Elex 2: Nauczyciele umiejętności (Skill Trainers) - lista
Ta strona poradnika do Elex 2 zawiera zestawienie trenerów umiejętności (Skill Trainers). Dowiecie się gdzie przebywają nauczyciele i jakie mają specjalizacje.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 możecie znaleźć listę trenerów umiejętności. Dowiecie się gdzie przebywają poszczególni nauczyciele umiejętności, a także jakich zdolności są w stanie nauczyć Jaxa. Może to być pomocna wiedza na potrzeby rozwijania postaci. Znajdziecie tu również mapę zawierającą lokalizacje wszystkich nauczycieli umiejętności. Trenerzy zostali oznaczeni czerwonymi punktami - po najechaniu kursorem poznacie imię postaci, a także drzewko umiejętności, jakich możecie się nauczyć.
- Kim są nauczyciele umiejętności (Skill Trainers)?
 - Zestawienie nauczycieli umiejętności
 - Chloe - Socjalizacja
 - Tilas - Zdrowie, Metabolizm, Chemia
 - Lasse - Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo
 - Astrid - Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów
 - Złomuś - Rusznikarstwo, Górnictwo
 - Batulga - Walka wręcz, Witalność
 - Dymitr LUB Marat - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, umiejętności Morkonów
 - Vlad - Przetrwanie, Zdobywanie trofeów
 - Gosta - Ochrona, Zdrowie, Atrybuty
 - Bahadur - umiejętności Morkonów
 - Pętak - Kradzież
 - Najemnik - Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Zdrowie, Przetrwanie, Rusznikarstwo
 - Instruktor - Chemia, Atrybuty, umiejętności Banitów
 - Hector - Zamki, Hakowanie, Empatia
 - Instruktor sztuk walki - Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo
 - Kora - Metabolizm, Chemia
 - Ejnar - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność, Przetrwanie
 - Vivian - Rusznikarstwo, Hakowanie
 - Heinrich - Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona
 - Ewa - Atrybuty, Nauka, Socjalizacja
 - Gardok - Zamki, Górnictwo
 - Thialg - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność
 - Odźwierny - Walka wręcz, Broń ciężka
 - Halla - Umiejętności Berserków, Ochrona
 - Tjark - Zamki, Kradzież, Hakowanie, Empatia
 - Mick - Chemia, Socjalizacja
 - Kell - umiejętności Albów, Zdrowie, Rusznikarstwo, Hakowanie
 - Alzea - Atrybuty, Nauka
 - Brax - Kradzież, Hakowanie, Górnictwo
 - Hagen - umiejętności Kleryków
 - Rolf - Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów
 
Kim są nauczyciele umiejętności (Skill Trainers)?

W grze Elex 2 proces rozwoju głównego bohatera jest utrudniony. Nie możecie od razu wydawać punktów umiejętności zdobywanych dzięki awansowaniu sterowanej postaci na kolejne poziomy doświadczenia. Musicie odnaleźć nauczyciela umiejętności i spełnić wymagania do odblokowania pożądanej zdolności. Są to:
- "Dopasowanie" trenera do umiejętności do rozwinięcia - Każdy nauczyciel ma swoją dziedzinę i nie może Was nauczyć każdej umiejętności. Z pomocą przychodzi zestawienie z dalszej części strony, dzięki któremu dowiecie się kogo odwiedzić, by móc rozwinąć daną umiejętność.
 - Posiadanie co najmniej 1 punktu umiejętności - Zdobyte punkty nie przepadają aż do momentu wydania ich. Nie musicie od razu je zużywać, tylko możecie je gromadzić np. na potrzeby odnalezienia konkretnego trenera i zakupienia u niego od razu kilku zdolności.
 - Dostateczne rozwinięcie atrybutów Jaxa - Są to różne wymagania w zależności rodzaju umiejętności (25 punktów budowy i 15 punktów siły w przykładzie z powyższego obrazku) i rosną one w przypadku tych umiejętności, która mają kilka poziomów do odblokowania.
 - Zapłacenie za szkolenie kryształkami elexitu - Im lepsza dana umiejętność, tym więcej elexitu trzeba wydać na szkolenie (np. 500 w przykładzie z naszego obrazka). Powinniście odkładać elexit na potrzeby kolejnych lekcji i unikać wydawania złota na mniej istotne rzeczy.
 
Zestawienie nauczycieli umiejętności
Poniższa tabela zawiera zestawienie wszystkich nauczycieli umiejętności w Elex 2 - z podziałem na dostępne u trenera drzewka umiejętności oraz imię nauczyciela. Widoczna jest tu też przybliżona lokalizacja, ale dokładne umiejscowienie każdej postaci znajdziecie w dalszej części tej strony poradnika.
Dostępne drzewka umiejętności  | Nazwa nauczyciela  | Lokalizacja  | 
Socjalizacja  | Chloe  | Fort  | 
Zdrowie, Metabolizm, Chemia  | Tilas  | Fort  | 
Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo  | Lasse  | Fort  | 
Walka wręcz, Broń ciężka  | Odźwierny  | Fort  | 
Umiejętności Berserków, Ochrona  | Halla  | Fort  | 
Zamki, Kradzież, Hakowanie, Empatia  | Tjark  | Fort  | 
Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów  | Astrid  | Okolice Fortu  | 
Rusznikarstwo, Górnictwo  | Złomuś  | Okolice Fortu  | 
Walka wręcz, Witalność  | Batulga  | Grota  | 
Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, umiejętności Morkonów  | Dymitr LUB Marat  | Grota  | 
Przetrwanie, Zdobywanie trofeów  | Vlad  | Grota  | 
Ochrona, Zdrowie, Atrybuty  | Gosta  | Grota  | 
Umiejętności Morkonów  | Bahadur  | Grota  | 
Kradzież  | Pętak  | Krater  | 
Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Zdrowie, Przetrwanie, Rusznikarstwo  | Najemnik  | Krater  | 
Chemia, Atrybuty, umiejętności Banitów  | Instruktor  | Krater  | 
Zamki, Hakowanie, Empatia  | Hector  | Krater  | 
Chemia, Socjalizacja  | Mick  | Krater  | 
Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo  | Instruktor sztuk walki  | Depozytorium  | 
Metabolizm, Chemia  | Kora  | Depozytorium  | 
Umiejętności Albów, Zdrowie, Rusznikarstwo, Hakowanie  | Kell  | Depozytorium  | 
Atrybuty, Nauka  | Alzea  | Depozytorium  | 
Kradzież, Hakowanie, Górnictwo  | Brax  | Depozytorium  | 
Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność, Przetrwanie  | Ejnar  | Zamek  | 
Rusznikarstwo, Hakowanie  | Vivian  | Zamek  | 
Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona  | Heinrich  | Zamek  | 
Atrybuty, Nauka, Socjalizacja  | Ewa  | Zamek  | 
Umiejętności Kleryków  | Hagen  | Zamek  | 
Zamki, Górnictwo  | Gardok  | Bastion  | 
Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność  | Thialg  | Bastion  | 
Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów  | Rolf  | Bastion  | 
Chloe - Socjalizacja

Chloe przebywa w Forcie, a konkretnie w swoim barze w południowozachodniej części lokacji.
Tilas - Zdrowie, Metabolizm, Chemia

Tilas jest alchemikiem przebywającym w domu niedaleko od głównego wejścia do Fortu. Jest on też zleceniodawcą misji Uczeń Tilasa.
Lasse - Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo

Lasse jest kowalem przebywającym w wschodniej części Fortu - po wejściu główną bramą skręćcie w lewo, by do niego dotrzeć. Spotkacie się też z nim w ramach misji Wstęp do Fortu.
Astrid - Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów

Astrid to łowczyni przebywająca na północnym zachodzie od Fortu. Jej lokalizację poznacie w misji Wyeliminuj trolla.
Złomuś - Rusznikarstwo, Górnictwo

Złomuś przebywa w dolinie - udajcie się na południowy wschód od Fortu. Podobnie jak Tilas, jest on powiązany z misją Wstęp do Fortu.
Batulga - Walka wręcz, Witalność

Batulga stoi przed wejściem do Piwnicy, czyli baru znajdującego się w Grocie. Musicie najpierw wykonać dla niego misję Porządki w Grocie, by został Waszym nauczycielem.
Dymitr LUB Marat - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, umiejętności Morkonów

Nauka u jednej z tych postaci odblokowywana jest po dołączeniu do Morkonów. W trakcie wykonywania misji frakcji, a konkretnie w zadaniu Prawa ręka Bahadura, będziecie musieli podjąć decyzję, czy stajecie po stronie Dymitr czy Marata. Wybór decyduje, która postać stanie się Waszym nauczycielem.
Vlad - Przetrwanie, Zdobywanie trofeów

Vlada znajdziecie w Piwnicy, czyli barze w Grocie. Oprócz nauki, możecie z nim wykonać misję Koniec ze szczurzym mięsem.
Gosta - Ochrona, Zdrowie, Atrybuty

Gosta jest właścicielem Piwnicy (baru) w Grocie.
Bahadur - umiejętności Morkonów

Bahadur stanie się Waszym nauczycielem wyłącznie po dołączeniu do frakcji Morkonów.
Pętak - Kradzież

Pętak jest powiązany z misją o nazwie Złodziejaszek aktywowaną niedługo po wejściu do Krateru. W trakcie zadania pozostawcie kryształki Pętakowi, by został Waszym nauczycielem.
Najemnik - Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Zdrowie, Przetrwanie, Rusznikarstwo

Najemnika znajdziecie w Kraterze (mieście Banitów), a dokładnie w dzielnicy handlowej na prawo od głównego wejścia.
Instruktor - Chemia, Atrybuty, umiejętności Banitów

Instruktor przebywa w górnej części Krateru, ale nauka u niego jest dostępna wyłącznie po dołączeniu do frakcji Banitów.
Hector - Zamki, Hakowanie, Empatia

Hector przebywa w głównym budynku górnej dzielnicy Krateru.
Instruktor sztuk walki - Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona, Witalność, Rusznikarstwo

Instruktora sztuk walki znajdziecie w centralnej części Depozytorium (siedziby Albów).
Kora - Metabolizm, Chemia

Kora przebywa w jednym z budynków w prawej części Depozytorium.
Ejnar - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność, Przetrwanie

Ejnara spotkacie tuż po wejściu do Zamku, czyli siedziby Kleryków.
Vivian - Rusznikarstwo, Hakowanie

Vivian przebywa w budynku na lewo od głównego wejścia do Zamku.
Heinrich - Walka wręcz, Walka dystansowa, Broń ciężka, Ochrona

Heinricha znajdziecie w centralnej części Zamku na placu treningowym.
Ewa - Atrybuty, Nauka, Socjalizacja

Ewa przebywa w dużej pracownicy stacjonującej w głąb Zamku.
Gardok - Zamki, Górnictwo

Gardok uda się do Bastionu i zostanie Waszym nauczycielem po zrekrutowaniu go w ramach misji Przygotowania w Bastionie.
Thialg - Walka wręcz, Broń ciężka, Zdrowie, Witalność

Podobnie jak Gardok, Thialg zostanie Waszym nauczycielem i będzie przebywał w Bastionie po wykonaniu misji Przygotowania w Bastionie.
Odźwierny - Walka wręcz, Broń ciężka

Postać imieniem Odźwierny (Doorman) pilnuje wejścia do baru Chloe w Forcie.
Halla - Umiejętności Berserków, Ochrona

Halla przebywa górnej dzielnicy Fortu. Nauka u niej jest odblokowywana po dołączeniu do frakcji Berserków poprzez zadanie Zaufanie Berserków.
Tjark - Zamki, Kradzież, Hakowanie, Empatia

Nauka u Tjarka jest dostępna, jeśli przyłączycie się do Szponów przebywających w Forcie. Więcej na temat znajdziecie na osobnej stronie poradnika: Gildia Złodziei - jak dołączyć?.
Mick - Chemia, Socjalizacja

Mick jest właścicielem baru w Kraterze.
Kell - umiejętności Albów, Zdrowie, Rusznikarstwo, Hakowanie

Kell przebywa w hangarze w Depozytorium. Nauka u niego jest dostępna wyłącznie po dołączeniu do frakcji Albów. Możecie to zrobić po wykonaniu zadania Agent Albów.
Alzea - Atrybuty, Nauka

Kobietę o imieniu Alzea znajdziecie we wschodniej części Depozytorium, a konkretnie w dużym budynku z dwoma wejściami.
Brax - Kradzież, Hakowanie, Górnictwo

Brax przebywa we wschodniej części Depozytorium - opiera się o skrzynie przy jednym z budynków.
Hagen - umiejętności Kleryków

Hagena znajdziecie w Zamku, ale nauka u niego jest odblokowywana po dołączeniu do frakcji Kleryków. Z kolei wstąpienie do Kleryków jest możliwe dopiero po dołączeniu do Albów.
Rolf - Walka dystansowa, Przetrwanie, Zdobywanie trofeów

Rolfa znajdziecie przed głównym wejściem do Bastionu.
0
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
