Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikLogicznePC
Okładka Antichamber (PC)
OkładkaAntichamber (PC)

Antichamber PC

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej gra logiczna z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Antichamber jest dziełem Alexandra Bruce'a i stanowi komercyjne rozwinięcie popularnego moda Hazard: Journey of Life do gry Unreal Tournament 3.

Logiczne | FPP | indie | eksperymentalne/artystyczne | manipulacja perspektywą

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Antichamber Premiera PC

31stycznia2013

producent: Alexander Bruce wydawca: Demruth Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Antichamber

Portal 2

The Stanley Parable

Gone Home

Antichamber to niezależna psychologiczna gra logiczna, którą praktycznie w całości opracował samotnie Alexander Bruce. Projekt rozpoczął życie jako mod do Unreal Tournament 3 nazwany Hazard: Journey of Life. Po premierze zestawu narzędzi UDK (Unreal Development Ki) autor mógł rozwinąć całość do poziomu pełnowymiarowej komercyjnej produkcji. Gotowy produkt jest znacznie dłuższy, bardziej złożony i lepiej dopracowany niż prototypowa modyfikacja.

Antichamber to projekt, który wymyka się prostym klasyfikacjom. Gra rozgrywana jest z perspektywy pierwszej osoby i polega głównie na eksplorowaniu abstrakcyjnych lokacji oraz rozwiązywaniu zagadek. Całość skonstruowano w oparciu o współczesną wiedzę odnośnie mechanizmów działania ludzkiego umysłu, tak aby kolejne łamigłówki wpływały na emocje gracza oraz jego postrzeganie gry. Autor wykorzystał teorie Iwana Pawłowa dotyczące odruchów warunkowych, jak również reguły kształtowania psychologicznego, a wirtualny świat zapełnił efektami odkształcającymi rzeczywistość oraz niemożliwymi fizycznie obiektami inspirowanymi malarstwem Mauritsa Cornelisa Eschera.

Wszystko to tworzy grę, która na każdym kroku manipuluje graczem, ale jednocześnie regularnie uczy go nowych rzeczy. Dlatego w samouczku komputer może nas zwyczajnie okłamać i doprowadzić do śmierci, a skręcenie cztery razy w prawo wcale nie wróci nas do oryginalnej lokacji. Natomiast fakt, że nie da się przeskoczyć przez rozpadlinę nie oznacza, że nie można jej pokonać idąc tyłem. Antichamber regularnie łamie i wypacza wszystkie konwencje, do jakich przyzwyczaiły nas inne gry. Odruchy jakie wyrobiliśmy sobie przez lata interaktywnej zabawy są tutaj wykorzystywane przeciwko nam samym. Jednocześnie zachęcani jesteśmy do krytycznego myślenia i ciągłych eksperymentów, gdyż odkryta metoda na obejście konkretnej przeszkody rzadko kiedy jest skuteczna w innych wyzwaniach.

Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, a sterowanie przypomina typowe FPS-y. W późniejszych fragmentach kampanii dostajemy specjalne urządzenie, które potrafi zmieniać otaczającą nas materię. Co pewien czas natykamy się też na symbole zawierające podpowiedzi pomocne w rozwiązywaniu łamigłówek oraz odkrywaniu reguł działania napotykanych mechanizmów. Jednocześnie nigdy nie warto im w pełni ufać. Cały świat ukazany jest w bardzo abstrakcyjnej formie pełnej białych korytarzy pozbawionych tekstur, które często atakowane są przez pulsujące kolory.

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 7,7 / 10 na podstawie 951 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.0 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Antichamber: Odpowiednia dla każdego wieku.

Antichamber Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Core 2 Duo 2.0 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza)
  • 1 GB HDD
  • Windows XP(SP2)/Vista/7
  • łącze internetowe