Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 sierpnia 2023, 09:05

autor: Adrian Werner

Premiera Armored Core 6 - to nowy hit Steama, choć wielu graczy nie umie pokonać pierwszego bossa

Armored Core VI: Fires of Rubicon rozpoczęło podbój rynku. Gra osiąga imponujące wyniki aktywności na Steamie, pomimo tego, że wielu graczy ma duży problem z pierwszym bossem.

Źródło fot. Bandai Namco
i

Na rynku zadebiutowało Armored Core VI: Fires of Rubicon. To gra akcji studia FromSoftware będąca kontynuacją jednego z najlepszych cyklów z mechami w rolach głównych.

  1. Gra trafiła na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.
  2. Standardowe wydanie pecetowe można kupić w serwisie Steam za 249 zł. Wersje konsolowe dostępne w PlayStation Store i Microsoft Store wyceniono na 299 zł.
  3. Poza tym dostępna jest również tzw. Edycja Deluxe – za kwotę 289 zł na PC i 339 zł na konsolach oferuje ona cyfrowe bonusy w postaci albumu z grafikami i ścieżki dźwiękowej.
  4. Armored Core VI: Fires of Rubicon posiada lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Bardzo mocny debiut na Steam

Armored Core VI: Fires of Rubicon z przytupem zadebiutowało na Steamie.

  1. Jak dotąd w dniu premiery produkcja może się pochwalić rekordem aktywności na imponującym poziomie 129 285 graczy bawiących się równocześnie.
  2. Armored Core VI wyraźnie spodobało się użytkownikom Steama – w tym serwisie 84% recenzji graczy chwali tę produkcję, co jest kategoryzowane jako „bardzo pozytywny” odbiór tytułu.
  3. Tym razem FromSoftware nie zawiodło, jeśli chodzi o jakość wersji PC. Produkcja wspiera rozdzielczości ultrawide (ultrapanoramiczne) i może działać nawet w 120 klatkach na sekundę.

Co ciekawe, graczom wyraźne trudności sprawia pierwszy boss z tutoriala. Forum Steama jest pełne ludzi, którzy pokonali go dopiero po wielu podejściach (a niektórzy wręcz darowali sobie dalszą zabawę). Jest to jednak celowe – ten przeciwnik zaznajamia nas z podstawowymi mechanizmami walki, których opanowanie jest niezbędne na dalszych etapach rozgrywki.

Warto wspomnieć, że gra zbiera również bardzo dobre recenzje od mediów branżowych. Według serwisu OpenCritic posiada średnią ocen na poziomie 85%. Produkcja jeszcze mocniej przypadła do gustu naszemu redaktorowi, który wystawił jej notę 9.0/10. Pisze on:

Po tym, co otrzymałem w ramach Armored Core’a VI: Fires of Rubicon, nie obraziłbym się, gdyby ekipa wysłała Soulsy na dłuższy odpoczynek i spędziła więcej czasu na gorącym romansie z mechami. To nie tylko świetna gra, ale i dowód na to, że japoński zespół nic nie stracił ze swojej dawnej wszechstronności i nadal potrafi robić coś więcej niż tylko odcinać kupony od sukcesu o wyraźnie już ugruntowanej pozycji.

  1. Recenzja Armored Core 6. Heavy metal z mechami zamiast gitar
  2. Armored Core VI: Fires of Rubicon na Steamie
  3. Oficjalna strona gry

Na koniec warto przytoczyć wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.

Armored Core 6 – minimalne wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  2. Procesor: Intel Core i7-4790 / Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 7 1800X / AMD Ryzen 5 2600
  3. DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 12 GB
  5. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1650 / AMD Radeon RX 460 (4 GB VRAM)
  6. Miejsce na dysku: 60 GB

Armored Core 6 – zalecane wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 10 / 11 (64-bit)
  2. Procesor: Intel Core i7-7700 / Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 7 2700X / AMD Ryzen 5 3600
  3. DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 12 GB
  5. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM) / AMD Radeon RX 590 (8 GB VRAM) / Intel Arc A750 (8 GB VRAM)
  6. Miejsce na dysku: 60 GB

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej