Assassins Creed Valhalla: Dawne rany (Old Wounds) - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Dawne rany (Old Wounds). W jej trakcie odnajdziecie zdrajcę i ustalicie dalszy plan działań z Estrid.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Dawne rany (Old Wounds).
Birstan i Estrid planują się rozejść jednak ich rozstanie nie będzie proste ze względu na łączce ich więzy polityczne. Eivor pomaga Estrid zaaranżować jej porwanie, by kobieta mogła wrócić do rodzinnej Francji.
Nagroda za wykonanie misji: 6 800 XP.
- Pomów z Estrid (Talk to Estrid)
- Dołącz do Rolla w jego obozie (Join Rollo at his camp)
- Znajdź zdrajcę (Find the traitor)
- Znajdź i uratuj Normanów (Find and rescue the Danes)

Pomów z Estrid (Talk to Estrid)

Estrid spotkasz na bazarze. Z rozmowy dowiesz się, że kobieta chce upozorować swoje porwanie w trakcie święta żniw.

Idź za Estrid, by porozmawiać z kapitanem statku, Rollo, który zabierze kobietę do Francji. Znajdziesz go w pobliskim zamtuzie.

Po chwili na miejscu zjawią się anglosascy żołnierze, którzy chcą zabrać ze sobą Rolla, ponieważ królewscy ludzie pragną zadać mu kilka pytań.

Na zewnątrz czeka Cię walka z całym oddziałem strażników, a wśród nich znajdzie się kilka elitarnych jednostek. Rollo będzie walczył u Twego boku.
Dołącz do Rolla w jego obozie (Join Rollo at his camp)

Jedź z Rollo do jego obozu. Jeśli jednak chcesz najpierw wykonać inne czynności, obóz leży na północ od miasta, przy ujściu rzeki.
Jeśli w trakcie wędrówki do obozu, Rollo gdzieś się zawiesi i nie będzie mógł iść dalej możesz go spokojnie zostawić. Gdy dotrzesz na miejscu od razu się tam pojawi i będziesz mógł kontynuować zadanie.

Obóz Rolla to istne pobojowisko. Część jego ludzi została zamordowana, a resztę związano i zostawiono na klęczkach. Co więcej, jego łódź została skradziona.
Znajdź zdrajcę (Find the traitor)
Wszystko wskazuje na to, że ktoś zdradził Rolla, a w kręgu podejrzeń są dwaj jego najbardziej zaufani ludzie: Lork i Gerhild. Przepytaj obydwoje świadków i sprawdź co mają do powiedzenia.

- Lork: mężczyzna złożył przysięgę jego ojcu i od tego momentu wiernie służy Rollo. Lork twierdzi, że w trakcie ataku polował na króliki. Widział także, jak Gerhild rozmawiała z jakimś Sasem i oskarża ją o to, że na pewno coś knuje.
- Gerhild: kobieta od razu mówi, że służy Rollo wiernie i z dumą. Gerhild opowiada, że w trakcie ataku była na polowaniu, bo ich ludzie potrzebują mięsa. Wspomina nawet o tym, że upolowała królika na gulasz - jedną z ulubionych potraw jej dowódcy. Zaprzecza również temu co mówił Lork i wypiera się rzekomej rozmowy z Sasem.

Rozmowa z podejrzanymi niestety nie dostarcza wystarczającej ilości informacji, by móc jednoznacznie wskazać winnego. Skorzystaj ze Wzroku Odyna, by odkryć kryjówkę w wysokiej czerwonej trawie. Najwidoczniej ktoś tam się ukrył i poczekał na atak Sasów lub schował się, by nie zostać złapanym.

Użyj ponownie Wzroku Odyna i podejdź do wieszaka na którym suszy się mięso. Obóz jest dobrze zaopatrzony w jedzenie więc oboje kłamią na temat polowania. Po co uganiać się za królikami skoro jedzenia mają pod dostatkiem.

Po tym jak znajdziesz dodatkowe dowody ponownie porozmawiaj z podejrzanymi, a ich wersje wydarzeń nieco się zmienią.
- Gerhild: powiedz jej, że znalazłeś stojak pełen mięsa więc wiesz, że nie była na polowaniu. Kobieta przyzna, że Eivor jest bystrzejszy niż na to wygląda i powie, że tak naprawdę była spotkać się z kochankiem w mieście;
- Lork: gdy powiesz mu, że znalazłeś stojak pełen mięsa i wiesz, że nie był na polowaniu przyzna, że wtedy spał. Usłyszał Sasów przedzierających się przez las więc schował się w wysokiej trawie.

Zdrajcą jest oczywiście Gerhild i wskazują na to liczne dowody.
- W obozie jest wystarczająco jedzenia, by wyżywić całą załogę przez kilka dni więc oboje kłamią na temat polowania. Rollo mówi, że Gerhild jest strasznym łowcą i mocno się zdziwił, że Gerhild mógł udać się na polowanie. Nie powiedział tego w przypadku Lorka;
- Lork powiedział, że złożył przysięgę ojcu Rolla i gdyby chciał go wykończyć zrobiłby to już dawno;
- Kryjówka w wysokiej trawie potwierdza alibi Lorka - mężczyzna mógł schować się tam w momencie, gdy nadeszli Sasi;
- Gerhild jest zazdrosna o Rolla i twierdzi, że zaniedbuje swoich ludzi poprzez sypianie z wrogiem;
- Lork ze swojej kryjówki widział jak Gerhild rozmawia z Sasem - możliwe, że chodzi o rzekomego kochanka o którym kobieta wspomniała w czasie rozmowy.
Gdy wskażesz winnego Rollo bez wahania wyda na niego wyrok śmierci i sam go wykona.
Znajdź i uratuj Normanów (Find and rescue the Danes)

Załoga Rolla przetrzymywana jest w ufortyfikowanym obozie - Porcie Walton. Jeśli chcesz dostać się do środka niepostrzeżenie warto wykorzystać lukę w palisadzie, po lewej stronie.

W obozie jest jeden dzwon alarmowy, który warto zniszczyć. W razie odkrycia obecności Eivora żołnierze nie będą w stanie wezwać posiłków.

Normanów znajdziesz w klatkach. Możesz uratować ich od razu, by pomogli Ci wyczyścić obóz ze strażników lub wykończyć wrogów samodzielnie, a następnie wypuścić więźniów.

Gdy wszyscy strażnicy stacjonujący w porcie zostaną wyeliminowani na miejscu pojawi się Rollo. Pora omówić warunki porwania Estrid. Po krótkiej rozmowie misja zakończy się, a w nagrodę otrzymasz 6 800 XP.
0
- Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Wątek główny
- Essexe
- Assassins Creed Valhalla: Niezwykła propozycja - solucja, opis przejścia
- Assassins Creed Valhalla: Młodzieńcza miłość/Childhood Sweetheart - solucja
- Assassins Creed Valhalla: Dawne rany (Old Wounds) - solucja, opis przejścia
- Assassins Creed Valhalla: Porwana/Taken - solucja, opis przejścia
- Assassins Creed Valhalla: Zwroty akcji/Twists and Turns - solucja
- Essexe
- Wątek główny
- Opis przejścia
Komentarze czytelników
andrzeja Junior
Niemoge zapukać do dzwi bo cały czas mowi mi że są zamknięte i niemam nikogo w domu w misi asasyn Pierwsza noc Samhain już ras restetowalem i dalej nic
robertw25811141720 Junior
Witam - czy ktoś ma problem z trofkiem "na 100% pełną gębą" skończyłem grę dwukrotnie, wszystkie aktywności a trofeum nie wpada. Czy wyzwania łowieckie wliczają się do tego trofeum?
adeox Junior
Siema. Problem. Pokonałem wszystkich członków zakonu i muszę oddać jeszcze 15 medalionów, a mam 14? Co poszło nie tak? ????
matixm Junior
Nie mogę podnieść strony kodeksu miał ktoś coś takiego?
emkae921658662f Junior
Kto podpowie czy to błąd gry czy coś pominęłam. Zamiast wyruszcie najpierw do Ledecestrescire z Sigurdem poszlam na Grantebridgescire. Tam zawarłam już sojusz, ale ta misja żeby odszukać Sigurda i dołączyć do niego mi się nie wyświetla. Nie wiem co dalej robić. Łażę bez misji, odkrywam skarby i robudowuję wiochę.
Felipe Konsul
Szkoda, że ten Vagn, który umożliwia nam najazdy rzeczne nie jest nawet pokazany na mapie... żal... ja poza pierwszym najazdem do końca gry nie zrobiłem żadnego i dopiero przed końcem zacząłem je robić, bo go nie mogłem znaleźć w porcie.
Felipe Konsul
Szczerze to o wiele więcej spodziewałem się po tym wielkim mistrzu... wsm. dokładnie to samo jest z Kultem Kosmosa w Odyssey...
slawekm25 Junior
Może ktoś pomóc ? rozkładam ręce u wszystkich jest wszystko ok a u mnie jakiś zawias. Konkretnie misja "NIEWYOBRAŻALNY" z ślepcem i z kulawym, wszystko jest ok do momentu podniesienia kulawego nie mogę go podnieść, nie pojawia mi się ikonka Trójkąta jak w moim przypadku na PS i nie mam jak go zanieść do źródełka. POMOŻECIE?
bartekk029992 Junior
Nie moge wbić teofeum. Na stobprocent pelna geba. Wszystkie terytoria mam na 100 % skarby tajemnice artefakty ekskalibur też znalazłem. Ogólnie mam wszystkie trofea tylko te nie wchodzi. Pomoże ktoś cos?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
