Gry, na których premierę czekam lub gry po premierze, w które chcę zagrać.
Gry do tej listy możesz dodać na stronach serwisu, tam gdzie znajduje się opcja “Czekasz?”, lub przy grach po premierze wybierając przycisk “Oceń”.
Lista gier, które oceniłeś i ocena jaką wystawiłeś.
Gry możesz oceniać w Encyklopedii Gier, przy materiałach o grach i na forum. Dla jednej gry na wybraną platformę możesz wystawić tylko jedną ocenę, kolejne oceny gry dla wersji na konkretną platformę, uaktualniają twoją poprzednią ocenę.
Na tej liście znajdziesz Twoje recenzje gier z ocenami, które zostały wybrane przez redakcję. Jeżeli podczas oceniania gry opiszesz swoje wrażenia i opinię, pojawia się ona w formie postu na forum i jeżeli zostanie wybrana przez redakcję, staje się minirecenzją, opublikowaną na karcie ocen w Encyklopedii Gier.
6 października 2025 - Recenzja Gry
Killzone 3
Tak jak z Killzone 2, mój powrót po latach tym razem na RPCS3 Killzone 3 wersja BCES01007, po update'cie do wersji 1.14 gra działa przez większość czasu w 60fps.Plusy:- graficznie bardzo ładnie na erę Ps3, jak w dwójce efekty cząsteczkowe wyglądają pięknie i gdy się nic nie działo mogłem sobie ustawić rozdzielczość na 1440p a gra wygląda wtedy jak remaster jaki powinniśmy dostać na Ps4 i dziś Ps5, niestety gdy pojawiają się Helghaści, którzy mają lepszą inteligencję i bardzo skrzętnie chowają się za osłonami i prowadzą zza nich ostrzał powoduje że jednak muszę schodzić z usawieniami na low. W mojej ocenie takie obciążenie CPU jest w pełni usprawiedliwione- znów pochwalę Helghastów z ich sztuczną inteligencją i agresją, no potrafią dać w kość- widać że twórcy robili co mogli aby rozgrywka nie była tak monotonna jak w dwójce a więc mamy: - różnorodne lokacje, sama gra zyskała kolorach choć mi akruat szaroburość dwójki jak choćby w pierwszej części Gears of War nigdy nie przeszkadzała- strzelanie zostało ulepszone co ma swój plus i minus, ponieważ dwójka ma taki nietypowy wręcz filmowy gameplay podczas strzelania i ruchach kamery z delikatnym lagiem. Z jednej strony łatwiej się celuje w trójce, z drugiej dwójka jest tak fajnie jakby filmowa podczas gry.- lepszy zarys naszych bohaterów, a sam Rico, który w dwójce jest istnym przygłupem tutaj wypada na o wiele bardziej sympatycznego gościa- fabularnie gra zyskuje rónież dzięki walce o władze wśród kosmicznych gestapowców- bardziej podobają mi się bronie zwłaszcza dzięki celownikom, karabin Helghastów dużo na tym zyskuje, o wiele fajniej się z niego pruje niż w dwójceMinusy:- jak poprzednik, gra mogłaby być dłuższa- bolesny brak finałowego bossa, już nawet powtórka walki z jakimś były mile widzianyJak z dwójką, bardzo chętnie zagrałbym w remaster tej gry. Killzone 1 nawet w wersji HD jest już grą mocno przestarzałą i pewnie odrzuciłaby szybko graczy bez zmiany rozgrywki ale K2 i K3 remaster myślę że spodobałby się szerszej publiczności nawet dziś.
29 września 2025 - Recenzja Gry
Killzone 2
Powrót po latach tym razem na RPCS3 Killzone 2 wersja BCES00081, po update'cie do wersji 1.29 gra działa naprawdę spoko.Plusy:- nadal bardzo ładna grafika, efekty cząsteczkowe robią niesamowite wrażenie nawet dziś, gdybym miał topowego kompa i ustawił wszystko na maks. pewnie doznałbym szoku że to gra ery Ps3.- w przeciwieństwie do jedynki tym razem prucie do Helgastów to czysta przyjemność, nie trzeba w nich ładować pół magazynka ołowiu, liczy się prezyzja a headshoty cieszą michę zwłaszcza dzierżąc snajperki, no po prostu świetny model strzelania- Helghaści jako kosmiczni naziści znów nie zawodzą, super design i udźwiękowienie wrogów zachęca do strzelania- lokacje, parę lat temu wydawały mi się mocno jednokopytne, dziś jednak widzę że trochę różnorodności jest,- to już czysta adrenalinka, ani myślałem przerwać gry.- zakończenie bardzo dobrze się tu wpasowuje- fabuła jako tako, w takich grach nie oczekuje się od niej wieleMinusy:- bohaterowie tak jak kiedyś wg mnie mocno nijacy, do tego - mogłaby być choć połowę dłuższa, jedynka chyba więcej mi zajęła- przydaliby się jacyś minibossowie, jacyś oficerowie Radec'a czy coś.Bardzo dużo zapomniałem z gry od 2018 gdy grałem na Ps3 i ogrywając po raz drugi mocno doceniłem Killzone 2 zwłaszcza piękne takie filmowe animacje celowania, odrzutu broni i ragdol wrogów.Od razu biorę się za cześć 3, która działa mi jeszcze lepiej.Nie pogardziłbym jakąś trylogia 4k60 ale marka zapomniana, do tego Cell nikomu życia nie ułatwia.
19 września 2025 - Recenzja Gry
The Evil Within
Właśnie ukończyłem. Bardzo fajny survival horror, który ma jednak parę problemów.Platforma: PlayStation 5 Jailbreak, które pozwala w tej grze ale również w wielu innych grać z fanowskim patchami 60fps.Plusy: - grafika w 1080p nawet dziś wygląda w porządku. Widać że to remaster z Ps3/X360, ma miejscami rozmyte tekstury ale jest dobrze- klimat, to już zależy od miejscówki, są takie które straszą i budzą niepokój a są i takie przez które się biegnie i nie robią wrażenie- wspomniane lokacje, jest różnorodnie i to zawsze sobie chwalę, chyba najstraszniejszy był dawny dom głównego antagonisty.- dobry model strzelania który w survivalach standardowo przypomina ten z RE. Generalnie cały gameplay jest dobry, sensowna choć nieraz wnerwiajaca mechanika staminy, no pakowałem w nią punkty ostro- większość bossów co najmniej dobra, najstraszniejsza oczywiście Laura, jak się gra w nocy że słuchawakami i zacznie drzeć mordę, no ciary były- gdy się wyjaśnia o co chodzi te wszystkie pokręcone sceny mają większy sens- rozwój postaci- jako tako zarysowane postacieMinusy:- klimat grozy w moim odczuciu im dalej tym bardziej się ulatnia- jakoś dziwnie biega nasza postać, niby sprint a jakby powoli.- na finałową walkę chyba trochę brakło pomysłu, , no nie wiem, tak średnio jakoś.Tak czy inaczej naprawdę bardzo fajny, trochę już zapomniana seria . Szkoda że trójka nie zostanie zrealizowana. Pierwsze The Evil Within jest jedną z gier które bardzo chciałem nadrobić, tak więc i za dwójkę też złapię ale chyba na Xboxie SX, ona ma już 60fps w standardzie nie muszę się ratować Jailbreakiem na Ps5.
14 września 2025 - Recenzja Gry
Killzone HD
Właśnie ukończyłem na RPCS3 w jakości 1440p60fps. Jakoś w 2018 ogrywałem 2 i 3 na Ps3, pierwszego Killzone jednak nigdy wcześniej nie ogrywałem i postanowiłem nadrobić. Nie jestem już w stanie grać w 30fps więc teraz to już tylko emulator.Plusy:- po upscalowaniu rozdziałki do aż 1440p grafika wygląda naprawę spoko.- brudny klimat wojny z Helghastami, zdarzają się bardziej kolorowe lokacje ale całość jednak w cięższym klimacie, co mi się podoba.- bronie mają ładne udźwiękowienie i odrzut, plusik za alternatywne strzały- zawsze mi się podobał design Helghanów (Helghstów) wykreowany na kosmicznych nazistów. Hełmy plus świecące gogle z rurkami tlenu, no aż chce się do takich strzelać.- tak samo podobają m się i ich statki, łodzie mają taki ostry drapieżny wygląd, no fajne to- bardzo duży plus za różnorodne lokacje i aż chciało się przebijać przez kolejne fale kosmicznych szkopów oglądając przy tym widoczkiMinusy:- niestety ale wg mnie w gunplayu zawsze uważam że "do tanga trzeba dwojga" a dokładniej choć samo strzelanie jest dobre tak ubijanie Helghanów już nie, trzeba w nich uporczywie pakować kule a na dodatek jak któryś się wymknie z przyjmowania śrutu na klatę mam wrażenie że często całe zdrowie mu wraca i znów trzeba naładować go sporą ilością kul. - nasi towarzysze często wydają się bezużyteczni- przydałoby się większe zróżnicowaniu pukawek, a propo->- bardzo mi się podobała snajperka ze specyficznym ruchem celownika, żal że pojawia się chyba tylko 2 razy, na początku i pod koniec, a że ubija jednym strzałem przy tym mozolnym ubijaniu karabinami daje bardzo przyjemną odmianęPodsumowując bawiłem się dobrze, na początku fajnie, potem trochę mi gra przynudzała ale gdy zaczęły się fajniejsze lokacje, bagna, lasy, przybrzeżne fortyfikacje, ciekawsze hale i góry już ciągiem leciałem przed siebie. KZ HD to remaster już ponad 20-letniej gry więc nieco podciągnę ocenę ale gdybym chciał kiedykolwiek zagrać jeszcze raz zdecydowanie włączyłbym easy (grałem chyba na normalu) żeby się nie męczyć ze "zeskrobywaniem" bo tak się czułem przy strzelaniu do neonazioli z planszy.Na RPCS3 mam jeszcze K2 i K3, niestety są to już o wiele bardziej wymagające gry, o dziwo K3 działa mi dużo lepiej w całkiem stabilnych 60fps, K2 ma podobno bardziej skopany kod i wielu graczy potwierdza że K3 działa zdecydowanie lepiej mimo nawet lepszej oprawy. Chętnie sobie je przejdę ponownie bo to już o wiele współwcześniejsze względem obecnych czasów gry.
22 lipca 2025 - Recenzja Gry
Ninja Gaiden: Master Collection
Dziś ukończyłem (Ninja Gaiden 2 Black), gra dość nierówna w moim odczuciu ale fajna, platforma Ps5Plusy:- ładna grafika na UE5, oglądając porównania z oryginałem gra mocno wypiękniała- stabilne 60fps i bardzo krótkie loadingi- zdecydowanie lepsze sterowanie postacią względem NG1 Sigma (choć nie idealne). W jedynce sterowanie było moim największym wrogiem- bardzo fajny system walki, jednak za mało jest w moim odczuciu combosów, na początku nie wiedziałem jak robić kozackie Izuna Drop ale jak już ogarnąłem to rozbijałem wrogów o glebę aż miło- jest trochę szefów do ubicia, niestety część fajna część nie, do tego twórcy nie żałowali sobie recyklingu- jest gore, nie brakuje krwi i ucinania kończyn, gorzej że truchła tak szybko znikają- to samo lokacje, część ładna ładne lasy, architektura, a cześć nie jakieś marne tunele itp, wracamy do lokacji z jedynki co jest fajneMinusy:- walki z bossami niestety nie mają w sobie za wiele taktyki, co prawda warto używać gardy i uników ale głównie najlepszą taktyką jest bezpardonowy atak. Niestety niewiele tu uczenia się ataków wroga- najbardziej taktyczne walki mi wychodziły przede wszystkim z szeregowymi ninja, z potworami to jednak najlepiej siekać ile wlezie- za mało combosów- za mało różnorodności w szeregowych przeciwnikach- fabuła pretekstowa i nie wciąga- jedynie postać Ryu jest jako taka, pozostali bez wyrazu. Ogólnie całkiem spoko gra, na pewno dużo lepiej mi się grało niż w część pierwszą która miałem ochotę skasować i z zaciśniętymi zębami udało mi się ukończyć mimo tragicznego sterowania. Do NG2 Black może sobie jeszcze kiedyś wrócę.Zostało mi jeszcze NG3 Razor's Edge przed premierą NG4, które jak jedynkę będę ogrywał na PC.
22 lipca 2025 - Recenzja Gry
Ninja Gaiden 2 Black
Dziś ukończyłem, gra dość nierówna w moim odczuciu ale fajna, platforma Ps5Plusy:- ładna grafika na UE5, oglądając porównania z oryginałem gra mocno wypiękniała- stabilne 60fps i bardzo krótkie loadingi- zdecydowanie lepsze sterowanie postacią względem NG1 Sigma (choć nie idealne). W jedynce sterowanie było moim największym wrogiem- bardzo fajny system walki, jednak za mało jest w moim odczuciu combosów, na początku nie wiedziałem jak robić kozackie Izuna Drop ale jak już ogarnąłem to rozbijałem wrogów o glebę aż miło- jest trochę szefów do ubicia, niestety część fajna część nie, do tego twórcy nie żałowali sobie recyklingu- jest gore, nie brakuje krwi i ucinania kończyn, gorzej że truchła tak szybko znikają- to samo lokacje, część ładna ładne lasy, architektura, a cześć nie jakieś marne tunele itp, wracamy do lokacji z jedynki co jest fajneMinusy:- walki z bossami niestety nie mają w sobie za wiele taktyki, co prawda warto używać gardy i uników ale głównie najlepszą taktyką jest bezpardonowy atak. Niestety niewiele tu uczenia się ataków wroga- najbardziej taktyczne walki mi wychodziły przede wszystkim z szeregowymi ninja, z potworami to jednak najlepiej siekać ile wlezie- za mało combosów- za mało różnorodności w szeregowych przeciwnikach- fabuła pretekstowa i nie wciąga- jedynie postać Ryu jest jako taka, pozostali bez wyrazu. Ogólnie całkiem spoko gra, na pewno dużo lepiej mi się grało niż w część pierwszą która miałem ochotę skasować i z zaciśniętymi zębami udało mi się ukończyć mimo tragicznego sterowania. Do NG2 Black może sobie jeszcze kiedyś wrócę.Zostało mi jeszcze NG3 Razor's Edge przed premierą NG4, które jak jedynkę będę ogrywał na PC.
10 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Darksiders III
Właśnie ukończyłem na poziomie wyzwanie. Początkowo zacząłem na apokalipsie ale wolałem przejść bardziej na luzie niż w klasycznych soulsach.Platforma: PCPlusy:- bardzo ładna komiksowa grafika jednak sporo brakuje do niedawno upgradowanej do obecnych konsol dwójki. Grałem w 1440p na ustawieniach w większości epic w 60fps.- przyjemny klimat gry z różnorodnymi lokacjami.- ładna muzyka środowiskowa ale jest z nią jakiś problem jakby nie zawsze się włączała i nieraz jej nie zauważałem podczas przechodzenia przez lokacje.- postać Furii przypadła mi do gustu choć jakoś nie czułem jej wewnętrznej przemiany na przestrzeni gry.- fabuła ok jednak jakoś nie śledzi jej się tak dobrze jak w 1 i 2.- duuużżyyy plus za normalną kamerę. W 1 i 2 jest niesamowicie powolna. Nie wiem dlaczego nie zostało to zmienione w remasterach a już zwłaszcza we wspomnianym updatcie dwójki.- fajni bossowie choć mogliby być nieco trudniejsi nie licząc, obżartwa, pychy i finałowego bossa, tu nie było zbyt lekko.- modele broni, moce i rozwój postaci. System walki również jak najbardziej dobry choć brakuje kręcenia combosów z poprzedników.- fajne zakończenie.Minusy:- gra wydaje się być skromniejsza względem poprzedników, jakby była jakimś spin offem mniejszego studia, rzuca się to po cutscenkach oraz ilości dialogów pobocznych postaci.- niemal brak zagadek jak przejść dany moment lokacji. Dwójka tu błyszczała.- często ciężko się zaczepić łańcuchem w powietrzu o elementy do bujania się- czasami nie wiedziałem dokąd iść i pomagałem sobie YT- drobne wizualne glitche.Żal że na konsolach tylko 30fps, tak to grałbym na XSX, może się jeszcze pojawi przed zapowiedzianą częścią 4.Gra mi się naprawdę podobała, główny minus że jest skromniejsza względem 1 i zwłaszcza 2, ode mnie 7,5.
9 maja 2025 - Recenzja Gry
Resident Evil 4: Separate Ways
Właśnie ukończyłem, platforma XSX. W zasadzie wszelkie plusy i minusy mogę skopiować z oceny RE4 Remake ->Bardzo fajnie mi się grało Adą, dodatek ukazuje co porabiała podczas wędrówki Leona, jak w podstawce trochę za mało było według mnie Luisa, mogli bardziej rozwinąć tę postać, to samo trochę za mało zagadek. Poza tym elegancko gra zajęła mi 8 godzin i 5 minut nieźle jak na dodatek, za te 45 zeta to grzech nie brać. Podstawka lepsza ale pół oceny za kształty Ady można dodać;)Oczywiście polecam.
6 maja 2025 - Recenzja Gry
Ninja Gaiden: Master Collection
Ze względu na głośny powrót marki postanowiłem nadrobić, wczoraj ukończyłem jedynkę w wersji Sigma, platforma PC.Początkowo gra mi się podobała, ładne lokacje i nawet taktycznie podchodziłem do starć. Niestety ale im dalej tym gorzej. Miasto w którym lądujemy po walce w sterowcu brzydkie, jakieś takie klockowate i bez wyrazu i takie też były późniejsze lokacje. To samo szeregowi przeciwnicy ich wygląd i walka z nimi coraz gorsza, jedynie całkiem fajni bossowie ale tu też walki bez jakiejś większej taktyki ot jak najszybciej atakować zanim padniemy zwłaszcza walka z finałowym bossem. Jak ktoś narzeka w soulsach na łażenie do bossów to polecam finałową walkę. Niestety do tego dochodzi drewniane dziś sterowanie które doprowadzało mnie do szału, ciężko nieraz sterować postacią bo ta klei lub nie klei się do ścian. Popróbowałem obecny Remake Ninja Gaiden II Black i jest niebo a ziemia w kwestii sterowania i już zacieram ręce żeby w niego zagrać.Cóż, jedynka dziś wypada w moim odczuciu mocno średnio za to dwójka i trójka z master collection dużo lepiej. Biorę się za Ninja Gaiden II Black na Ps5 potem za NG3 Razor's Egde na PC i czekam na NG4.
21 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Crysis Remastered Trilogy
Właśnie ukończyłem część trzecią. Nie będę się tym razem zbytnio rozpisywał. Z plusów dodałbym klimat postapo zniszczonego świata, potem gdy zaczyna się walka z obcymi znów wszystko wraca na tory inwazji z części drugiej ale jakoś brak tej dramaturgii wydarzeń poprzednika. Granie Prorokiem niebędącym niemową sprawia że cała historia jest znacznie bardziej osobista i to można uznać za plus choć fabularnie IMO słabiej. Co do rozgrywki mimo że łuk bardzo fajny tak projekty lokacji i rozmieszczenie przeciwników jakoś nie zachęca do czyszczenia "aren" i gra wydaje się iść bardziej po sznurku, znaczący regres w stosunku do części drugiej. Cała reszta trzyma poziom.
19 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Crysis Remastered Trilogy
Po wylaniu wiadra pomyj na część pierwszą, pora za zachwalanie części drugiej:Platforma Ps5Plusy:- piękna grafika, wygląda od wiele lepiej od jedynki- bardzo szybkie loadingi, po zgonie wręcz zerowe- bardzo stabilne 60fps, w zasadzie nie zauważyłem spadków- zniszczony Manhattan, świat wygląda jak ten z pierwszego The Last of Us tylko w trakcie walk, robi świetne wrażenie, aż się człowiek zastanawiał czy tak by wyglądała inwazja obcych- zniszczalne środowisko, na początku robi mega wrażenie ale później jednak jest parę zgrzytów w tej kwestii głównie przy zainfekowanych ludziach którym chciałem skrócić męki a tu zdziwienie, są tylko tłem, nie da się niczego z nimi zrobić. Nadal o wiele bardzie interaktywne otoczenie od dzisiejszych gier- o wiele lepiej zaprojektowani kosmici, walka z nimi to przyjemność, w części pierwszej szkoda gadać- świetny system strzelania, czuć kopa broni, - poruszanie się postaci, wspomniane strzelanie jak i sterowanie praktycznie jak w dzisiejszych standardach, bardzo dobre- dużo lepiej zarysowane postacie, również przez:- lepszy dubbing i udźwiękowienie gry- fabuła dość prosta ale nawet trzyma w napięciu- o wiele lepiej się tu bawiłem różnorodnością wykonywania misji, np. przy pierwszych najpierw przy pierwszym wpadłem z karabinami i wszystkich wybiłem w pień, potem przy drugim po cichu się przekradłem, a na koniec przy trzecim z daleka wszystkich potraktowałem snajperką i bazookąMinusy:- wspomniane aspekty niezniszczalnego otoczenia- pod koniec już się delikatnie wkradła monotonia- AI wrogów też kuleje ale tylko trochęGra o wiele lepsza od części pierwszej, świetny Sci-Fi FPS, czuć budżet i dopracowanie, została mi jeszcze trójka.
16 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Crysis Remastered Trilogy
Właśnie ukończyłem część pierwszą w pakiecie Remastered Trilogy. Platforma Ps5:Plusy:- Graficznie wygląda całkiem ładnie, dużo pomaga oświetlenie ale jeśli się przyjrzeć z bliska teksturom to są ostro rozpaćkane. Najgorzej grafika wypada w przypadku twarzy bohaterów. Najładniej prezentują się odległe widoczki oraz roślinność- Fizyka świata, na tle dzisiejszych tytanowo-żelbetowych światów rozwalające się co prawda dość "kartonowo" elementy robią niezłe wrażenie. Również rozpadające się rzucane elementy- nienajgorszy klimatMinusy:- Słabe sterowanie, bieganie wypada całkiem nieźle ale już super-skok jest do niczego, strasznie wnerwia w przypadku skośnych skarp, ta mechanika w ogóle nie pozwala się na nie wspiąć i się tylko z nich zjeżdża i finalnie trzeba biegać po mapie celem odnalezienia ścieżki- słabe strzelanie, z bliska jeszcze wypada dobrze ale gdy wrogowie są daleko można do nich walić cały magazynek i ich nie zabić. Z wrogami wiążą się kolejne minusy- Są niesamowicie tępi, nie raz nie dwa stoją blisko nas i nas nie widzą, ratuje ich jedynie fakt że mają beznadziejne animacje poruszania się i stąd nieraz ciężko ich trafić- kolejne minusy to animacje postaci. To jakieś drewno na granicy Ps2/Ps3- Nijakie postacie- słabo dubbingowani bohaterowie i miałem wrażenie że jakieś płaskie-audio- słabe cutscenki- taka sobie fabułaGra dziś mocno średnia w moim odczuciu. Po początkowym zadowoleniu z gry im dalej tym bardziej miałem wrażenie że to jakiś prototyp gry a nie gra. Szczerze to dużo bym wybaczył gdyby nie naprawdę słabe sterowanie, system strzelania i marni przeciwnicy.Na osłodę moich żali zacząłem część drugą i ta robi na mnie piorunujące wrażenie. Już nawet pomijając przepiękną grafikę (miasto postapo wygląda jak z pierwszego The Last of Us, me gusta) oraz świetnie zapowiadające się sterowanie, w końcu super-skok jest naprawdę super, system strzelania godny obecnych FPSów jak i animacje wrogów, fizyka tej gry to kosmos względem obecnych gier. Po wyjściu z komory odkażania zacząłem testować otoczenie i co widzę? Mnóstwo elementów ładnie się rozpada. Każda opona aut może być zamieniona w kapcia, szyby aut ładnie się rozsypują, drzwi odpadają pod ostrzałem i finalnie pojazdy wybuchają z pięknymi obłokami ognia i dymu. Kopanie aut czy przewracanie barierek, znów, na tle dzisiejszych sterylnych gier środowisko wypada jak jakieś Tech-Demo, szok.Mocno się jaram tym co pewnie wielu zna ale po dawnych czasach gdy komp mi nie ciągnął Crysisów a je próbowałem, dziś nadrabiając na Ps5 dwójka zapowiada się super.
7 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Darksiders II: Deathinitive Edition
Właśnie przeszedłem po niedawno ukończonej jedynce Warmastered Edition. Gra została bardzo niespodziewanie za darmo ulepszona pod obecne konsole 4k60fps+Ray tracing. Przyznam że gra wygląda przepięknie i jej komiksowy wygląd stał się jeszcze bardziej wyrazisty. Platforma Xbox series X,Plusy:- wspomniane ulepszenia i grafika- szybkie loadingi- wspaniały baśniowy klimat wylewający się z różnorodnych lokacji,- muzyka pasująca i potęgująca baśniowy klimat- walki z bossami- postacie- system walki I rozwoju postaci- dość proste ale fajne zagadki- najbardziej mnie drażniący brak możliwości zmiany czułości kamery która jest zbyt wolna, można zmieniać tylko czułość kamery celowania- fajne elementy platformowe, bieganie po ścianach, skakanie, wspinanie ale szkoda że nie są ani trochę wymagające.Gra w moim odczuciu zdecydowanie lepsza od części pierwszej którą chciałem gdzieś po połowie po prostu przejść a tu aż było mi szkoda i wykonałem większość zadań pobocznych które również dodałbym do plusów.Świetna gra. Przydałby się upgrade części 3 (niestety nadal tylko 30fps) Na razie sięgnę po inne gry a do trójki siądę najszybciej za parę miesięcy. Może pojawi się update trójki do tego czasu zwłaszcza że oficjalnie twórcy pracują nad kolejną częścią najpewniej z ostatnim już Jeźdźcem.
16 marca 2025 - Recenzja Gry
The Witcher 3: Wild Hunt
Dziś ukończyłem Wiedźmina 3 po raz drugi w życiu. Wcześniej W3 na Xboxie one X, dodatki na Xboxie series X, a tym razem na PC po wielu modyfikacjach które w moim odczuciu czynią tą grę o wiele lepszą, zwłaszcza walkę i zbliżają ją mocno do gameplayów z E3 2014. I w tej formie jest to tytuł niemal idealny, niemal ponieważ brakuje mi niesamowitych potworów rodem z Dark Souls czy Bloodborne. Gdyby były tu takie potwory i walki jak z Bloodborne - Bestia Kleryka, Bestia żądna krwi, Amelia, Ludwig, czy z Dark Souls Bezimienny Król, Stróże otchłani, Tancerka, Gael byłaby to gra wręcz 11/10.Plusy:- Na ultra i po paru wizualnych modach wciąż piękna grafika- klimat, chyba najbardziej mi się podoba Biały Sad, Velen i Skelige, Novigrad na dłuższą metę trochę męczący- Piękna muzyka choć, niektóre utwory po czasie męczą od ciągłego się powtarzania- Fabuła i postacie, nie tylko Geralt, Yenefer, Triss, Ciri i Vesemir ale też wiele innych postaci w tym poboczne zapadają w pamięć, to bardzo mocna strona W3- Te wszystkie nawiązania do sagi które są na każdym kroku, kto czytał na pewno doceni- Wybory czasami są iluzoryczne i sprowadzają się raptem do innych dialogów ale nadal na plus- Wielka wypełniona aktywnościami mapa- Każde nawet mini zadanie ma jakąś fabułkę motywującą do jego wykonaniaMinusy:- W wersji Vanilla nie szczędziłbym gorzkich słów w opisywaniu walki, bez modyfikacji Geralt porusza się słabo z pokracznymi powolnymi unikami, zawsze mnie wkurzało że je zmienili przy premierze, można obejrzeć gameplaye z E3 gdzie Geralt walczył o wiele lepiej. Niektóre hitboxy są wręcz okropne, zwłaszcza słynny Skrzekacz który Nas ogłusza gdy tylko włącza się jego animacja szarży, niedorzeczne. Głównie kiepsko wypadają walki z wielkimi potworami ale też nie wszystkimi.- Alchemia jakoś wydaje się bez znaczenia, ot używałem tylko Jaskółek do leczenia i Gromu do walki, czasem oczywiście Kot na ciemności i tyle- Zawalanie ekwipunku zbędnymi gratamiPo wielu modach głównie SCAAR ze świetnymi unikami oraz ustawieniu losowych dalekich szybkich ataków na podwójny szybki piruet i losowych dalekich mocnych ataków na pojedynczy piruet z ulepszonym targetingiem wrogów walka nareszcie stała się responsywna i można było grać dużo bardziej taktycznie, niemal całą grę przeszedłem na najwyższym poziomie trudności czasem schodząc o jeden poziom niżej.Nadal gameplay nie jest idealny ale już o niebo lepszy i jestem szczęśliwy jak bardzo udało mi się zbliżyć W3 do tego jak wyglądał na E3 2014. Oprócz modów walki dodałem oczywiście tekstury Halka Hogana, inne animacje chodzenia i biegania, piękne menu E3 UI and HUD w tym wygląd mapy, lepsze zbieranie materiałów, immersywną kamerę która zmienia położenie na takie jakie ustawię z zależności czy to chodzenie, bieganie, walka czy nawet jazda konno, gwieździste niebo, czy to nawet skakanie w płytkiej wodzie i usunąłem głupie poziomy wrogów czyniące ich niezabijalnymi bo są kilka poziomów wyżej niż mój Geralt.Naprawdę żal że tych wszystkich zmian nie wprowadzono w wersji Next-Gen trzeciego Wiedźmina. Wizualnie naprawdę pięknie go poprawiono ale gameplay nie zmienili i gra okrutnie na tym cierpi. Dla mnie tylko zmodowana wersja PC i takiej mogę dać 9/10. Wcześniej konsolowej tyle dałem, dziś dałbym jej mniejDorzucam słynny gameplay z E3 jak wyglądał W3 przed premierą. Można zobaczyć jak wyglądała walka, menu rzucania znaków, ekwipunek, menu medytacji itd. Cieszę się że mogłem go przejść po raz drugi takiej właśnie formie jak na tym nagraniu. Pamiętam go dobrze, na bieżąco oglądałem materiały z gry, ehh to było już tak dawno temu.W tym roku wypada 10 lat Wiedźmina 3;)https://www.youtube.com/watch?v=Ro2Bwyn-Is4&t=1348s
5 marca 2025 - Recenzja Gry
Silent Hill 2
Właśnie ukończyłem. Znakomity remake, mocno czekałem od pierwszej zapowiedzi. Platforma Ps5, poziom trudności walki i zagadek wysoki bo nie chciałem się spieszyć i nacieszyć SH2R, to jedna z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gier 2024.Plusy:- Ładna grafika, UE5 geometria obiektów dzięki Nanite i oświetlenie Lumen robią robotę, ale jest kilka wad- Tryb 60 fps. Najgorzej jest na początku oraz w hotelu LakeView ale na zamkniętych terenach gra w zasadzie trzyma stały frame rate i nie mogę narzekać- fabuła mocno trzyma się oryginału z pewnymi zmianami ale...- ale podczas zmian twórcy wysyłają dużo mrugnięć i smaczków do fanów oryginału, - różnorodne lokacje wierne oryginałowi ze wspaniałą mroczną atmosferą, ta mgła, ten brud jest wręcz namacalny- gra przestraszyła mnie raptem kilka razy ale ten klimat, wspaniała robota Bloober Team.- jak na studio które nigdy wcześniej nie miały walki w swoich grach tu wykonali ją bardzo kompetentnie, zwłaszcza w walkach z bossami. Jest ciężko ale dość uczciwie i ciśnienie było w każdym starciu zwłaszcza finałowe dwie walki dały mi w kość. Tak jak w oryginale szybko się zaczyna unikać walki bo jest słaba tak tutaj z chęcią ubijałem niemal każdą maszkarę. Walka wzorowana na Remakach Resident Evil 2 oraz The Last of Us wyszła bardzo dobrze zarówno z szeregowymi przeciwnikami jak i bossami- naprawdę świetne zagadki- postacie wiernie odwzorowują swój pierwowzór a czasami wypadają nawet lepiej. Wady:- czysto techniczne i za to obieram jedno oczko. Wyżej wspomniane spadki na początku gry i w hotelu LakeView- odbicia w kałużach wyglądają często paskudnie, pierwsze włączenie gry aż odrzuca. Kałuże jakby się "gotowały", tak pixelują.- drętwe animacje postaciGra zajęła mi 20 godzin. Wspaniały wręcz wzorcowy remake, chętnie wrócę za rok lub dwa gdy mi wyleci trochę z głowy co było w grze. Miałem zakończenie Bardzo bym chciał remake części pierwszej ale plotki mówią że Bloober będzie teraz robić remake części trzeciej.
23 lutego 2025 - Recenzja Gry
Bulletstorm: Full Clip Edition
Ogranepo raz drugi tym razem w wersji Full Clip na XsX:Plusy:- solidny remaster 4k60, wygląda ładnie, czasem tylko trafią się oryginalne rozpaćkane tekstury otoczenia- szybkie i soczyste strzelanie- całkiem spoko klimat takich jakby kalifornijskich ch miast... rozpadających się nanaszych oczach- parę nietypowych spluw- fajne "dopalacze" broni- fajna mechaniką energetycznego lassa, kopniaków oraz wymyślnych zabójstw- klasyczna fabuła zemsty ale jak najbardziej tu pasuje, relację między postaciami wypadają ok- kawały dość mocno sucharowe ale też tu dobrze pasują Minsuy:- Brak skoku, wkurza zwłaszcza że czasem serio nie wiadomo przez którą przeszkodę przeskoczyć- domyślny karabin jest za słaby, człowiek pruje pół magazynka w jednego zwykłego przeciwnika, to już pistolet dużo lepszy- bossów to można policzyć na palcach jednej ręki niezbyt wprawnego drwala (naprawdę szkoda), pewna "roślina" tu wypada najlepiejBardzo solidny shooter, może gdyby wyszedł w czasie mody na boomer shootery doczekałby się kontynuacji. Tak to niestety doczekał się tylko dobrego remastera.
14 listopada 2024 - Recenzja Gry
Darksiders Warmastered Edition
Wczoraj w nocy ukończyłem. Już dawno chciałem nadrobić gry z serii Darksiders. Niedawny update Darksiders 2 na obecne konsole w końcu wystarczająco mnie zachęcił i po jedynce biorę się za dwójkę. Platforma XSX.Plusy:- 4k60 na Xbox series X, gra chodzi bardzo płynnie ale jednak tekstury wyraźnie nie zostały zbyt podbite.- fajna komiksowa grafika- ciekawa wariacja na temat jeźdźców apokalipsy i wojny niebios i piekieł- całkiem niezły system walki ale królem slasherów bym tego nie nazwał- dobre tempo dodawania kolejnych narzędzi/broni Wojny urozmaicające co dalej rozgrywkę- różnorodne lokacje- postać Wojny im dalej tym stawał się bardziej ciekawą postacią- nienajgorsze walki z bossami ale mogli być oni trudniejsi, walka z natłokiem szeregowych przeciwników był bardziej wymagający- większość zagadek ok choć bywały nieraz irytująceMinusy:- strasznie mnie wnerwiał brak możliwości przyspieszenia kamery rozglądania się, jest zbyt powolna- namierzanie przeciwników nie wypada najlepiej. Solo ok ale w grupie gorzej- walce przydałoby się więcej płynności- więcej ginąłem bo postać w ostatnim momencie nie chciała skoczyć niż od walki- końcowa lokacja z doprowadzeniem promieni energii do pewnej komnaty była dość męcząca, chciałem jak najszybciej ukończyć ten etapDobra gra, cieszę się że nadrabiam serię ale przynajmniej ta część jest tą do której nie wrócę, jest dobra ale bez zachwytu, zobaczymy jak dwójka.
1 listopada 2024 - Recenzja Gry
Alien: Isolation
Właśnie ukończyłem, platforma Xbox series X:Plusy:- Gra działa w FPSBoost więc 60fps jest, do tego tylko 1080p ale jest całkiem ładnie - bardzo dobry klimat stacji Sewastopol, a także oddanie klimatu Alien 1 i 2 - gadżety, broń, dawne komputery, analogowy sprzęt, no jest dobrze- udźwiękowienie- fabuła - klimat zaszczucia, ciśnienie się podnosi gdy obcy tupie nogami w naszym pobliżu albo nas mija gdy się siedzi w koncie lub pod stołem- system skradania oraz trudne jak to w takich grach strzelanie- wygląd obcego i jego animcje, no szpetny tak jak go matka natura najgorszych zakamarków kosmosu stworzyła Minusy:- coś cutscenki we wstecznej zacinają się jak cholera- grałem na średnim poziomie trudności przez większość czasu było fajnie ale momentami frustracja taka brala że przełączałem na easy bo za nic nie szło się przebić albo po użyciu miotacza płomieni alien wracał do mnie jak bumerang po 10 sekundach, no słabo- miałem wrażenie że miny i granaty hukowe są bezużyteczne na aliena i androidy - dość irytujące kołowe menu- szafki do chowania wg mnie też bezużyteczne, nic z nich nie widać a po wyjściu można wpaść na wroga, lepiej siedzieć pod stołami i w kątach- uwaga - pod koniec miałem już trochę dość tego wiecznego przełączania przycisków i szarpania klamek, niemniej długość gry raczej odpowiednia- miałkie zakończenie Na pewno bardzo dobra gra w uniwersum Obcego z pewnością dla wielu najlepsza. Zacząłem grać po ogłoszeniu części drugiej a jedynka od dawna leżała mi w szufladzie. Cieszę się że nakręciłem się do nadrobienia tego tytułu. Czekam na Izolację 2.
27 września 2024 - Recenzja Gry
Armored Core VI: Fires of Rubicon
Właśnie ukończyłem. Platforma Xbox series X.Plusy:- świetny wymagający system walki choć często kamera wkurzała niemiłosiernie a przy gęstych wybuchach to już w ogóle nie wiadomo nieraz co się działo. Początkowo gra wydaje się wręcz łatwa ale od Balteusa już bywa ostro.- równie wspaniały klimat Sci-Fi odległej przyszłości w walce o cenny surowiec. Hard Sci-Fi w kosmosie to moje klimaty.- widoki na planecie Rubikon- muzyka- zabawa w rozwój mechów- mała ilość cutscenek które jednak same w sobie są ekstraMinusy- wspomniana kamera oraz nieraz nieczytelość podczas walk- ciężko chłonąć fabułę gdy postacie gadają podczas wściekle szybkiej walki przy małych do tego napisach- czuć że to gra bardziej "AA" głównie po tej samej animacji rozpoczęcia misji, odebrania zapasów oraz małej liczby cutscenek- mimo że z czasem wpada tona różnego arsenału w moim przypadku mimo eksperymentów zawsze jednak sprawdzał się dość lekki, szybki mech z rakietami i ostrzem w lewej ręce.To moja pierwsza styczność z AC oczywiście spowodowana tym że to gra From Software u których gram we wszystkie soulsy od DS przez Sekiro po Eldena. Mimo iż gra potrafi dać w kość nie jest w żadnym razie trudniejsza od wyżej wymienionych tytułów. Chętnie wrócę zwłaszcza że są różne zakończenia i różni końcowi bossowie.
18 sierpnia 2024 - Recenzja Gry
Lies of P
Wczoraj ubiłem finałowego Bossa Simona i ukończyłem Lies of P. Niestety pominąłem ukrytego bossa, może przy kolejnym przejściu z nim zawalczę bo Lies of P jest bardzo dobrym soulsem dla wielu najlepszym niebędącym grą spod ręki From Software.Plusy:- 60fps i wysoka rozdzielczość bez spadków, bardzo dobrze działający tu Unreal Engine 4. Również krótkie loadingi- pięknie wykreowany wiktoriański świat marionetek przetwarzający bajkę o Pinokiu- różnorodne piękne lokacje w tym, większości z nich nie brakuje świetnego klimatu- różnorodni szeregowi przeciwnicy, choć z czasem i tu zaczyna się powtarzalność- muzyka- ciekawe postacie i ich historie- dobry system walki choć uniki Pinokia są jednymi z najpokraczniejszych jakie widziałem, z czasem do nich przywykłem, widać również że sama gra mocno stawia na kontrowanie ciosów które jest bardzo kompetentne jednak trudne, bo okienko idealnego bloku jest bardzo wąskie- w soulsy gram dla bossów i ta gra mocno pozytywnie mnie zaskoczyła, jest ich wielu i w większości przypadków są świetnie zaprojektowani. Najtrudniejsze co oczywiste były drugie fazy bossów, najtrudniejszymi w moim odczuciu byli Romeo król marionetek, Zielony potwór w bagien, drugie spotkanie z Królikami, bardzo trudny był finałowy Simon jednak to walka Laxiasią w drugiej fazie (bo w pierwszej zarówno Simon i Laxiasa nie mogli mnie drasnąć) zamieniała się w niemal paniczne atakowanie i leczenie, bo nie szło wręcz przy jej prędkości długo utrzymać się przy życiu. To też jedyny boss przy którym nie walczyłem wielkim mieczem a trującą włócznią w pierwszej fazie i buławą w drugiej.Trudna też była z minibossów ta gruba szalona cyrkowa marionetka.Z kiepskich bossów Czempion Viktor padł coś za łatwo, cienki bolek.Minusy:- wspomniane marne uniki Pinokia- przy obracaniu Pinokiem jakiś taki dziwny brak płynności, jakby animacja trochę szarpała- gra na sam koniec zasypuje ulepszeniami do innych broni i dopiero wtedy zacząłem kombinować z innymi poza mieczemLies of P początkowo ewidentnie będące zrzyną z Bloodborne im dalej tym pokazuje jak wiele ma do zaoferowania. Świetna gra, zwłaszcza robi wrażenie że to debiut studia Round 8 w soulsach. Bardzo możliwe że kiedyś wrócę i mocno czekam na .Polecam.
27 kwietnia 2024 - Recenzja Gry
Halo Infinite
Właśnie ukończyłem. Platforma Xbox series X. Kolejne Halo które ukończyłem, niestety średnie łamane na dobre.Plusy:- stabilne 60fps i raczej wysoka rozdzielczość- grafika ogólnie całkiem ładna. Graficznie jest to chyba jedna z najbardziej nierównych gier jakie grałem. Gdyby wszystko wyglądało jak zbroja Johna to byłby to next-gen ale otoczenie często jest tak sprane i bez wyrazu z choinkami na czele które wyglądają jak jeden model tylko powiększany lub pomniejszany- relacja Johna z nową SI, szybko polubiłem Weapon, za to pilot bardziej irytujący niż sympatyczny- dobry system strzelania choć i tu znajdzie się sporo lepszych FPSów- przyjemne poruszanie się Master Chiefem- nienajgorsi wrogowie, jednak mocno kuleje ich zróżnicowanie- bossowie, no jedni na plus drudzy na minus- rozwalanie posterunków daje radochęMinusy:- niby jest poważnie i gra uderza patosem tak jak lubię ale te piszczące biegające z łapami w górze trepy strasznie mi się tu gryzą, wolałbym żeby ich nie było- menu strasznie długo się włącza, najpierw odpalanie gry, potem wybór kampanii i kolejny długi loading- gra ma totalnie skaszaniony balans (a już ostatnia aktualizacja mam wrażenie że kompletnie go zepsuła bo walę we wroga całą amunicję dwóch broni i on dalej żyje, a on z tej samej broni mnie zabija jednym strzałem), w grupce zwykłych wrogów szybko padamy bo strzały padają niewiadomo skąd i szybko nas ubijają za to większość bossów to rzadziaki, niestety najlepsi bossowie też nie są fajni bo giniemy od jednego strzału a finałowy boss to już w ogóle lipa, wygrywamy bo cudem unikamy ataków aż się uda przetrzymać do zbicia paska Heroldki. Niech dowodem na to będzie mój "niesamowity wyczyn" --------------------------------->który zdobyło 0,5% graczy pokonując Escharuma bez całkowitej utraty tarczy. Otóż w tej walce są 3 checkpointy i zginąłem z 10x ale że często jesteśmy na 1 cios o zbiciu nam tarczy nie ma mowy bo albo ją mamy albo od razu zgon, więc nie jest kwestia mojego "wspaniałego" skilla, a skopanego balansu gry. I uwaga to wszystko na normalu. Ogarniam większość soulsów, lubię gdy jest trudno ale uczciwie, tutaj tak nie jest.- Nieciekawe lokacje, albo taki sam las albo takie same labirynty- Co chwila brak amunicji a połowa borni w grze jest do niczego najlepsze to karabiny energetyczne (fioletowy i czerwony) i snajperka UNSC. Niestety kultowy karabin Halo tu jest mało skuteczny ze swoim małym magazynkiem- dodatkowo chyba wspomniana wyżej aktualizacja sprawiła że nie da się grać offline bo save'y przestały działać i potrafiłem tracić nawet godzinę rozgrywki.Gra nawet dobra ale z tych Halo co grałem Halo 4 i Reach podobały mi się zdecydowanie bardziej. Może za dłuższy czas zagram drugi raz ale raczej na easy bo nie będzie mi się chciało tak użerać jak za tym pierwszym razem.
21 marca 2024 - Recenzja Gry
Batman: Arkham Origins
Platforma - emulator Xenia Canary na Xbox series X w trybie Dev mode.Bardzo chciałem na Xboxie SXzagrać w 60fps, niestety oryginanie w wstecznej działa tylko w 30 stąd emulator Xboxa 360 w trybie deweloperskim.Bardzo dobry Batman w pełni zasługujący ma bycie częścią trylogii.Plusy: - świąteczny klimat najlepszy wg mnie w całej serii. Co prawda Gotham słynie z tego że jest skąpane w deszczu jak w AK ale tu mi się bardziej podobało.- całkiem nieźle zarysowane trudne początki Batmana gdy staje naprzeciw równym sobie wrogom i popełnia błędy.- miasto ewidentnie oparte o Arkham City ale wypada całkiem nieźle. - nienajgorzej zarysowana relacja z Gordonem, Barbarą i Alfredem.- jak w poprzedniku, bujamy się od złoczyńcy do złoczyńcy zaczynając od Pingwina na Jokerze kończąc- dobre własne pomysły, kotwiczka Deathstroke'a, Elektrorękawice czy tryb detektywa rozwiązywania scen zbrodni z przewijaniem czasu.- Nie brakuje bossów i fajnie ale jest ty kilka poważnych zgrzytówMinusy:- mimo że Troy Baker nieźle wypada jako Joker daleko mu do Hamila. Sam wygląd Jokera świetny dla mnie nawet fajniejszy niż w trylogii. Niestety po raz trzeci główny zły jako Joker trochę już męczy. O wiele bardziej widziałbym Falcone wykładającego miliony za zabicie Batmana.- gra wyszła rok po Dark Knight Rises wiec celowano również w Bane'a nawet spoko ale znów daleko tej postaci do komiksowego z KnightFall.- pamiętam jak mocno przed premierą reklamowano Deathstroke'a i niestety walczymy z nim (sama walka dobra) i koniec, więcej się nie pojawia (no prawie)- niestety olano również tak interesujące postaci jak Lady Shiva.- walka z Fireflyem chyba najlepsza az się przypomina gra z Pegasusa Batman Returns- niestety bardzo nie lubię bossów z "przeszkadzajkami"czyli zbirami a tu tego pełno. Jeszcze ok Anarky czy Black Mask ale Bane czy Shiva powinni być solo. Koniec końców świetny Batman z minusami ale oceniam wysoko.Szkoda że emulator Wii U Cemu nie działa na XSX może działałby lepiej od Xeni która działa nieźle ale z problemami.
18 lutego 2024 - Recenzja Gry
Batman: Arkham Knight
Platforma - przerobione Ps4 PRO Jailbreak 9.00 GoldHEN, na którym mogłem zagrać w Arkham Knight w 60fps.Plusy i Minusy w zasadzie takie same jak te niemal 5 lat temu kiedy ogrywałem pierwszy raz i mogę przekleić moją opinię z tamtego czasu -------->Ogrywając ponownie jeszcze bardziej doceniłem fabułę oraz to jak jest poprowadzona. Fabułę opierającą się o walkę Batmana o Gotham przy wsparciu jego przyjaciół, do tego jeszcze większe wrażenie robi zniszczalne środowisko, pod tym względem większość dzisiejszych gier to wstyd. Największymi minusami to za dużo Batmobila którego dałbym ze 2x mniej ale najgorszy jest brak boss fightów pod tym względem to najgorsza część i boli to bardzo. Można było dać mniej Batmobila i mniej nudnych zadań pobocznych jak te miny, czy poszukiwanie strażaków, a ściągnąć z powrotem konkretnych złoli z przerobionymi fightami z Deathstroke, Lady Shiva, Hush, DeadShot, Firefly, Bane, Harley, Clayface i tytułowym Arkham Knightem. Gdyby ich nie zabrakło dałbym z czystym sumieniem 10/10 bo latanie i walka jest już tutaj tak rozwinięte że wspanialej się już chyba nie da.To niesamowite jak dziś po niemal 10 latach broni się ta gra i czuć Jokerowy chichot losu jak w grze ScareCrowowi nie udało się pokonać Batmana mimo ujawnienia jego tożsamości i nadal jest symbolem Gotham i całe GCPD nadal w niego wierzy, a w realu woke odklejeńcom nie udało się pokonać Batmana mimo próby zaorania tego herosa w tym odpadzie SS, które przegrywa na każdym polu od gameplayu, fizyki i grafice mimo prawie 9 lat różnicy i gracze wolą w niego grać zamiast ten ich kolorowy postępowy paździerz. Chciałoby się zacytować komiksowe "Batman zawsze zwycięża". Mam nadzieję że po tym co się dzieje z Rocksteady może będą próbowali szybko się finansowo odkuć i może zrobią wszystkie 4 część Batmanów 4k60 na obecne konsole, chętnie bym to zobaczył. A jak czubki od woke na to nie pozwolą może to zlecą to jakiemuś innemu studiu.
14 stycznia 2024 - Recenzja Gry
Remnant II
Właśnie padł finałowy Boss. Grałem solo jako Hunter, więc wybrałem najniższy poziom trudności. W jedynce były tylko dwa i tam też wybrałem łatwiejszy. Platforma Xbox series X.Plusy:- Ładna grafika, geometria obiektów dzięki Naninte w Unreal Eninge 5 pofrafi zrobić niezłe wrażenie zwłaszcza z nieistniejącym doczytywaniem tekstur. Spore wrażenie robią też budynki w oddali, widać że mają fajną geometrię. Niestety gra nie ma oświetlenia Lumen i widać dziwne artefakty. Po łatkach w trybie Performance gra jest upscalowana z poziomu 864p do 1440p i przyznam że wygląda to naprawdę dobrze choć jeśli się przyjrzeć w ruchu obraz się delikatnie rozmazuje.- Stabilne 60fps, nie zauważyłem spadków jedynie mikrofreezy przy pokonywaniu bossów albo podnoszeniu niektórych przedmiotów.- Świetny feeling strzelania oraz poruszania, w zasadzie taki sam jak From the Ashes tylko dodano skoki znad krawędzi- Bossowie, jest sporo fajnych (w tym finałowy) i kliku słabych, ogólnie duży plus- Różnorodne lokacje, "bloodbornowy" Losomn oraz postapokaliptyczny Root Earth są super, z nudniejszych wybrałbym świat kosmitów N'Erud i czerwone lasy YaeshaMinusy:- Wspomniane oświetlenie z dziwnym migotaniem/(doczytywaniem?) cieni- Bardzo rzadko ale miejscami słabe tekstury (polecam spojrzeć na drzewo przy ogrodzie sadowników w Ward 13.... lol)- Grając solo zawiódł mnie trochę poziom trudności. Pierwszy świat to u mnie była Yaesha i tam będąc słabym ginąłem raz za razem przy minibossach bo tam gra wyrzuca na nas po kilkunastu wrogów no a grając solo wiadomo że musiało być tragicznie, później zrobiło się za łatwo i gra mi trochę przynudzała, dopiero w finałowej lokacji dostałem znów porządne manto. Gdyby nie okropnie trudny początek może grałbym na średnim- Wspomniani słabi bossowie z zasypywaniem Nas chmarą przeciwników, słabe to i tanie- Fabułę słabo mi się śledziło przez brak napisów PL ale tu jest soulsowo, pewnie sporo jest ukryte jak w jedynce.- Jakoś nie czułem potrzeby korzystania z ekwipunku w zasadzie miałem zawalony nawet nie wiem czym. Wzmacniałem tylko bronie, postać i leczące smocze serce. Chociaż ja tak mam w zasadzie zawsze w soulsach że mam totalnie zawalony ekwipunek;)Bardzo dobra gra, w zasadzie dla mnie taka sama jak jedynka która też bardzo mi się podobała. Bardzo się ucieszyłem gdy nagle ogłoszono dwójkę, myślałem że część pierwsza może na siebie nie zarobiła, bo nie zrobiła wokół siebie większego szumu mimo że to najlepsze "strzelane soulsy" jakie powstały a było przed Remnantem parę prób. Ciekawe czy będzie część 3.
10 listopada 2023 - Recenzja Gry
Dead Space
Platforma XSX.Plusy:- świetny klimat sci-fi przyszłości, design USG Ishimury bardzo mi się podoba- ładna grafika ale widać poszarpane krawędzie od upscalingu rozdzielczości z poziomu poniżej 1080p do 1440p w trybie Performance, do tego pierwszy plan i tekstury postaci bardzo ładne ale z bliska takie ściany czy inne elementy tekstury mają rozmyte- ogólnie stabilne 60fps ale im dalej tym częściej zdarzały się mikroprzycięcia- loading do gry z poziomu menu wręcz natychmiastowy ale zgony wkurzały, bo po nich loadingi trwały po kilkanaście sekund- niezła fabuła i postacie- bardzo dobre udźwiękowienie statku, broni, potworów- w porównaniu do oryginału bardzo dobre sterowanie postaci- to samo jeśli chodzi o Isaac'a, nie jest już niemową jak w oryginale- fajne bronie choć niektóre bardziej mnie wkurzały niż dawały radochę, głównie wirująca piła - spoko system rozwoju kombinezonu i broniMinusy- mało wyrazistszych miejscówek, pełno tu takich samych korytarzy- wg mnie niezbalansowany poziom trudności. Grałem na trudnym i długo było spoko, potem w kilku miejscach obniżałem na chwilę, bo nie mogłem się przebić, a na samym końcu gry byłem już tak zirytowany że na stałe z ni zjechałem z poziomem trudności.- z technicznych problemów mimo grania po ang. z polskimi napisami w tle komunikaty Ishimury leciały w każdym języku, od angielskiego, przez polski i hiszpański aż po japoński- niektóre oskryptowane akcje mocno irytują- z czasem klimat trochę siada, na początku poczucie zagrożenia i zaszczucie, potem potwory stają się przeszkodami na drodze- za małe zróżnicowanie potworówDawno temu grałem w jedynkę i nie ukończyłem przez wkurzające sterowanie. Tu jest niebo lepiej. Bardzo dobry remake, oddaje ducha oryginału ale niektóre dawne naleciałości zostały i dziś też mnie irytowały. Niemniej jako gra bardzo solidna, polecam i liczę na remaki 2 i 3.
1 listopada 2023 - Recenzja Gry
Titanfall 2
W ostatnich dniach ze względu na 7 rocznicę premiery dwójki oraz niestety nietrafne przecieki ogłoszenia części trzeciej odświeżyłem sobie kampanię i co tu dużo mówić, brak kontyuacji boli jak w przypadku Prince of Persia, Soul eaver czy Bloodborne.Platforma XSXPlusy:- nadal ładna grafika choć widać już miejscami rozpaćkane tekstury i dużo tu napchano nielubianego przeze mnie blura- bardzo stabilne 60fps, nie widziałem żadnych spadków- krótkie loadini, po zgonie niemal zerowe- świetny system strzelania zarówno pilotem jak i tytanem oraz biegania po ścianach w przypadku tego pierwszego. - zróżnicowane bronie którym nie brakuje kopa, ulubioną jest energetyczny L-STAR- fabuła na prawdę spoko, nic specjalnego ale dobrze dobrane zwroty akcji, dobre temo i zróżnicowanie misji sprawia że gra się nie nudzi- mój ulubiony klimat dla FPSów czyli Sci-Fi bardzo dobry- całkiem spoko walki z bossamiMinusy:- wspomiany ząb czasu który ugryzł grafikę- krótka kampania, mogłaby być choć a połowę dłuższa a nie miałbym nic przeciw żeby była 2 razy dłuższa.Mówiąc krótko obok Dooma 2016 to w mojej ocenie najlepszy Sci-fi FPS zeszłej generacji. Nadal mam nadzieję że część trzecia powstanie, jakąś szansa na pewno jest po nawróceniu się EA na gry singlowe (Dead Space, Jedi Fallen Order i Survivor)
15 października 2023 - Recenzja Gry
Atomic Heart
Właśnie ukończyłem, jak na debiutancką grę jest to pozycja naprawdę solidna choć nie pozbawiona wad.Platforma Xbox series X.Plusy:- 60 fps a nawet jest opcja 120hz- graficznie ładna i dość równa, nie widziałem jakichś rozpaćkanych tekstur, jedynie zdarzają się drobne wizualne glitche ale nic poważnego.- interesująca alternatywna wizja zwiazku radzieckiego po rewolucji rozwoju robotów. Świat w klimacie retrofuturyzmu wygląda tu naprawdę dobrze i przekonywująco, te wszystkie mechanizmy, wystrój itp no można pochwalić- grze nie brakuje klimatu, podziemne miejscówki mają nieraz klimat zaszczucia i horroru- niezła fabuła oraz bohaterowie, przeszłość naszego bohatera to nieco oklepany motyw ale jak najbardziej tu pasuje- fajne roboty choć modeli nie ma aż tak bardzo dużo jak się początkowo może wydawać- muzyka, w tym duży plus za kilka słynnych starszych piosenek oraz za wilka i zajaca- wygląd oraz animacje bossów. Te walki byłyby naprawdę kozacackie gdyby nie-minisy ->Minusy:- średni system strzelnia, bardziej poprawny niż dajacy radochę- to samo poruszanie się naszego bohatera, uniki jak najbardziej dobre ale szkoda że nie ma sprintu- wspinaczka mocno tu nie wyszła- jakieś dziwne te cutscenki, chyba głównie przez to że ludzkie postacie dziwnie chodzą i ogólnie słabo się poruszają.- zakończenie jakieś takie urwane... może przez DLC. Jest też alternatyne zakończenie ale jest jeszcze słabszeOgólnie gra naprawdę niezła. Powiedziałbym że to taki zacny, wyróżniający się średniak ode mnie 7,5.
17 września 2023 - Recenzja Gry
God of War: Ragnarok
Platforma Ps5:Plusy:- grafika, świat, modele postaci, detale to wszystko jak w poprzedniku najwyższa półka.- mnóstwo trybów, grałem w 60fps i nawet nie patrzyłem na inne. Nie zauważyłem żadnych spadków.- bardzo krótkie loadingi- fabuła, tu mamy bardzo mocny początek oraz gdy już pod koniec gry idziemy na wojnę gra trzyma fantastycznie wysoki poziom, w środku potrafi przynudzać i się przeciągać.- tak jak poprzednio, Kratos ma szeroki wachalarz ataków i to sobie bardzo cenię, a przy tym:- koleny duży plus, mamy więcej pełnoprawnych bossów, w końcu mamy ciekawszych przeciwników do krojenia- Kratos jest o wiele bardziej mobilny a nie przyspawany do ziemi, ode mnie duży plus, do tego lepsza wspinaczka z ostrzamiMinusy:- świat to makieta, co mnie już z roku na rok coraz bardziej drażni w grach, śmiech mnie wziął gdy we wiosce krasnoludów zaatakowałem z ciekawości kurę i nic się nie zadziałało, była ona zwykłym tłem, interaca ze światem nie istnieje- granie przy krótkich sesjach było fajne ale przy dłuższych męczyło i tęskniłem za - tak samo jak w poprzedniku uważam że nie odsuwanie choć trochę kamery od pleców Kratosa mocno utrudnia grę.- grałem na zrównoważonej rozgrywce i było fajnje ale wielu Berserkerów to gorzej niż Dark Souls nawet na najniższym poziomie trudności nie idzie ich ubić, chyba w tej kwesti gra mocno stawia na grind.- te wszystkie wąskie przejścia, wspinaczka itd - ukryte loadingi, no za dużo tego, ehh naścisłości Ps4Bawiłem się (mimo zgrzytów) świetnie i na pewno lepiej niż przy jedynce z 2018 w której olalem zadania poboczne, a tu chyba się w nie pobawię. Gra kończy się w piękny sposób i na pewno bardziej mnie ujeła niż w jedynce.
19 sierpnia 2023 - Recenzja Gry
Resident Evil 4
Dziś ukończyłem i bawiłem się naprawdę świetnie, bardzo możliwe że zagram ponownie opierając się przy drugim podejściu na innych spluwkach. Nigdy nie grałem w oryginalną część (co w sumie dotyczy całej serii), więc oceniam tylko Remake.Platforma XSX:Plusy:- całkiem ładna grafika, choć nierówna, zdarzają się słabsze tekstury, a także dziwne przeskoki w oświetleniu z ciemniejszego na jaśniejszy. Jak to RE Engine bardzo ładne postacie i ich twarze- w większości gra w trybie rozdzielczości bez RT trzyma 60fps, dropi wyraźnie tylko gdy dużo się dzieje na głównie gdy jest jednocześnie deszcz+ogień+walka na ekranie- bardzo krótkie loadingi- sporo opcji do ustawienia, czy to sterowanie czy wyłączenie blura itp.- nie taka krótka, całość zajęła mi 20h, a nie zebrałem wszystkiego- fajny klimat różnorodnych miejscówek, choć zapadła wiocha chyba najlepsza- jak w poprzednikach udany, wymagający system strzelania- wrogowie, fajnie się ich headshotuje, orócz ludzi sporo niezłych stworów- kilku fajnych bossów ale też wielu cienkich. Najlepiej mi się walczyło z tym wioskowym Mr Xem w kapeluszu w stodole. - nasz protagonista Leon jest spoko, pozostałe postscie też ok.Minusy:- NPC wieśniaków to raptem 4 mordy na krzyż i 4 zdania po hiszpańsku do powiedzenia, rzuca się to w oczy i uszy na dłuższą metę.- wątek Luisa wydał mi się za mało rozwinięty, w sumie Ady też mogło być więcej- często wczytywały mi się nieaktualne savy ale przy krótkich loadingach nie wkurzało- spora część bossów jest marna, też za mało wymagająca- nędzna fizyka, nawet wiele żarówek nie pęka przy strzelaniu w nie.- brak napisów PL- minus, nie minus ale ten depczacy po piętach kupiec trochę zaburza imersję, choć to fajna postać ze spoko poczuciem humoru - mam deja vu z krasnoludów z GoWBawiłem się bardzo dobrze, nawet wszystkie wyzwania strzeleckie porobiłem na ocenę A. Fajne te Remaki Residentów2, 3, 4. Chętnie ogram słynną Code Veronicę w takim wydaniu.
31 lipca 2023 - Recenzja Gry
Returnal
Właśnie ukończyłem, jednocześnie świetna i najbardziej paskudna gra w jaką grałem od lat.Platforma Ps5Plusy:- Ładna grafika, choć zdarzają się słabe, rozmyte tektury- 60fps ale gra ma dziwny problem, gdy np. prujemy ostro z karabinu stojac w miejscu jakby przeskakiwała z 60 na 30 albo nawet 25 klatek, wystarczy przestać i od razu problem znika... dziwne.- bardzo szybkie loadingi- fajny klimat sci-fi, trafił w mój gust, chętnie sobie dokładniej sprawdzę historię rogatych inteligentych humanoidów bo niezbyt dokładnie śledziłem- rewelacyjny skillowy, wręcz arcadowy system walki- idealnie dopasowany soudtrack- fajne bronie choć część z nich do bani, ciekawi wrogowie, 6 różnych wyróżniających się biomów- bardzo fajni bossowie, choć najtrudniejszymi bossami są biomy, zwłaszcza trzeci i piąty mnie wykańczałyMinusy:- wspomniane wyżej problemy techniczne.W zasadzie będę narzekać na to czym gra jest więc można śmiało mi zarzucić że nie powinienem się tego czepiać, a jednak:- zaczynanie gry od nowa z marnym pistolecikiem, serio nie można chociaż było zostawić po śmierci wybranej broni?- nie opłaca się brać pasożytów ani tym bardziej ryzykować podnoszenia szkodliwych przedmiotów- największy ból tej gry, przez którą mimo zachwytów do niej nie wrócę -> losowość. Ile to razy ginąłem bo gra losowała mi albo nędzny oręż, albo brak sylfionów albo jak już to zatrute/szkodliwe, a już najbardziej mi zapadło w pamięć jak w piątym biomie idę do minibossa strzegącego klucza i po drodze gra mi losuje 2 takich minibossów NARAZ! Albo w szóstym biomie użeram się z minibossem i dostaję za niego 2 kulki interferencji wyłączające wieżyczki, gdzie w szóstym biomie jako jedynym nigdy nie ma wieżyczek! Normalnie jakby gra sobie kpiła, ręce opadają.Akutat w obecnym ostatnim runie dostałem świetny pustkostrzał, 3 duże i 1 małą fiolkę sylfionu, do tego tarczę, a do tego miniboss przed finałowym bossem był wyjątkowo słaby, nawet mnie nie tknął.Się rozpisałem, z jednej strony gra super, z drugiej wkurzała mnie bardziej niż jakiekolwiek soulsy, oby Witchfire nie był tak paskudnym roguelike'iem bo czekam bardzo.Niestety nie jestem w stanie ani odradzić ani polecić. Nie wiem czy chciałbym zagrać w kontynuację jeśli wyjdzie po tych wszystkich nerwach. Gdyby nie ta losowość i zaczynanie od zera z tym głupim pistolecikiem chętnie bym kiedyś zagrał ponownie, tak to odpada.
14 marca 2023 - Recenzja Gry
Resident Evil 2
Platforma XSX.Plusy:- Ładna grafika (grałem w trybie 60fps bez RT bo ma idealne 60fps, a RT podobno nic tu prawie nie daje) choć w oczy kują dziwne odbicia szczególnie na komisariacie na podłodze, gdzieniegdzie słabsze tekstury.- rozdzielczość 4k, ząbki nie kują w oczy bo ich nie ma- Niezły klimat tajemnicy- Fajne zagadki- Ogólnie nie przepadam za zombie ale tu wyglądają i poruszają się bajecznie upiornie, a jak wyskoczą na Nas z ciemnego kąta z tym swoim rykiem to się skóra jeży- Dobry feeling walki (celowanie jest niełatwe i o to chodzi w survivalu) - Dobra praca kamery- Można mieć zarzut że napadają Nas potwory a my se truchtamy ale po prostu ma być niełatwo więc w sumie też plus- Mr X podnosi ciśnienie gdy jest bliskoMinusy:- Drugie przejście u mnie Claire niestety nie robi już takiego wrażenia bo większość już się widziało przy pierwszym podejściu- Mimo że przechodzi się 2x to i tak krótka, zwłaszcza gniazdo sprawia wrażenie zbyt krótkiej lokacjiNiestety nie ogarnąłem wszystkich zagadek zwłaszcza kombinacji do kłódek. Przyznam się że spałem pod kamieniem z serią RE, nigdy w stare nie grałem ale remake mi się bardzo podoba, trójka już na mnie czeka i na czwórkę ostrzę kły bo Demo bardzo fajne choć technicznie gorsze od choćby tej dwójki ale pewnie na premierę dopieszczą. Polecam!
28 lutego 2023 - Recenzja Gry
Metro: Last Light
Platforma Ps5. W zasadzie mogę przekopiować plusy i minusy z 2033 Redux a więc:Plusy:- Mistrzowski klimat postapo, tu wiele gier tego typu może patrzeć i zazdrościć. Zardzewiałe tunele, ludność w brudnych łachach żyjącą pod ziemią i moje ulubione widoki martwych miast, które w przerażajacy sposób pokazują jak mógłby wyglądać nasz świat po zagładzie.- grafika na swoje czasy ładna, dziś już widać mocny ząb czasu szczególnie na modelach ludzi- bardzo dobry remaster z Ps4 stabilne1080p&60fps, na Ps5 loadingi 3-5 sekund.- fabuła całkiem, całkiem ot ratujemy świat ale nic nie jest czarno-białe- faszyści i komuniści, gra dobitnie pokazuje że to fanatyzm ludzi niszczy nasz świat, czuć że twórcy dają Nam antywojenny i antyfanatyczny przekaz- fajne bronie i przyjemne proste jej ulepszenia- lekko toporne ale generalnie solidne sterowanie padem- niezła muzykaMinusy:- niezłe potwory ale mała ich różnorodność- trochę wkurza system filtrów ale gra wymaga grzebania za nimi gdzie się da więc mogę uznać że sporo zgonów z braku tlenu to moja wina- niemy Artem, choć tu nie wkurza tak mocno jak w ExodusieW Last Light fabuła jest lepsza chociaż początek mniej mi się podobał od 2033. Jest więcej ciekawych zwrotów akcji i dobrych horrorowych momentów że się parę razy skóra zjeżyła:) Grafika mimo iż to ten sam silnik wydawała mi się w LL nieco lepsza. Lepiej też są rozłożone checkpointy które wkurzały w 2033. W grze jest wiosna i brakowało mi zimowego martwego miasta które ma niesamowity klimat. Końcówka z naszym małym towarzyszem mocno mnie wciągnęła i grałem do 2 w nocy. Polecam;)
25 lutego 2023 - Recenzja Gry
Metro 2033 Redux
Platforma Ps5Plusy:- Mistrzowski klimat postapo, tu wiele gier tego typu może patrzeć i zazdrościć. Zardzewiałe tunele, ludność w brudnych łachach żyjącą pod ziemią i moje ulubione widoki martwych miast, które w przerażajacy sposób pokazują jak mógłby wyglądać nasz świat po zagładzie.- grafika na swoje czasy ładna, dziś już widać mocny ząb czasu szczególnie na modelach ludzi- bardzo dobry remaster z Ps4 stabilne1080p&60fps, na Ps5 loadingi 3-5 sekund.- fabuła całkiem, całkiem ot ratujemy świat ale nic nie jest czarno-białe- faszyści i komuniści, gra dobitnie pokazuje że to fanatyzm ludzi niszczy nasz świat, czuć że twórcy dają Nam antywojenny i antyfanatyczny przekaz- fajne bronie i przyjemne proste jej ulepszenia- lekko toporne ale generalnie solidne sterowanie padem- niezła muzykaMinusy:- beznadziejne rozłożone checkpointy, czasami są bardzo rzadnkie i trzeba się sporo bujać po zgonie- niezłe potwory ale mała ich różnorodność- trochę wkurza system filtrów ale gra wymaga grzebania za nimi gdzie się da więc mogę uznać że sporo zgonów z braku tlenu to moja wina- animacje atakujacych wrogów to trochę takie nie płynne i nienaturalne doskoki i w walce czasami robi się chaos- niemy Artem, choć tu nie wkurza tak mocno jak w Exodusie- Uwaga spoiler: - Bardzo dobra produkcja jak na swoje czasy, warto dać szanse nawet po dekadzie.
12 lutego 2023 - Recenzja Gry
Disco Elysium
Platforma XsxPlusy:- intrygująca od pierwszych minut fabuła choć tempo potrafiło mocno zwalniać i nużyć, sprawa morderstwa ma, drugie, trzecie i kolejne dna.- piękny styl graficzny- gra chodzi bardzo płynnie a loadingi trwają 3-4 sek. przy włączeniu gry i 1 sek. przy wchodzeniu do nowych lokacji- ciekawi bohaterowie z naszym pijakiem z amnezją na czele którego możemy rozwijać według naszego uznania- klimat na który składają się lokacje i muzyka, bywa bardzo tajemniczo - ekstra- dużo czytania choć dialogi i opisy nie nudzą- miałem całkiem niezłe zakończenie i wywołało u mnie growego kaca- piękna muzyka, zwłaszcza ta w kościele zanim wpuścimy tam te dzieciakiMinusy:- gra wydaje się nie być czasem konsekwentna, przykładowo pewien gość nie chce Nas przepuścić do nowej lokacji chyba że odkryjemy pewną "teorię" więc załączamy sobie myśl, odgadujemy, wracamy żeby odpowiedzieć i mamy kilka odpowiedzi do wyboru. Okazuje się że nieważne co wybierzemy gość powie że się mylimy ale i tak Nas przepuszcza, słabo to wygląda.- przy natłoku save''ów gra nie chce włączyć najnowszego, ostatecznie zacząłem zapisywać tylko szybkim zapisem i to pomogło.Niezwykły tytuł. Nie mój typ gry ale po zachwytach nie mogłem przejść obojętnie i musiałem zagrać. Przejście zajęło mi miesiąc, nie jest to krótka gra choć nie grałem codziennie. Polecam, warto spróbować nawet jeśli jak w moim przypadku nie jest to Wasz typ gry.
14 stycznia 2023 - Recenzja Gry
Demon's Souls
Dziś po 29 godzinach ukończyłem ten wysokiej jakości Remake, fajnie się grało, lepiej się bawiłem niż przy Eldenie, jednak korytarzowe lokacje w tych grach bardziej mi podchodzą.Plusy:- piękna grafika, tekstury może nie wyglądają jak next-gen ale oświetlenie, pięknie rozświetlający teren ogień z np. pochodni czy zasięg rysowania robi piękne wrażenie- krótkie loadingi, nie są może błyskawiczne czego można by się spodziewać po dysku Ps5 ale czy warto się czepiać o te 3-5 sekund? Bo tyle unosi sie mgła, dla mnie jest bardzo dobrze- lokacje są różnorodne ale najbardziej imponuje wyglądem Boletarski pałac- różnorodni wrogowie- implementacja dualsensa, triggery może bez szału ale wibracje przy np przelocie smoka czy gdy zieje ogniem albo winda w kuźni, te drżenie pada jest o wiele fajniejsze od klasycznych wibracji- mechanika walki to klasyczny dark souls, mi to odpowiadaMinusy:- w sumie nie wiem czy to wrzucać w minusy bo ten remake mocno się trzyma oryginału z 2009 ale te bieganie do bossa wyjątkowo tu irytuje bo postać nie jest tak szybka jak np w bloodborne, tam mnie to aż tak nie męczyło- kontrola na postacią przypomina mi takie usprawnione DS1remastered więc trochę drętwo, nie jest tak dobra jak w DS3, BB czy Eldenie.- często lokacje są gorsze od bossów, taka Czeluść deprawacji i bagno smutku(które są prototypem Blighttown z DS1) wkurza niesamowicie, a bossowie to padali przy krótkim pierwszym podejsciu. Jedyny boss z którym się naprawdę dobrze walczyło to Flamerurker.- wyżej wspomniane walki z bossamiFajny tytuł, najbardziej zawodzi mnie sterowanie i bossowie ale może sobie jeszcze kiedyś wrócę zwłaszcza że nie jest to długa gra.
5 grudnia 2022 - Recenzja Gry
Remnant: From the Ashes
Dziś ukończyłem po dłuższej przerwie, bardzo dobry tytuł, prekursor tego jak powinny wyglądać "strzelane soulslike'i". Ma jednak kilka rzeczy które mi się nie podobają.Platforma Xbox series XPLUSY:- fantastyczny model strzelania oraz porządne uniki w połączeniu z nienaganną kamerą, nawet odległego przeciwnika można trafić w głowę. W takiej grze to mus i twórcy dowieźli bardzo prosty lecz idealny gameplay , niech inni devi patrzą jak się to robi jeśli chcieliby zrobić soulslik'a z bronią palną- fajne bronie, pod koniec nie rozstawałem się z kuszą- rewelacyjny początkowy klimat, mimo że grafika stylizowana to jednak klimat postapo w Oddziale 13 wylewa się na ekran, również początkowe lokacje trzymają poziom, z późniejszych terenów podobały mi się bagna i wielki las- na obecnej generacji 4k60 wszystko płynnie i ostro- kilka przyjemnych utworów muzycznych choć większość bez większego wyrazu- jest trochę pomysłowych fajnych bossów- bardzo ciekawe lore, którego niestety nie śledziłem ale na YT można ogarnąć jak doszło do całej tragedii spowodowanej przez ROOT - źródło i jest to kawałek niezłego sci-fiMINUSY:- brak napisów PL- niektóre lokacje mało ciekawe, osobiście nie lubię pustynnych terenów i tam się nudziłem- proceduralnie tworzony świat co widać- żeby spotkać wszystkich bossów trzeba zrobić reroll świata w oddziale 13 i iść kampanię od nowa, trochę mi nie chce ale może kiedyś- wkurzają nieczytelna mapa, parę razy się zgubiłem- z Ward 13 nie można teleportować się do bossa, najpierw do głównej lokacji a potem bieganina, ehhh- loadingi nie są może długie ale przy częstych teleportach irytująGrałem single offline na normalu i gra potrafiła dać w kość, warto starać się grindować postać oraz ulepszać i kupować nowe bronie niektóre uznałbym wręcz za OP. Życzyłbym sobie więcej takich strzelanych soulsów, gdy gra mnie zassała potrafiłem grać 3h bez przerwy.... a może i dłużej;)https://www.youtube.com/watch?v=F9BzdyueMf0&t=1764s&ab_channel=TiptoeTheTank
3 grudnia 2022 - Recenzja Gry
Terminator: Resistance
Dziś ukończyłem ten jakże udany tytuł. Platforma Xsx.Plusy:- Twórcom fantastycznie udało się uchwycić klimat wojny w przyszłości, którą można oglądać w filmach, świat wyglądający jak wrakowisko, unoszący wiecznie pył, ruiny domów, mostów, dróg itd, wyszło wspaniale. Lokacje są zróżnicowane więc błąkanie się po lekko otwartych terenach nie meczy- wiernie wyglądające terminatory oraz wrogie pojazdy maszyn- fajnie zaprojektowane, plazmowe bronie mają solidnego kopa, zwlaszcza te fioletowe- fabuła jest prosta ale przyjemnie nawiązuje do filmów- finałowa walka z jakże kultowym motywem muzycznym- fajne udźwiękowienie futurystycznych spluwek i wrogich maszyn- króciutkie loadingiMinusy:- Najgorsze jest poruszanie się naszej postaci, straszne drewno wraz z kamerą co rzutuje na najważniejsze czyli celowanie- headshoty ze snajperki często mi przelatywały przez metalowe czaszki osiemsetek- graficznie zacofana, jest mocno średnio, najgorzej preczezentują się postacie, wyglądające jak z ery X360/Ps3, sam zarys postaci nie jest najgorszy, dialogi jako tako, kilka znośnych opowieści można posłuchaćJak dla mnie Teyon mocno sobie podnieśli reputację tą grą, według mnie to najlepsze co spotkało Terminatora po pierwszym i drugim fimie z 1984 i 1991 r. Jeśli tak samo będzie z Robocopem to chętnie zagram.
15 listopada 2022 - Recenzja Gry
Elden Ring
Właśnie padł Radagon i Eldeńska Bestia i tak oto po niemal 140 godzinach kończę ER.Platforma XsxPlusy:- kilku wspaniałych bossów, taką Malenię to bym widział w Sekiro, szybka zołza.- mnóstwo broni i czarów do wyboru do koloru, choć ja głównie walczylem kłem wasalnego rycerza zamiennie z rzekami krwi do tego zależnie od wroga tarcza- artystycznie świat potrafi zachwycić- tryb płynności po łatkach bardzo dobry do tego 5 sekundowe loadingiMinusy:- zacofana graficznie, FS pora na nowy silnik- recykling bossów, pomniejsi wrogowie to nawet wyjęci z Dark Souls 3- jak dla mnie słabszy klimat, jednak mroczny klimat BB, czy posępny DS3 bardziej do mnie trafiały.- wielki świat mnie długo męczył jednak wolałem korytarzowe lokacje poprzedników- muzyka, jest parę pięknych utworów ale tu poprzednicy Eldena równieżwg mnie lepsi.Ogólnie walczyłem bez smarów, granulek czy nawet łuków runicznych i przez to zostało mi tego pełno w ekwipunku, za to dużo farmiłem i przy ostatnich bossach miałem 190 level. Do tego w ogóle nie używałem przyzwańcow czy mimika, wolę solo tłuc poteżnych wrogów.Najgorszy dla mnie był Radagon z tym swoim wściekłym namierzaniem doprowadzał mnie do szału, a z wiadomych względów chce się w tej walce utrzymać jak najwięcej butelek, wiec było mega srogo, nawet Malenia nie dała mi tak wciry jak finalny boss.Tytuł obowiazkowy dla fanów Dark souls ale mi jednak bardziej podobały się BB, DS3 i Sekiro, niemniej kibicuję w walce o GOTY.
18 sierpnia 2022 - Recenzja Gry
Days Gone
Skończyłem parę dni temu. Days gone to całkiem niezły ex na Playstation, czuć tu czasami budżetowość mimo bardzo ładnej oprawy.Plusy:- bardzo ładna grafika- stałe 60fps na Ps5- przyjemne strzelanie zwłaszcza headshoty fajnie wchodzą i jazda motocyklem, walka wręcz czy skradanie raczej poprawne- fabuła jest całkiem niezła, jak to w takich grach pokazuje jak apokalipsa wpłynęła na ludzi walczących o przetrwanie, utrata poprzedniego życia, bliskich, prezentuje się to dość przekonywująco, daleko jednak dla mnie tej grze do pierwszego The Last of Us w tym względzie.- bohaterowie, dość wyraziści wraz ze swoimi motywacjami.- świrusy czyli zombie przy pierwszych spotkaniach a później w hordach podnoszą nieco ciśnienie.- rozwalanie gniazd zombie daje radochę mimo powtarzalności tych zadań pobocznych- motywacja Deacona, nie jest to może postać którą wyjątkowo polubiłem ale ogólnie gość jest ok.- przyjemny rozwój motocykla, postaci też jako tako.- gra wydała mi się nieźle połatana względem tego co było można zobaczyć w necie na premierę, niczego mocno komicznego nie widziałem podczas grania..Minusy:- nawet na Ps5 długie loadingi- częste czarne ekrany będące przerwami w grze- zmiana pory dnia, gdzieś dojedziemy to pokazuje się niebo i pora doby musi się zmienić pod cutscenkę, wiadomo tak jest w fabule ale trochę to nieimmersyjne.- powtarzalność pobocznych aktywnościGra dobra i w pełni rozumiem żal tych którzy chcieliby kontynuacji.Może bym powalczył z hordami ale strasznie mi się pali do Elden Ringa, którego dość długo odkładałem.
21 czerwca 2022 - Recenzja Gry
Ghost of Tsushima: Director's Cut
Wczoraj w nocy ukończyłem, wspaniały tytuł choć zalatuje czasami budżetowością. Żal mi było grać w tą grę na Ps4 w 30 klatkach więc można powiedzieć że przez tą grę kupiłem Ps5 i jakoś połowę przeszedłem już na nowej konsoli.Plusy:- absolutnie przepiękny świat, pola, wodospady lasy cudo, to pierwsza gra w której lubiłem sobie cykać screeny. Ta roślinność, kolory no po prostu uczta dla oczu. Mało kiedy używałem szybkiej podróży żeby się nacieszyć widokiem i cykać ujęcia.- grafika sama w sobie bardzo ładna choć z bliska tekstury nie są najwyższej jakości za to wszystko nadrabia art-stylem, czy różnorodnością.- fabuła, bohaterowie oraz ważniejsze misje poboczne wciągają widać że ktoś nad tym pomyślał żeby nie było sztampowo.- system walki, na początku nie jest zbyt ciekawy ale jak się wyczuje timig, dojdą wszystkie ulepszenia, postawy, gadżety to daje dużo radochy.- przyjemna jazda konna, koń pięknie wschodzi w zakręty, zawraca czy przeskakuje nad niższymi przeszkodami- bardzo stabilne 60 fps i bardzo krótkie loadingi.Minusy:- powtarzalność wielu elementów a to ratowanie pojmanych mieszkańców, a to odbijanie wiosek, niszczenie obozów. Do tego powtarzane animacje postaci lub ich brak (recenzja Quaza się kłania)- wspinaczka, używanie haka jest ok, chodzi mi o skały, trzymanie analoga gdzie postać sama przeskakuje z półki na półkę to szczyt "casualgamingu", nie cierpię czegoś takiego.Nie wiem na ile to japoński AC bo w assassyny nie gram ale bardzo mi się podobało nie przymuszałem się nawet to skromniejszych zadań.Mały OFFTOP: Tak sobie pomyślałem że właśnie taki system walki idealnie by mi pasował w remaku Soul Reavera (którego z utęsknieniem wypatruję), otaczają nas różne potwory, które nie czekają na swoją kolej i ciągle atakują, na każdego trzeba zastosować inną postawę czy broń, byłoby extra.
15 maja 2022 - Recenzja Gry
God of War III Remastered
Dziś skończyłem i był to pierwszy raz gdy grałem w GowIII.Plusy:- system walki, bardzo efektowne combosy, rozwijanie broni, sterowanie na początku wydaje się lekko archaiczne przez te uniki prawym analogiem ale szybko idzie przywyknąć i potem jest lepiej.- brutalność, Kratos jak zawsze bezlitosny;D- Bossowie oraz szeregowi przeciwnicy, jest z kim walczyćMinusy:- QTE, chce się oglądać efektowne wykańczanie przeciwników a wzrokiem wodzę po ekranie z kółkiem/krzyżykiem, trójkątem/kwadratem.... słabe to;/- niektóre elementy platformowe dość irytujące- gra mogłaby być trochę dłuższa i mieć więcej mitologicznych postaci.Naprawdę dobry slasher choć na dzisiejsze czasy wydaje się grą dość przestarzałą.
8 maja 2022 - Recenzja Gry
NiOh 2: The Complete Edition
Dziś udało mi się ubić Otakemaru i w końcu zakończyć tę męczarnię:D Nioh jest fajną grą ale dla mnie to gry na raz.Plusy:- Ciekawy klimat pomieszania świata Samurajów ze stworami Yokai- Fajnie zaprojektowani Bossowie w sporej ilości, dają mocno w kość, serio kilka razy chciałem tę grę rzucić w cholerę:P- Płynne 60fps trybie akcji- Niektóre utwory muzyczne bardzo ładne, zapodaję sobie na słuchawkach w pracy- Różnorodny system walki, wiele broni, pancerzy, różne ataki, postawy, odzyskiwanie wytrzymałości itp. wszystko na plusMinusy:- Wizualnie zacofana, grafika z Ps3 ale to nie jest wielki minus- Lokacje przynudzają, powtarzają się i nieraz idziemy tą samą lokację tylko w drugą stronę- Mało szeregowych przeciwników, którzy też z czasem męczą.Fabuły zbytnio nie śledziłem, nie chciało mi się wszystkiego czytać.Ogólnie doradzam graczom kombinować z postawami i pancerzem, często nieodpowiednia postawa źle się spisuje w starciu z konkretnym wrogiem i warto czasem założyć cięższą zbroję kosztem KI bo nie jesteśmy wtedy na strzała i można przeżyć najgorsze ataki.Niohy to fajne gry typu Souls, mają na siebie swój pomysł ale trochę trąc a budżetowością.
8 lutego 2022 - Recenzja Gry
Hellblade: Senua's Sacrifice
Wczoraj skończyłem. Gra jest bardzo nietypowa, ma to swoje wady i zalety:Plusy:- największy plus, upiorny klimat na który składa wygląd lokacji z tymi wszystkimi ciałami oraz udźwiękowienie, burze i szepty, warto grać w słuchawkach. Niby nic nie atakuje podczas eksploracji, a poczucie zaszczucia że się włos jeży- ciekawa fabuła, gra się nieźle rozkręca i ostatnie godziny już mocno chłonąłem ale zakończenie jakoś mnie nie zachwyciło- postać Senua'y, los tej cierpiącej dziewczyny sprawia że chciałoby się aby jej historia zakończyła się pozytywnie- grafika jest bardzo ładna ale z bardzo bliska tekstury otoczenia się rozmazują- prezentacja choroby psychicznej- dość proste ale fajne zagadki środowiskowe, runy mnie nie nudziły do końca gryMinusy:- walka nie jest wybitna choć przy natłoku wrogów potrafi zaoferować jakieś wyzwanie, szkoda że nie dostarczono czegoś bardziej slasherowegoW sumie jest to bardziej filmowe niż growe doświadczenie ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
29 stycznia 2022 - Recenzja Gry
Borderlands 3
Ta gra jest tak miodna jak jej grafika choć mimo beczki miodu jest i łyżka dziegciu.Platforma XsxPlusy:- piękna komiksowa grafika, ta gra będzie się bardzo ładnie starzeć, a może wręcz nie będzie.- płynność bardzo dobrze trzyma 60 klatek, a tekstury postaci ostre jak żyleta, otoczenia z bliska trochę mniej- dobry system strzelania, może nie mocnego ale jednak bronie kopa mają. Duża poprawa względem poprzedników- równie dobry system jazdy pojazdami, na początku trochę dziwnie ale potem jest ok.- fabuła nie jest wybitna ale przyjemnie mi się ją śledziło, parę fajnych zwrotów akcji.- niektóre zadania poboczne całkiem ciekawe i chce się wykonywać- nienajgorzej napisane postacie (wiem że najbardziej jest tu chwalona część druga)- kilka planet a więc różnorodność lokacji- oczywiście przezabawny Claptrap- zakończenie, trochę smutne, lekko melancholijne dobrą ale fajne, z dobrą piosenką i serio jakoś mi żal tą grę kończyć, lekki growy kac jest.Minusy:- System wślizgów jakoś niespecjalnie mi tu pasuje, o wiele lepsze byłyby uniki na boki, myślę że z nimi grało by się świetnie- słabo wyważeni bossowie na normalu, większość nich jest tak słaba że padają zanim się zobaczy ich wszystkie ruchy. Gromada zwykłych wrogów sprawia więcej problemów. Najtrudniejszy był Capitan Hunt w misjach pobocznych Maurice'a i kolejny minus że te misje to w kółko to samo.Ehh Borderlands, pamiętam jak bardzo podobał mi ten styl i klimat w pierwszej części ale podchodziłem do niej 3 razy i jej nie ukończyłem zawsze mnie zamęczał słaby gameplay i przez to nigdy nie grałem w dwójkę.Trójkę ograłem za chwalone usprawnienia rozgrywki i początek wręcz mnie zachwycił i porwał grałem ile się tylko dało z zadaniami pobocznymi, potem trochę mniej zachwytu ale i tak przy każdym posiedzeniu 2h zawsze lekko pyknęły. Skończyłem i chcę jeszcze sobie zebrać chociaż wszystkie części claptrapów.Się rozpisałem;) Ocena? No pół punkciku wyżej za wygląd Lilith musi być <3 :DOby wyszła kiedyś część 4.
29 grudnia 2021 - Recenzja Gry
Prey
Właśnie skończyłem i w moim przypadku wpadło dobre zakończenie.Platforma XsxPlusy:- Grafika, stylizowana ale na wysokim poziomie- Płynne 60fps w o ile się nie mylę 1440p + krótkie loadingi- Wspaniały Level design. Talos I robi wrażenie jako stacja kosmiczna- Mocny początek i samo zakończenie, niezły twist- Nieźle napisani bohaterowie- muzyka i udźwiękowienie- bardzo fajnie zaprojektowanie kosmici- kombinowanie jak się dostać do pomieszczeń w zależności od sprzętu i rozwoju naszej postaciMinusy- Kiepska walka, wiem że to bardziej survival niż FPS ale bardziej się opłaca przebiegać obok wrogów niż strzelać bo amunicja momentalnie się kończy, a odnowić ją w fabrykatorze niełatwo bo często brakuje surowca.- Czasami nieczytelne kierowanie do celu przy wykorzystywaniu mapy- Przy większej ilości save'ów zaczynają się wczytywać te które akurat nie były ostatnimiOgólnie kawał dobrego Sci-fi, polecam.
7 listopada 2021 - Recenzja Gry
Gears of War
Mija 15 lat od premiery. Dla mnie część pierwsza jest najlepsza. Brudny, zniszczony świat po 14 latach wojny z szarańczą, najlepszy soundtrack podczas przechodzenia gry i ten horrorowy klimat, którego mi zabrakło w kolejnych częściach. 4 i 5 to niestety jeszcze większy spadek formy ale i tak czekam na 6. Najlepsza strzelanina cover system. Gears of War na zawsze w moim sercu dla tej serii kupuję Xboxy.I te menu theme. Miazga. https://www.youtube.com/watch?v=_759yU2VCYw&t=3s
1 listopada 2021 - Recenzja Gry
Dark Souls: Remastered
Właśnie powaliłem Lorda Gwyna i ukończyłem Dark Souls Remastered. Było to moje pierwsze prawdziwe spotkanie z tą grą. Pierwsze było lata temu kiedy nie wiedziałem jeszcze co to soulsy i po tęgich batach grę porzuciłem.Na plus na pewno klimat, lore, design lokacji ale jednak nie jestem pierwszym Dark Souls tak zachwycony jak Bloodborne czy Dark Souls 3 do których w przeciwieństwie do tej gry chciałbym w przyszłości wrócić. Gra jest zdecydowanie toporniejsza, wręcz drewniana i walki nie dostarczały mi tyle emocji i radości co w nowszych produkcjach FS ale jednak gra mnie wciągnęła i chciałem ją ukończyć. Oczywiście jest to usprawiedliwione tym że jest to (razem z Demon's Souls) protoplasta gatunku. Myślę że 8/10 to uczciwa ocena z mojej strony
20 września 2021 - Recenzja Gry
Dark Souls III
Wczoraj padł Gael od Irithyllskiego prostego miecza dziś Midir od Wielkiego miecza wygnańca, a jakiś czas temu Siostra Friede'a i tak oto kończę moją przygodę z tym wspaniałym tytułem, może kiedyś wrócę a na razie rozkręcam się w Nioh 2 i zacieram rączki na Elden Ring.Dzięki dodatkom daję oczko wyżej.
19 sierpnia 2021 - Recenzja Gry
Metro Exodus: Enhanced Edition
Właśnie ukończyłem. Bardzo mi się trzecie Metro podobało i może jeszcze sobie do niego wrócę:Plusy:- od strony technicznej w większości same plusy, grafika lokacji jest jedną z najlepszych mijającej generacji choć zdarzają się słabe tekstury, do tego słabo wyglądają twarze większości naszych towarzyszy. RT daje piękne odbicia w wodzie, w innych odbiciach pewnie nie zrobił by dla mnie większej różnicy czy by był, czy by go nie było. Do tego świetne udźwiękowienie no i 60 fps- to czym Metro mocno punktuje na tle wielu post apo czyli klimat - piękny (a właściwie okropny) zaprezentowany świat po zagładzie, zniszczone budynki, brud, tony kurzu, pajęczyn i trupów. Wygląda to naprawdę przekonująco- różnorodne lokacje, wszystkie mi się podobały jedynie pustynia lekko mi nie pasowała choć nie było tak źle jak się spodziewałem, najbardziej mi się podobała skuta lodem końcówka gry, która przyniosła mi na myśl powierzchnie Moskwy z pierwszej części - znów klimat!- całkiem nieźle zarysowane postaci, których jednak los mnie zaczął w dalszej części gdy obchodzić- fabuła jest naprawdę spoko, gra ma wpadające w pamięć zwroty akcji. Exodus fajnie wypada jako gra "drogi"Minusy:- nie napiszę niczego nowego - niemy Artem, przy dzisiejszych standardach gier i tych wszystkich rozmowach w grze jego milczenie wypada dziwacznie. Najbardziej mi zapadła w pamięć rozmowa w której mamy namówić pułkownika żeby zabrać Katię i jej córkę ze sobą i wtedy przychodzą inne postaci i to one przekonują pułkownika, a na koniec gdy jeden z kompanów mówi że świetnie sobie poradziłem z Młynarzem to już ostro śmiechłem.- mimo upgradu na nową generację gdzieniegdzie są słabe tekstury i bardzo rzadko ale jednak zdarzały się doczytywać.- trochę mi brakuje (chyba w całej serii) dobrego strzelania do mutantów, trochę mało jak dla mnie potworów w tych grach, Wiadomo to nie Doom ale jednak wolałbym trochę więcej soczystej rozgrywki w tych FPSachGra bardzo dobra, z jednym dużym minusem i paroma mniejszymi brakami. PS: miałem dobre zakończenie.
28 lipca 2021 - Recenzja Gry
Doom Eternal
Właśnie skończyłem Doom Eternal, platforma Xsx.Plusy:- Król optymalizacji! Chyba najlepiej zoptymializowany tutył na każdą platformę. Grałem w trybie RT i ma doskonałe 60fps. Ładowanie gry to jakieś 3-4s a po zgonie niecała 1s. Warto zobaczyć testy tej gry gdzie nawet w trybie 120fps niemal nie gubi klatek. Piękna sprawa niech się inni Devi uczą.- Ray tracing, nie robi na mnie szczególnego wrażenia ale tu są całkiem ładne odbicia, szczególnie na broniach- Gameplay bardzo przyjemny, szybki FPS, jednak trochę zmieniony, bardziej wymagający, trudniej podczas walki farmić amunicję i życie.- Grafika silnik IDtech jak w poprzedniku z 2016 bardzo mi się podoba- Zróżnicowane maszkary do ubicia z epickimi animacjami ich dobijania- Bossowie fajni, choć uważam że w 2016 lepsiMinusy:- Klimat niektórych lokacji niespecjalnie mi się podoba. Zniszczona Ziemia całkiem spoko ale te "zamczyska" w stylu dark fantasy i te wyrzucające nas trampoliny wyglądają jak wyjęte z Quake 3 arena. Zdecydowanie bardziej podobał mi się klimat Sci-fi Marsa bazy UAC.- To samo niektóre bronie, wyrzutnia rakiet i balista jakieś takie dark fantasy gdzie Gaus Cannon mega mi się podobała w poprzedniku. W zasadzie design każdej broni jest według mnie lepszy Doom 2016- Za dużo tego fikania, jakoś tam urozmaica gameplay ale częściej frustrująco ginąłem przy przemieszczaniu się pomiędzy lokacjami niż w walce. Mimo wszystko dla mnie to jedna z najlepszych strzelanin tej generacji, ot po protu mniej mi klimatycznie podeszła od poprzednika.