Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Assassin's Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? Assassin's Creed Valhalla poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla wyjaśnia jak przystępować do najazdów / rajdów (Raids). Dowiesz się również jak zachowywać się w trakcie najazdu oraz jakie nagrody czekają za pomyślne ukończenie rajdu.

Najazdy - ogólne informacje

Najazdy to ataki wikingów na lokacje z mapy świata, których podstawowym celem jest ograbienie ich z najcenniejszych skarbów - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Najazdy to ataki wikingów na lokacje z mapy świata, których podstawowym celem jest ograbienie ich z najcenniejszych skarbów. Najważniejsze lokacje związane z najazdami oznaczane są na mapie ikoną skrzyżowanych toporów. Są to przede wszystkim rodzaju opactwa i klasztory znajdujące się na terenie Anglii. Najeżdżać możesz też jednak inne lokacje, np. różnego rodzaju obozowiska. Cechą wspólną wszystkich lokacji związanych z rajdami jest to, że znajdują się one przy wodzie. Najazd domyślnie rozpoczyna się po dopłynięciu do brzegu i wikingowie sukcesywnie przemieszczają się w głąb lądu w stronę kolejnych zabudowań powiązanych z napadaną lokacją.

Ważna uwaga - Nie atakuj lokacji z regionów, których sugerowana moc znacząco przewyższa aktualną moc Eivora (np. 160 mocy regionu w sytuacji gdy Eivor ma 50 mocy). Pokonywanie przeciwników z tych lokacji będzie bardzo trudne. Zaczekaj aż dzięki postępom w grze moc Eivora zwiększy się do sugerowanego poziomu danego regionu.

Najazdy - częste bugi i błędy

W trakcie organizowania najazdów możesz niestety doświadczyć licznych błędów gry, które mogą utrudniać lub uniemożliwić dokończenie rajdu - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W trakcie organizowania najazdów możesz niestety doświadczyć licznych błędów gry, które mogą utrudniać lub uniemożliwić dokończenie rajdu. Najpopularniejsze bugi związane z tą mechaniką to:

  1. Nie można wyważyć drzwi - Sprawdź przede wszystkim czy są to interaktywne drzwi, tzn. nadające się do wyważenia. Spróbuj też najpierw zabić wszystkich wrogów z okolicy.
  2. Nikt nie pomaga Eivorowi w wyważeniu drzwi lub przesunięcia wieka skrzyni - Rozpraw się z przeciwnikami z okolicy, którzy mogą odwracać uwagę sojuszników.
  3. Towarzysz "zaciął się" w skrzyni (przykład na dołączonym obrazku) - Spróbuj wyjść z budynku / oddalić się od skrzyni.
  4. Towarzysz blokuje jedyne wejście do budynku - Spróbuj oddalić się wyraźnie od budynku.

Może się niestety zdarzyć tak, że ktoś zablokuje się na stałe i nie będziesz mógł w ten sposób dokończyć rajdu. Spróbuj w takiej opuścić klasztor i przyzwać statek w innej części świata gry.

Radzimy wykonywać manualne lub szybkie sejwy przed rozpoczęciem rajdu. Jeśli pojawi się jakiś duży błąd w trakcie najazdu, to będziesz mógł wczytać wcześniejszy stan i spróbować ponownie bez ryzyka, że uaktywni się jakiś bug bez łatwego rozwiązania.

Jak rozpocząć rajd?

W każdym najeździe biorą udział Eivor oraz wikingowie z jego/jej załogi, czyli postacie niezależne, z którymi przemierza się świat gry na pokładzie łodzi - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W każdym najeździe biorą udział Eivor oraz wikingowie z jego/jej załogi, czyli postacie niezależne, z którymi przemierza się świat gry na pokładzie łodzi. Najazd można rozpocząć na dwa główne sposoby:

  1. Wciskając Trójkąt (PS4 / PS5) lub Y (Xbox One / Xbox Series X) po zbliżeniu się do lokacji nadającej się do zaatakowania.
  2. Docierając w pojedynkę do wrogiej lokacji, przytrzymując dolny kierunek na krzyżaku pada i wybierając opcję skorzystania z rogu. Jego użycie przywoła podległych wikingów i rozpoczną się walki. Sojusznicy od razu się pojawią w pobliżu Eivora i nie będą musieli rozpoczynać bitwy przy łodzi.

Rajdy możesz też rozgrywać w alternatywny sposób, a mianowicie zakradać się do lokacji powiązanych z najazdami i na użycie rogu decydować się dopiero po tym jak Eivor zostanie wykryty lub gdy będzie ci potrzebna pomoc innych wikingów do zdobycia unikalnych skarbów. Dzięki tej metodzie cały najazd nie musi stać się bitwą, tylko może rozpocząć się od sprytnej eliminacji niektórych wrogów z ukrycia.

Najazdy - przebieg

Po rozpoczęciu rajdu przystąpisz do walk z wrogo nastawionymi postaciami przebywającymi w atakowanej lokacji - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Po rozpoczęciu rajdu przystąpisz do walk z wrogo nastawionymi postaciami przebywającymi w atakowanej lokacji. Nie trzeba atakować cywilów - jest to wręcz niewskazane, gdyż zabicie kilku niewinnych osób pod rząd doprowadzi do desynchronizacji (game over).

W trakcie walk dobrym pomysłem jest szukanie okazji do atakowania przeciwników skupionych na prowadzeniu walk z wikingami - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

W trakcie walk dobrym pomysłem jest szukanie okazji do atakowania przeciwników skupionych na prowadzeniu walk z wikingami. Zapewnia to większe szanse, że nie zdołają zablokować lub uniknąć twoich ataków. Może dojść do sytuacji, że któryś z członków twojej załogi zostanie powalony na ziemię - gra oznaczy tę postać wykrzyknikiem. Możesz "wskrzesić" wikinga podbiegając do niego i przytrzymując odpowiedni przycisk.

W atakowanych lokacjach możesz też odnajdywać osoby więzione w klatkach. Warto je uwalniać, dzięki czemu jest szansa, że dołączą do walk po stronie wikingów.

Główny cel każdego najazdu to nie pokonanie wszystkich przeciwników, tylko ograbienie lokacji z głównych skarbów - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Główny cel każdego najazdu to nie pokonanie wszystkich przeciwników, tylko ograbienie lokacji z głównych skarbów. Mowa tu mianowicie o:

  1. Skrzyniach z zapasami (Supplies)
  2. Materiałach rzemieślniczych (Raw Materials)

Zapasy i materiały rzemieślnicze są wykorzystywane w grze do stawiania nowych budynków w osadzie wikingów. W odnajdywaniu ich może ci pomagać korzystanie ze Wzroku Odyna (wciśnięcie prawej gałki analogowej). Ikony zapasów i materiałów rzemieślniczych pojawiają się też na kompasie u góry ekranu. W dotarciu do wielu skarbów muszą ci pomagać inni wikingowie po to żeby np. wspólnymi siłami wyważyć drzwi budynku czy przesunąć dużą pokrywę pojemnika.

Najazdy - inne skarby

Najazd kończy się w momencie zdobycia wszystkich głównych skarbów - Assassins Creed Valhalla: Najazd/Rajd - jak zaliczyć? - Assassins Creed Valhalla - poradnik do gry

Najazd kończy się w momencie zdobycia wszystkich głównych skarbów. Nie oznacza to jednak, że powinieneś od razu opuścić daną lokację. Warto dłużej w niej pozostać po to żeby znaleźć 100% jej sekretów i lootu. Mogą to być np. obiekty symbolizowane przez duże złote kropki oznaczające różnorakie bogactwa (Wealth - np. sztaba czy księga zdolności) oraz przez małe złote kropki oznaczające zwykły loot (np. materiały do craftingu).