20. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Twoje Komiksy: Smerfy
Logiczne 30 listopada 2000
Twoje Komiksy: Smerfy to wyprodukowana przez firmę Emme gra edukacyjna skierowana do najmłodszych. Gracze mają okazję ułożyć historyjkę obrazkową ze swoim ulubionymi postaciami świata Smerfów. Twórcy zadbali o bogatą galerię ilustracji, z których stworzyć można własny komiks oraz opcję wydrukowania go na domowej drukarce.

Roller Coaster World
Logiczne 12 maja 2003
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).

Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).

Dyktando z Piratami
Logiczne 23 kwietnia 2002
Edukacyjna gra przeznaczona dla najmłodszych graczy do nauki poprawnego pisania, autorstwa firmy MarkSoft. Oprócz samych tytułowych dyktand mamy tu wątek fabularny opowiadający historię piratów, którzy poszukują ukrytego skarbu zaznaczonego gdzieś na starej mapce. Pomóż piratom przejść przez dyktanda i odsłonić całą mapę, aby mogli zdobyć cenne klejnoty!

Hoyle Majestic Chess
Logiczne 14 sierpnia 2003
„Hoyle Majestic Chess” to gra komputerowa, umożliwiająca graczowi toczenie potyczek szachowych z żywym przeciwnikiem (za pomocą sieci Internet) bądź wirtualnym oponentem (kilkustopniowy wybór poziomu trudności).

Barbie Przygody Syrenki
Logiczne 16 marca 2005
Barbie Przygody Syrenki to przygodówka stworzona z myślą o najmłodszych miłośniczkach gier komputerowych. Tytułowa bohaterka w towarzystwie konika morskiego wyrusza na poszukiwania tęczowych delfinów, by przywrócić światło w magicznej muszli, będącej schronieniem mieszkańców głębin. Gra wyprodukowana została przez wewnętrzne studio deweloperskie koncernu Activision.

Matma II: Przygody w Cyfrolandii
Logiczne 26 lutego 2001
Gra edukacyjna dla dzieci, dzięki której poznają one w formie zabawy przebogaty świat maetematyki i cztery podstawowe działąnia arytmetyczne.

Matmoludki: Wysokogórska Łamigłówka
Logiczne 25 kwietnia 2001
Mountain Rescue to druga część serii gier edukacyjnych, która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych). Głównym zadaniem programu jest nauczenie dzieci umiejętności logicznego rozumowania oraz rozwiązywania wybranych problemów z zakresu matematyki.

Dark Signs
Logiczne 4 stycznia 2003
„Dark Sings” jest tytułem o tematyce zbliżonej do takich tytułów jak „Uplink” czy „BS Hacker”. Gracz może wcielić się w jedną z dwóch postaci: hakera lub crackera.

Atomówki: Atak klonów straszliwego Mojo Jojo
Logiczne 16 stycznia 2004
Gra edukacyjna zrealizowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o dzieciach w wieku szkolnym (uczniowie szkół podstawowych). Jak wskazuje sam tytuł, bohaterkami są Atomówki, trzy małe dziewczynki o niewyobrażalnej mocy, które stawiają czoła różnym czarnym charakterom - tym zarazem jest to Mojo Jojo.

Matmoludki: Wielki powrót
Logiczne 15 września 2005
Wielki powrót (ang. Island Odyssey) to kolejna, trzecia już gra serii edukacyjnej Matmoludki (Zoombinis), która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych).

Zróbmy Grę
Logiczne 12 maja 2005
Zróbmy Grę to ciekawie zrealizowany program edukacyjny, który w sporym stopniu przypomina Cartoon Makera. Tym razem jednak, zamiast filmów animowanych, najmłodsi użytkownicy komputerów zajmują się tworzeniem własnych gier komputerowych.

Digital Warriors
Logiczne 15 lutego 1994
Digital Warriors nawiązują do idei Wojen Rdzeniowych (ang. Core Wars), czyli rozgrywanych w wydzielonym obszarze pamięci pojedynków programów. Tutaj jednak nie mamy już do czynienia z tak wysokim poziomem abstrakcji, gdyż walki odbywają się na bardziej przyjaznych oku arenach, a toczą je ze sobą programowalne czołgi.

Myszka Miki: Naukowe potyczki z duchami
Logiczne 18 sierpnia 2006
Myszka Miki: Naukowe potyczki z duchami to kolejny program z serii o nazwie Disney Edukacja, przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 7 lat. Tym razem młodzi użytkownicy komputerów, wraz z Myszką Miki i jego przyjaciółmi (Mini, Donaldem, Goofym, Pluto), trafiają do domu, w którym straszy.

Królik Bystrzak dla Zerówki: Lot do Balonii
Logiczne 30 września 2003
„Królik Bystrzak dla Zerówki - Lot do Balonii” to następna gra edukacyjna stworzona przez programistów ze studia Riverdeep, tym razem dedykowana uczniom uczęszczających do „zerówki” (dzieci od 6 lat).

Graj z nami część 2
Logiczne 13 marca 2007
Graj z nami część 2 to kolejny pakiet sześciu zręcznościowo-logicznych mini-gierek, które przygotowano z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 6 lat. Pozycja ta należy do serii programów edukacyjnych wydawanych przez firmę Aidem Media i doskonale spełnia dwie funkcje: uczy i bawi zarazem. Dzięki logicznym i zręcznościowym zabawom rozwija i ćwiczy spostrzegawczość i pamięć malucha, jego zręczność oraz koordynację oko-ręka.

Matematyka na Dzikim Zachodzie
Logiczne 23 grudnia 2004
Matematyka na Dzikim Zachodzie jest programem, kończącym największy koszmar sporej grupy uczniów szkoły podstawowej, jakim jest brak zrozumienia zasad rządzących światem matematyki. Gra przenosi użytkownika w sam środek ostrego konfliktu na linii kowboje i Indianie.

Alik: Już idę do szkoły
Logiczne 22 lipca 2002
Zestaw gier dydaktycznych z sympatycznym pieskiem Alikiem, który z pewnością podbije serca wszystkich dzieci i stanie się ich przyjacielem, pomocnikiem i przewodnikiem.

The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.

Oh no! More Lemmings
Logiczne 21 grudnia 1991
Kontynuacja przygód sympatycznych lemingów, którym gracz musi pomóc pokonać 100 trudnych plansz i otworzyć drogę do upragnionej wolności.

Mapeciątka: Wesoła Lokomotywa
Logiczne 25 lutego 2002
Mapeciątka: Wesoła Lokomotywa to gra dla najmłodszych dzieci, powstała w oparciu o serial animowany z lat osiemdziesiątych XX w., firmowany nazwiskiem Jima Hensona i doskonale znany wszystkim entuzjastom telewizyjnych Wieczorynek. W wirtualnej rzeczywistości można spotkać żabkę Kermita, świnkę Piggy, misia Fozzie, pieska Rowlfa i mnóstwo innych sympatycznych bohaterów.

Młody Einstein
Logiczne 17 lutego 2003
Młody Einstein to zestaw wirtualnych gier, zabaw, ćwiczeń oraz testów. Całość stworzono w celu rozwijania logicznego i konstruktywnego myślenia użytkowników.

Loco-Commotion: Zabawkowe pociągi
Logiczne 20 października 2001
Gra logiczno-familijna, w której zadaniem graczy jest naprawienie uszkodzonych tras kolejowych i bezpieczne przeprowadzenie miniaturowego pociągu z punktu początkowego do końcowego.

Zwariowany Czarodziej II: Porwanie Harolda
Logiczne 15 września 2000
Druga część przygód Danne'go, który wraz z przyjaciółmi, muchą Florą i myszą Doną, musi powstrzymać swego wuja czarodzieja przed zwariowanym pomysłem transformacji ogrodowych zwierząt.