
Data wydania: 25 sierpnia 2023
Armored Core VI: Fires of Rubicon to strzelanka TPP, w której kierujemy mechem. Gra stawia na potyczki toczone w błyskawicznym tempie, podczas których możemy korzystać zarówno z broni palnej, jak i białej. Produkcja oferuje rozbudowany system modyfikowania maszyn.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Armored Core VI: Fires of Rubicon to kolejna odsłona cyklu rozwijanego od 1997 roku przez japońskie studio FromSoftware, znane również z takich produkcji, jak Elden Ring, Sekiro: Shadows Die Twice, Bloodborne czy seria Dark Souls. W odróżnieniu od tych tytułów, AC6 jest osadzone w klimacie industrialnego science fiction, a my wcielamy się w rolę pilota mecha.
Akcja toczy się w odległej przyszłości. Fabuła obraca się wokół tajemniczej substancji odkrytej na planecie Rubicon 3. Spodziewano się, że zrewolucjonizuje ona energetykę oraz komunikację, pozwalając ludzkości na wykonanie wielkiego skoku technologicznego. W rzeczywistości doprowadziła zamiast tego do katastrofy, w wyniki której planeta wraz z okolicznymi gwiazdami zostały ogarnięte ogniem, tworząc tzw. Płonący System Gwiezdny.
50. lat później substancja ponownie pojawia się na Rubiconie 3. Poprzednia katastrofa nie zniechęciła rządnych zysku ludzi, więc na planetę przybywają korporacje oraz grupy oporu, chcące uzyskać kontrolę nad tym surowcem.
Gracz wciela się w najemnika, który trafia na Rubicon 3 i zostaje wrzucony w sam środek konfliktu między wieloma frakcjami o kontrolę nad planetą.
Gra stanowi rozwinięcie pomysłów z poprzednich odsłon cyklu. Armored Core VI: Fires of Rubicon jest więc dynamiczną grą akcji TPP, w której kierujemy mechem. Nie jest to jednak dostojnie krocząca machina znana choćby z serii MechWarrior – mechy w AC potrafią poruszać się błyskawicznie, ślizgać na boki, skakać, a nawet latać (choć tylko na krótkie dystanse). By jak najlepiej przygotować się do poszczególnych misji, możemy – a nawet powinniśmy – gruntownie przebudować naszą maszynę. Armored Core słynie z głębokiej mechaniki customizacji mechów i AC6 nie jest w tym wyjątkiem: możemy dopasować nie tylko opancerzenie czy rodzaj broni zamontowanej na każdej z rąk, ale także np. różne warianty nóg determinujące mobilność i stabilność maszyny.
Zadbanie o to, by nasz mech był maksymalnie przystosowany do aktualnego wyzwania jest o tyle ważne, że poziomy w Armored Core 6 są rozległe i mają wertykalną strukturę, niejednokrotnie zatem zdarza się walczyć z przeciwnikami, którzy atakują nas z góry, z dołu i z boków jednocześnie. W połączeniu z niezwykle dynamicznym systemem walki sprawia to, że gra potrafi postawić przed graczem nie lada wyzwanie – co w grze studia FromSoftware nie powinno dziwić. Warto zaznaczyć, że nie jest to jednak typowy soulslike; seria Armored Core ma własną tożsamość.
Oprócz kampanii fabularnej gra oferuje rozgrywki multiplayer typu PvP. Naprzeciw siebie staje dwoje (1 vs 1) lub dziewięcioro (3 vs 3) pilotów mechów, przy czym każdy dysponuje tylko jednym życiem, nie ma też możliwości leczenia – jeśli zostaniemy wyeliminowani z walki, nie możemy już wesprzeć naszych wciąż walczących towarzyszy.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
PlayStation 5Polskie napisy
Xbox Series X/SPolskie napisy
PlayStation 4Polskie napisy
Xbox OnePolskie napisy



17GIER
Seria strzelanek TPP, wzbogaconych o elementy taktyczne, które pozwalają graczom zasiąść za sterami futurystycznych mechów. Cykl został wykreowany przez japońskie studio FromSoftware, które później zyskało globalną sprawę między innymi za sprawą serii Souls.
Recenzja GRYOnline
Odstaw już ten miecz na bok i daj w końcu duszy odpocząć. Armored Core VI: Fires of Rubicon przypomina, dlaczego to właśnie duże roboty są najfajniejszą rzeczą na świecie. Nie wierzysz? Wskakuj za ster maszyny i sam się przekonaj.
Wynik FromSoftware za miniony rok fiskalny był gorszy niż za poprzedni, ale Armored Core VI: Fires of Rubicon sprzedało się zaskakująco dobrze.
gry
Jakub Błażewicz
1 sierpnia 2024 14:55
W niedawnym wywiadzie Hidetaka Miyazaki przyznał, że on i studio FromSoftwre gotowi są kontynuować swoją flagową serię, czyli Armored Core, szczególnie po sukcesie zeszłorocznej odsłony.
gry
Marcin Przała
24 maja 2024 18:27
Brakowało Wam trybu kooperacyjnego w Armored Core VI: Fires of Rubicon? Jeden z fanów postanowił wyręczyć studio FromSoftware i sam dodał tę opcję za pomocą moda.
Pliki do gier
Adrian Werner
12 maja 2024 12:28
W ramach promocji na Steamie w całkiem atrakcyjnej cenie dostępna jest gra Armored Core 6: Fires of Rubicon. To najnowsze dzieło studia FromSoftware, twórców Elden Ring.
gry
Hubert Śledziewski
12 lutego 2024 17:31
W 34. tygodniu 2023 roku w Polsce najlepiej sprzedawały się takie gry, jak Metro Exodus, Armored Core VI: Fires of Rubicon oraz FIFA 23.
gry
Adrian Werner
18 września 2023 12:25
Armored Core VI: Fires of Rubicon rozpoczęło podbój rynku. Gra osiąga imponujące wyniki aktywności na Steamie, pomimo tego, że wielu graczy ma duży problem z pierwszym bossem.
gry
Adrian Werner
25 sierpnia 2023 09:05
Aby podkręcić „hajp” przed jutrzejszą premierą Armored Core 6, Bandai Namco i FromSoftware wypuściły trailer, w któtym wystąpił gwiazdor serialu The Boys – Karl Urban.
gry
Hubert Śledziewski
24 sierpnia 2023 20:49
Recenzje Armored Core 6: Fires of Rubicon stanowią dowód na to, że studio FromSoftware nie zapomniało, jak się robi gry inne niż Soulsy. To kolejna znakomita produkcja Japończyków, choć nie tak świetna jak Elden Ring.
gry
Hubert Śledziewski
23 sierpnia 2023 19:55
Organizatorzy targów gamescom ujawnili listę produkcji, które powalczą o nagrody podczas tegorocznej edycji imprezy. Lideruje im Armored Core VI: Fires of Rubicon.
gry
Kamil Kleszyk
22 sierpnia 2023 11:33
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Armored Core VI: Fires of Rubicon, Fort Solis, dodatek do MMO Guild Wars 2, Immortals of Aveum, Blasphemous 2 czy Six Ages 2: Lights Going Out.
gry
Adrian Werner
21 sierpnia 2023 08:40
Popularne pliki do pobrania do gry Armored Core VI: Fires of Rubicon.
trainer Armored Core VI: Fires of Rubicon - v1.0 +17 Trainer - 28 sierpnia 2023
mod Armored Core VI: Fires of Rubicon - Armored Core 6 launcher (Launch_modded_ac6) v.1.0 - 29 sierpnia 2023
mod Armored Core VI: Fires of Rubicon - Armored Core Coop Mod v.0.2.0 - 1 czerwca 2025
mod Armored Core VI: Fires of Rubicon - GAUNTLET - Wave Survival Mode v.1.0.2 - 2 czerwca 2025
Wymagania sprzętowe gry Armored Core VI: Fires of Rubicon:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1650 / Radeon RX 480 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-10400 2.9 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10/11.
Ultra wymagania sprzętowe:
(ray tracing) Intel Core i7-7700 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz, 12 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 6650 XT lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 10/11.
PlayStation 4
Wspiera:
PS4 Pro: max 30 fps w 1800p | PS4: 30 fps w 1080p
Xbox One
Wspiera:
XOne X: max 30 fps w 4K | XOne: 30 fps w 900p
PlayStation 5
Wspiera:
max 60 fps w 4K
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSX: max 60 fps w 4K | XSS: max 60 fps w 1440p
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 255 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 62455 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sebastian Kasparek
Recenzent GRYOnline.pl
2023.08.23
Odstaw już ten miecz na bok i daj w końcu duszy odpocząć. Armored Core VI: Fires of Rubicon przypomina, dlaczego to właśnie duże roboty są najfajniejszą rzeczą na świecie. Nie wierzysz? Wskakuj za ster maszyny i sam się przekonaj.
stud3nciq
Ekspert
2025.08.21
Plusy:- w przeciwieństwie do soulslików od FromSoftware - przez prawie cały czas ma bardzo zdrowy poziom trudności. Nie ginie się tu co chwilę z byle powodu, gra nie usiłuje nas co chwilę brutalnie zamordować, rozdeptać, rozsmarować i wetrzeć w kamienie aż będziemy płakać z bólu. Jest trudna, czasem bardzo - ale jeśli wykorzystujesz możliwości maszyny i trochę ją rozwiniesz, to będzie się grało naprawdę przyjemnie. AC-ki przeciwników nie mają żadnych nadludzkich zdolności tylko po to żeby gracza przeczołgać i zgnoić - podlegają tym samym ograniczeniom i mają te same części co nasza maszyna. To jest po prostu... uczciwe. Wyjątek jest pod koniec gdy mamy dwóch niedorzecznych przeciwników rodem z soulsów do których podchodziłem wielokrotnie - ale dało się to zaakceptować.- dynamiczna rozgrywka pełna akcji i wyzwań. Tu się praktycznie nie da nudzić.- dobra grafika i fajne widoczki. Planeta zniszczona wojną i wybuchem koralu naprawdę ma w sobie to coś.- customizacja mecha. To nie jest tak jak w Mechwarrior gdzie skaczesz między modelami - tutaj masz jednego którego możesz w bardzo dużym stopniu dostosować do swojego stylu gry i preferencji.Minusy:- idiotycznie rozwiazana kampania fabularna. Jedno przejście gry to liźnięcie przez szybę. Trzeba ją przejść kilka razy - najpierw w trybie NG+, a potem NG++ i dopiero wtedy dostajesz nowe wybory i możliwości, dopiero wtedy można rozegrać "prawdziwe" zakończenie.- ogólna bieda i braki budżetowe. W tej grze nie zobaczysz żadnego człowieka, słychać tylko głosy i widać statyczne obrazy. To już nawet G-Police z 1997 oferował więcej :/ Zero interakcji, nawet equalizer nie jest zsynchronizowany z głosem naszego Opiekuna tylko skacze sobie losowo dla dekoracji. Momentami czułem się jakbym grał w jakiegoś odrestaurowanego klasyka z ubiegłego wieku.- mało opcji konfiguracji mecha. Nie można np. ustawić ilości zabieranej amunicji zapasowej, ona zawsze jest ściśle określona, co czyni większość broni bezużytecznymi. Zapomnij o zabieraniu dodatkowych baterii żeby zwiększyć pojemność np. dopalacza. Liczba zestawów naprawczych zawsze wynosi 3. I tak dalej, i tak dalej.- brak możliwości upgradu broni. Jeśli jakaś broń jest słaba - to taka już pozostanie i nic z tym nie zrobisz. Jedyna opcja to ogólne ulepszenia mecha wpływające na obrażenia.- amunicja. Początkowo myślałem że zarządzanie zasobami i pilnowanie spustu to element frajdy - ale tak nie jest. Wiele broni jest bezużytecznych, bo po prostu tracą amunicję jak głupie i żadna "dyscyplina na spuście" tu nie pomaga.- 90% broni jest do niczego albo są mocno sytuacyjne. Np. karabiny plazmowe i granatniki świetnie sprawdzają się do czyszczenia mapy ze zwykłych przeciwników, ale gdy tylko pojawia się wroga AC która potrafi robić uniki - stają się bezużyteczne. Całą grę przeszedłem na uniwersalnym zestawie 2x karabin półautomatyczny i 2x wyrzutnia rakiet naprowadzanych, bo tylko one mają dość amunicji i jednocześnie sprawdzają się w każdej sytuacji.- problemy z namierzaniem wroga, przeskakuje to co chwila z byle powodu. W jednej misji jest to szczególnie uciążliwe, bo jest cała masa wrogów pobocznych ściągających na siebie celownik i doprowadzających do marnowania amunicji.- piekielnie droga jak na AA. 250 zł?! Na szczęście dorwałem ją na bardzo mocniej promocji za 1/3 tej ceny - to jedna z przyczyn dla których zagrałem tak późno.
Pitplayer
Ekspert
2024.09.27
Właśnie ukończyłem. Platforma Xbox series X.Plusy:- świetny wymagający system walki choć często kamera wkurzała niemiłosiernie a przy gęstych wybuchach to już w ogóle nie wiadomo nieraz co się działo. Początkowo gra wydaje się wręcz łatwa ale od Balteusa już bywa ostro.- równie wspaniały klimat Sci-Fi odległej przyszłości w walce o cenny surowiec. Hard Sci-Fi w kosmosie to moje klimaty.- widoki na planecie Rubikon- muzyka- zabawa w rozwój mechów- mała ilość cutscenek które jednak same w sobie są ekstraMinusy- wspomniana kamera oraz nieraz nieczytelość podczas walk- ciężko chłonąć fabułę gdy postacie gadają podczas wściekle szybkiej walki przy małych do tego napisach- czuć że to gra bardziej "AA" głównie po tej samej animacji rozpoczęcia misji, odebrania zapasów oraz małej liczby cutscenek- mimo że z czasem wpada tona różnego arsenału w moim przypadku mimo eksperymentów zawsze jednak sprawdzał się dość lekki, szybki mech z rakietami i ostrzem w lewej ręce.To moja pierwsza styczność z AC oczywiście spowodowana tym że to gra From Software u których gram we wszystkie soulsy od DS przez Sekiro po Eldena. Mimo iż gra potrafi dać w kość nie jest w żadnym razie trudniejsza od wyżej wymienionych tytułów. Chętnie wrócę zwłaszcza że są różne zakończenia i różni końcowi bossowie.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.08.25
Armored Core 6 to gra nie tylko dla fanów ogromnych maszyn o dewastującej sile. Ma ona ogromny potencjał zadowolić każdego, kto szuka intensywnych wrażeń w grach. System walki skupiony wokół poruszania się we wszystkie strony jest dopieszczony do granic możliwości, co jest już wizytówką tego studia. W swojej formie gra bardzo uzależniająca, wystarczająco trudna, niezwykle atrakcyjna i po prostu godna polecenia. O czymś podobnym marzyłem od wielu lat.
qancerc
Gracz
2024.01.02
The fuck? Dlaczego to ma ocenę graczy tak niską? Przeszedłem całość, gra jest świetna. Jeszcze tylko muszę zrobić kiedyś NG+ i NG++. Nie rozumiem oceny. Co prawda, niektóre bossy mnie wkurwiały mocno na początku, bo nie rozumiałem jak je pokonać. Inne gry przyzwyczaiły mnie do tego, że bossa da się jakoś inaczej pokonać, niż mając skilla. Tutaj za pierwszym razem rozwalałem bossy cheesując je buildem pod tanka, ale za drugim razem je robiłem na najchudszym możliwym buildzie, jak modliszka, bo łatwiej się dodgowało wtedy i każdy boss ma swoje słabości, więc da się ich wyuczyć. Może nieludzki boss się wydawać trudny na początku, bo inne gry przyzwyczajają do walki z potworem lub innym człowiekiem, ale da się do tego przyzwyczaić, by także robota pokonać.Dziwne ludzie mają powody by tej gry nie lubić, z tego co czytam to są niedzielni gracze, co czasu nie mają by się na grze porządnie skupić. Wybrali złą dla siebie grę. Powinni grać w coś co kosztuje mało czasu i w czym nie trzeba się wyuczyć jak bossa pokonać. Np Balteus: można ominąć dosłownie wszystkie jego rakiety jednym dashem do przodu pod nimi i jadąc dalej do przodu. Nie trzeba nawet przyjmować od niego dmg. Trudny jest, prawda, jeszcze nie udało mi się wyjść z tej walki bez bycia trafionym. Koncentrację tracę na tym co najprostsze, jak cię namierza i stunuje. Z jakiegoś powodu mój mózg na to nie reaguje. Gra jest 8.5 lub 9/10. Wśród mecha 10/10, ale to przez brak gier mecha na rynku.Widziałem też jak niektórzy krytykowali wybór broni, że są 4 dobre tylko niby. Jak już przestałem ssać, zaczałem grać modliszką, to inne bronie też testowałem i nawet pistolety się przydały na niektórych misjach by zrobić ją na S. Często zmieniałem build.
Pitplayer
Ekspert
2024.09.28
Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2024.02.22
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (145)
PC Gamer
Wes Fenlon
Game Revolution
Jason Faulkner
Easy Allies
Brad Ellis
TheSixthAxis
Jason Coles
Eurogamer
Caelyn Ellis