Data wydania: 22 lipca 2016
Opracowana przez litewskie studio No Brakes Games nietypowa gra akcji z elementami logicznymi, której głównym elementem jest realistyczny silnik fizyczny. Bohaterem Human: Fall Flat jest zwykły, nieposiadający żadnych supermocy człowieczek imieniem Bob, próbujący rozwikłać zagadkę nawiedzających go snów o spadaniu.
Gracze
Steam
OpenCritic
Human: Fall Flat to wydana na platformie PC, PS4 itd. nietypowa gra akcji z elementami logicznymi, której główny element stanowi realistyczny silnik fizyczny. Za powstanie gry odpowiada założone w 2012 roku niezależne studio No Brakes Games z Wilna, mające na swym koncie kilka prostych produkcji, głównie na Windows 8 oraz Windows Phone.
Bohaterem Human: Fall Flat jest niejaki Bob, zwykły i nieposiadający jakichkolwiek supermocy człowieczek, który jest w stanie wiele osiągnąć dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi oraz własnej pomysłowości. Naszym celem jest zaś pomóc mu w rozwikłaniu zagadki nawiedzających go snów o spadaniu. Przenosimy się więc do nieco surrealnego świata ze snów bohatera, gdzie musi on stawić czoła własnym lękom, przemierzając osiem niezwykłych krain wypełnionych zróżnicowanymi zagadkami i przeszkodami.
Podczas zabawy akcję gry obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej, a naszym zadaniem jest eksploracja otwartych lokacji i rozwiązywanie kolejnych zagadek poprzez eksperymentowanie z napotkanymi elementami otoczenia. Całością rządzi zaś zaawansowany silnik fizyczny, który determinuje sposób poruszania się bohatera i zachowanie poszczególnych przedmiotów. Konsekwencję tego stanowi m.in. nietypowy i wymagający sporej praktyki model sterowania – kontrolujemy dość bezwładną postać, co przypomina nieco rozwiązania znane z takich produkcji jak Gang Beasts. Jego atutem jest jednak pełna swoboda ruchu bohatera i brak jakichkolwiek skryptów czy odgórnych ograniczeń.
Rozwiązanie to zapewnia również naszemu protagoniście niezwykły zakres oddziaływań na otoczenie. Podczas zabawy może on podciągać się, wspinać i chwytać różnych krawędzi, zaś praktycznie każdy napotkany przedmiot – podnieść, popchnąć, pociągnąć lub rzucić. Rozgrywka zaprojektowana została w taki sposób, aby nie narzucać graczom określonego sposobu działania, lecz premiować kreatywność i zdolność nieszablonowego myślenia. Dzięki temu grę można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia, stosując różne metody rozwiązania tego samego problemu.
Prócz możliwości zabawy w pojedynkę, w Human: Fall Flat przewidziano także lokalny tryb kooperacji dla dwóch osób, w którym możemy wspólnie ze znajomym przemierzać świat i radzić sobie z napotykanymi problemami. Ze względu na dużą bezwładność postaci, zabawa w trybie kooperacji stwarza też okazję do wielu zabawnych czy nietypowych sytuacji.
Wydana na platformie PC, PS4 itd. gra Human: Fall Flat odznacza się przyjemną dla oka, lecz stosunkowo prostą oprawą graficzną. Wszystkie obiekty zbudowane zostały z niewielkiej liczby wielokątów, zaś sama postać przypomina nieco ludzika ulepionego z plasteliny. Twórcy przewidzieli jednak możliwość jego personalizacji, w tym np. zaimportowanie tekstur z realnego świata za pomocą kamerki internetowej.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
Nintendo Switch 7 grudnia 2017
PlayStation 5 24 czerwca 2021
Xbox One 12 maja 2017
Android 26 czerwca 2019
PC Windows 22 lipca 2016
PlayStation 4 9 maja 2017
Apple iOS 26 czerwca 2019
Producent: No Brakes Games
Wydawca: Curve Games / Curve Digital
Gry podobne:
2 sierpnia 2021
Nie zawsze to, co sprzedaje się najlepiej jest grą AAA. Zestawienie indyków, które osiągnęły ogromny sukces pokazuje, jak ważny jest pomysł i odrobina szczęścia, które przekładają się na wybuch popularności w Internecie.
Nietypowa gra akcji od litewskiego studia No Brakes Games osiągnęła imponujący sukces sprzedażowy. Human: Fall Flat plasuje się tuż za Terrarią i hen za Minecraftem.
gry
Michał Harat
31 stycznia 2025 18:59
Firma Devolver Digital tradycyjnie nie zawiodła, przygotowując prezentację, która poza absurdalnymi scenami pokazała również cztery obiecujące produkcje.
gry
Adrian Werner
9 czerwca 2023 09:19
Dziś piszemy o kolejnych sterownikach od firm Nvidia i AMD, wynikach sprzedaży i dodatkowej zawartości w grze Human: Fall Flat i nowym studiu utworzonym pod skrzydłami Take-Two Interactive Software i 2K Games. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
5 lutego 2019 14:05
Wymagania sprzętowe gry Human: Fall Flat:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 740 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 223 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 166976 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2023.09.24
Ocena OpenCritic
34% rekomendacji (61)
TheSixthAxis
Stefan L
Twinfinite
Chaz Miller
Pure Nintendo
Kaelyn Daugherty
Destructoid
Zack Furniss
COGconnected
Alexander Thomas
Admirally Legionista
Dobra gra ale tylko na 5-10 godzin zabawy. Potem sama nuda. Gdyby nie warsztat steam to wątpie by ta gra miała pozytywne recenzje...
zaj9nczQ Junior
Ja w grze mam już ponad 70 godzin a jeszcze ani troche mi sie znudziła i nadal aktywnie w nią gram. niby mało kontentu bo w tym workshopie na mój gust to nic sensownego (oprócz fajnych skinów i paru perełek) nie ma ale i tak kiedy dodają nowy poziom to ja z moim kolegą cieszymy sie jak dzieci
dziendobrydwabobry Junior
Już myślałem, że ocenię grę na mocne 7, ale niestety na jednej planszy grę da się popsuć (katapultę można przesunąć tak, że jej przednia koła spadają z pagórka i nie da się już jej wycofać - a wystarczyło zablokować taką możliwość jakąś belką). Reset lokacji oznacza powtarzanie ok. godziny rozgrywki, a na to już nie miałem siły.
geohound Generał
Ok, było wesoło, było zabawnie, ale jednak im dalej, tym bardziej irytująco i męcząco. Za dużo skakania, za mało myślenia i tworzenia. O ile etapy ze wspólnym budowaniem przejścia czy przesuwaniem kontenerów suwnicą portową były genialne, o tyle skakanie po małych elementach czy te etapy z wodą to już masakra. Fajnie, że można sobie płynąć łódką czy sterować motorówką, ale jak nagle we dwójkę wpadniecie na coś i wywalicie się do wody albo stracicie wiosło, to pozostaje żmudne powtarzanie całej sekwencji + czasem czekanie aż gra zrespawnuje łódź - to zabiło radość z gry.