Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 kwietnia 2009, 11:20

autor: Filip Grabski

Tylko 6% posiadaczy PlayStation 3 kupiło Killzone 2

Któż nie kocha statystyk? Przed wami kolejne zestawienie wyników sprzedaży głośnych gier, które jest kolejnym echem odwiecznej bitwy między PlayStation 3 oraz Xboksem 360.

Któż nie kocha statystyk? Przed wami kolejne zestawienie wyników sprzedaży głośnych gier, które jest kolejnym echem odwiecznej bitwy między PlayStation 3 oraz Xboksem 360.

No to zaczynamy: dzięki opublikowanym najświeższym statystykom sprzedaży konsol i gier serwisowi HipHopGamer udało się obliczyć, co następuje. Na rynku obecnie istnieje nieco poniżej 22 milionów konsol PS3, a największy hit ostatnich miesięcy na tej platformie – Killzone 2 – sprzedał się póki co w ilości ponad 1,3 miliona sztuk. Dzięki magii matematyki wiemy, że oznacza to fakt, iż jedynie około 6% posiadaczy PS3 kupiło KZ2. A jak to z takimi liczbami bywa, trzeba je do czegoś porównać.

Porównujemy oczywiście do Xboksa 360 i jego strzelankowych hitów – Gears of War 2 i Halo 3. Konsol Microsoftu sprzedało się obecnie niemal 30 milionów sztuk, a gry uzyskały takie oto wyniki: GoW2 – niemal 7 milionów sztuk (co daje ok. 23% posiadaczy X360), a Halo 3 – ponad 9 milionów sztuk (ok. 31%). Różnica jest zauważalna na pierwszy rzut oka – koń pociągowy PS3 radzi sobie gorzej, niż konkurencja na drugiej konsoli. Oczywiście, KZ2 jest na rynku od 1,5 miesiąca, więc więcej czasu zajmie mu osiągnięcie wyniku np. Halo 3. Co nie zmienia faktu, że procenty pozostaną raczej takie same – wszak liczba sprzętu Sony na rynku wciąż się zwiększa, więc KZ2 musiałoby gwałtownie poprawić swoją rynkową kondycję, a z czasem sprzedaż gier raczej spada niż wrasta. Jakie są wasze komentarze?

Tylko 6% posiadaczy PlayStation 3 kupiło Killzone 2 - ilustracja #1

„Nie załamuj się… 6% to wciąż dużo. Razem wytrwamy!”

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej