Wyszukiwarka gier
That's Not My Neighbor

That's Not My Neighbor

PC
po premierze

Data wydania: 11 marca 2025

Logiczne, 2D, Elementy przygodowe, Indie, Singleplayer

Gra logiczno-przygodowa inspirowana Papers, Please, w której wcielamy się w portiera sprawdzającego, czy osoby wchodzące do kompleksu apartamentowego nie są groźnymi sobowtórami. W That's Not My Neighbor weryfikujemy tożsamość gości i przepuszczamy ich lub skazujemy na śmierć.

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny

That's Not My Neighbor to produkcja z pogranicza gier logicznych i przygodowych, przywodząca na myśl takie tytuły, jak Not Tonight oraz Papers, Please. Za projektem stoi Ignacio Alvarado, czyli niezależny deweloper z Kostaryki, posługujący się pseudonimem Nacho Sama.

Pierwsza wersja tej pozycji ukazała się w lutym 2024 roku na platformie itch.io, jednak z czasem priorytetem dla dewelopera stała się edycja przeznaczona na Steam.

Gameplay

That's Not My Neighbor przenosi nas do alternatywnej wersji 1955 roku, w którym świat opanowały sobowtóry, czyli istoty potrafiące replikować wygląd, głos i osobowość innych ludzi. Jako że stanowią one śmiertelne zagrożenie, niezbędne stało się powołanie do życia Departamentu Wykrywania Sobowtórów (DDD), by czuwał nad bezpieczeństwem obywateli.

Obowiązki portiera

W trakcie zabawy wcielamy się w portiera pracującego w kompleksie apartamentowym, który siedzi nieruchomo, obsługując osoby wchodzące do budynku. Naszym zadaniem jest upewnianie się, że mamy do czynienia ze swoimi sąsiadami lub ich gośćmi, by nie wpuścić do apartamentowca jednego z niebezpiecznych sobowtórów.

Identyfikacja sobowtórów

Gra oddaje nam do dyspozycji szereg narzędzi umożliwiających weryfikację tożsamości petentów. W niektórych przypadkach znaki świadczące o tym, że z daną osobą jest coś nie tak, widzimy już „na oko”, przyglądając się im przez okienko bezpieczeństwa. Oprócz tego możemy sprawdzać ich dokumenty, weryfikować numery mieszkań, do których się udają, a także dzwonić do ich właścicieli, by sprawdzić, czy w istocie spodziewają się gości.

Konsekwencje decyzji

Warto przyłożyć się do swoich obowiązków, gdyż wpuszczając sobowtóra, ryzykujemy nie tylko zinfiltrowaniem przez niego budynku, lecz również własnym życiem. Z drugiej strony podejmując złą decyzję, możemy skazać na śmierć niewinnego człowieka.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Producent: Nachosama Games

Wydawca: Nachosama Games

Ograniczenia wiekowe: 16+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry That's Not My Neighbor:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 2 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna 1 GB, 500 MB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 2817 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (2 817)

[title]

Główne zalety gry

  • Wciągające mechaniki rozgrywki: Gracze doceniają nowe funkcje, takie jak pytanie o dokumenty oraz możliwość skreślania osób z listy, co ułatwia śledzenie, kto został wpuszczony.
  • Tryb niestandardowy: Możliwość tworzenia niestandardowych postaci dodaje zabawny i osobisty akcent do doświadczenia z gry.
  • Atmosfera i styl artystyczny: Retro estetyka i projekt dźwięku przyczyniają się do mrocznej, ale urokliwej atmosfery, wzbogacając ogólne wrażenia.
  • Ulepszenia jakości życia: Zmiany, takie jak możliwość otwierania wielu dokumentów jednocześnie i uproszczone procesy zadawania pytań, zostały pozytywnie odebrane.
  • Przystępna cena: Wiele osób uważa, że gra oferuje dobrą wartość za swoją niską cenę.

Główne wady gry

  • Utrata funkcji z wersji Itch.io: Wiele osób ubolewa nad usunięciem opisów postaci, które były kluczowe do identyfikacji sobowtórów, oraz brakiem możliwości pytania o brakujące kapelusze, co prowadzi do zamieszania.
  • Uproszczona rozgrywka: Niektórzy gracze uważają, że gra jest mniej wymagająca w porównaniu do oryginału, z postrzeganą tendencją do "uproszczenia" lub streamliningu, co skutkuje brakiem głębi i powtarzalności.
  • Błędy i problemy z interfejsem: Gracze zgłaszali błędy, takie jak klikanie przez dokumenty oraz interfejs użytkownika, który wydaje się nieporęczny lub nieintuicyjny.
  • Krótka kampania: Tryb kampanii uważany jest za zbyt krótki, trwający tylko pięć dni, co niektórym graczom wydaje się niewystarczające pod względem treści lub różnorodności.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Opisy postaci: Usunięcie szczegółowych opisów dla każdego sąsiada było istotnym punktem spornym, ponieważ utrudniało identyfikację sobowtórów.
  • Rozszerzona zawartość kampanii: Użytkownicy pragną dłuższej kampanii z większą ilością lore i rozwoju postaci, a także zróżnicowanych wyzwań, które zwiększają się w trudności w miarę postępu.
  • Funkcje trybu koszmaru: Gracze tęsknią za elementami z oryginalnego trybu koszmaru, takimi jak specyficzne mechaniki sobowtórów i ogólny poziom trudności.
  • Opcje personalizacji: Pojawiają się prośby o bardziej rozbudowaną personalizację w trybie niestandardowym, co pozwoliłoby na większą kreatywność w projektowaniu postaci.
  • Tryb bez końca: Wiele osób szuka trybu bez końca lub większej liczby trybów gry, aby zwiększyć powtarzalność i wyzwanie.

Wnioski:

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "To Nie Mój Sąsiad" otrzymał mieszane recenzje, z wieloma graczami cieszącymi się podstawową koncepcją i nowymi funkcjami, jednocześnie wyrażając rozczarowanie z powodu utraty treści i głębi z oryginalnej wersji Itch.io. Gra ma potencjał, ale użytkownicy mają nadzieję na aktualizacje, które rozwiążą brakujące funkcje i błędy, aby poprawić ogólne wrażenia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl