Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPS4PCPS3XONEX360
Okładka Need for Speed Rivals (PS3)

Need for Speed Rivals

Zręcznościowe wyścigi samochodowe, będące kolejną odsłoną popularnej serii Need for Speed. Dewelopingiem tytułu zajęło się szwedzko-brytyjskie studio Ghost Games (wcześniej znane jako EA Gothenburg), wspomagane przez byłych pracowników Criterion Games.

Wyścigi | samochodowe | sandbox | multiplayer | kooperacja

Need for Speed Rivals jest kolejną grą ze znanej serii wyścigowej wydawanej przez firmę Electronic Arts. Gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron: kierowców wyścigowych, niejednokrotnie łamiących przepisy drogowe, lub policji wykorzystującej w swojej pracy najnowsze modele super samochodów.

Wcielając się w kierowcę wyścigowego, naszym celem jest omijanie pościgu i zdobywanie punktów prędkości, dzięki którym możemy dokonywać zakupów nowych, lepszych samochodów, jak również modyfikacji poprawiających ich wygląd zewnętrzny oraz ich osiągi. W przypadku złapania przez policję lub całkowitego zniszczenia sterowanego pojazdu, zgromadzone w danym momencie punkty tracimy bezpowrotnie. Stając się policjantem, gracz powinien współpracować z pozostałymi osobami wcielającymi się w mundurowych, aby poprzez łapanie uciekinierów zdobywać coraz wyższą rangę oraz uzyskiwać dostęp do nowych modeli radiowozów.

Wspólnym elementem obu wspomnianych wyżej karier jest możliwość nabywania różnorakich technologii pościgowych, przydatnych zarówno w sprawnej ucieczce jak i w skutecznym wyłapywaniu piratów drogowych. Lista dostępnych technologii obejmuje między innymi wystrzeliwanie ładunków EMP, wzywanie na pomoc policyjnych śmigłowców, rozrzucanie kolczatek czy korzystanie z turbo gwarantującego nagły przyrost mocy.

Jedną z najważniejszych części składowych nowej odsłony jest moduł All Drive, dzięki któremu – bez utraty postępu w kampanii – w szybki sposób przeskoczymy z rozgrywki w trybie pojedynczego gracza do rywalizacji sieciowej. Ten tryb stanowi podstawę do połączenia zabawy offline oraz online w jedną całość, co stoi u podstaw mechaniki rozgrywki w Rivals.

Gra korzysta z doskonale znanego silnika Frostbite 3 wykorzystanego w innych produkcjach wydawanych przez Electronic Arts, co zapewnia wyjątkowo szczegółowo i realistycznie otoczenie. Miejscem prowadzenia zmagań jest bardzo rozległe hrabstwo Redview, na które składają się między innymi miasta, autostrady, lasy, pustynie, a nawet tereny górskie. Dysponujemy pełną swobodą eksploracji świata gry, odnajdując przy okazji miejsca wykonywania dodatkowych czynności (np. skocznie czy fotoradary, przy których możemy pobijać rekordy prędkości). Bardzo dokładnie wymodelowano również dostępne w grze auta. Warto w tym miejscu dodać, że w Rivals po raz pierwszy od długiego czasu pojawiają się samochody marki Ferrari, w tym F12 Berlinetta.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7,7 / 10 na podstawie 3356 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,6 / 10 na podstawie 2006 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 189,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Need for Speed Rivals

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Need for Speed Rivals

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB (GeForce GT 660 lub lepsza), 30 GB HDD, Windows Vista(SP1)/7(SP1)/8

Recenzja gry Need for Speed Rivals - NFS wchodzi w nową generację

Recenzja 21 listopada 2013, 15:30

Nie wystarczy jednak tylko jeździć i nabijać tysiące punktów, bo do mechaniki Rivals zakradł się też pewien element taktyczny. Wyobraźcie sobie sytuację, w której właśnie zrealizowaliście jakieś zadania, cieszycie się zdobytymi punktami i pomykacie sobie bezstresowo autostradą. Nagle znikąd wypada wóz policyjny i po dłuższym lub krótszym pościgu, może nawet w asyście innych policjantów czy wręcz śmigłowca, zostajecie złapani. Normalnie nie miałoby to większego znaczenia, ale w Rivals takie wydarzenie skutkuje utratą wszystkich punktów. Czyli napracowaliście się na darmo. Dlatego też do gry wprowadzono kryjówki. Kiedy bowiem uważacie, że sytuacja tego wymaga, podjeżdżacie w takie miejsce, zatrzymujecie się i transferujecie wszystkie zdobyte punkty, zabezpieczając je przed ich odebraniem. Proste, a jednocześnie satysfakcjonujące rozwiązanie wprowadzające nową zmienną do zabawy.

PS3
X360
PC
PS4
XONE