Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS3X360WiiANDWPiOS
Okładka Need For Speed: Hot Pursuit (PC)

Need For Speed: Hot Pursuit

Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii wyścigowych, rozwijanych od 1995 roku pod czujnym okiem Electronic Arts. Jej produkcję powierzono tym razem ekipie Criterion Games, znanej przede wszystkim z konsolowej serii Burnout.

Wyścigi | samochodowe | multiplayer

Need for Speed: Hot Pursuit to kolejna odsłona doskonale znanej serii gier wyścigowych rozpoczętej w 1994 roku przez firmę Electronic Arts. Tym razem za jedną z najbardziej dochodowych marek w historii rozrywki elektronicznej wzięło się studio Criterion Games, które znamy z konsolowych, szalonych wyścigów Burnout. Jak zwykle w grze pojawiają się najszybsze i najdroższe licencjonowane modele samochodów.

Hot Pursuit odwołuje się do dwóch części serii o tej samej nazwie i stanowi nowe podejście do tematu pościgów z policją. W grze otrzymujemy rozbudowaną kampanię, w której wcielamy się zarówno w policjanta jak i uciekającego kierowcę. Autorzy nie zaprezentowali rozbudowanej fabuły, bo ich zdaniem bardziej liczą się same wyścigi. Kariery obu stron „konfliktu” na szosie składają się z kilkudziesięciu wyzwań i scenariuszy. Sama rozgrywka to zręcznościowy model jazdy, widowiskowe sceny i ujęcia (kiedy spychamy lub eliminujemy inne pojazdy) oraz specjalne umiejętności. Policjanci mogą przykładowo rozstawiać kolczatki i blokady a uciekinierzy zakłócać pracę radaru.

Ważnym elementem Hot Pursuit w wydaniu Critetion Games jest tryb rozgrywki wieloosobowej i integracja gry z siecią. Za wszystko odpowiada rozbudowany system Autolog, który zbiera informacje na temat naszych wyników i zestawia je z dokonaniami znajomych. To pozwala w szybki sposób znaleźć nowe formy zabawy – możemy przykładowo spróbować pobić rekord nabity kilka minut temu przez innego gracza. Autolog pozwala również dzielić się obrazkami i filmami z wyścigów, publikować komentarze czy umawiać się na wspólną grę.

Od strony wizualnej gra prezentuje się naprawdę dobrze i może pozytywnie zaskoczyć świetnymi efektami pogodowymi, dużym otwartym światem (Seacrest Country), płynnymi zmianami pory dnia i nocy oraz widowiskowym oświetleniem. W Hot Pursuit nie mogło oczywiście zabraknąć licencjonowanych samochodów. Każdy z nich został wykonany z dużą dbałością o szczegóły.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-8  

Ocena gry 8,1 / 10 na podstawie 5354 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,4 / 10 na podstawie 1869 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,00 PLN

Klasyfikacja PEGI Need For Speed: Hot Pursuit

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Need For Speed: Hot Pursuit

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 1.8 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 6.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Need For Speed: Hot Pursuit - recenzja gry

Recenzja 19 listopada 2010, 11:04

Co mi się najbardziej w Hot Pursuit podoba, to syndrom jeszcze jednego wyścigu. Kiedy już zacznie się jeździć i przejdzie najnudniejszy okres w grze, czyli jakąś pierwszą godzinę, może dwie, i wreszcie zasiądzie za kierownicą szybkich wozów, zabawa nabiera dynamiki, a na twarzy pojawia się wielki banan. W trakcie pościgów i ucieczek liczy się nie tylko szybkość, ale i taktyka. Pojazdy wyposażone są w specjalne systemy. Policjant może wezwać helikopter rozstawiający kolczatkę czy posiłki stawiające blokadę, ustrzelić uciekiniera impulsem elektromagnetycznym bądź wyprzedzić go i zrzucić mu kolczatkę wprost pod koła. Druga strona nie pozostaje dłużna i choć częściowo korzysta z tych samych usprawnień, może także włączyć chwilowe turbodoładowanie i wywołać coś w rodzaju spięcia w wozach stróżów prawa. Każdy z tych efektów wraz ze zdobywaniem punktów kariery zostaje ulepszony. System „przeszkadzajek” na pewno urozmaica rozgrywkę, ale zdecydowanie najlepiej sprawuje się w multiplayerze. Chciałbym także zwrócić uwagę, że wpisuje się on doskonale w tendencje najciekawszych gier z tego gatunku, których premiera odbyła się w tym roku. Chodzi oczywiście o Split/Second i Blur, gdzie też mieliśmy do czynienia z podobnymi rozwiązaniami.

PC
X360
PS3
Wii
iOS
WP
AND