
Data wydania: Data Nieznana
Zestaw ponad tysiąca zagadek logicznych w stylu Sokoban spięty fabułą przez Jonathana Blowa, twórcę Braida i The Witness. W Order of the Sinking Star przemierzamy swobodnie cztery światy, których mechaniki łączą się, tworząc nowe wyzwania.
Po zaprojektowaniu słynnych Braid i The Witness Jonathan Blow postanowił wejść we współpracę z niezależnymi twórcami gier logicznych w stylu Sokoban. Powstające około dziesięciu lat Order of the Sinking Star stanowi zestaw ponad tysiąca łamigłówek tego typu, oferując ponadto wątek fabularny.
U swoich podstaw Order of the Sinking Star jest kompilacją opartych na siatce poziomów, na których, sterując postacią lub postaciami w perspektywie top-down, osiągnąć należy konkretny cel, będący zazwyczaj dotarciem do wyjścia. W tym celu trzeba pchać lub ciągnąć obiekty we właściwej sekwencji.
Uniwersum gry podzielone jest na cztery fantastyczne strefy z określonymi zasadami. Przykładowo jedna z nich daje kontrolę nad różnie uzdolnionymi klasami postaci, które mogą przesuwać bloki albo zamieniać się na miejsca z obiektem bądź wrogiem. Inny świat wykorzystuje lustra do tworzenia ścieżek za pomocą mechaniki odbicia.
Każda łamigłówka bazuje na poprzedniej, wprowadzając nowe mechanizmy gry. Gdy dochodzi do „zderzenia” stref, systemy zagadek splatają się, tworząc nowe możliwości. I tak na przykład klasy o specyficznych umiejętnościach zaczynają działać w świecie luster, a kreujące ścieżki promienie światła wchodzą w synergię z zadaniami polegającymi na przeskakiwaniu kamieni.
Gra ma otwartą strukturę, pozwalając na dowolną kolejność w przemierzaniu światów. Fabułę, której bohaterami są m.in. królowa, złodziej, wojownik, czarodziej i mówiąca łódź, poznajemy ze zbieranych notatek.
Wielobarwną szatę graficzną Order of the Sinking Star charakteryzują wyraźne kontury postaci i obiektów.
Autor opisu gry: Michał Waligóra
Ostatnia aktualizacja opisu: 12 grudnia 2025