Z minusów: brak pauzy podczas wyscigu,mało rodzaji wyscigów,mały wybór aut i wszystkie to praktycznie jeden typ -luksusowe supersamochody(głównie Porsche,Ferrari,Lamborghini),system zniszczen i kraks gdzie nawet jedna kraksa( a o nie bardzo łatwo) moze zawalic nam wyscig i trzeba powtarzac od nowa,praktycznie w kazdym typie wyscigu pojawia sie policja i mocno nam uprzykrza dojechanie do mety,namiastka fabuły, ubogi tuning zwłaszcza optyczny,zbyt łatwa utrata wszystkich zdobytch podczas danej sesji speed points po złapaniu przez policje lub zniszczeniu auta podczas wyscigu co zdarzyło mi sie wiele razy i było dosc irytujące.System umiejętnosci które kupujemy do aut ciezko mi jednoznacznie ocenic,z jednej strony sie przydają ale z drugiej strony odciągaja uwage od samego scigania sie wiec tutaj pozostane neutralny.Gra jest dobra ale ma zbyt duzo zapozyczen z serii Burnout(Criterion tym razem tylko pomagało przy produkcji gry) które troche wkurzają i nie do konca pasują do Need for Speed.
HETRIX22
Ekspert
2014.03.08
Nie słuchajcie się go, on hejtuje tą serie jak tylko potrafi.Zawiodłem się na tej części dlatego, że nie miałem szansy w nią zagrać!!!Po 30minutowym obowiązkowym tutorialu (KTO TO WYMYŚLIŁ?) okazało się że gra chodzi wolno na najniższej grafice i jest niegrywalna. Znowu muszę czekać na godnego następce hot pursuit od criteriona. NFS z wami!
game _hunter
Ekspert
2013.11.23
Zgadzam się z komentarzami wyżej. Oprócz grafiki ta gra nie posiada nic co mogło by się podobać. Twórcy zerżnęli Test Drive Unlimited i nadali nazwę kolejnej części niegdyś najlepszej samochodówki jakim było Need For Speed. Szkoda, że tak wielki tytuł z roku na rok przynosi coraz większy zawód...
kęsik
Ekspert
2013.11.21
Dramat. Najgorszy NFS od lat. Co z tego, że nawet ładne to skoro nie oferuje nic więcej? Co z tego, że w grze jest otwarty świat skoro jest on nudny i nie ma w nim nic ciekawego? Jeżdżenie po nim jest tylko i wyłącznie irytujące. Nie można sobie swobodnie pozwiedzać krajobrazów bo zaraz gliny się na nas rzucają, nawet jak nie złego nie zrobiliśmy. Pościgi są zrealizowane tragicznie. Jeżeli ucieczka jest jeszcze znośna tak granie gliniarzem jest słabiutkie. AI kierowców jest żałosne. Dodatkowo trasa ich jazdy jest oskryptowana przez co jeżdżą jak po sznurku jedną trasą. To jakiś żart. No i te nieszczęsne 30 klatek... gdyby gra była wstanie trzymać te 30 kl to jeszcze można by to przeboleć ale gra oczywiście bardzo często zalicza dropy do poniżej 25 klatek... Naprawdę, Most Wanted z 2012 przy tym to coś wspaniałego.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
ereboss
Ekspert
2018.07.16
Paweł Kosiński
GRYOnline.pl Team
2017.02.24
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Ocena STEAM
W większości pozytywne (8 070)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
83% rekomendacji (58)
GamesRadar+
Nick Pino
Forbes
Paul Tassi
God is a Geek
Martin Baker
IGN
Daniel Krupa
Tom's Guide
Michael Andronico
scartout Chorąży
Najlepsze porównanie między Hot Pursuit'em 2010 a Rivals'em to jak między U1 i U2 - Rivals jest dopracowanym Hot Pursuit'em, ale z otwartym światem i poprawionym modelem jazdy. Gdybym nie wiedział to nie zgadłbym że obie gry robiły inne studia - Ghost zrobił to lepiej i prawdopodobnie to najlepszy modern-NFS, na pewno najlepszy z modelu HP ever.
Gra jest sama w sobie nie aż tak liniowa bo mamy to-do listę do zrobienia i możemy ją zrealizować nie tylko w wyścigu, ale i w free ridzie. Zadania Racera mogłyby być jednak ciekawsze. Niestety przez to, tak jak HP, fabułę ukończymy nie wygrywając nawet połowy wyścigów.
Co do trybu Copa nie mam się do czego przyczepić, ale jako Racer nasze samochody mają zdecydowanie za małą odporność podług radiowozów więc osiąganie 150-250k punktów w jednej sesji to męka - nie wiesz kiedy i masz Damage Critical. Albo chcę zacząć wyścig i przez cutscenkę jestem Busted. Utrata całej kasy po złapaniu jest słaba - myślę że powinno to być nie w jednej sesji, powinna być możliwość dowiezienia kasy do kryjówki i powrót na ulicę. Na plus że wracanie do kryjówki przerywa pościg - jeszcze by tego brakowało by ciągle uciekać tylko po to by się schować. Policja goni nas trochę za często, bez powodu, przez co nawet wyścig Easy potrafi być trudny na późniejszych poziomach (po co tryb Hot Pursuit jak goni nas we wszystkich trybach).
Z MW2012 niestety gra odziedziczyła irytującą crash camerę (co przeszkadzało w tym reset car'ze!?) - najmniejsza kolizja obraca nasze auto widowiskowo w powietrzu. A respawny niestety zdarzają się przed przeszkodą, przez co nie możemy jej pokonać, w złą stronę (nie tylko gdy gonią nas cop'y) lub poza trasą wyścigu.
Na kolejny minus brak pauzy czy problemy z klawiszami PageUp/PageDown.
Fajnie że sami wybieramy sobie Pursuit Tech, ale przydałoby się mieć 3, a nie tylko 2 możliwe do montażu. Jednak jest to czasem za mało.
Niestety gra zawiodła moje oczekiwania że Rivals to taki MW i HP w jednym. Jak dla mnie aby taki model działał to powinniśmy mieć jakieś pułapki na trasie aby zatrzymywać copów.
bolek2018 Generał
Nowa wersja moda do gry ma wyjść 14 października:
rafalgames Centurion
NFS rivals dobry jak most wanted 2005 i hot pursuit 2010. Dobra grafika mi ,30 FPS nie przeszkadza i dobra muzyka. Nie intuicyjny interfejs jak dla mnie, wolałem z poprzednich części. NFS rivals to połączenie NFS most wanted 2005 i hot pursuit 2010. Model jazdy przyjemny, jestem zaskoczony. Co do wad jak dla mnie system punktów, gdzie policja wszędzie może nas złapać w każdym momencie i tracimy punkty, albo w przypadku ucieczki rozbijamy się i jesteśmy złapani. Albo był pościg, ukonczylismy go jedziemy do kryjówki, i znów mamy kolejny pościg, no dramat. Szkoda że do kryjówki nie można odrazu przeskoczyc.Dalej idąc niepodobaja mi się wstawki filmowe, uderzymy w coś jest film, i możemy zakończyć szybko wyścig, gdzie pojazd ulega uszkodzeniu. Wolalem z poprzednich części model jazdy, gdzie uderzalismy o pojazd i barierkę i dalej mogliśmy jechać. Dla mnie te dwie wady dotyczące punktów i modelu zniszczeń rodem z burnout nie pasują do gry, a tym bardziej do NFS. Gdyby nie to, to ta część byłaby naprawdę godnym następcą poprzednich części i spokojnie można grać. Jeśli komuś te wady nie przeszkadzają to będzie dobrze się bawić. Zagrajcie i ocencie.
Doom2Day Junior
Ktoś chętny wbić trofea online na ps3? nick - Dyzakowski