Assassins Creed Valhalla: Gambit opata/The Abbot's Gambit - solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Gambit opata (The Abbot's Gambit). W tym zadaniu dotrzecie do regionu Cent, aby dowiedzieć się gdzie podziali się Fulke i Sigurd.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Gambit opata (The Abbot's Gambit).
Eivor udaje się do Centu, by dowiedzieć się, gdzie są Fulke i Sigurd. Ma nadzieję, że Basim wpadł już na ich trop.
Nagroda za wykonanie misji: 5 100 XP.
- Odszukaj Basima i porozmawiaj z nim (Find and speak to Basim)
- Dotrzyj do gospody Tonbridge (Reach the Tonbridge Inn)
- Znajdź barda i porozmawiaj z nim (Find and speak to the bard)
- Znajdź i zabierz wiadomość (Find and get the message)
Odszukaj Basima i porozmawiaj z nim (Find and speak to Basim)

Basima znajdziesz przy kościele w trakcie rozmowy z Bratem Hortbertem. Basim twierdzi, że Fulke przebywa na terytorium Centu i ma pomysł, jak ją złapać, z małą pomocą opata Cyneberta.

Idź z Basimem na spotkanie z opatem. Cynebert zdradzi, że Fulke była tu przejazdem nie dalej jak miesiąc temu. Za informację gdzie obecnie można ją znaleźć opat zażąda, by Eivor pomógł mu rozwiązać pewien kłopot. Jakiś czas temu ealdorman Centu zmarł. Król Alfred wyznaczył już jego następcę, ale nie ogłosił tego publicznie, a Cynebert musi dowiedzieć się kto to taki.

Plan biskupa przedstawia się następująco: trzeba przechwycić królewskiego posła wysłanego z listem gratulacyjnym do nowego eladormana. Następnie trzeba będzie zastanowić się, jak zjednać sobie jego przychylność.
Dotrzyj do gospody Tonbridge (Reach the Tonbridge Inn)

Pora udać się do gospody w Tonbridge i popytać o wysłannika króla Alfreda, a także dowiedzieć się dokąd poszedł. Musisz przepytać co najmniej dwóch świadków. Niektórzy z nich nie będą skorzy do rozmowy i trzeba będzie ich przekonać siłą, a inni będą chcieli dostać zapłatę.

Pierwszego cennego informatora znajdziesz w zamkniętej celi. By się dostać do środka wystarczy odstrzelić przez okno mechanizm blokujący zamek.

W trakcie rozmowy z tym mężczyzną warto mu zagrozić, a chętnie powie wszystko co wie.

Mężczyzna w szarym ubraniu stojący na zewnątrz karczmy wyjawi Ci dodatkowe informacje całkowicie za darmo, jeśli tylko trochę go pochwalisz.
Z rozmów z informatorami dowiesz się, że wysłannika widziano w towarzystwie barda, Gowana. Mężczyźni wszczynali burdy i oddalili się razem do zagajnika przy moście.
Znajdź barda i porozmawiaj z nim (Find and speak to the bard)

Pijanego barda znajdziesz dokładnie tam, gdzie widziano go po raz ostatni, czyli pod mostem. Niestety w tym stanie niczego od niego nie wyciągniesz.

Podnieś mężczyznę, a następnie zanurz go w rzece, a od razu otrzeźwieje i będziesz mógł z nim porozmawiać.

Bard zasugeruje, że za tak cenne informacje należy mu się jakaś nagroda. Gdy mu zagrozisz (pierwsza opcja dialogowa) od razu wszystko wygada.
Znajdź i zabierz wiadomość (Find and get the message)

Goniec kierował się na białe wybrzeże na południowym wschodzie, do twierdzy Dover. Pora udać się tam i odebrać mu wiadomość.

Twierdza Dover to doskonale strzeżone miejsce. Jeśli chcesz, możesz spróbować zdobyć list bez konieczności czyszczenia całego garnizonu i po prostu zakraść się do informatora. Możesz także zdecydować się na otwartą walkę i wezwać swoich łupieżców - wybór należy do Ciebie.

Gońca znajdziesz na parterze głównej wierzy w towarzystwie kilku strażników, ale co jakiś czas będzie przechadzał się dookoła tego miejsca. Wiadomość możesz zdobyć na dwa sposoby: wyeliminować mężczyznę i zabrać wiadomość z jego ciała lub zakraść się do niego i ukraść list.
Może zdarzyć się sytuacja w której goniec będziesz przebywał w zupełnie innym miejscu, ale zawsze w obrębie wartowni. Po prostu skorzystaj z pomocy kruka i zlokalizuj pozycję informatora.

Z przechwyconej wiadomości dowiesz się, że król Alfred mianował tana Tedmunda ealdormanem na obszarze całego Centu. Po zdobyciu listu misja zakończy się, a w nagrodę otrzymasz 5 100 XP.
0
Komentarze czytelników
Browney3d Junior
No cóż... Trochę nie tego się spodziewałem kupując tę grę. Liczyłem na coś co będzie podobne do poprzednich AC. Tymczasem w mojej ocenie (szczególnie biorąc pod uwagę choćby właśnie walkę z Kjotve) bliżej temu tytułowi do nawalanek pokroju Mortal Combat. To nie moje klimaty i kompletnie nie rozumiem skąd autorom przyszło do głowy robić coś tak niedorzecznego. Gra staje się przez to (przynajmniej dla mnie) kompletnie niegrywalna i zwyczajnie... nudna. Bo jak się domyślam rozwój postaci uzależniony jest od tej konkretnej walki. Bez przejścia tego bossa można zapomnieć o dalszej progresji. Czyli... Moja przygoda z tym tytułem tutaj się kończy. Dziękuję. Wysiadam.
andrzeja Junior
Niemoge zapukać do dzwi bo cały czas mowi mi że są zamknięte i niemam nikogo w domu w misi asasyn Pierwsza noc Samhain już ras restetowalem i dalej nic
robertw25811141720 Junior
Witam - czy ktoś ma problem z trofkiem "na 100% pełną gębą" skończyłem grę dwukrotnie, wszystkie aktywności a trofeum nie wpada. Czy wyzwania łowieckie wliczają się do tego trofeum?
adeox Junior
Siema. Problem. Pokonałem wszystkich członków zakonu i muszę oddać jeszcze 15 medalionów, a mam 14? Co poszło nie tak? ????
matixm Junior
Nie mogę podnieść strony kodeksu miał ktoś coś takiego?
emkae921658662f Junior
Kto podpowie czy to błąd gry czy coś pominęłam. Zamiast wyruszcie najpierw do Ledecestrescire z Sigurdem poszlam na Grantebridgescire. Tam zawarłam już sojusz, ale ta misja żeby odszukać Sigurda i dołączyć do niego mi się nie wyświetla. Nie wiem co dalej robić. Łażę bez misji, odkrywam skarby i robudowuję wiochę.
Felipe Konsul
Szkoda, że ten Vagn, który umożliwia nam najazdy rzeczne nie jest nawet pokazany na mapie... żal... ja poza pierwszym najazdem do końca gry nie zrobiłem żadnego i dopiero przed końcem zacząłem je robić, bo go nie mogłem znaleźć w porcie.
Felipe Konsul
Szczerze to o wiele więcej spodziewałem się po tym wielkim mistrzu... wsm. dokładnie to samo jest z Kultem Kosmosa w Odyssey...
slawekm25 Junior
Może ktoś pomóc ? rozkładam ręce u wszystkich jest wszystko ok a u mnie jakiś zawias. Konkretnie misja "NIEWYOBRAŻALNY" z ślepcem i z kulawym, wszystko jest ok do momentu podniesienia kulawego nie mogę go podnieść, nie pojawia mi się ikonka Trójkąta jak w moim przypadku na PS i nie mam jak go zanieść do źródełka. POMOŻECIE?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
