Need for Speed Rivals - animacja ograniczona do 30 klatek na sekundę, w tym także na PC
Serwis PCGamesHardware donosi, że płynność animacji w grze Need for Speed Rivals została ograniczona na wszystkich platformach sprzętowych do 30 klatek na sekundę, w tym także na komputerach PC. W zeszłym miesiącu pojawiły się informacje, że będzie jednak inaczej. Niestety nic z tego.
Kamil Zwijacz

Swego czasu deweloper Need for Speed Rivals, nowej odsłony popularnej serii gier wyścigowych, zdradził, że tytuł na wszystkich platformach sprzętowych działać będzie w 30 klatkach na sekundę, w tym także na komputerach PC. W międzyczasie pojawiły się doniesienia, że ograniczenia te jednak niekoniecznie dotkną użytkowników PC-tów.
- Najnowsza odsłona popularnej serii gier wyścigowych
- W produkcji wcielamy się w kierowców wyścigowych i policjantów
- Gra ukaże się w Polsce 21 listopada w wersji na konsole Xbox 360, PlayStation 3 i komputery PC, a 29 listopada na PlayStation 4
Teraz wiemy już jednak na pewno - 30 klatek na sekundę to maksymalna wartość wyznaczona przez zespół Ghost Games. Sytuacja podyktowana jest wprowadzeniem systemu All Drive, który łączy ze sobą tryby single oraz multiplayer. By zachować płynność rozgrywki, obniżono maksymalną liczbę klatek na sekundę do 30.
Przy okazji opublikowania tej informacji, serwis PCGamesHardware zamieścił również dwa pierwsze screeny pochodzące z komputerowej wersji gry, które obejrzycie poniżej. Jednocześnie zachęcam do zapoznania się z pierwszymi recenzjami produkcji, opartymi na wersji dedykowanej konsoli PlayStation 4.
Need for Speed Rivals ukaże się w Polsce 21 listopada na konsolach obecnej generacji (Xbox 360, PlayStation 3) oraz komputerach PC. 29 listopada na nasz rynek trafi edycja przeznaczona dla next-gena firmy Sony, a kilka dni wcześniej, 22 listopada, produkcja pojawi się na Xboksie One w wybranych krajach.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Tuminure Senator
Gra sprawia wrazenie płynnej wtedy i tylko wtedy gdy ilość fpsow jest stala i równa odświeżaniu monitora
Chcesz zatem powiedzieć, że 60fps na 120hz nie będzie płynne (zakładając, że odstępy między klatkami są równe)?
Chyba nie rozumiesz jak to działa
Szkoda, że dokładnie tak to działa :<
Jeżeli 10fps nie może być płynne, to od jakiej ilości zaczyna się "płynność"?
zanonimizowany939996 Chorąży
Cytat kogoś z góry - "Nie będę nawet wspominał o tym, co będzie się działo, jak zacznie się kurzyć przez auto. 0 fps :) To też będzie bez różnicy :D Przecież to płynne jest."
Jeśli karta graficzna jest wystarczająco dobra do gry to nigdy nie będziesz miał 0 FPS, 10 FPS, czy 20 FPS, będziesz miał stałe 30 FPS, czyli więcej klatek niż na filmach w kinie (w kinie masz 24 FPS). Nawet jakby były wybuchy, tornada i tsunami na ekranie, a karta spełniałaby wymagania to i tak 30 FPS będziesz mieć, czyli ani razu przez całą grę nie zatnie się obraz.
Co innego byłoby gdyby twoja karta nie była wydajna i na pustych terenach bez aut wyciągałaby ledwie 30 FPS, a przy wielu pojazdach na ekranie spadałoby do 10-15 fps, wtedy nie byłoby grywalnie, ale winą byłaby twoja tania karta, a przypuszczam, że masz normalną, dość dobrą kartę i grasz w różne nowe gry więc nie uświadczysz spadków FPS nawet w najgorętszej sytuacji na ekranie. Gdyby zdjęli limit FPS to przy dobrej karcie może miałbyś od 50 do 90 FPS i jakby nałożyli limit to nie ma prawa spaść do np. 20 FPS, bo przecież karta twoja bez limitu generowała w najczarniejszych momentach 50 FPS więc logiczne jest, że przy blokadzie 30 FPS nie spadnie magicznie do 20.
btw. jak oglądasz filmy kinowe lub te na youtube i wybucha auto, to tnie się obraz wg ciebie? Jak nie tnie się, to przy 30 FPS w grze wybuch też nie będzie się ciął.
zmudix Senator

Tuminure, masz i edukuj się.
http://www.gamespot.com/videos/reality-check-do-we-need-60-fps-on-ps4-and-xbox-on/2300-6415658/
Do tego pokaż mi grę, która, przy spadku fps z 60 do 40, czeka 20 klatek do wyrenderowania następnej. Przykład płynnego 10fps także poproszę.
takbir, Tobie też polecam obejrzenie tego, co wrzuciłem, poruszają tam temat "fps w filmie, a fps w grze".
sekret_mnicha Senator

Total Biscuit ładnie pokazuje, co się dzieje z grą, gdy się wymusi 60fps
https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM&feature=youtube_gdata_player
Ktoś testował i też tak ma? :)
zanonimizowany857402 Generał
[49] Ładnie EA wyruchało graczy. Znowu.