Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SpellForce 3 - poradnik do gry

SpellForce 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zarządzanie obozem w Spellforce 3 solucja, poradnik Spellforce 3

Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz informacje jak zarządzać obozem w warstwie strategicznej gry. Budowa bazy wygląda tutaj trochę inaczej niż w większości RTSów czy w poprzednich odsłonach serii, dlatego warto zaznajomić się z tym elementem rozgrywki.

Sektory i zbieranie zasobów

Zajmowanie, rozbudowa i ochrona kolejnych sektorów to podstawa rozwoju. - Zarządzanie obozem w Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
Zajmowanie, rozbudowa i ochrona kolejnych sektorów to podstawa rozwoju.

Każda mapa podzielona jest na sektory. Twoi tragarze (robotnicy) działają jedynie w obrębie sektora z którego pochodzą. Tak więc by pozyskać zasoby znajdujące się poza posiadanym przez ciebie sektorem musisz zająć sektor w którym się one znajdują (otrzymasz w nim do dyspozycji nowych tragarzy). Sektor przejmujesz nakazując jednej z twoich postaci wnieść przyczółek w przeznaczonym na to miejscu - jest ono oznaczone zieloną flagą. Jeśli sektor został już zajęty przez przeciwnika musisz zniszczyć jego przyczółek zanim wybudujesz swój.

Założone przyczółki możesz rozbudowywać m.in. w celu zwiększa liczby dostępnych w sektorze tragarzy, jednak by go rozbudować na wyższe poziomy, musisz najpierw rozwinąć główny budynek znajdujący się w twoim startowym (głównym) sektorze. Uwaga, rozbudowując startowy sektor odblokowujesz również dostęp do budynków z kolejnego poziomu. Zaś zajmując i rozbudowując główne budynki we wszystkich sektorach, zwiększysz limit populacji która pozwala na werbunek jednostek.

Najbardziej podstawowe zasoby - drewno i żywność, najlepiej składować w startowym sektorze. - Zarządzanie obozem w Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry
Najbardziej podstawowe zasoby - drewno i żywność, najlepiej składować w startowym sektorze.

Choć u góry ekranu masz wypisane posiadane przez ciebie zasoby, to należy pamiętać, że zebrane surowce są domyślnie składowane w sektorze w którym zostały pozyskane (gdzie ile zasobów się znajduje możesz sprawdzić wybierając główny budynek w sektorze). Dlatego jeśli w jednym sektorze produkujesz np. żelazo to nim zrekrutujesz jednostki wymagające żelaza w innym sektorze, twoi tragarze będą musieli przetransportować na wozach potrzebny surowiec. By transport zasobów między sektorami był możliwy musi istnieć między nimi droga (teren po którym będzie mógł przejechać wóz) prowadząca przez należące do ciebie terytorium.

Przydatną opcją jest wybranie w której prowincji będzie składowany towar. Możesz to zrobić wybierając główny budynek w sektorze i klikając strzałkę pod interesującym cię surowcem. Warto to robić między innymi w sytuacjach kiedy werbujesz jednostki w innym miejscu niż wydobywasz potrzebne do nich surowce.

Uwaga, w przypadku utraty sektora tracisz również wszystkie zgromadzone w nim surowce. Dlatego powyższej opcji możesz również używać by "ewakuować" zebrane zasoby z zagrożonych rejonów. Zaś w przypadku najczęściej wykorzystywanych zasobów - drewna i żywności, najlepiej od razu wyznaczyć by były składowane w twoim głównym sektorze. Pamiętaj jednak też, że każdy sektor może przechowywać ograniczoną ilość danego zasobu.

Uwaga, tragarzy możesz również przydzielać do niewzniesionych przez ciebie budynków w sektorze. Może to być menhir (który służy do wskrzeszania bohaterów) lub np. zniszczony most (wtedy tragarze zajmą się jego naprawą i po skończeniu pracy znów będą wolni).

Zarządzanie tragarzami

W grze zarządzanie tragarzami jest w pewien sposób zautomatyzowane - Zarządzanie obozem w Spellforce 3 - SpellForce 3 - poradnik do gry

W grze zarządzanie tragarzami jest w pewien sposób zautomatyzowane. Nie wydajesz rozkazów bezpośrednio robotnikom, tylko wskazujesz gdzie ma coś zostać zrobione, a wolni robotni są tam wysyłani. Zaznaczając główny budynek w sektorze zobaczysz nad nim, po lewej stronie (1) liczbę wolnych tragarzy (zwiększyć ich ilość możesz rozbudowując główny budynek). Pośrodku zaś, pod nazwą budynku (2), masz przydzielonych do niego tragarzy. Tragarze przydzieleni do głównego budynku zajmują się transportem towarów oraz wznoszeniem/naprawą budynków. Jeśli chcesz przydzielić robotników gdzieś do pracy musisz wybrać interesujący cię budynek i wybrać ilu tragarzy ma tam pracować - od ich liczby zależy wydajność budynku (3). Tragarze są potrzebni do działania każdego budynku - w tym koszar czy budynków obronnych.

Warto odpowiednio zarządzać tragarzami przydzielonymi do różnych prac. Dla przykładu, jeśli w dwóch sektorach wydobywasz żelazo, to nie ma potrzeby budowania w obu huty. Możesz ją zbudować w jednym z nich (lub w całkowicie innym) i wybrać by wydobyta ruda żelaza była transportowana do sektora w którym wybudowałeś hutę.

Uwaga, możesz włączyć stały podgląd liczby tragarzy w poszczególnych budynkach włączając widok ekonomii (domyślnie klawisz ",").