Assassins Creed Valhalla: Stróż brata swego / A Brother's Keeper - solucja
Ta strona poradnika do Assassin’s Creed Valhalla zawiera opis przejścia głównej misji fabularnej Stróż brata swego (A Brother's Keeper). Zadanie to składa się z kilku części. Przeniesiecie się w nim do Valhalii, w której przyjdzie Wam pokonać Basima.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Assassin's Creed Valhalla znajdziesz dokładny opis przejścia misji Stróż brata swego... (A Brother's Keeper).
Eivor udaje się wraz z Sigurdem głęboko w dzikie ostępy Hordafylke, które skrywają wielkie tajemnice.
Nagroda za wykonanie misji: punkty doświadczenia.

Idź z Sigurdem (Follow Sigurd)

Idź za Sigurdem na szczyt pobliskiej góry, by dostać się do Goinnhellir i oddać cześć bogom. Gdy dotrzecie na miejsce, Sigurd odmówi rytuał i otworzy wrota prowadzące do serca góry.

Zanim wejdziesz do środka, warto odwrócić się i przez wąską szczelinę po prawej stronie przejść do bocznej groty.

W ścianie utkwiła najlepszej jakości Broń - Gungnir (włócznia Odyna). Jest to jedna z najlepszych włóczni dostępnych w grze Assassin's Creed Valhalla.

Wróć do Sigurda i idź w głąb góry, a następnie wejdź na platformę, która zawiezie was na niższy poziom świątyni. Twoim oczom ukaże się Drzewo życia (The tree of life). Podążaj dalej za Sigurdem.

Dotrzecie w końcu do kaplicy, gdzie Sigurd wyjaśni Eivorowi jak działa Drzewo życia i otworzy drogę do azylu bogów - do Walhalli. Wejdź za bratem na środkową platformę i podłącz się do symulacji.
Walhalla (Valhalla)

Obudzisz się w jednej z chat w Walhalli. Wstań z łóżka, wyjdź na zewnątrz i idź w stronę olbrzymich złotych wrót. Tam spotkasz się z Sigurdem i Svalą - matką Valki. Na tym etapie Eivor będzie gotowy przyznać, że wizje Sigurda były prawdziwe.

Gdy zabrzmi bitewny róg, wyjdź przez olbrzymie wrota i wraz z resztą wikińskich wojowników rzuć się w wir walki.

Po krótkiej chwili Sigurd będzie chciał z Tobą pomówić i stoczyć braterski pojedynek. Pole walki będzie ograniczone, jednak na tym etapie rozgrywki walka z Sigurdem nie powinna przysporzyć Ci żadnych problemów.

Po walce ponownie usłyszysz dźwięk rogu bojowego. Ekran na chwilę zasnuje ciemność i zaczniesz kolejny dzień w Walhalli. Porozmawiaj z Sigurdem i wraz z resztą wojowników idź walczyć.

Tym razem, na koniec bitwy Eivor ujrzy postać łudząco podobną do jego ojca. Dźwięk rogu obwieści koniec bitwy, a dzień dobiegnie końca.

Wstań z łóżka, pomów z Sigurdem i Svalą, a następnie idź do ostatniego rzędu stołów. Spotkasz tam postać, którą widziałeś w trakcie wczorajszej wizji. Zanim zdążysz pomówić z mężczyzną przypominającym ojca Eivora, dojdzie do kolejnej bitwy. Tym razem, po skończonej bitwie uda Ci się przykuć uwagę nieznajomego na tyle, by zobaczyć jego twarz. Bojowy róg obwieści koniec dnia.

Nastanie kolejny dzień w Walhalli. Do Twojej sypialni Sigurd przyprowadzi gościa - Varina. Eivor, sceptycznie nastawiony, nie wierzy w tę iluzję i oskarża swego ojca, że zginął jak tchórz, a tym samym nie powinien przebywać w Walhalli. Po chwili zabija mężczyznę, a Sigurd przyznaje się, że posiada tutaj moc, która pozwala mu manipulować wydarzeniami, które dzieją się w azylu wojowników.

Po rozmowie z Sigurdem idź porozmawiać z Svalą. W tym momencie Eivor zorientuje się, że to miejsce to kłamstwo, a wszystko, co tutaj widzi, nie jest prawdziwe.

Wyjdź na pole bitwy i odnajdź Sigurda - poczekaj chwilę, a pojawi się dokładnie na środku zielonej łąki. Gdy Eivor spróbuje przekonać swojego brata, że wszystko tutaj jest tylko złudzeniem, Sigurd w końcu zgodzi się wrócić.

Po chwili na polanie pojawi się Odyn, który zabroni braciom wrócić do prawdziwego świata. Gdy się obudzisz, idź za Odynem, a ten w kilku zdaniach opowie historię stworzoną przez Eivora. W momencie, w którym sprzeciwisz się woli Odyna, dojdzie do walki.

Gdy tylko będziesz chciał trafić w cel, Odyn rozpłynie się w powietrzu. Przeciwnik w końcu przerwie tę nierówną walkę i powali Eivora na ziemię.

Po chwili na miejscu pojawi się Sigurd - podnieś się i biegnij w jego stronę. Eivor zostanie jednak powstrzymany przez Odyna i zaciągnięty z powrotem na arenę.

Po drugiej porażce na miejscu pojawi się Randvi, a na ekranie wyświetli się informacja o tym, że Odyn prowadzi Twój topór. Przejdź do menu postaci i zdejmij broń z wyposażenia postaci, a następnie biegnij w stronę wrót.

Obudzisz się w kaplicy i zauważysz, że na miejscu pojawił się Basim, który trzyma Sigurda jako zakładnika.
Staw czoła Basimowi (Confront Basim)

Basim to niezwykle szybki i zwinny przeciwnik, który potrafi atakować pod różnymi kontami i nie waha się korzystać ze sprytnych sztuczek, jak zasłony dymne. Walka z tym przeciwnikiem różni się od pozostałych walk z bossami, które stoczyłeś w trakcie rozgrywki w Assassin's Creed Valhalla. Basim nie posiada paska zdrowia, a obrażenia możesz wyrządzić mu jedynie na terenie kamiennej areny.
Jeśli będziesz mieć problemy w trakcie walki i zabraknie Ci pakietów leczniczych, w rogach areny rosną pieprzniki, które szybko uzupełnią brakujące punkty zdrowia.

Basim rozpocznie walkę od wyprowadzenia ciosu od góry i spróbuje skoczyć na Eivora z wyższej kondygnacji świątyni. Bądź przygotowany na zrobienie uniku, a już na starcie pojedynku będziesz mógł wyprowadzić kilka celnych ciosów.

Przeciwnik będzie często korzystał z zasłon dymnych. Twoja widoczność zostanie znacznie ograniczona, ale wciąż możesz zadać obrażenia Basimowi, jeśli zapamiętasz jego ostatnią pozycję.

Większość ataków Basima jest sygnalizowana żółtym rozbłyskiem runy - można ich uniknąć lub zablokować. Uważaj jednak na ataki sygnalizowane czerwonym rozbłyskiem, które są nieblokowalne i muszą zostać uniknięte.

W pierwszej fazie pojedynku doskonale sprawdza się broń dystansowa - zwłaszcza w połączeniu ze spowolnieniem czasu (Focus of the Nornir). Celując w głowę Basima możesz wyrządzić ogromne obrażenia przy użyciu zaledwie jednego pocisku.

Kontynuuj walkę aż do momentu w którym platforma zacznie zjeżdżać w dół - w tym momencie Basim będzie mógł blokować pociski swoją bronią (co można zauważyć na powyższym obrazku), więc warto przejść do walki wręcz.

Po dłuższej walce w końcu uda Ci się obezwładnić Basima, a gdy uklęknie na jedno kolano będziesz mógł wykonać Atak ogłuszający (Stun Attack), który rozetnie jego lewe przedramię i pozbawi przeciwnika zabójczej broni - Ukrytego Ostrza.

Basim rzuci się do ucieczki i spróbuje dotrzeć do Sigurda - biegnij za nim. Przeskakując pomiędzy kolejnymi przeszkodami będziesz mieć okazję zebrać nieco pieprzników, które mogą podreperować zdrowie Twojej postaci.

W trakcie drugiej fazy starcia z Basimem musisz po prostu unikać jego szybkich kombinacji ciosów i wyprowadzać kontrataki. Przeciwnik nie będzie już korzystał z podstępnych sztuczek jak zasłony dymne czy ataki z góry.

Jeśli dysponujesz tarczą, wystarczy, że zablokujesz ciosy przeciwnika kilka razy, a ogłuszysz go do tego stopnia, że bezradnie upadnie na jedno kolano.
W innym przypadku zwab przeciwnika na teren świetlistego okręgu, a następnie strzel w jego świecące na zielono ramię, by go ogłuszyć.

Wykonaj Ogłuszający atak, a Eivor, choć ranny, przytrzyma przeciwnika i podłączy go do mechanizmu, usypiając jego ciało i wysyłając do symulacji.

Po walce porozmawiaj z Sigurdem. Gdy Eivor wspomni o powrocie do domu, Sigurd wyrazi swoją szczerą opinię na temat Eivora i krętych ścieżkach ich przyjaźni. To właśnie w tym momencie Sigurd podsumuje poczynania Eivora, które miały wpływ na zakończenie gry Assassin's Creed Valhalla i podejmie decyzję Sigurda o powrocie z Eivorem do Anglii lub pozostaniu w Norwegii. Po przerywniku filmowym misja dobiegnie końca.
0
Komentarze czytelników
Browney3d Junior
No cóż... Trochę nie tego się spodziewałem kupując tę grę. Liczyłem na coś co będzie podobne do poprzednich AC. Tymczasem w mojej ocenie (szczególnie biorąc pod uwagę choćby właśnie walkę z Kjotve) bliżej temu tytułowi do nawalanek pokroju Mortal Combat. To nie moje klimaty i kompletnie nie rozumiem skąd autorom przyszło do głowy robić coś tak niedorzecznego. Gra staje się przez to (przynajmniej dla mnie) kompletnie niegrywalna i zwyczajnie... nudna. Bo jak się domyślam rozwój postaci uzależniony jest od tej konkretnej walki. Bez przejścia tego bossa można zapomnieć o dalszej progresji. Czyli... Moja przygoda z tym tytułem tutaj się kończy. Dziękuję. Wysiadam.
andrzeja Junior
Niemoge zapukać do dzwi bo cały czas mowi mi że są zamknięte i niemam nikogo w domu w misi asasyn Pierwsza noc Samhain już ras restetowalem i dalej nic
robertw25811141720 Junior
Witam - czy ktoś ma problem z trofkiem "na 100% pełną gębą" skończyłem grę dwukrotnie, wszystkie aktywności a trofeum nie wpada. Czy wyzwania łowieckie wliczają się do tego trofeum?
adeox Junior
Siema. Problem. Pokonałem wszystkich członków zakonu i muszę oddać jeszcze 15 medalionów, a mam 14? Co poszło nie tak? ????
matixm Junior
Nie mogę podnieść strony kodeksu miał ktoś coś takiego?
emkae921658662f Junior
Kto podpowie czy to błąd gry czy coś pominęłam. Zamiast wyruszcie najpierw do Ledecestrescire z Sigurdem poszlam na Grantebridgescire. Tam zawarłam już sojusz, ale ta misja żeby odszukać Sigurda i dołączyć do niego mi się nie wyświetla. Nie wiem co dalej robić. Łażę bez misji, odkrywam skarby i robudowuję wiochę.
Felipe Konsul
Szkoda, że ten Vagn, który umożliwia nam najazdy rzeczne nie jest nawet pokazany na mapie... żal... ja poza pierwszym najazdem do końca gry nie zrobiłem żadnego i dopiero przed końcem zacząłem je robić, bo go nie mogłem znaleźć w porcie.
Felipe Konsul
Szczerze to o wiele więcej spodziewałem się po tym wielkim mistrzu... wsm. dokładnie to samo jest z Kultem Kosmosa w Odyssey...
slawekm25 Junior
Może ktoś pomóc ? rozkładam ręce u wszystkich jest wszystko ok a u mnie jakiś zawias. Konkretnie misja "NIEWYOBRAŻALNY" z ślepcem i z kulawym, wszystko jest ok do momentu podniesienia kulawego nie mogę go podnieść, nie pojawia mi się ikonka Trójkąta jak w moim przypadku na PS i nie mam jak go zanieść do źródełka. POMOŻECIE?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
