Assassins Creed Valhalla: Droga do Hamartii/Road to Hamartia - solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Droga do Hamartii (Road to Hamartia). Halfdan popada w obłęd, a waszym zadaniem jest sprawdzenie czy Faravid nie knuje nic za jego plecami.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Droga do Hamartii (Road to Hamartia).
Obłęd Halfdana niestety się nasila przez co podejrzewa o zdradę nawet najbliższe mu osoby. Eivor ma sprawdzić, czy Faravid nie knuje za plecami swojego jarla.
Nagroda za wykonanie misji: 6 800 XP.
- Wróć do Halfdana (Return to Halfdan)
- Odszukaj Moirę i porozmawiaj z nią (Find and speak to Moira)
- Pomóż Moirze wyjść z domu (Help Moira escape the house)
- Znajdź Halfdana i porozmawiaj z nim (Find and report to Halfdan)
- Znajdź źródło głosu (Find the source of the voice)

Wróć do Halfdana (Return to Halfdan)

Po tym, jak udało Ci się rozprawić z przywódcą Piktów pora wrócić do Halfdana i zdać mu raport. Co ciekawe, u boku jarla będzie stać Moira - zielarka o której wspomniał Faravid. Halfdan zapyta, czy Faravid jest lojalny, a Ty możesz odpowiedzieć w następujący sposób..
- Faravid planuje atak (Faravid is planning an attack): mówisz Halfdanowi o tym, że Faravid w tajemnicy planuje atak. Jarlowi nie spodoba się to, jednak poprosi Eivora, by w dalszym ciągu bacznie przyglądał się wojownikowi. Poprosi Cię również o obserwację Moiry;
- Faravid jest honorowy (Faravid is honorable): mówisz, że walczyłeś po stronie Faravida i że jest bardzo honorowym wojownikiem. Halfdan nie uwierzy w te słowa i powie, że trzeba dalej mieć Faravida na oku i poprosi również o to, by Eivor przyjrzał się Moirze.
Odszukaj Moirę i porozmawiaj z nią (Find and speak to Moira)

Udaj się na południową stronę Donecaestre, by porozmawiać z zielarką. Jeśli będziesz mieć problem ze zlokalizowaniem odpowiedniej chaty skorzystaj z pomocy kruka. Gdy dotrzesz na miejsce zauważysz, że Moiry nie ma w domu. Z listu, który zostawiła na stoliku dowiesz się, że udała się do Wyke, by pomóc bratu w opiece nad jego żoną.

Jedź do wioski by odszukać Moirę - jeden z domów w głębi lasów należy właśnie do niej. Przed budynkiem stoją mieszkańcy i wykrzykują groźby pod adresem zielarki.

Główne drzwi są zabarykadowane, ale do wnętrza budynku dostaniesz się przez dach. Wystarczy rozbić drewnianą ściankę w szczycie dachu.
Pomóż Moirze wyjść z domu (Help Moira escape the house)
Kobieta obawia się wyjść z domu i zrobi to dopiero, gdy rozgniewany tłum stojący na zewnątrz rozejdzie się.

Problem z rozwścieczonym tłumem możesz rozwiązać na dwa sposoby.
- Znajdę jakieś rozwiązanie (I can talk my way out of this): wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z ich przywódcą. Możesz przemówić mu do rozsądku (wymagany 3 poziom charyzmy), postraszyć mężczyznę Halfdanem lub zagrozić walką;
- Udawaj, że jesteś ranna (Pretend you are hurt): weź kobietę na ręce i wynieś ją do lasu. Tłum nie będzie wam przeszkadzał.

Bez względu na to, na jakie rozwiązanie się zdecydowałeś, porozmawiaj z Moirą. Kobieta powie, że wcale nie podtruwa jarla i nawet poda wszystkie składniki, których używa do warzenia swojej mikstury. Wyjaśni również, że Halfdan ma problemy natury psychicznej.
Znajdź Halfdana i porozmawiaj z nim (Find and report to Halfdan)

Udaj się do pobliskiej świątyni, na północ od Donecaestre, by porozmawiać z Halfdanem. Mężczyzna stara się wyeliminować grupę zdrajców (bandytów), którzy przyczaili się na bagnach. Informacje otrzymał od jednego ze swoich zwiadowców.

Rozejrzyj się po bagnach, by odszukać zwiadowcę Halfdana - Olava. Znajdziesz go w prowizorycznym obozowisku na szczycie wysokich filarów. Niestety, mężczyzna będzie ledwo żywy.

Weź Olava na plecy i sprowadź go na dół. Ścieżka prowadzi po linach i wzdłuż filarów. Na końcu drogi trzeba zeskoczyć na ziemię.

Olav niestety nie przeżyje, a Halfdan rozkaże psu wytropić bandytów, którzy zamordowali jednego z jego zwiadowców. Podążaj za zwierzęciem, a dotrzesz do opuszczonych ruin. Wejdź do środka.

Rozbij drewnianą klapę, która zasłania wejście do podziemi i zejdź na sam dół, by się nieco rozejrzeć.

Prześliźnij się przez dziurę w ścianie, a następnie zanurkuj, by przepłynąć do dalszej części podziemnego kompleksu.

Weź dzban z oliwą (znajdziesz go w pomieszczeniu po prawej stronie od wejścia) i rozbij głazy blokujące przejście do tego pomieszczenia, by Halfdan mógł do Ciebie dołączyć.

Z pomocą jarla wyważ czerwone drzwi, które znajdziesz w dalszej części korytarza. Traficie do komnaty wypełnionej różnymi skarbami. Halfdan rozzłości się na widok bogactw i stwierdzi, że zostały mu one ukradzione. Gdy zapyta o Moirę, Eivor wyjaśni, że nie stanowi ona zagrożenia. Jarl nie uwierzy w to, że może być chory i zrzuci cała winę na truciznę, którą ktoś najwidoczniej mu podaje.
Znajdź źródło głosu (Find the source of the voice)

Zbierz klucz ze stołu, a następnie otwórz drzwi naprzeciwko komnaty w której przed chwilą byłeś. Idź dalej, jak korytarz prowadzi, a wyjdziesz na powierzchnię.

Na zewnątrz trafisz na Ulfa i jego bandę. Mężczyzna zacznie tłumaczyć się, że wszystkie skarby otrzymał od Faravida za dobrze wykonaną pracę i że nie miał pojęcia o tym, że śmiertelnie zranił Olava - myślał, że to złodziej. Możesz podjąć decyzję co stanie się z Ulfem i jego ludźmi.
- Zdrajcy muszą ponieść karę (Traitors must suffer): Ulf i jego ludzie natychmiast zaatakują i będziesz musiał ich zabić;
- Nie zasługują na karę (They do not deserve punshiment): Halfdan powie, że mają szczęście, że Eivor wstawił się za nimi. Zapomni o tej zniewadze, jeśli mężczyźni zwrócą zrabowany skarb. Ulf odmówi i zostanie natychmiast zgładzony przez Halfdana. Reszta mężczyzn zrozumie przesłanie i oddali się bez walki.
Misja zakończy się, a w nagrodę otrzymasz 6 800 XP.
0
- Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Wątek główny
- Eurvicscire
- Assassins Creed Valhalla: Wojna na północy/War in the North - solucja
- Assassins Creed Valhalla: Dwa ostrza honoru/Honor Has Two Edges - solucja
- Assassins Creed Valhalla: Droga do Hamartii/Road to Hamartia - solucja
- Assassins Creed Valhalla: Syn Jorvik/This Son of Jorvik - solucja, opis przejścia
- Assassins Creed Valhalla: Honor i pycha/Honor's Hubris - solucja, opis przejścia
- Assassins Creed Valhalla: Krew i powinność/Of Blood and Bonds - solucja
- Assassins Creed Valhalla: Utracona chwała/Lost Glory - solucja, opis przejścia
- Eurvicscire
- Wątek główny
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
emkae921658662f Junior
Kto podpowie czy to błąd gry czy coś pominęłam. Zamiast wyruszcie najpierw do Ledecestrescire z Sigurdem poszlam na Grantebridgescire. Tam zawarłam już sojusz, ale ta misja żeby odszukać Sigurda i dołączyć do niego mi się nie wyświetla. Nie wiem co dalej robić. Łażę bez misji, odkrywam skarby i robudowuję wiochę.
Felipe Konsul

Szkoda, że ten Vagn, który umożliwia nam najazdy rzeczne nie jest nawet pokazany na mapie... żal... ja poza pierwszym najazdem do końca gry nie zrobiłem żadnego i dopiero przed końcem zacząłem je robić, bo go nie mogłem znaleźć w porcie.
Felipe Konsul

Szczerze to o wiele więcej spodziewałem się po tym wielkim mistrzu... wsm. dokładnie to samo jest z Kultem Kosmosa w Odyssey...
slawekm25 Junior
Może ktoś pomóc ? rozkładam ręce u wszystkich jest wszystko ok a u mnie jakiś zawias. Konkretnie misja "NIEWYOBRAŻALNY" z ślepcem i z kulawym, wszystko jest ok do momentu podniesienia kulawego nie mogę go podnieść, nie pojawia mi się ikonka Trójkąta jak w moim przypadku na PS i nie mam jak go zanieść do źródełka. POMOŻECIE?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.