Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2013, 13:13

X Rebirth – twórcy przepraszają za problemy techniczne gry

Gra X Rebirth, nowa odsłona serii popularnych symulatorów kosmicznych, miała niedawno premierę. Od tamtego czasu docierają kolejne informacje o błędach i słabej optymalizacji produkcji. W związku z tym firma Egosoft przeprosiła graczy za kłopoty i zapowiedziała poprawki.

X Rebirth dobrze się sprzedaje, ale wielu graczy ma kłopoty techniczne. - X Rebirth – twórcy przepraszają za problemy techniczne gry - wiadomość - 2013-11-19
X Rebirth dobrze się sprzedaje, ale wielu graczy ma kłopoty techniczne.
W SKRÓCIE:
  • X Rebirth to nowa odsłona popularnej serii symulatorów kosmicznych.
  • Gra sprawia problemy techniczne graczom. Twórcy przeprosili za to i obiecali poprawki.
  • Zarazem producent jest zachwycony sukcesem, jaki do tej pory odniosła produkcja.

Choć od premiery X Rebirth, najnowszej odsłony popularnych symulatorów kosmicznych, upłynęło zaledwie kilka dni, wielu graczy zdążyło poinformować o problemach technicznych, które napotkali podczas rozgrywki. Wśród najpoważniejszych wymieniane są kłopoty z optymalizacją i zawieszaniem programu. Studio Egosoft odniosło się do tych uwag przepraszając ze błędy i obiecując ich wyeliminowanie.

Przedstawiciel niemieckiej firmy napisał, że stworzony został specjalny wątek na forum Steama, gdzie zbierane są informacje na temat najpopularniejszych błędów (liczy już ponad tysiąc postów). Polecił też korzystanie ze wsparcia na oficjalnym forum firmy. W informacji od twórców wymienione zostały także priorytetowe sprawy, którymi studio zamierza zająć się w najbliższych tygodniach. Oto główne problemy gry:

  1. Błędy językowe.
  2. Problemy związane z zawieszaniem się programu.
  3. Kłopoty z AI statków handlowych.
  4. Słaba optymalizacja (co ciekawe, twórcy przyznali, że nie przeprowadzili procesu optymalizacji dla szybkich PC, stąd użytkownicy mocnych komputerów także mają problemy z grą).

Zapowiedziano także pewne usprawnienia: poprawienie ustawień joysticków, ulepszenie menu czy przywrócenie skrótów klawiszowych obecnych w poprzedniej wersji.

Nie jest to pierwsza taka sytuacja w historii tej serii symulatorów kosmicznych. Wcześniejsze odsłony także miewały problemy techniczne krótko po premierze, choć – jak twierdzą co bardziej zagorzali fani – nie były one aż tak znaczące. Pozostaje mieć nadzieję, że już niedługo twórcy wyeliminują choćby najpoważniejsze błędy wymieniane przez graczy.

Przy okazji autorzy X Rebirth z entuzjazmem wypowiedzieli się o sukcesie, jakim jest ich zdaniem gra. „Numer jeden na liście sprzedaży na Steamie przez wiele dni pod rząd, i to w takim okresie roku, gdy wychodzą duże produkcje… nie spodziewaliśmy się tego. To niesamowite zobaczyć, że więcej niż 10 tys. ludzi naraz gra w naszą produkcję. Obłęd!”.

  1. Oficjalna strona internetowa serii X Rebirth
  2. X Rebirth na gamescom 2013 - symulator kosmiczny dla każdego

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej