Zwolnienia w studiu Ghost Games. Prace nad nową odsłoną Need for Speed wstrzymane?

Jak donoszą źródła serwisu Polygon, deweloper odpowiedzialny za grę Need for Speed Rivals - studio Ghost Games - boryka się z problemami. Zespół uszczuplił się o część pracowników, a kolejni mają zostać oddelegowani do pomocy ekipie Visceral. Prace nad nową odsłoną serii Need for Speed zostały wstrzymane.

Kamil Zwijacz

W ostatnim czasie seria gier wyścigowych Need for Speed przynosi studiom tworzącym jej kolejne odsłony wielkiego pecha. Najpierw oberwała ekipa Criterion Games (twórcy kultowej serii Burnout i autorzy Need For Speed: Hot Pursuit oraz Need for Speed: Most Wanted), której skład został zredukowany do kilkunastu osób we wrześniu 2013 roku. Większość pracowników firmy przeszła do nowego dewelopera - Ghost Games, odpowiedzialnego za wydane w listopadzie 2013 roku Need for Speed Rivals. Tytuł zebrał dobre oceny (75 - 80 punktów w serwisie Metacritic), jednak najwidoczniej sprzedaż nie spełniła oczekiwań, gdyż nowe studio, według informacji opublikowanych w serwisie Polygon, boryka się już z problemami.

Pracownicy Ghost Games uciekają do studia Visceral. - Zwolnienia w studiu Ghost Games. Prace nad nową odsłoną Need for Speed wstrzymane? - wiadomość - 2014-02-02
Pracownicy Ghost Games uciekają do studia Visceral.
Ghost Games w skrócie:
  • Deweloper znany wcześniej jako EA Gothenburg, posiadający dwa oddziały - w Szwecji i w Wielkiej Brytanii
  • Wielu obecnych pracowników studia zostało przeniesionych z Criterion Games
  • Firma wyprodukowała na razie tylko jeden tytuł - Need for Speed Rivals

Deweloper należący do koncernu Electronic Arts pożegnał się w ostatnich dniach z pracownikami niebędącymi zatrudnionymi na pełny etat, a pozostali deweloperzy zostali postawieni przed wyborem – rezygnują z dalszej współpracy, albo zostają oddelegowani do wspomagania studia Visceral, pracującego ponoć przy grze z serii Battlefield, o roboczym tytule Havana. Jednocześnie źródła popularnej witryny twierdzą, że prace nad nową, niezapowiedzianą odsłoną Need for Speed zostały wstrzymane.

W oświadczeniu przesłanym serwisowi Polygon, przedstawiciel EA stwierdził jedynie, że „rozpoczął się okres konsultacji w sprawie niektórych stanowisk w studiu Ghost Games UK”. Wypowiedź jest więc dość wymijająca i można z niej wywnioskować jedynie to, że faktycznie u dewelopera zachodzą jakieś zmiany. Czekamy zatem na dalszy rozwój sytuacji.

Zwolnienia w studiu Ghost Games. Prace nad nową odsłoną Need for Speed wstrzymane? - ilustracja #2Need for Speed Rivals to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier wyścigowych, obecna na rynku od 1994 roku. Do tej pory marka doczekała kilkunastu części, których łączna sprzedaż przekroczyła 100 mln egzemplarzy w październiku 2009 roku. Warto także wspomnieć, że w marcu bieżącego roku na ekrany kin wejdzie film Need for Speed, którego pierwszy zwiastun obejrzycie w tym miejscu.

Need for Speed Rivals

Need for Speed Rivals

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2013

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

7.1

Gracze

7.6

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2014-02-02
21:16

zanonimizowany30338 Legend

😊

Jak dla mnie, seria Need for Speed moze juz sie definitywnie zakonczyc. Rivals okazal sie byc tym, na co czekalem przez wiele lat - perfekcyjne NFS.

Komentarz: zanonimizowany30338
2014-02-02
21:32

hajt3k Centurion

hajt3k

EA to syf tyle na ten temat

Komentarz: hajt3k
2014-02-02
22:49

dj_sasek Legend

dj_sasek
😜

Tej marki już nic nie podniesie, nie ważne jak dobrze by tą grę zrobili to NFS już się nie sprzeda. Ta marka musi wyjść spod skrzydeł EA, bo co nowy NFS, to nowe studio i nowe zwolnienia. A Rivals to po prostu kaszanka. Nie urażając kolegi wyżej oczywiście ;)

Komentarz: dj_sasek
2014-02-03
00:15

paul oren's Generał

no i bardzo dobrze jak takie śmieciowe needfor... maja wychodzić to lepiej niech wogóle nie wychodzą a dla mnie najlepszy nfs to high stakes.

Komentarz: paul oren's
2014-03-04
12:12

zanonimizowany981299 Junior

Też uważam, że największym sukcesem dla EA byloby wydanie NFS Underground 3 !!! ( a następnie Underground 4,5,6 i tak dalej). W serii NFS szukam rozbudowanego tuningu bo jest to znak rozpoznawczy seri. Z biegiem lat zamiast rozbudowywać opcje tuningu, oni je zmniejszają. doszli do wniosku, że tuning jest nie na czasie.

Komentarz: zanonimizowany981299

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl