Data wydania: 8 listopada 2019
Dwudziesta czwarta odsłona popularnej serii gier wyścigowych Need for Speed. W Need for Speed: Heat trafiamy do Palm City, gdzie za dnia bierzemy udział w mistrzostwach Speedhunters Showdown, z kolei nocą walczymy o zwycięstwo w nielegalnych wyścigach ulicznych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Need for Speed: Heat to gra wyścigowa będąca dwudziestą pierwszą główną odsłoną popularnego cyklu Need for Speed. Tytuł został opracowany przez studio Ghost Games, które sprawuje pieczę nad rozwojem serii od 2011 roku, a wcześniej dostarczyło takie produkcje, jak Need for Speed: Rivals, Need for Speed oraz Need for Speed: Payback.
Najświeższe informacje i ciekawostki na temat NFS Heat znajdziecie w naszym artykule Wszystko o Need for Speed: Heat. Tekst jest na bieżąco uaktualniany zarówno przed, jak i po premierze gry.
Akcja gry Need for Speed: Heat toczy się w przypominającym Miami fikcyjnym mieście Palm City, gdzie wyścigi uliczne (zarówno legalne, jak i nielegalne) są na porządku dziennym. W trakcie zabawy wcielamy się w bohatera, który postanawia pomóc miejscowym miłośnikom szybkiej jazdy zdemaskować nielegalne poczynania skorumpowanych funkcjonariuszy policji. Podczas kampanii będziemy jednocześnie zdobywać reputację i zarabiać coraz większe pieniądze na kolejne samochody i ulepszenia. Nowością są oskryptowane misje fabularne polegające na śledzeniu lub eliminowaniu innych wozów.
W grze Need for Speed: Heat otrzymujemy do dyspozycji rozległe miasto o otwartej strukturze. Zabawa toczy się tutaj na dwóch płaszczyznach. Za dnia możemy swobodnie przemierzać metropolię, stawiając czoła specjalnie przygotowanym wyzwaniom oraz poszukując znajdziek, a także biorąc udział w legalnych wyścigach toczonych w ramach mistrzostw Speedhunters Showdown i wygrywając pieniądze. Jako że ulice patroluje policja, należy przy tym uważać, by na jej oczach nie złamać prawa. Niemniej, nawet jeśli podpadniemy mundurowym, obejdą się z nami dosyć łagodnie.
Sytuacja ulega diametralnej zmianie po zapadnięciu zmroku (sami decydujemy, o jakiej porze wyjeżdżamy na miasto – nie ma dynamicznej zmiany pory dnia), kiedy to możemy spróbować sił w nielegalnych zawodach, by zwiększyć swoją reputację oraz zdobyć unikatowe części do tuningu. Wówczas na ulice wyjeżdżają skorumpowane oddziały stróżów prawa, którzy nie cofną się przed niczym, by dorwać kierowców. W zależności od tego, jak bardzo zajdziemy im za skórę, rośnie nasz poziom wykroczeń, a na ogonie zaczynają nam siedzieć nie tylko radiowozy, lecz także pojazdy opancerzone czy nawet śmigłowce. Gra jest warta świeczki, gdyż im większe są nasze wykroczenia, tym więcej punktów reputacji zdobywamy. By zrobić użytek z tych ostatnich należy zgubić pościg i udać się do swojej kryjówki (w razie wpadki zdobyte nagrody zostaną nam odebrane). To ostatnie nie jest jedna łatwe, bo nasz samochód posiada pasek życia, a jeśli go opróżnimy, uderzając w inne pojazdy lub elementy otoczenia, zostaniemy złapani przez stróżów prawa.
Wyżej wspomniane punkty reputacji służą przede wszystkim do odblokowywania nowych części do tuningu, wzorowanych na produktach prawdziwych producentów; by jednak je wykorzystać, musimy również wydać na nie określoną ilość pieniędzy. Tytuł oferuje szerokie możliwości personalizacji samochodów; możemy zarówno wprowadzać modyfikacje optyczne, jak i mechaniczne. Lista tych pierwszych obejmuje zmianę barwy karoserii, świateł, opon czy tablic rejestracyjnych, a także instalację spojlerów, progów i zderzaków (lub nakładek na nie) czy wreszcie wymianę i dopasowanie wyglądu felg (wśród nich znajdziemy modele wzorowane na produktach prawdziwych producentów) oraz zmianę brzmienia wydechu.
Tuning mechaniczny obejmuje przede wszystkim wymianę silnika (po raz pierwszy w historii) serii. Poza tym możemy swobodnie wymieniać określone podzespoły, dostosowując samochód do określonego typu zawodów, np. driftu. Nawet pomimo tego, że model jazdy jest zręcznościowy, różnice pomiędzy poszczególnymi autami są wyczuwalne; ponadto pojazd przystosowany do driftu niekoniecznie sprawdzi się w terenie czy wyścigach, w których liczy się miejsce na mecie. Warto jeszcze odnotować, że personalizacja dotyczy również naszego kierowcy.
Co zaś tyczy się samochodów, które kupujemy za zarobione pieniądze – na ich liście znajdziemy zarówno kultowe klasyki pokroju Astona Martina DB5 z 1964 roku, Buicka GNX (1987), Dodge’a Chargera (1969) bądź Ferrari Testarossa Coupe (1984), jak i współczesne pojazdy. Wśród tych ostatnich pojawiają się nie tylko auta sportowe, które można spotkać na drogach (BMW M4 GTS, Chevrolet Corvette, Honda Civic Type-R, Nissan 370Z), lecz także supersamochody (na czele z Pagani Huayra BC, McLaren 570S, Lamborghini Huracan bądź Ferrari LaFerrari).
W Need for Speed: Heat można grać zarówno w pojedynkę, jak i w trybie sieciowym z innymi graczami na mapie.
Need for Speed: Heat posiada trójwymiarową grafikę wysokiej jakości. Na uwagę zasługują przede wszystkim zaprojektowane z dbałością o detale modele samochodów. Poza tym jednak podobać się może także pełne szczegółów otoczenie i realistyczne oświetlenie. Zabawie towarzyszy latynoski soundtrack zagrzewający do walki o zwycięstwo.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Wczesny dostęp:5 listopada 2019
Producent: EA Gothenburg / Ghost Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
29GIER
Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).
Recenzja GRYOnline
Najwyższy czas na małą rewolucję. Need for Speed: Heat z pewnością jest najlepszą odsłoną serii na obecną generację sprzętu, ale nie jest to żaden wyczyn. Ta gra powinna otworzyć istnienie NFS-ów na PS4 i Xboksie One. Być może dziś byłaby już w zdecydowanie lepszej formie? Na razie jest to takie akceptowalne minimum – ani kompletnie źle, ani bardzo dobrze. „Not great, not terrible”.
10 grudnia 2019
Żeby nie trzymać Was w niepewności: nie, nie przeciągnie. Ale jeśli gracze pozostaną konsekwentni wobec produkcji „Elektroników”, nie ma powodu, by dzieło Respawn Entertainment nie miało choć w pewnym stopniu zmienić dotychczasowej filozofii tego wydawcy.
23 października 2019
Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat Need for Speed Heat, czyli dwudziestej pierwszej odsłony cyklu gier wyścigowych wydawanych przez firmę Electronic Arts, która nawiązuje do kultowego Undergrounda.
Twórcy gier z serii Need for Speed odnieśli się do nie zawsze całkowicie pozytywnego odbioru tych produkcji z okazji 30-lecia cyklu. Według weteranów NFS-y „zawsze za bardzo wyprzedzają swoje czasy”.
gry
Zuzanna Domeradzka
21 listopada 2024 20:42
W 37. tygodniu 2023 roku w Polsce rządziły promocje. Najlepiej sprzedawały się przecenione gry, takie jak Need for Speed: Heat czy Marvel’s Avengers.
gry
Adrian Werner
5 października 2023 13:43
Na Steamie pojawiła się bardzo atrakcyjna promocja gry Need for Speed: Heat. Cieszy się tak dużą popularnością, że produkcja ustanowiła potężnynowy rekord aktywności.
promocje
Adrian Werner
3 października 2022 11:26
W sieci pojawiła się wrześniowa oferta PlayStation Plus (Essential, Extra i Premium). Ten miesiąc przynosi m.in. Deathloop, Need for Speed: Heat i Assassin's Creed Origins.
gry
Przemysław Dygas
21 września 2022 07:50
Jeden z fanów serii NFS stworzył mapę, na której zawarł lokacje z dziewięciu najnowszych odsłon gry. Mapa USA, choć nieco zmieniła kształt, wciąż prezentuje się nieźle.
gry
Miriam Moszczyńska
19 lipca 2022 14:30
Od 21 czerwca dla abonentów Amazon Prime przygotowano duże rozdawnictwo gier. Łącznie odbierzemy ponad 30 tytułów, wśród których znajdziemy GRID Legends, Mass Effect: Legendary Edition czy Need for Speed: Heat.
promocje
Agnieszka Adamus
16 czerwca 2022 12:55
W sieci pojawiło się wideo prezentujące rozgrywkę z niezapowiedzianej odsłony serii Need for Speed, mającej być mobilnym spin-offem gry NfS: Heat. Za jej produkcję najpewniej odpowiada Tencent.
gry
Michał Zegar
11 maja 2022 19:40
Cykl Need for Speed posiada naprawdę długą i barwną historię. Seria w poszczególnych odsłonach przenosiła nas od udziału w nielegalnych wyścigach, aż po symulacyjną jazdę po torze. Ale czy wiedzieliście, że niegdysiejszy król wyścigów gościł również i na naszych stołach jako karcianka?
gry
Michał Zegar
25 sierpnia 2021 08:48
Mod UNITE Heat otrzymał wersję 3.1. To potężny projekt ulepszający zarówno grafikę, jak i rozgrywkę w grze wyścigowej Need for Speed: Heat.
Pliki do gier
Adrian Werner
19 sierpnia 2021 14:16
Abonament EA Play jest już dostępny na platformie Steam. Dzięki niemu za 14,99 złotych miesięcznie (lub 79,90 złotych za cały rok) subskrybenci otrzymują dostęp do szeregu gier z katalogu firmy Electronic Arts oraz wielu udogodnień, jak na przykład rabaty na zakupy.
gry
Miłosz Szubert
1 września 2020 12:30
Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed: Heat.
trainer Need for Speed: Heat - 2020.06.09 +8 Trainer - 15 czerwca 2020
mod Need for Speed: Heat - UNITE Heat v.3.5.7 - 6 grudnia 2023
trainer Need for Speed: Heat - v1.0 +7 Trainer - 11 listopada 2019
mod Need for Speed: Heat - Rep and Money Cheats v.1.1 - 3 sierpnia 2022
trainer Need for Speed: Heat - 08-30-2021 +7 Trainer - 31 sierpnia 2021
trainer Need for Speed: Heat - 11.06.2019 +6 Trainer (promo) - 6 listopada 2019
trainer Need for Speed: Heat - 2020.03.04 +7 Trainer - 16 marca 2020
mod Need for Speed: Heat - NFS Heat Frosty Key v.1.0 - 3 sierpnia 2022
trainer Need for Speed: Heat - v1.0.59.46514 +8 Trainer - 11 kwietnia 2023
mod Need for Speed: Heat - Ultimate Patch 3.4.8 - 11 marca 2023
Wymagania sprzętowe gry Need for Speed: Heat:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570 3.4 GHz / AMD FX-6300 3.9 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7970 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 12 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1753 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 114082 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2019.11.08
Need for Speed: Heat to najlepszy NFS, ale tylko na tle dwóch ostatnich odsłon. Zapamiętamy go jednak na zawsze dzięki wyjątkowym przygodom z policją. Uberpolicją!
HETRIX22
Ekspert
2025.06.04
Przyjemna wyścigówka. Fajna grafika zwłaszcza nocą gdy widzimy światła latarni po drugiej stronie mapy, efekty post processingu również dobrze zbalansowane. System jazdy przyjemny, mało wymagający, dość intuicyjny, na pewno lepszy niż w NFS Unbound, który mocno faworyzuje wchodzenie w zakręty bez driftu. Jedna wada - gra nie pokazuje nam gdzie mamy jechać do celu, mamy tylko małą mapkę i zaglądanie do niej co 5 sekund żeby nie pominąć zakrętu jest męczące.Mamy możliwość jazdy tras w dzień na chillu bez policji i w nocy z dodatkiem andrenalinki w postaci pościgów - super sprawaMożemy jeździć każdym wozem każdy wyścig bez jakiś blokad klasy pojazdów - ultra super sprawa. Mapa fajniejsza, niż w NFS Unbound. - ogólnie ta część miażdży Unbounda pod każdym względem.
Seep
Ekspert
2025.03.17
Dobrze się grało tylko trochę krótko... fabularnie gorzej niż Payback, ale warto. Oprawa graficzna miła dla oczu, fajny soundtrack, dużo licencjonowanych aut.. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana serii Need for Speed.Mój gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=Tlnuwi3bh8A
GeDo
Ekspert
2023.02.06
Niezła kolejna odsłona serii co prawda dla mnie słabsza niz Payback ale i tak grało sie całkiem fajnie.Graficznie tak srednio,jedynie w nocy zwłaszcza podczas deszczu wyglada to naprawde dobrze.Fabularnie szału nie ma ale tez nie jest tak tragicznie jak w NFS 2015.Model jazdy super zrecznosciowy i łatwy,na luzie wchodzimy z predkoscia 300 km/h w ostre zakręty.Bardzo duzy wybór samochodów jak na NFS, w dodatku mocno zrożnicowanych zarowno pod wzgledem klasy pojazdu jak i rocznika.Przyjemny tuning mechaniczny i dosc ubogi optyczny.Najlepszy bajer tej odsłony to jak dla mnie podział na legalne wyscigi dzienne(gdzie zarabiamy kase) i nielegalne wyscigi nocne(gdzie nabijamy repsekt) z czestymi poscigami policji.Policji dosc ciezko uciec zwłaszcza gdy mamy słabsze auto i trzeba sie wtedy mocno nakombinowac.Tryb driftu łatwy i przyjemny za to wyscigi w terenie nie podeszły mi jakos mocno.
Bydlaq1516
Ekspert
2023.01.15
Pierwsza odsłona Need for Speed jaką ograłem. Nie grałem nigdy w dużo gier wyścigowych, lecz ta zrobiła na mnie początkowo wrażenie. Przede wszystkim ciekawym pomysłem było wprowadzenie dnia i nocy. Po zachodzie słońca było czuć jak z każdym poziomem obławy rośnie presja. Podkreślała to mocna policja. Fabuła pomimo że nie niezwykła miała jakiś pomysł. Z minusów można wymienić toporny model jazdy i puste miasto. Jak dla mnie produkcja dosyć solidna.
pieterkov
Ekspert
2020.02.21
Gra jest łatwa tylko przez pierwsze 2-3 godzinki w podstawowych wyścigach gdzie nasz pojazd jest lepszy niż minimum. Potem zaczyna nam brakować kasy i trzeba powtarzać wyścigi dzienne by zdobywać kasę i nocne by odblokowywać nowe ulepszenia i mieć co za tą kasę kupić (fatalny system, wolałbym zdobywać jedno i drugie na raz i mieć normalny cykl dobowy). Potem jest trochę łatwiej (ok 250 poziomu pojazdu), a potem znów trudniej bo trzeba nadganiać nocne wyścigi by podlevelować postać i ulepszyć pojazd do jazdy terenowej.Statystyki pojazdów są za przeproszeniem z dupy wzięte bo niskopodłogowy szybki sportowy Nissan 350Z z prędkością 2.9 i przyspieszeniem 2.5 był wolniejszy od starego Mustanga ‘65 z prędkością 2.3 i przyspieszeniem 3.7. Powiecie pewnie, że to wina przyspieszenia – pewnie i tak, ale nie byłem w stanie nissanem wyciągnąć więcej niż 220km/h, podczas gdy mustang spokojnie dochodził do 250. I to nawet jak jechałem kilkaset metrów prostą drogą.Denerwujące garaże – możemy korzystać z szybkiej podróży do garażu, a potem do niego wejść wciskając jeden klawisz, ale gdy z niego wyjdziemy to teleportuje nas w miejsce garażu głównego. Żeby wyjść tym samym garażem którym weszliśmy musimy wyjść z garażu przez mapę i wykonać… szybką podróż – do garażu, którym kilka sekund temu wjechaliśmy :)Wiele parametrów jest przed graczem w pewnym sensie ukrytych – przykładowo mamy opony wyścigowe i rajdowe. Oba mają ten sam parametr przyspieszenia i prędkości, kosztują tyle samo. Opony rajdowe mają kropeczkę stylu jazdy bardziej w kierunku terenu, a wyścigowe w kierunku asfaltu. Ale co to w praktyce znaczy? Czy wyścigowe dadzą nam lepszą przyczepność na asfalcie? Nie wiadomo. To samo z turbo – możemy wybrać zwykłe lub podwójne turbo, które w opisie ma, że niby działa lepiej zarówno przy niskich jak i przy wysokich prędkościach, ale nie zapewnia aż takiego doładowania. Przy czym ma ten sam parametr przyspieszenia i prędkości maksymalnej co pojedyncze turbo, które to rzekomo ma małe doładowanie przy niskich prędkościach. W praktyce nie ma tego jak sprawdzić, no i co znaczą niskie prędkości? Wgl to jest to przekłamanie bo turbo IRL zależenie jest od prędkości obrotowej silnika, a nie prędkości pojazdu. No chyba, że to błąd tłumaczenia. Nie mamy też żadnego wskaźnika turbo w grze więc trudno ocenić jak i czy w ogóle ono działa.Nitro – brak możliwości ładowania go na własną rękę m.in. poprzez jazdę pod prąd czy drifty. W ten sposób promuje się graczy którzy nie umieją jeździć bo dostają ładunek nitro co x sekund niezależnie od stylu jazdy. Ma to jednak też swoje zalety – gdy śmigamy prostą droga na autostradzie zgodnie z kierunkiem jazdy normalnie w ogóle nie dostawalibyśmy nitro (chyba, że jadąc w tunelu powietrznym za kimś), a tak parę sekund czekania i pyk – odpalamy. Można potem kupić modyfikację by nitro ładowało się od skoków lub driftów, ale mamy tylko 1 slot na taką modyfikację więc musimy wybrać jak chcemy się ładować. Swoją droga podstawowe nitro 1x1.5kg nie daje absolutnie nic. Nie zauważyłem żeby dawało mi jakiekolwiek przyspieszenie, dlatego tez darowałem sobie ulepszanie go do 2x1.5kg bo po co mi dwa ładunki niczego, skoro mogę mieć jeden lepszy – 1x3kg. Ale nawet tutaj przyspieszenie jest takie sobie.Policja faktycznie jest przegięta. Można próbować im uciekać manewrując w małych uliczkach i robiąc zakręty 90 stopni ale lepiej jest pocisnąć 250 na autostradzie żeby nas zgubili. Niestety to działa tylko na małym pościgu (a wtedy i tak lepiej jest zapłacić 10k i mieć spokój, za cenę mniejszego bonusu do reputacji po dotarciu do garażu/kryjówki), jak zaczyna nas gonić kilka radiowozów to po prostu nie ma sposobu, żeby się ich pozbyć. Brakuje starych dobrych myków np. zrzucania im na głowę rusztowań. Limit napraw to też jakiś żart. Nie ma także sposobu na zmniejszenie „heatu” kiedy już mamy mnożnik 1.5 czy 2.0x. Po prostu jedyny sposób na redukcję liczby patroli to powrót do kryjówki i „zakończenie nocy”.Parametr „mocy” pojazdu określanej w punktach nadawanych nam za każde ulepszenia też nie jest zbyt trafiony. Bardzo szybko zaczynają się problemy z lokowaniem się chociażby w pierwszej 3 wyścigów wymagających 200 punktów podczas gdy my mamy ponad 220. A innym razem mając punktów 235 wygrywamy w wyścigach wymagających ich 260. Po prostu same punkty nie są wyznacznikiem naszej szybkości i można sobie lepiej radzić mając 170 punktów niż 230, wystarczy inny samochód i inne ulepszenia. Nie wiem też po co ten parametr wgl jest bo można startować słabszymi wozami w wyścigach i je wygrywać więc…Boli też ciułanie na auta. Kasy wiecznie brakuje, starcza ledwie na nowe ulepszenia, a zbieranie na chociażby jeden wóz to koszmar. Zapomnijcie więc o kolekcji samochodów – kupcie jeden porządny i grajcie nim do końca gry. Ja przez baaardzo długo jeździłem podstawowym mustangiem którego wybrałem na start gry. Potem można wymieniać mu silnik jak już zabraknie modyfikacji żeby jeszcze bardziej przedłużyć jego życie, ale wymaga to wysokiego levelu gracza, więc trzeba mieć wyjeżdżone bardzo dużo wyścigów nocnych.Brakowało mi też możliwości zapisania zestawu wyposażenia pojazdu. Nie mogłem np. zrobić jednej konfiguracji wyścigowej a drugiej driftowej – jak chciałem odbyć wyścig danego rodzaju musiałem lecieć do garażu i przekładać 2-3 części by odpowiednio przekonfigurować wóz. To powinna być kwestia 2 kliknięć, albo nawet wyboru konfiguracji pojazdu przed wyścigiem. Niestety jak zwykle nikt tam mózgu nie użył. Najlepiej więc mieć co najmniej 2 auta i 2 mieć ustawione pod drift. Potem dochodzą wyścigi terenowe więc trzeba mieć 3 na rajdy terenowe itp. Samochód można bowiem wybrać tuż przed startem wyścigu, stojąc na jego znaczniku. Chociaż czasem (w nocy) nie da się zmienić samochodu, nie wiem od czego to zależy – wtedy wyboru trzeba dokonywać w garażu.Denerwuje też układ dojazdów do większości garaży – kiedy uciekamy przed policją i chcemy jak najszybciej się tam dostać to często przydzwaniamy w niezniszczalne przeszkody np. wraki otaczające garaż. Jest to o tyle denerwujące, że 90% przeszkód w grze można niszczyć włącznie z wielkimi drzewami i niektórymi barierkami. A tutaj dojeżdżamy do garażu i wszędzie nieprzenikalne mury i niezniszczalne wraki – trzeba idealnie wcelować się i powolutku wjechać konkretną ścieżką. A jak utkniemy to kaplica bo akurat szczęśliwie pojawi się nam na tylu policja i nas zamknie bo przecież stoimy w miejscu i nie uciekamy.Wspomnę też o małej ale upierdliwej wadzie gry – skopanym gpsem. Coś jest w nim mocno nie tak ze skalą. Strzałka reprezentująca nasz pojazd oraz grube linie trasy są często mylące i nie wiadomo w który dokładnie skręt należy zjechać kiedy 2 są blisko siebie. Poza tym coś jest skopane w pozycjonowaniu gracza względem elementów świata gry – kiedy podczas wyścigu ktoś nas wyprzedza na mapie widzimy go jakby był przed nami, a on dopiero dojeżdża do naszego tyłu lub jest na równi z nami. Jest to mylące dla gracza i na dłuższą metę nie denerwuje.Kolejna sprawa – trudno porównać kupowane auto z obecnym. Po pierwsze brak możliwości porównania statystyk (trzeba je zapamiętać), a po drugie ciężko porównać w pełni ulepszony pojazd, do ulepszonego częściowo. Tak, dobrze czytacie – częściowo, a nie wcale! Kupowane pojazdy mają już bowiem założone PEWNE (w momencie zakupu nie wiadomo jakie) modyfikacje, czasem nawet wysokiego poziomu, więc siłą rzeczy nie jesteśmy w stanie zbyt wysoko podbić ich osiągów, bo już na start mają prawie najlepsze ulepszenia. Jedyny parametr który mówi nam cokolwiek to „ocena modyfikacji” wystawiana pojazdom w salonie przed zakupem. Na podstawie tej jednej cyfry od 0 do 10 musimy wywróżyć z fusów na ile wyciągniemy ten pojazd powyżej obecnie posiadanego. Przy czym w praktyce jest to nic nie znacząca cyferka bo nie zauważyłem znaczących różnych w bonusach dawanych pojazdom z oceną 0 w porównaniu do tych z oceną 6 czy nawet 10 – za każdym razem wymiana części na jeden poziom lepszą dawała zbliżone bonusy. No i nie zapominajmy tutaj o cyferkach dot. parametrów pojazdów które również są z dupy wzięte i pojazd z większym przyspieszeniem i vmax potrafi być wolniejszy od cięższego z większą mocą. Ogólnie dopóki się nie przejedziesz to się nie dowiesz, a jazd próbnych nie przewidziano – w przeciwieństwie do wielokrotnego powtarzania wyścigów by uciułać grosiwo.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2024.10.04
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2021.12.02
Aleksy Leśniak
GRYOnline.pl Team
2020.11.24
zvr
Ekspert
2020.07.05
ereboss
Ekspert
2020.06.04
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (114 082)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
48% rekomendacji (119)
Hardcore Gamer
Sam Spyrison
Game Informer
Matthew Kato
Game Rant
Joshua Duckworth
TheSixthAxis
Nick Petrasiti
DualShockers
Ricky Frech
Nakwasowany Junior
Ograłem większość gier z serii NFS i powiem, że Heat jest dość udany i przyjemnie się go przechodzi. Mam wersję deluxe ale ona tylko psuje grę gdyż daje za darmo kilka aut i nie trzeba kupować innych przez większość gry, a dają znaczną przewagę od samego początku. Ja wolę zaczynać gratem i potem zarabiać na kolejne fury. Garaż również fajnie zrobiony gdzie widać wszystkie nasze auta.
Gra nie jest łatwa zwłaszcza ucieczka przed policją w nocy, trzeba się często mocno natrudzić aby im uciec ale za to nagrody za to są duże. Sterowanie też nie jest złe bo zdarzały się NFSy gdzie sterowanie było kompletnie do bani.
Fabuła jest ok ale często teksty są dość żałosne, tak jakby dzieci w ciałach dorosłych tam występowały. Jednak polecam, jest to jeden z bardziej udanych NFS.
Seep Generał
Dobrze się grało tylko trochę krótko... fabularnie gorzej niż Payback, ale warto. Oprawa graficzna miła dla oczu, fajny soundtrack, dużo licencjonowanych aut.. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana serii Need for Speed.
Mój gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=Tlnuwi3bh8A
mimko Generał
NFS Heat
Jak włączyć w tej grze licznik klatek/na sek., w opcjach nie mogę znaleźć, a EA App chyba na swojej platformie już nie ma tej opcji.
HETRIX22 Legend
Przyjemna wyścigówka. Fajna grafika zwłaszcza nocą gdy widzimy światła latarni po drugiej stronie mapy, efekty post processingu również dobrze zbalansowane. System jazdy przyjemny, mało wymagający, dość intuicyjny, na pewno lepszy niż w NFS Unbound, który mocno faworyzuje wchodzenie w zakręty bez driftu.
Jedna wada - gra nie pokazuje nam gdzie mamy jechać do celu, mamy tylko małą mapkę i zaglądanie do niej co 5 sekund żeby nie pominąć zakrętu jest męczące.
Mamy możliwość jazdy tras w dzień na chillu bez policji i w nocy z dodatkiem andrenalinki w postaci pościgów - super sprawa
Możemy jeździć każdym wozem każdy wyścig bez jakiś blokad klasy pojazdów - ultra super sprawa.
Mapa fajniejsza, niż w NFS Unbound. - ogólnie ta część miażdży Unbounda pod każdym względem.