Data wydania: 15 października 2021
Kompilacja zremasterowanych wersji kultowych strzelanek studia Crytek. W skład pakietu wchodzi Crysis Remastered z 2020 roku oraz Crysis 2 i Crysis 3. Wszystkie gry zostały odświeżone, otrzymały nowe modele, tekstury, rozdzielczość 4K i wiele więcej.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Crysis Remastered Trilogy to kompilacja kultowych strzelanek pierwszoosobowych autorstwa niemieckiego studia Crytek. W skład pakietu wchodzi wydane w 2020 roku Crysis Remastered, czyli zremasterowana wersja pierwszej części serii, oraz nowo odświeżone Crysis 2 i Crysis 3. Przy tworzeniu remasterów pracuje studio Saber Interactive odpowiedzialne za next-genowy port Wiedźmina 3.
Akcja trylogii Crysis rozpoczyna się w 2020 roku. Militarne siły Korei Północnej przejmują kontrolę nad położonym na Morzu Południowochińskim archipelagiem Lingshan. Podczas ataku do niewoli trafia grupa archeologów, która odkryła na wyspach zaawansowaną maszynerię nieznanego pochodzenia. Na wyspy wysłany zostaje amerykański oddział specjalny z misją ratunkową, mający ocalić archeologów. Szybko okazuje się jednak, że trwa tam konflikt między żołnierzami koreańskimi, a agresywną rasą obcych zwanych Cepidami. Ostatecznie Cepidzi przypuszczają atak na Ziemię, chcąc wyeliminować ludzkość. Zadaniem gracza jest powstrzymanie inwazji i uratowanie świata. W Crysisie 2 z terenów koreańskich lasów przenosimy się w zupełnie inny setting. Crysis 2 Remastered zabiera nas do jednej z największych metropoli świata – Nowego Jorku - w którym musimy walczyć z wrogo nastawionymi jednostkami korporacji C.E.L.L oraz potworom zagrażającym planecie. Crysis 3 Remastered zabiera nas do 2047 roku, do świata, w którym trzeba walczyć o przetrwanie zarówno z C.E.L.L, jak i Cepidami. Znany z pierwszej części Prorok odkrywa, że korporacja stworzyła w Nowym Jorku gigantyczną kopułę, pod którą znajduje się sztucznie wytworzony mikroświat. Nasz protagonista wybiera się tam by odkryć prawdę o korporacji i wziąć odwet za wydarzenia sprzed lat.
Gry z serii Crysis są pierwszoosobowymi strzelankami nastawionymi na swobodę w wykonywaniu zadań. Kampanie podzielone są na misje, które możemy wypełnić na kilka sposobów. Gracz prawie zawsze ma kilka ścieżek do celu oraz rozmaite narzędzia ułatwiające mu zadanie. Możemy przekradać się obok przeciwników, pokonywać ich w otwartej strzelaninie lub korzystać z pojazdów opancerzonych. Wolności dodaje także system modyfikacji broni. Do naszego oręża możemy przyczepiać dodatki, które zmieniają jego właściwości. Zaliczają się do nich celowniki, lunety, tłumiki, lub zaczepiane pod lufą strzelby i granatniki.
Elementem dodającym głębi do rozgrywki jest nanopancerz noszony przez protagonistów. Jest to wysoce zaawansowana zbroja bojowa wzmacniająca umiejętności wyposażonego w nią żołnierza. Nanopancerz pozwala graczowi hakować wrogą elektronikę, oddychać pod wodą i skanować otoczenie. Ponadto, zależnie od gry, posiada on kilka głównych trybów między którymi możemy się przełączać. Przykładowo, tryb maskowania pozwala nam na chwilową niewidzialność, tryb pancerza chroni przed pociskami, a tryb siły zmniejsza odrzut broni i pozwala na rzucanie ciężkimi przedmiotami.
Druga i trzecia część trylogii dodają do serii kilka pomniejszych zmian. Crysis 2 czyni pola bitwy bardziej pionowymi, pozwalając na wspinaczkę oraz strzelaniny rozłożone po kilku różnych piętrach. Dodano także więcej funkcjonalności nanoskafandra. Crysis 3 wprowadza do gry futurystyczny kompozytowy łuk wyposażony w różne rodzaje strzał, szybkostrzelny karabin maszynowy Typhoon oraz działko plazmatyczne o sporej sile rażenia – Heavy Mortar.
Crysis Remastered Trilogy nie zawiera trybów multiplayer znanych z oryginalnych wydań serii. Pakiet zawiera wyłącznie kampanie dla pojedynczego gracza.
Usprawnienia wizualne trylogii są porównywalne z tymi zawartymi w Crysis Remastered. Crysis 2 i Crysis 3 otrzymały nowe modele i tekstury. Pakiet otrzymał podwyższenie rozdzielczości do 4K, efekty ray-tracingu oraz wiele innych usprawnień. Wersje konsolowe pozwalają na wybór trybu graficznego gry. Trylogię możemy ogrywać w trybie wydajnościowym, jakościowym lub ray-tracing’owym (tylko w Crysis 1).
Autor opisu gry: Filip Melzacki
Platformy:
PC Windows
Xbox Series X/S
PlayStation 4
Xbox One
PlayStation 5
Nintendo Switch
Producent: Crytek / Saber Interactive (PC) / Saber Interactive (PS4) / Saber Interactive (XONE) / Saber Interactive (Switch) / Saber Interactive (PS5) / Saber Interactive (XSX)
Wydawca: Crytek
9GIER
Wykreowana przez niemiecką firmę Crytek seria strzelanek FPP. Cechą charakterystyczną tego cyklu jest oprawa graficzna, za sprawą której gry spod tego szyldu przeszły do historii jako jedne z najładniejszych, lecz jednocześnie najbardziej wymagających FPS-ów.
27 września 2021
Rozpoczyna się najciekawszy czas dla graczy. Chodzi oczywiście o jesień, która jak zwykle dostarczy bogaty pakiet nowych gier do ogrania! A skoro pogoda za oknem nieciekawa, to tylko dodatkowy powód, aby sięgnąć po którąś z październikowych premier.
W Crysis Remastered Trilogy nie ma multiplayera, więc przyjrzeliśmy się kondycji trybów wieloosobowych w oryginalnych wersjach tych gier oraz modom, które są przydatne do zabawy.
Pliki do gier
Adrian Werner
18 października 2021 14:50
Na rynku zadebiutowała kolekcja Crysis Remastered Trilogy. W sieci pojawił się również materiał wideo analizujący odświeżoną wersję Crysis 2 i porównujący ją z wydaniami pierwowzoru na Xboksa 360 i PS3.
gry
Adrian Werner
15 października 2021 12:45
Studio Crytek wreszcie podało datę premiery pakietu Crysis Remastered Trilogy. W odświeżone wersje strzelanin zagramy w przyszłym miesiącu.
gry
Hubert Śledziewski
2 września 2021 20:29
Do sieci trafił materiał wideo porównujący Crysis Remastered Trilogy na PlayStation 5 z wydaniami trzech odsłon trylogii studia Crytek z PlayStation 3.
gry
Adrian Werner
24 sierpnia 2021 12:08
Studio Crytek opublikowało porównanie graficzne Crysis Remastered Trilogy. Jednakże twórcy nie zestawili ze sobą wydań trylogii na współczesne konsol, lecz wersji Xboksa 360 z remasterem na Xboksa Series X/S.
gry
Jakub Błażewicz
16 sierpnia 2021 20:44
Polski wydawca Crysis Remastered Trilogy poinformował, że pakiet doczeka się rodzimej wersji językowej na każdej platformie. W przypadku pierwszej części obejmie ona napisy, a w pozostałych dwóch również dubbing.
gry
Agnieszka Adamus
26 lipca 2021 17:48
Studio Crytek zapowiedziało pakiet Crysis Remastered Trilogy. Premiera trzech odświeżonych gier ma się odbyć jesienią 2021 roku. Wraz z zapowiedzią dostaliśmy też krótki trailer.
gry
Hubert Śledziewski
1 czerwca 2021 19:20
Crysis 2 Remaster powstaje? Crytek dzieli się pierwszym potencjalnym zrzutem ekranu z gry na Twitterze.
gry
Filip Węgrzyn
21 maja 2021 19:00
Wygląda na to, że Crytek pracuje nad remasterem drugiej części Crysisa. Wskazuje na to ostatni post opublikowany na twitterowym koncie gry.
gry
Przemysław Dygas
20 maja 2021 18:37
Nowe informacje pochodzące z włamania na serwery firmy Crytek wskazują, że niemieckie studio pracuje nad odświeżeniem Crysisa 2 i Crysisa 3.
gry
Paweł Musiolik
2 listopada 2020 17:02
Wymagania sprzętowe gry Crysis Remastered Trilogy:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3470 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 lub lepsza, 92 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8600 3.1 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1660 Ti lub lepsza, 92 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 95 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Pitplayer
Ekspert
2025.04.21
Właśnie ukończyłem część trzecią. Nie będę się tym razem zbytnio rozpisywał. Z plusów dodałbym klimat postapo zniszczonego świata, potem gdy zaczyna się walka z obcymi znów wszystko wraca na tory inwazji z części drugiej ale jakoś brak tej dramaturgii wydarzeń poprzednika. Granie Prorokiem niebędącym niemową sprawia że cała historia jest znacznie bardziej osobista i to można uznać za plus choć fabularnie IMO słabiej. Co do rozgrywki mimo że łuk bardzo fajny tak projekty lokacji i rozmieszczenie przeciwników jakoś nie zachęca do czyszczenia "aren" i gra wydaje się iść bardziej po sznurku, znaczący regres w stosunku do części drugiej. Cała reszta trzyma poziom.
Pitplayer
Ekspert
2025.04.19
Po wylaniu wiadra pomyj na część pierwszą, pora za zachwalanie części drugiej:Platforma Ps5Plusy:- piękna grafika, wygląda od wiele lepiej od jedynki- bardzo szybkie loadingi, po zgonie wręcz zerowe- bardzo stabilne 60fps, w zasadzie nie zauważyłem spadków- zniszczony Manhattan, świat wygląda jak ten z pierwszego The Last of Us tylko w trakcie walk, robi świetne wrażenie, aż się człowiek zastanawiał czy tak by wyglądała inwazja obcych- zniszczalne środowisko, na początku robi mega wrażenie ale później jednak jest parę zgrzytów w tej kwestii głównie przy zainfekowanych ludziach którym chciałem skrócić męki a tu zdziwienie, są tylko tłem, nie da się niczego z nimi zrobić. Nadal o wiele bardzie interaktywne otoczenie od dzisiejszych gier- o wiele lepiej zaprojektowani kosmici, walka z nimi to przyjemność, w części pierwszej szkoda gadać- świetny system strzelania, czuć kopa broni, - poruszanie się postaci, wspomniane strzelanie jak i sterowanie praktycznie jak w dzisiejszych standardach, bardzo dobre- dużo lepiej zarysowane postacie, również przez:- lepszy dubbing i udźwiękowienie gry- fabuła dość prosta ale nawet trzyma w napięciu- o wiele lepiej się tu bawiłem różnorodnością wykonywania misji, np. przy pierwszych najpierw przy pierwszym wpadłem z karabinami i wszystkich wybiłem w pień, potem przy drugim po cichu się przekradłem, a na koniec przy trzecim z daleka wszystkich potraktowałem snajperką i bazookąMinusy:- wspomniane aspekty niezniszczalnego otoczenia- pod koniec już się delikatnie wkradła monotonia- AI wrogów też kuleje ale tylko trochęGra o wiele lepsza od części pierwszej, świetny Sci-Fi FPS, czuć budżet i dopracowanie, została mi jeszcze trójka.
Pitplayer
Ekspert
2025.04.16
Właśnie ukończyłem część pierwszą w pakiecie Remastered Trilogy. Platforma Ps5:Plusy:- Graficznie wygląda całkiem ładnie, dużo pomaga oświetlenie ale jeśli się przyjrzeć z bliska teksturom to są ostro rozpaćkane. Najgorzej grafika wypada w przypadku twarzy bohaterów. Najładniej prezentują się odległe widoczki oraz roślinność- Fizyka świata, na tle dzisiejszych tytanowo-żelbetowych światów rozwalające się co prawda dość "kartonowo" elementy robią niezłe wrażenie. Również rozpadające się rzucane elementy- nienajgorszy klimatMinusy:- Słabe sterowanie, bieganie wypada całkiem nieźle ale już super-skok jest do niczego, strasznie wnerwia w przypadku skośnych skarp, ta mechanika w ogóle nie pozwala się na nie wspiąć i się tylko z nich zjeżdża i finalnie trzeba biegać po mapie celem odnalezienia ścieżki- słabe strzelanie, z bliska jeszcze wypada dobrze ale gdy wrogowie są daleko można do nich walić cały magazynek i ich nie zabić. Z wrogami wiążą się kolejne minusy- Są niesamowicie tępi, nie raz nie dwa stoją blisko nas i nas nie widzą, ratuje ich jedynie fakt że mają beznadziejne animacje poruszania się i stąd nieraz ciężko ich trafić- kolejne minusy to animacje postaci. To jakieś drewno na granicy Ps2/Ps3- Nijakie postacie- słabo dubbingowani bohaterowie i miałem wrażenie że jakieś płaskie-audio- słabe cutscenki- taka sobie fabułaGra dziś mocno średnia w moim odczuciu. Po początkowym zadowoleniu z gry im dalej tym bardziej miałem wrażenie że to jakiś prototyp gry a nie gra. Szczerze to dużo bym wybaczył gdyby nie naprawdę słabe sterowanie, system strzelania i marni przeciwnicy.Na osłodę moich żali zacząłem część drugą i ta robi na mnie piorunujące wrażenie. Już nawet pomijając przepiękną grafikę (miasto postapo wygląda jak z pierwszego The Last of Us, me gusta) oraz świetnie zapowiadające się sterowanie, w końcu super-skok jest naprawdę super, system strzelania godny obecnych FPSów jak i animacje wrogów, fizyka tej gry to kosmos względem obecnych gier. Po wyjściu z komory odkażania zacząłem testować otoczenie i co widzę? Mnóstwo elementów ładnie się rozpada. Każda opona aut może być zamieniona w kapcia, szyby aut ładnie się rozsypują, drzwi odpadają pod ostrzałem i finalnie pojazdy wybuchają z pięknymi obłokami ognia i dymu. Kopanie aut czy przewracanie barierek, znów, na tle dzisiejszych sterylnych gier środowisko wypada jak jakieś Tech-Demo, szok.Mocno się jaram tym co pewnie wielu zna ale po dawnych czasach gdy komp mi nie ciągnął Crysisów a je próbowałem, dziś nadrabiając na Ps5 dwójka zapowiada się super.
ereboss
Ekspert
2025.01.23
Crysis Remastered Trylogy to świetny pretekst aby przypomnieć sobie tą zacną serie która paliła nasze PC ale i też konsole :D Ja osobiście grałem w Crysis 2 i 3 w okolicach premiery na Xbox 360. Grałem też między dwójką i trójką w jedynkę ale nie działała ona dobrze na moim kompie, nie ukończyłem wtedy tej części. Pamiętam że Crysis 2 zrobił na mnie piorunujące wrażenie na X360. W grze mówili po polsku i do tego wyglądała obłędnie. Dziś może to nie robi takiego wrażenia, ale w okolicach 2011 gra z dubbiniem na konsole… Były oczywiście takie gry, ale była to raczej rzadkość. Na Crysisa 3 też mocno czekałem ale, wtedy mocno się na nim zawiodłem. Pamiętam że gra skasowała mi zapis a byłem już w połowie gry. Do tego gra wydawała mi się za krótka, no i miałem wrażenie że wygląda gorzej od Crysisa 2. Bardzo długo zagrywałem się w tryby multiplayer w Crysise 2 i 3. Zresztą Crysis 2 był moją pierwszą grą którą odpaliłem po sieci na X360. Świetnie grało się w tedy, aż się miło robi. Crysis 3, też miał świetny tryb multiplayer. Pamiętam tryb łowcy był świetny. Wtedy miałem taką opinie że Crysis 2 był lepszy fabularnie, a Crysis 3 lepszy w multi. To nie zmienia faktu że w Crysisie 2 był słaby multi, wręcz przeciwnie był genialny, ale w trójce bardziej mi siadł. No dobra po tym wstępie przejdę do mięsa czyli jak w tą trylogie dziś się gra? Crysis 1 Jak już wspominałem grałem dawno temu w jedynkę i jej nie ukończyłem. Powiem tak jest to moim zdaniem najsłabsza część trylogii. Po nasłuchaniu się komentarzy w intrenecie myślałem że to jakiś Magnum Opus Cryteka, większość zachwala jedynkę jak by to było cudo nad cudami. Grafika robi wrażenie, grałem na PS5 i jak sobie uświadomiłem że to gra z 2007 roku to człowiek nabiera respektu do Crysisa 1 (Oczywiście zdaje sobie sprawę że to Remaster i ma wszystko pobite). Dżungla którą przemierzamy robi wrażenie, te słynne strzelanie do palm też robi wrażenie. Ale jak podejdzie się do takiej ułamanej palmy i zobaczy na pień to tam jest srogie PS2 xD. Ząb czasu widać na twarzach NPC, na małych obiektach w grze typu puszki, pudełka itp… Główny problem jaki mam z tą grą jest taki że jest bardzo toporna w sterowaniu. Główny bohater Nomad jest naprawdę ociężały, wiem że ma na sobie nanokombinezon ale to nie usprawiedliwia. Sterownie postacią to udręka, całą grę się z tym walczy bo jest to tak nie wygodne. Strzelanie też mi nie podeszło. Wygląda normalnie, jak w każdej nowoczesnej grze ale jakoś też mi nie siadło. Przyznam że myślałem że gra będzie długa, jednym z atutów Crysisa 1 była ta „otwartość”. Grę ukończyłem w 6h na Hardzie… xD. Może dlatego że jakoś nie zwiedzałem tych map. Muzyka w grze jest okej, ale nic co by było do zapamiętania. Główny bohater Nomad, jest bo jest, ale nic specjalnego. Prorok i Psychol wypadają lepiej, ale mówię to po ograniu całej trylogii. Reasumując grafika piękna ale gameplay już nie taki piękny. Dla mnie sterowanie zabijało przyjemność z grania. Toporne było i tyle. Crysis 1 Remastered oceniam na 6/10, ale za samą grafikę dał bym 10/10 bo wygląda świetnie. Crysis 2 Nie będę ukrywał że jest to moja ulubiona cześć trylogii. Oryginalnego Crysisa 2 ukończyłem kilku krotnie, więc musi coś o tym świadczyć xD. Crysis 2 robi wszystko lepiej niż swój poprzednik. Grafika w 2011 zrobiła na mnie wrażenie. Porównałem sobie obie gry bo mam dwie wersie i przyznam że różnica między X360 a PS5 jest spora. Crysis 2 na X360 dziś wygląda biednie bo mamy porównanie, ale wtedy robił wrażenie. Powiem tak, Crysis 2 Remastered nie prezentuje się źle na tle obecnych gier. Nawet mógłbym wysunąć stwierdzenie że jest ładniejszy od niektórych dzisiejszych gier. Ząb czasu widać tylko na twarzach NPC i drobnych obiektach w tle, jak się przyjrzymy z bliska oczywiście. NYC wygląda wspaniale, co tu więcej pisać o grafice, jest piękna. Gameplay też trzyma poziom. Twórcy poprawili to ociężałe sterowanie. Alcatraz jest szybszy, bardziej zwinny i ogólnie steruje się przyjemniej. Jest takie wrażenie że się płynie a nie jak w jedynce jedzie czołgiem xD. NYC nie jest tak otwarte ja dżungla, ale gra posiada bardziej otwarte sekwencje w postaci większych aren z przejściami, dachami itp… Strzelanie jest przyjemne i mięsiste. Czuć wagę tych nabojów. Samych broni jest więcej niż w jedynce. Crytek nie zawiódł jeśli chodzi o muzykę. Z tego Crysis 2 też jest dziś dobrze pamiętamy. Muzyka jest bardzo dopasowana do scenerii, no i jest fajna. Jak się zatrudnia do muzyki Hansa Zimmera to raczej nie może wyjść kicha :D A jak nasz dubbing? Uwielbiam go w tej grze. Czy głosy są dopasowane dobrze? Moim zdaniem tak, a soczyste kur** pada co chwile i ma to swój wydźwięk. Szkoda że z Remastera został wycięty multiplayer, ale rozumiem. Widocznie nie ma już miejsca dla konkurenta CODA. Reasumując Crysis 2 Remasteret to świetna gra, wygląda obłędnie w 2025. Ode mnie 9/10, a dychy nie ma za brak multi który był świetny. Crysis 3 To jest gra na którą się czekało. Pamiętam jak jeszcze przed premierą gracze chcieli aby trójka była bardziej otwarta jak jedynka bo Urban NYC miał taki potencjał. Pierwsze wrażenie gra zrobiła na mnie ogromne w 2013 ale po ukończeniu stwierdziłem że jest gorsza od dwójki. Pierwszy zgrzyt który jest to czemu gra się Prorokiem? Gra to tłumaczy w karkołomny sposób ale żeby więcej się dowiedzieć trzeba sięgnąć po książkę która jest wprowadzeniem do trójki. Ja jej nie czytałem ale na wiki można wyciągnąć ważne informacje aby wiedzieć dlaczego jest Prorok a nie Alcatraz. Miałem takie wrażenie w 2013 że trójka była brzydsza od dwójki. Dziś mam tak samo. Nie potrafię tego wytłumaczyć ale mam wrażenie że nie jest tak dopakowana jak dwójka. Może to jest spowodowane tym że w Crysisie 3 zwiedzamy większe lokacje niż w dwójce i dlatego należało stonować z grafiką. Pamiętać trzeba że gra śmigała na PS3 i X360. Przerywniki filmowe w postaci renderów wyglądają źle. A może inaczej, te rendery wyglądają gorzej niż sama gra. Samo Urban NYC wygląda fajnie. Lubie takie postapo gdzie przyroda odzyskuje co swoje, klimat jest naprawdę świetny. A jak to się gra? Tak samo jak w dwójkę. Nowością jest ten łuk który robi robotę. Fajnie się z niego strzela. Jeśli chodzi o gameplay to nie ma do czego się przyczepić jest tak dobry jak w dwójce. Muzyka też daje radę jak w poprzedniej odsłonie motyw w menu zapada w pamieć. Można powiedzieć że to kopia dwójki w innej lokacji. Czy przeprosiłem się z Crysisem 3? Grało mi się bardzo przyjemnie w tą grę. Kiedyś miałem wrażenie że była krótsza, i faktycznie jest krótsza spędziłem w niej 9 godzi ale grę ukończyłem w niecałe 6. W trójce jest może mniej poziomów, ale są one dłuższe i są bardziej otwarte w porównaniu do dwójki. Remaster ma jeszcze jeden problem. Gra jest po polsku z dubbingiem. Ale rendery są po angielsku. Myślałem że to błąd dla każdego języka, ale jak przełączyłem na niemiecki to rendery już były po niemciekcu. Partactwo i tyle. Tak samo szkoda jak w dwójce że nie ma trybu multiplayer bo był dobry. Dla mnie Crysis 3 to 8/10. Dobrze się bawiłem, trochę krótka, kilka błędów ale ostatecznie nie jest to zła gra. Tak przeprosiłem się z trójką heh. Reasumując Crysis Remastered Trylogy to dobry pretekst aby przypomnieć sobie tą serie. Grałem na PS5 w trybie wydajności. Zdarzało mi się kilka razy że gry wywalały do dashboarda. Cała trylogia to dla mnie 8,5/10. Jak tak sobie patrzę to kiedyś na GOLu Crysisowi 2 dałem 8,5 a Crysisowi 3 dałem 6.0 xD
ereboss
Ekspert
2025.01.23
Ocena OpenCritic
67% rekomendacji (60)
God is a Geek
Chris White
ZTGD
Drew Leachman
PlayStation LifeStyle
Paulmichael Contreras
Screen Rant
Mason Teague
PlayStation Universe
Felipe Konsul
Niby remastered trilogy, a tak naprawdę to zremasterowana grafika to jest tylko w jedynce i to miejscami dość duża różnica. W dwóch pozostałych to różnicy w grafice wielkiej nie ma. Ale ogólnie to i tak zajebista cała trylogia. Grałem tylko w 2 na PC, a tak to można zagrać we wszystkie 3. Cała trylogia splatynowana :). A na g0vvn0 (nie)opinie typów jak
Whisper_of_Ice to nawet nie ma co patrzeć, bo tacy to tylko byle tylko hejtować gry za nic xD.
ereboss Konsul
Crysis Remastered Trylogy to świetny pretekst aby przypomnieć sobie tą zacną serie która paliła nasze PC ale i też konsole :D Ja osobiście grałem w Crysis 2 i 3 w okolicach premiery na Xbox 360. Grałem też między dwójką i trójką w jedynkę ale nie działała ona dobrze na moim kompie, nie ukończyłem wtedy tej części. Pamiętam że Crysis 2 zrobił na mnie piorunujące wrażenie na X360. W grze mówili po polsku i do tego wyglądała obłędnie. Dziś może to nie robi takiego wrażenia, ale w okolicach 2011 gra z dubbiniem na konsole… Były oczywiście takie gry, ale była to raczej rzadkość. Na Crysisa 3 też mocno czekałem ale, wtedy mocno się na nim zawiodłem. Pamiętam że gra skasowała mi zapis a byłem już w połowie gry. Do tego gra wydawała mi się za krótka, no i miałem wrażenie że wygląda gorzej od Crysisa 2. Bardzo długo zagrywałem się w tryby multiplayer w Crysise 2 i 3. Zresztą Crysis 2 był moją pierwszą grą którą odpaliłem po sieci na X360. Świetnie grało się w tedy, aż się miło robi. Crysis 3, też miał świetny tryb multiplayer. Pamiętam tryb łowcy był świetny. Wtedy miałem taką opinie że Crysis 2 był lepszy fabularnie, a Crysis 3 lepszy w multi. To nie zmienia faktu że w Crysisie 2 był słaby multi, wręcz przeciwnie był genialny, ale w trójce bardziej mi siadł. No dobra po tym wstępie przejdę do mięsa czyli jak w tą trylogie dziś się gra?
Crysis 1
Jak już wspominałem grałem dawno temu w jedynkę i jej nie ukończyłem. Powiem tak jest to moim zdaniem najsłabsza część trylogii. Po nasłuchaniu się komentarzy w intrenecie myślałem że to jakiś Magnum Opus Cryteka, większość zachwala jedynkę jak by to było cudo nad cudami. Grafika robi wrażenie, grałem na PS5 i jak sobie uświadomiłem że to gra z 2007 roku to człowiek nabiera respektu do Crysisa 1 (Oczywiście zdaje sobie sprawę że to Remaster i ma wszystko pobite). Dżungla którą przemierzamy robi wrażenie, te słynne strzelanie do palm też robi wrażenie. Ale jak podejdzie się do takiej ułamanej palmy i zobaczy na pień to tam jest srogie PS2 xD. Ząb czasu widać na twarzach NPC, na małych obiektach w grze typu puszki, pudełka itp… Główny problem jaki mam z tą grą jest taki że jest bardzo toporna w sterowaniu. Główny bohater Nomad jest naprawdę ociężały, wiem że ma na sobie nanokombinezon ale to nie usprawiedliwia. Sterownie postacią to udręka, całą grę się z tym walczy bo jest to tak nie wygodne. Strzelanie też mi nie podeszło. Wygląda normalnie, jak w każdej nowoczesnej grze ale jakoś też mi nie siadło. Przyznam że myślałem że gra będzie długa, jednym z atutów Crysisa 1 była ta „otwartość”. Grę ukończyłem w 6h na Hardzie… xD. Może dlatego że jakoś nie zwiedzałem tych map. Muzyka w grze jest okej, ale nic co by było do zapamiętania. Główny bohater Nomad, jest bo jest, ale nic specjalnego. Prorok i Psychol wypadają lepiej, ale mówię to po ograniu całej trylogii. Reasumując grafika piękna ale gameplay już nie taki piękny. Dla mnie sterowanie zabijało przyjemność z grania. Toporne było i tyle. Crysis 1 Remastered oceniam na 6/10, ale za samą grafikę dał bym 10/10 bo wygląda świetnie.
Crysis 2
Nie będę ukrywał że jest to moja ulubiona cześć trylogii. Oryginalnego Crysisa 2 ukończyłem kilku krotnie, więc musi coś o tym świadczyć xD. Crysis 2 robi wszystko lepiej niż swój poprzednik. Grafika w 2011 zrobiła na mnie wrażenie. Porównałem sobie obie gry bo mam dwie wersie i przyznam że różnica między X360 a PS5 jest spora. Crysis 2 na X360 dziś wygląda biednie bo mamy porównanie, ale wtedy robił wrażenie. Powiem tak, Crysis 2 Remastered nie prezentuje się źle na tle obecnych gier. Nawet mógłbym wysunąć stwierdzenie że jest ładniejszy od niektórych dzisiejszych gier. Ząb czasu widać tylko na twarzach NPC i drobnych obiektach w tle, jak się przyjrzymy z bliska oczywiście. NYC wygląda wspaniale, co tu więcej pisać o grafice, jest piękna. Gameplay też trzyma poziom. Twórcy poprawili to ociężałe sterowanie. Alcatraz jest szybszy, bardziej zwinny i ogólnie steruje się przyjemniej. Jest takie wrażenie że się płynie a nie jak w jedynce jedzie czołgiem xD. NYC nie jest tak otwarte ja dżungla, ale gra posiada bardziej otwarte sekwencje w postaci większych aren z przejściami, dachami itp… Strzelanie jest przyjemne i mięsiste. Czuć wagę tych nabojów. Samych broni jest więcej niż w jedynce. Crytek nie zawiódł jeśli chodzi o muzykę. Z tego Crysis 2 też jest dziś dobrze pamiętamy. Muzyka jest bardzo dopasowana do scenerii, no i jest fajna. Jak się zatrudnia do muzyki Hansa Zimmera to raczej nie może wyjść kicha :D A jak nasz dubbing? Uwielbiam go w tej grze. Czy głosy są dopasowane dobrze? Moim zdaniem tak, a soczyste kur** pada co chwile i ma to swój wydźwięk. Szkoda że z Remastera został wycięty multiplayer, ale rozumiem. Widocznie nie ma już miejsca dla konkurenta CODA. Reasumując Crysis 2 Remasteret to świetna gra, wygląda obłędnie w 2025. Ode mnie 9/10, a dychy nie ma za brak multi który był świetny.
Crysis 3
To jest gra na którą się czekało. Pamiętam jak jeszcze przed premierą gracze chcieli aby trójka była bardziej otwarta jak jedynka bo Urban NYC miał taki potencjał. Pierwsze wrażenie gra zrobiła na mnie ogromne w 2013 ale po ukończeniu stwierdziłem że jest gorsza od dwójki. Pierwszy zgrzyt który jest to czemu gra się Prorokiem? Gra to tłumaczy w karkołomny sposób ale żeby więcej się dowiedzieć trzeba sięgnąć po książkę która jest wprowadzeniem do trójki. Ja jej nie czytałem ale na wiki można wyciągnąć ważne informacje aby wiedzieć dlaczego jest Prorok a nie Alcatraz. Miałem takie wrażenie w 2013 że trójka była brzydsza od dwójki. Dziś mam tak samo. Nie potrafię tego wytłumaczyć ale mam wrażenie że nie jest tak dopakowana jak dwójka. Może to jest spowodowane tym że w Crysisie 3 zwiedzamy większe lokacje niż w dwójce i dlatego należało stonować z grafiką. Pamiętać trzeba że gra śmigała na PS3 i X360. Przerywniki filmowe w postaci renderów wyglądają źle. A może inaczej, te rendery wyglądają gorzej niż sama gra. Samo Urban NYC wygląda fajnie. Lubie takie postapo gdzie przyroda odzyskuje co swoje, klimat jest naprawdę świetny. A jak to się gra? Tak samo jak w dwójkę. Nowością jest ten łuk który robi robotę. Fajnie się z niego strzela. Jeśli chodzi o gameplay to nie ma do czego się przyczepić jest tak dobry jak w dwójce. Muzyka też daje radę jak w poprzedniej odsłonie motyw w menu zapada w pamieć. Można powiedzieć że to kopia dwójki w innej lokacji. Czy przeprosiłem się z Crysisem 3? Grało mi się bardzo przyjemnie w tą grę. Kiedyś miałem wrażenie że była krótsza, i faktycznie jest krótsza spędziłem w niej 9 godzi ale grę ukończyłem w niecałe 6. W trójce jest może mniej poziomów, ale są one dłuższe i są bardziej otwarte w porównaniu do dwójki. Remaster ma jeszcze jeden problem. Gra jest po polsku z dubbingiem. Ale rendery są po angielsku. Myślałem że to błąd dla każdego języka, ale jak przełączyłem na niemiecki to rendery już były po niemciekcu. Partactwo i tyle. Tak samo szkoda jak w dwójce że nie ma trybu multiplayer bo był dobry. Dla mnie Crysis 3 to 8/10. Dobrze się bawiłem, trochę krótka, kilka błędów ale ostatecznie nie jest to zła gra. Tak przeprosiłem się z trójką heh.
Reasumując Crysis Remastered Trylogy to dobry pretekst aby przypomnieć sobie tą serie. Grałem na PS5 w trybie wydajności. Zdarzało mi się kilka razy że gry wywalały do dashboarda. Cała trylogia to dla mnie 8,5/10.
Jak tak sobie patrzę to kiedyś na GOLu Crysisowi 2 dałem 8,5 a Crysisowi 3 dałem 6.0 xD
Pitplayer Senator
Właśnie ukończyłem część pierwszą w pakiecie Remastered Trilogy. Platforma Ps5:
Plusy:
- Graficznie wygląda całkiem ładnie, dużo pomaga oświetlenie ale jeśli się przyjrzeć z bliska teksturom to są ostro rozpaćkane. Najgorzej grafika wypada w przypadku twarzy bohaterów. Najładniej prezentują się odległe widoczki oraz roślinność
- Fizyka świata, na tle dzisiejszych tytanowo-żelbetowych światów rozwalające się co prawda dość "kartonowo" elementy robią niezłe wrażenie. Również rozpadające się rzucane elementy
- nienajgorszy klimat
Minusy:
- Słabe sterowanie, bieganie wypada całkiem nieźle ale już super-skok jest do niczego, strasznie wnerwia w przypadku skośnych skarp, ta mechanika w ogóle nie pozwala się na nie wspiąć i się tylko z nich zjeżdża i finalnie trzeba biegać po mapie celem odnalezienia ścieżki
- słabe strzelanie, z bliska jeszcze wypada dobrze ale gdy wrogowie są daleko można do nich walić cały magazynek i ich nie zabić. Z wrogami wiążą się kolejne minusy
- Są niesamowicie tępi, nie raz nie dwa stoją blisko nas i nas nie widzą, ratuje ich jedynie fakt że mają beznadziejne animacje poruszania się i stąd nieraz ciężko ich trafić
- kolejne minusy to animacje postaci. To jakieś drewno na granicy Ps2/Ps3
- Nijakie postacie
- słabo dubbingowani bohaterowie i miałem wrażenie że jakieś płaskie-audio
- słabe cutscenki
- taka sobie fabuła
Gra dziś mocno średnia w moim odczuciu. Po początkowym zadowoleniu z gry im dalej tym bardziej miałem wrażenie że to jakiś prototyp gry a nie gra. Szczerze to dużo bym wybaczył gdyby nie naprawdę słabe sterowanie, system strzelania i marni przeciwnicy.
Na osłodę moich żali zacząłem część drugą i ta robi na mnie piorunujące wrażenie. Już nawet pomijając przepiękną grafikę (miasto postapo wygląda jak z pierwszego The Last of Us, me gusta) oraz świetnie zapowiadające się sterowanie, w końcu super-skok jest naprawdę super, system strzelania godny obecnych FPSów jak i animacje wrogów, fizyka tej gry to kosmos względem obecnych gier. Po wyjściu z komory odkażania zacząłem testować otoczenie i co widzę? Mnóstwo elementów ładnie się rozpada. Każda opona aut może być zamieniona w kapcia, szyby aut ładnie się rozsypują, drzwi odpadają pod ostrzałem i finalnie pojazdy wybuchają z pięknymi obłokami ognia i dymu. Kopanie aut czy przewracanie barierek, znów, na tle dzisiejszych sterylnych gier środowisko wypada jak jakieś Tech-Demo, szok.
Mocno się jaram tym co pewnie wielu zna ale po dawnych czasach gdy komp mi nie ciągnął Crysisów a je próbowałem, dziś nadrabiając na Ps5 dwójka zapowiada się super.
Pitplayer Senator
Po wylaniu wiadra pomyj na część pierwszą, pora za zachwalanie części drugiej:
Platforma Ps5
Plusy:
- piękna grafika, wygląda od wiele lepiej od jedynki
- bardzo szybkie loadingi, po zgonie wręcz zerowe
- bardzo stabilne 60fps, w zasadzie nie zauważyłem spadków
- zniszczony Manhattan, świat wygląda jak ten z pierwszego The Last of Us tylko w trakcie walk, robi świetne wrażenie, aż się człowiek zastanawiał czy tak by wyglądała inwazja obcych
- zniszczalne środowisko, na początku robi mega wrażenie ale później jednak jest parę zgrzytów w tej kwestii głównie przy zainfekowanych ludziach którym chciałem skrócić męki a tu zdziwienie, są tylko tłem, nie da się niczego z nimi zrobić. Nadal o wiele bardzie interaktywne otoczenie od dzisiejszych gier
- o wiele lepiej zaprojektowani kosmici, walka z nimi to przyjemność, w części pierwszej szkoda gadać
- świetny system strzelania, czuć kopa broni,
- poruszanie się postaci, wspomniane strzelanie jak i sterowanie praktycznie jak w dzisiejszych standardach, bardzo dobre
- dużo lepiej zarysowane postacie, również przez:
- lepszy dubbing i udźwiękowienie gry
- fabuła dość prosta ale nawet trzyma w napięciu
- o wiele lepiej się tu bawiłem różnorodnością wykonywania misji, np. przy pierwszych
spoiler start
ulach
spoiler stop
najpierw przy pierwszym wpadłem z karabinami i wszystkich wybiłem w pień, potem przy drugim po cichu się przekradłem, a na koniec przy trzecim z daleka wszystkich potraktowałem snajperką i bazooką
Minusy:
- wspomniane aspekty niezniszczalnego otoczenia
- pod koniec już się delikatnie wkradła monotonia
- AI wrogów też kuleje ale tylko trochę
Gra o wiele lepsza od części pierwszej, świetny Sci-Fi FPS, czuć budżet i dopracowanie, została mi jeszcze trójka.
Pitplayer Senator
Właśnie ukończyłem część trzecią. Nie będę się tym razem zbytnio rozpisywał. Z plusów dodałbym klimat postapo zniszczonego świata, potem gdy zaczyna się walka z obcymi znów wszystko wraca na tory inwazji z części drugiej ale jakoś brak tej dramaturgii wydarzeń poprzednika. Granie Prorokiem niebędącym niemową sprawia że cała historia jest znacznie bardziej osobista i to można uznać za plus choć fabularnie IMO słabiej.
Co do rozgrywki mimo że łuk bardzo fajny tak projekty lokacji i rozmieszczenie przeciwników jakoś nie zachęca do czyszczenia "aren" i gra wydaje się iść bardziej po sznurku, znaczący regres w stosunku do części drugiej. Cała reszta trzyma poziom.