Need for Speed Rivals bez wsparcia dla kierownic i innych urządzeń

Na oficjalnej stronie internetowej firmy Electronic Arts można wyczytać, że gra Need for Speed Rivals „nie będzie wspierać kierownic lub innych urządzeń peryferyjnych”. Niekoniecznie musi to oznaczać, że nie będą one działać z produkcją studia Ghost Games, ale wydawca nie daje gwarancji ich poprawnej współpracy.

Marcin Skierski

Firma Electronic Arts ogłosiła, że gra Need for Speed Rivals „nie będzie wspierać kierownic lub innych urządzeń peryferyjnych”. Poznaliśmy wiec kolejne ograniczenie produkcji studia Ghost Games.

Niestety, amerykański wydawca nie uściślił, co zalicza do „innych urządzeń peryferyjnych”. Pojawia się bowiem pytanie, czy posiadacze PC nie będą mieli przypadkiem problemu z graniem na padzie. W takim wypadku pozostawałoby tylko sterowanie na klawiaturze, której daleko do precyzji w grach wyścigowych. Oczywiście na konsolach pad jest podstawowym urządzeniem i tutaj nie ma wątpliwości, że będzie obsługiwany.

Need for Speed Rivals nie zaoferuje wsparcia dla kierownic i innych urządzeń peryferyjnych

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na określenie „braku wsparcia” dla kierownic lub innych urządzeń peryferyjnych. Może to oznaczać, że na niektórych kierownicach lub alternatywnych kontrolerach będzie można zagrać w Need for Speed Rivals, ale firma Electronic Arts nie daje gwarancji poprawnego działania gry w takim przypadku. Jest to zresztą najbardziej prawdopodobny scenariusz, bo trudno sobie wyobrazić, że produkcja studia Ghost Games w ogóle nie będzie wykrywała pewnych urządzeń odpowiedzialnych za sterowanie.

Trzeba też pamiętać o tym, że Need for Speed Rivals to wyścigi ze zręcznościowym modelem jazdy. W takich tytułach kierownica często nie jest najlepszym rozwiązaniem i deweloperzy często wręcz zalecają stosowanie zwykłego pada. Nie zmienia to jednak faktu, że gracze lubią mieć wybór. Tymczasem jest to kolejne ujawnione ograniczenie Need for Speed Rivals – zaraz po niedawno potwierdzonym limicie 30 klatek na sekundę nie tylko na konsolach, ale także na PC.

Need for Speed Rivals to kolejna odsłona popularnej serii wyścigów samochodowych. Za powstanie tego tytułu jest odpowiedzialne zupełnie nowe studio deweloperskie Ghost Games, które blisko współpracuje z zespołem Criterion Games (Need for Speed: Most Wanted, seria Burnout). Need for Speed Rivals debiutuje dzisiaj w Stanach Zjednoczonych na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360 (europejska premiera odbędzie się pojutrze). Jest to też jeden z tytułów startowych na Xboksa One oraz PlayStation 4.

Need for Speed Rivals

Need for Speed Rivals

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2013

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

7.1

Gracze

7.6

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2013-11-20
15:55

zanonimizowany916771 Senator

Analogi nic nie dają ponad to co daje klawiatura, też mogę bez problemu skręcić/dodać gazu lekko albo mocniej,
Gówno prawda za przeproszeniem. Miałem w swoim życiu wiele klawiatur i na żadnej nie mogłem regulować prędkości minimalnie lub "na pół" tak jak chciałem, za to jedynie co mogłem to albo wciskać do oporu albo przerywać dozując gaz. Ogarnij w końcu ten fanbojski ból dupy.

Komentarz: zanonimizowany916771
2013-11-20
16:07

zanonimizowany857402 Generał

😊

kaszanka, zrób nowe konto lepiej, bo raczej tego pokazu głupoty na długi czas nikt nie zapomni.

Komentarz: zanonimizowany857402
2013-11-20
20:36

xand Konsul

xand

Ja powiem tylko tyle, ze w tej wojnie dużo zalezy od gracza. Przez cale życie grałem na klawiaturze (nie licząc pierwszych konsoli :p) i nie wyobrazam sobie żeby teraz siedzieć z padem i sterować tylko kciukiem. Probowalem ... kilkakrotnie ... raz nawet miałem 3 dniowy maraton z konsola, ale zwyczajnie moje kciuki sa "lewe" i maja służyć do wciskania spacji i ewentualnie altu. Moi koledzy natomiast mimo ze sami maja komputery za cholerę nie potrafią przyzwyczaić się do klawiszy. Faktycznie granie wygląda jakbym miał jakiś tik nerwowy w palcach ale chocbyscie dali mi dali najprecyzyjniejszy analog to nie zrobię tego co wyczyniam z klawiatura i konsolowcy vice versa. To kwestia gracza i jego przyzwyczajen.

Komentarz: xand
2013-11-20
21:06

zanonimizowany489780 Generał

kaszanka9 ->

"A i klawiatura to nie jest sterowanie 0/1"

A to, to już jest mistrzostwo świata:)
Ja rozumiem że są klawiatury nie 0/1 np. w instrumentach muzycznych, ale komputerowa przekazuje tylko dwa stany, albo jest klawisz wciśnięty, albo nie.

Komentarz: zanonimizowany489780
2013-11-21
12:02

Aricia Legionista

Aricia

Mam pada od PS3. Włączyłem w Motionjoy emulacje pada do XBOXa i NFS hula bez żadnych problemów :)

Komentarz: Aricia

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl