Wyszukiwarka gier
Dead Island 2

Dead Island 2

PCPlayStationXbox

DI2

po premierze

Data wydania: 21 kwietnia 2023

Akcji, FPP, Zombie, Postapokalipsa, Elementy RPG, Kooperacja, Xbox Game Pass Ultimate, Bardzo brutalne, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Multiplayer, Singleplayer, Internet, Xbox Game Pass Premium

Druga część serii gier akcji FPP, w której walczymy o przetrwanie podczas apokalipsy zombie. Dead Island 2 zabiera nas do Los Angeles, gdzie trafiamy jako jeden ze szczęśliwców odpornych na działanie śmiertelnie niebezpiecznego wirusa. Przemierzając miasto, wykonując zadania i eliminując hordy żywych trupów, staramy się dotrzeć do źródła epidemii.

6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

7.7

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Dead Island 2 jest drugą główną częścią zapoczątkowanej w 2011 roku serii gier akcji, w której trafiamy w sam środek apokalipsy zombie. W przeciwieństwie do „jedynki” stworzonej przez polski Techland, zapowiedziana w 2014 roku „dwójka” należy do firmy Deep Silver. Nasze rodzime studio po utracie praw do marki zaczęło rozwijać serię Dying Light.

Projekt przez lata przechodził z rąk do rąk. Najpierw pracował nad nim zespół Yager Development (który wcześniej dostarczył między innymi kultowe Spec Ops: The Line), następnie pieczę nad grą przejęło Sumo Digital, a ostatecznie dokończenie opisywanej produkcji przypadło w udziale ekipie Dambuster Studios (autorom gry Homefront: The Revolution).

Fabuła

Akcja gry Dead Island 2 toczy się po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Wirus zmieniający ludzi w zombie dotarł do Kalifornii. Wojsko, które miało zapanować nad sytuacją, nie zdołało wykonać zadania, toteż ostatecznie wycofało się z Los Angeles. Metropolia została objęta kwarantanną, a jej mieszkańców pozostawiono na pastwę losu.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

PlayStation 5

PlayStation 5

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

Xbox One

Xbox One

PlayStation 4

PlayStation 4

Gry z serii

Dead Island 2
Dead Island 2
Dead Island 2

11GIER

Gry z serii Dead Island

Seria gier akcji łączących elementy zombie-slashera i RPG. Cykl został zapoczątkowany przez polskie studio Techland, a następnie jego rozwojem zajęły się inne zespoły, pracujące na zlecenie wydawcy i właściciela praw do marki – firmy Deep Silver.

Gry z serii Dead Island

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Dead Island 2

Dead Island 2 nie udaje, że chce być ambitnym dramatem fabularnym czy pełną rozmachu grą RPG. To świetna komedia akcji, przy której można się zrelaksować, pod warunkiem, że lubicie krwawe hordy zombiaków.

Recenzja Dead Island 2 - warto było czekać 9 lat
Recenzujący:
Platforma:
PlayStation 5 PlayStation 5
Data recenzji:
18 kwietnia 2023
Dead Island 2 - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Dead Island 2 - poradnik do gry

Dead Island 2 poradnik to najlepsze porady na start, do walki, ulepszania broni, rozwoju postaci, craftingu. Opisujemy wszystkie warsztaty, karty umiejętności, zamknięte skrzynki, schematy broni, przeciwników, bohaterów, wymagania sprzętowe, długość gry.

Dead Island 2 - poradnik do gry
Opinie

28 sierpnia 2022

Najlepsze gry z targów gamescom 2022

Gamescom jak co roku przysporzył nowych obiektów oczekiwań. Przygotowaliśmy listę najlepszych gier, które pojawiły się na najważniejszej imprezie w branży.

Najlepsze gry z targów gamescom 2022
Najlepsze gry z targów gamescom 2022
Opinie

29 grudnia 2018

Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy

2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.

Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
Opinie

4 września 2014

Dead Island 2 - twórcy gry Spec Ops tworzą martwą wyspę w Kalifornii

Nadchodzące miesiące to istne spełnienie marzeń dla fanów gier z zombiakami w roli głównej. Jednym z kilku gorących tytułów, który trafi w tym czasie do sklepów jest kolejna odsłona serii Dead Island. Czy będzie miała szanse w starciu z Dying Light?

Dead Island 2 - twórcy gry Spec Ops tworzą martwą wyspę w Kalifornii
Dead Island 2 - twórcy gry Spec Ops tworzą martwą wyspę w Kalifornii

Wiadomości

Dobre wieści dla fanów gier o zombie. Wydawca praktycznie zapowiedział Dead Island 3

Dobre wieści dla fanów gier o zombie. Wydawca praktycznie zapowiedział Dead Island 3

20 milionów osób zagrało w Dead Island 2. Skłoniło to wydawcę do sfinansowania produkcji kolejnej odsłony serii. Prace trwają.

gry

Piotr Doroń

10 września 2025 10:35

Dobre wieści dla fanów gier o zombie. Wydawca praktycznie zapowiedział Dead Island 3
26. i 27. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

26. i 27. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store

W Epic Games Store zostały udostępnione za darmo kolejne dwie gry. Tym razem są to: survival horror Dead Island 2 oraz przygodówka 2D Happy Game.

gry

Kamil Kleszyk

15 maja 2025 17:45

26. i 27. gra za darmo w 2025 roku w Epic Games Store
PS Plus Extra i Premium na październik 2024 z 14 grami. Prym wiodą wciąż świeże Dead Island 2 i mocno nostalgiczne Dino Crisis

PS Plus Extra i Premium na październik 2024 z 14 grami. Prym wiodą wciąż świeże Dead Island 2 i mocno nostalgiczne Dino Crisis

W październiku do usług PS Plus Extra i Premium trafi w sumie 14 gier, w tym Dead Island 2, Dino Crisis czy Return to Monkey Island. Z drugiej strony, z abonamentu Sony wypadnie 10 tytułów.

gry

Hubert Śledziewski

9 października 2024 19:25

PS Plus Extra i Premium na październik 2024 z 14 grami. Prym wiodą wciąż świeże Dead Island 2 i mocno nostalgiczne Dino Crisis
Miliony graczy Dead Island 2 skróciło męki 24 miliardom zombie. Embracer podał faktyczną sprzedaż gry

Miliony graczy Dead Island 2 skróciło męki 24 miliardom zombie. Embracer podał faktyczną sprzedaż gry

Od premiery Dead Island 2 minął już ponad rok. Z tej okazji Dambuster Studios pokusiło się o drobne podsumowanie minionych 12 miesięcy.

gry

Kamil Kleszyk

23 maja 2024 08:36

Miliony graczy Dead Island 2 skróciło męki 24 miliardom zombie. Embracer podał faktyczną sprzedaż gry
Po roku w Epic Games Store bestsellerowe Dead Island 2 trafiło na Steama. Jest dostępne 50% taniej, ale i tak ma „mieszane” oceny. Powód jest dosyć błahy

Po roku w Epic Games Store bestsellerowe Dead Island 2 trafiło na Steama. Jest dostępne 50% taniej, ale i tak ma „mieszane” oceny. Powód jest dosyć błahy

Debiut Dead Island 2 na Steamie nie przebiegł zgodnie z planem. Głównym powodem są wątpliwości graczy związane z korzystaniem z launchera Epic Games.

gry

Adrian Werner

23 kwietnia 2024 09:34

Po roku w Epic Games Store bestsellerowe Dead Island 2 trafiło na Steama. Jest dostępne 50% taniej, ale i tak ma „mieszane” oceny. Powód jest dosyć błahy
Dead Island: Riptide - Definitive Edition za darmo na Steam. „Dwójka” zmierza na platformę Valve

Dead Island: Riptide - Definitive Edition za darmo na Steam. „Dwójka” zmierza na platformę Valve

Dead Island: Riptide Definitive Edition można odebrać za darmo na Steamie. Deep Silver zorganizowało promocję w związku z nadchodzącym debiutem „dwójki” na platformie firmy Valve.

gry

Zuzanna Domeradzka

13 lutego 2024 18:06

Dead Island: Riptide - Definitive Edition za darmo na Steam. „Dwójka” zmierza na platformę Valve
Dead Island 2: Haus opowie o rozpustnym kulcie „techno-śmierci”; znamy szczegóły

Dead Island 2: Haus opowie o rozpustnym kulcie „techno-śmierci”; znamy szczegóły

Znamy datę premiery pierwszego dużego rozszerzenia do Dead Island 2. Dodatek Haus, który opowie historię kultu „techno-śmierci”, ukaże się na początku listopada bieżącego roku.

gry

Marcin Przała

11 października 2023 18:36

Dead Island 2: Haus opowie o rozpustnym kulcie „techno-śmierci”; znamy szczegóły
Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”

Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”

Jakie byłoby Dead Island 2, gdyby – tak jak „jedynkę” – stworzył je polski Techland? Odpowiedzi na to pytanie już nie poznamy. Wiemy za to, jaki element tej gry nie przypadł do gustu Tymonowi Smektale, lead game designerowi Dying Light 2.

gol originals

Hubert Śledziewski

11 lipca 2023 16:22

Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”
Dead Island 2 doczeka się dwóch rozszerzeń, mamy pierwsze szczegóły

Dead Island 2 doczeka się dwóch rozszerzeń, mamy pierwsze szczegóły

Studio Dambuster i firma Deep Silver zapowiedziały dwa duże fabularne rozszerzenia do Dead Island 2.

gry

Adrian Werner

14 czerwca 2023 11:54

Dead Island 2 doczeka się dwóch rozszerzeń, mamy pierwsze szczegóły
Dead Island 2 odpłaca się za zaufanie, sprzedaż ciągle imponuje

Dead Island 2 odpłaca się za zaufanie, sprzedaż ciągle imponuje

Grupa Embracer pochwaliła się wynikami sprzedaży Dead Island 2. W sukcesie gry dużą rolę miało odegrać zapewnienie autorom dodatkowego czasu na ulepszenie projektu.

gry

Adrian Werner

24 maja 2023 10:55

Dead Island 2 odpłaca się za zaufanie, sprzedaż ciągle imponuje

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Dead Island 2.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Dead Island 2:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i7-7700HQ 2.8 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz, 10 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i9-9900K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 Super / Radeon RX 6600 XT lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.

Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i7-13700K 3.4 GHz / AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 24 GB GeForce RTX 3090 / 16 GB Radeon RX 6950 XT lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.

Sony PlayStation 4

PlayStation 4

Wspiera:
30 fps

Microsoft XBOX ONE

Xbox One

Wspiera:
30 fps

Sony PlayStation 5

PlayStation 5

Wspiera:
60 fps

Microsoft Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

Wspiera:
60 fps

Dodatki

Lista dodatków do gry Dead Island 2:

Dead Island 2: SoLA

Dead Island 2: SoLA

PCPlayStationXbox

Dodatek

17 kwietnia 2024

Akcji

Drugi duży dodatek do gry akcji FPP pod tytułem Dead Island 2. Fabuła Dead Island 2: SoLA obraca się wokół tytułowego festiwalu w Los Angeles, a raczej tego, co po nim zostało. DLC przynosi nowe zadania, lokację, przeciwników i niedostępną wcześniej broń legendarną.

7.7

OpenCritic

3.0

Gracze

Dead Island 2: SoLA
Dead Island 2: Haus

Dead Island 2: Haus

PCPlayStationXbox

Dodatek

2 listopada 2023

Akcji

Pierwszy duży dodatek do gry akcji FPP pod tytułem Dead Island 2. W Dead Island 2: Haus trafiamy do luksusowej willi w Malibu, będącej siedzibą złowieszczej sekty. Oprócz nowych zadań, add-on wprowadza niedostępny wcześniej arsenał i dodatkowe umiejętności.

6.0

GRYOnline

6.5

OpenCritic

6.9

Gracze

Dead Island 2: Haus

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.9

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
6.6

Ocena Graczy

Średnia z 844 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.7

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 11056 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.5

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 158 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
Dariusz Matusiak
PC

Dariusz Matusiak

Recenzent GRYOnline.pl

2023.04.18

Na Dead Island 2 czekaliśmy długo, ale warto było tyle poczekać. To nieskomplikowana, przeurocza rzeźnia zombie w luźnym stylu filmów akcji, która nie stawia przed moralnymi dylematami, stawia po prostu na dobrą zabawę!

5.0
Szugob
PC

Szugob

Ekspert

2025.02.05

Eksploracja Hollywoodzkich posiadłości to cudeńko. Bogactwo ich wnętrz wali po ryju dbałością o detal. A nawet jest narracja środowiskowa gdzieniegdzie. Dlatego zejście do kanałów (!) to jak przywalenie drugi raz, tyle że mokrą szmatą. Cała reszta gry to wstecznictwo: fabularny rzyg udaje Tarantino; mocno niezdecydowana rozgrywka, która nie wie, czy chce być survivalem, czy Diablo-podobną rozwałką; crafting do luftu, mgliste umiejętności. Doceniam odmienną formę szlachtowania wrogów w zależności od rodzaju broni, ale to nie za dużo, aby podnieść ocenę.

7.5
mastarops
PC

mastarops

Ekspert

2025.01.08

Bardzo spoko gra. Fajnie się walczy, fabuła nawet OK, animacje i dialogi zrobione dobrze - grałem Carlą. Graficznie bardzo dobrze, 60 FPS, nie zauważyłem spadków.Na minus crafting i leveling - strasznie męczyłem się na początku bo byłem 1-2 levle za wrogami, walki z bossami były dla mnie nie do ukończenia ale wystarczyło zrobić kilka side questów i było ok. Crafting wymaga często rzadkich składników, więc jak to zwykle robię w tego typu grach oszczędzałem je by ich nigdy nie użyć :)System kart bardzo fajny, pozwala na eksperymentowanie.Polecam, zwłaszcza, że można nówkę za kilkadziesiąt zł kupić.

8.5
Daniel Burzykowski
PC

Daniel Burzykowski

GRYOnline.pl Team

2024.03.30

Przyznam, że świetnie się bawiłem! Bardzo fajna grafika, dobre animacje, ekstra efekt skórowania i stałe 60 FPS na XSX w Game Passie. Mniam!

6.5
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2023.08.19

Zgodnie z moimi oczekiwaniami najsłabszym elementem gry okazał się system (braku) rozwoju postaci, czyli durne karty. Na szczęście nie są one losowe, a z góry znane (grze, nie graczowi). Po przejściu gry, ukończeniu odpowiednich questów i podniesieniu kart z odpowiednich miejsc, lub otrzymaniu ich za odpowiednie wyzwania, będziemy wiec zawsze mieć dostępne do wyboru te same karty. Jedyny wyjątek to bodajże dwie karty unikalne dla postaci, ale nie zmieniają one znacząco rozgrywki, podobnie jak wybrana postać. W ogóle nie podobało mi się zmuszanie gracza na start do wybierania postaci, w sytuacji gdy gracz nie ma pojęcia co oznaczają statystyki, na które patrzy.No ale mniejsza z tym, wracając do systemu kart – większość kart jest praktycznie bezużyteczna i nie wprowadza nic ciekawego do gry. Te w miare przydatne to proste bonusy na zasadzie więcej obrażeń lub tradeoffy na zasadzie więcej dmg ale mniej staminy.Są też karty typu autofagia, których możemy mieć max 3, a które dodatkowo wpływają na poziom „autofagii”, czyli w praktyce zwiększają dmg ale zmniejszą staminę po raz kolejny.Nic oryginalnego, nic ciekawego.Graficznie bardzo ładnie momentami, zwłaszcza w ciągu dnia. Niestety wydajność mocno lata na 3070, między 144 a 70 fps. Po dopasowani ustawień graficznych i obniżeniu tekstur z ultra do high miałem dużo mniej stutteringu, niestety fpsy nadal lubiły sobie latać, zwłaszcza gdy było dużo ciał, krwi i ognia/elektryczności na ekranie.Gameplay loop nadal bardzo proste. Chodzimy głównie po ziemi i nawalamy zombiaki kilkoma typami broni. Czasem jest prosta sekwencja platformowa, trzeba wskoczyć oknem albo przejść po deskach, ale DL2 toto nie jest. Niektóre typy broni są z góry skazane na porażkę, ponieważ mają za mały dmg, za mały zasięg lub są za wolne. Sprawia to, ze połowa broni trafia od razu do plecaka do sprzedania/zezłomowania i po kilku godzinach gry, gdy już je przetestujemy, nie bawimy się dalej w próbowanie ich.Początkowo miałem bardzo krytyczną opinię o grze. Oczekiwałem otwartego świata, a zamiast tego dostałem latanie w te i we w te przez łączniki między mapami. Potem odblokowała się szybka podróż, ale latania wcale nie było mniej, przez natłok questów pobocznych. Gdybym chciał to mógłbym jeszcze kilkanaście godzin poświęcić na latanie z poradnikiem z yt i szukanie gdzie jest zombiak z kluczem do sejfu. Ano właśnie – sejfy. W grze znajdujemy sejfy, do których klucze dostajemy dużo później. Gdy popchniemy fabułę do przodu to w okolicy pojawi się zombiak z kluczem. Niestety nie jest on nigdzie oznaczony, czasem spotykamy go przypadkiem na drugim końcu miasta, więc bez poradników praktycznie nie da się wszystkiego pootwierać. Co gorsza, klucze nie znikają po otwarciu, przez co pod koniec gry mamy kilkadziesiąt kluczy w inventory i nie wiemy, które są już użyte, a które nie. Nie wiemy też za bardzo który klucz jest do którego sejfu – jest to niby opisane na kluczu, ale ten opis niewiele daje bo mapa jest mało czytelna i przykładowo opis, że to klucz do sejfu w knajpie X nic ci nie powie, skoro nie wiesz gdzie ta knajpa jest, bo nie ma jej na mapie.Ponadto inventory ograniczone jest do 8 slotów głównych (klawisze 1-8) i 8 dodatkowych (taki jakby plecak). Czyli można mieć tylko 16 broni na raz. No tak średnio bym powiedział. Większość gry latałem z 2-3 broniami dystansowymi i 2-3 broniami melee. Czyli już na start miałem zajęte 6 z 16 slotów. Nie było sensu trzymać więcej „dobrych” broni, nie było też sensu ich naprawiać, bo co chwilę levelujemy i broń podnosimy coraz lepszą. Niestety level scaling całkowicie zabija sensowność inwestowania w upgrade broni na wczesnym etapie. Jeżeli coś nam się spodoba to ewentualnie możemy to schować do szafki a potem zrobić wyrównanie poziomu. Ale taniej wyjdzie zrobić taką broń od nowa na tej samej bazie, jeżeli podniesiemy przysłowiową rurę kilak poziomów wyższą.Ciekawym pomysłem są dodatkowe efekty na broni: osłabienie (pozwala nam odzyskiwać energię), krwawienie, prąd, ogień, kwas. Głupotą jest natomiast, że niektóre zombie są odporne na niektóre typy obrażeń. Tak, obrażeń, a nie efektów! Bo nie miałbym nic przeciwko temu, żeby bagniak był odporny na kwas, a zombie owinięty drutem kolczastym byłby odporny na krwawienie (chociaż to głupota), ale dlaczego takim zombiakom nie jesteśmy w stanie W OGÓLE zadać obrażeń tym typem broni? Nie wiem. Widocznie naboje kwasowe magicznie odbijają się od nich, w przeciwieństwie do zwykłych nabojów. Podobnie bejsbol nabity gwoździami magicznie nie robi obrażeń, ale taki zwykły drewniany nieulepszony (lub elektryczny lub ognisty) – już tak :DNarzekam, narzekam, ale prawda jest taka, że w grze zrobiłem wszystkie questy poboczne i misje na zaginionych ludzi. Powiedziałbym, że to 100% gry, ale są jeszcze durne wyzwania typu otwórz 25 sejfów czy zabij 1000 zombie, które dają drobne ulepszenia dmg, hp czy staminy. Ale po prostu nie chce mi się tracić na to czasu. Wolałbym normalny rozwój postaci przez level up, a nie nudne wyzwania.Aha, jeszcze tak odnośnie level up – daje to tylko zwiększenie hp i podniesienie poziomu dropionych broni. Ponadto dostajemy dodatkową kartę lub slot na kartę. I tyle. Poziom wrogów też rośnie więc używając tej samej broni robimy mniej dmg, dopóki nie wyrównamy jej do obecnego poziomu, a wtedy znowu wrogowie padają na 3-4 hity, z wyjątkiem mocniejszych odmian, którym trzeba szybko ucinać ręce (w większości przypadków to najsłabszy element gwarantujący lepszy drop).Mamy kilka rzędów (typów) kart, w każdym rzędzie po kilka slotów (finalnie, bo najpierw zaczynamy od 1). Skończyłem grę na maksymalnym, 30 poziomie nie robiąc żadnych aktywności marnujących czas. Po prostu latałem od questa do questa. Już w okolicach 80% ukończenia wbiłem maksymalny level, więc ostatnie misje (w tym te, które wpadają dopiero po ukończeniu wątku głównego) robiłem tylko dla funu z gry i zdobycia legendarnych broni, które są nagrodami w niektórych questach. Szkoda tylko, że nie jest to podane z góry i większość questów nagradza kaszanką.Podsumowując - Dying Light 2 to jednak klasa wyżej. Tutaj "fajny" jest tylko system walki, ale gra jest ogólnie nijaka i bez szans na dalszy rozwój, z wyjątkiem DLC z 1 nowym obszarem, które zostało już zapowiedziane. A tak to tylko jakieś głupie skiny do coopa i bronie.P.S. Jeszcze odnośnie trwałości broni i broni palnej. W broni palnej magazynek zapełnia się od nowa sam po zmianie lokacji, ale jak przeładujecie broń to tej straconej amunicji już wam nie uzupełni. Na szczęście amunicja leci z zombie w dobrych ilościach, ale nie hurtowych. Nawet mając broń o 4-5 typach amunicji trzeba będzie czasem przejść na bejsbol. Zużycie broni występuje i zużywają się one szybko, nawet te najwyższej jakości. Przy czym szybko oznacza kilkadziesiąt uderzeń. Już po 1/4 gry zombie się ignoruje i walczy tylko z mocniejszymi (+ szwendaczami które przyjdą gdy walczymy z większymi) więc ta trwałość nie przeszkadza. Znajdujemy też dużo niebieskich i fioletowych broni, więc nawet nie zdążamy zużywać tego co mamy, gdy już wpadają kolejne bronie. Nie ma sensu trzymać się jednej-dwóch dobrych, ulepszonych, bo zaraz wbijemy poziom i ich dmg nie będzie już tak atrakcyjny.

8.0
PC

wwad

Ekspert

2023.08.06

Żadna rewelacja ale zagrać można, zwłaszcza jak się trochę pogra to idzie się wkręcić.Klimat ma fajny, wizualnie w hdr ma momenty rewelacyjne a cała reszta grafiki jest tylko dobra.Mapy są małe, liniowe za to różnorodne.Fabuła główna z perspektywy ukończenia gry ok, balans wszystkiego leży jest tragiczny i wiele mechanik mających utrudnić/wydłużyć grę psuje całość zwłaszcza te same zagadki co mapę np. znajdź bezpiecznik by zamknąć bramę ... Oceniam grę na 8.0, mimo wszystko się w nią wczułem i poza kilkoma momentami sporego wnerwu na balans dobrze się bawiłem te 24h :)

6.0
PC

micin3

Ekspert

2023.04.24

Gra skończona, 20h, 24/24 misji fabularnych, 17 z 33 zadań pobocznych.Z każdą godziną niestety gra się coraz gorzej - brak jakiegokolwiek rozwinięcia mechanik. Po jakiś 4 czy 5 godzinach gra wszystko co miała pokazać, pokazała, pozostaje później robienie w kółko tego samego. Porównując grę z Dying Light 1? DI2 nie ma nawet startu.Porównując z Dying Light 2? Obie gry poszły w innym kierunku, ale także Dying Light 2 wygrywa nawet się nie pocąc.Zarówno Dying Light 2 jak i Dead Island są grą o zombie bez zombie. O ile w Świetle dlatego, że wątek skupia się bardziej na wojnie frakcji i ogólnie ludziach, tak Wyspa nie ma tych zombie fizycznie. Zombie zachowują wszelkie procedury segregacji sanitarnej, stojąc w dużej odległości od siebie. spotkać 3 zombie obok siebie jest rzadkością, 5 graniczy z cudem więcej zaś jedynie w oskryptowanych momentach. O odpowiedniku takiego mostu z Dying Light 1 można zapomnieć. Takie lokacje w Dying Light 2 mają zdecydowanie więcej zombie, niż Dead Island 2, można zapomnieć o większej ilości nieumarłych naraz (a do tego chamsko się teleportują, niekiedy wręcz na oczach gracza).Gra uwielbia także slow-mo. Uderzysz zombie? Slow-mo. Strzelisz headshota? Slow-mo. Piszę tego posta? Slow-mo. I to trwające irytująco długo, bo jakieś 4 czy 5 sekund. Fabuła? Najgorsza, z jaką się spotkałem w grze AAA (albo inną, gorszą wyparłem z pamięci). Cliffhanger zdecydowanie gorszy niż np. w takim najnowszym Deusie Exie. Z drugiej strony, nie traktuje tego jako jakiś poważny zarzut - to jest gra o zombie, nie spodziewałem się jakieś epopeji czy odpowiednika Lalki Prusa. Postacie? Absolutnie top topów w najgorzej napisanych, kiczowatych, bezpłciowych postaci. Tutaj Dead Island 2 wbił się na podium, i mam nadzieję że nigdy nie będę miał nieprzyjemności obcować z grą, która przebije DI2.Zadania - podaj, przynieś, pozamiataj najgorszego sortu. Gra niczym nie zaskakuje, każde zadanie polega na pójściu do A, zabiciu B, naciśnięcia C. Z tego powodu odpuściłem sobie zadania poboczne, bo nie autentycznie można było je przechodzić pomijając scenki i wprowadzenia, bo i tak wszystkie na jedno kopyto. Może przez to umkneły mi jakieś perełki, bo w końcu ukończyłem ich zaledwie połowę.Grafika jest „średnia”, tj. dobra. Rzemieślnicza robota, jak na standardy AAA przystało. Nic, co by mi zapadło w pamięć. Zdecydowanie lepszy, niż np. takie Last of Us (oprócz modeli postaci), szczególnie, że nie ma tak kańciastego LOD jak TLOU. Co do pozytywów, to niestety niewiele:Walka. Ale tylko na początku gry - niestety, o ile fajnie jest palić, odrywać kończyny, topić kwasem to niestety z czasem traci cały system swój urok. Definitywnie świetna technologia, ale wciąż ma sporo ograniczeń, które szczególnie widać przy finiszerach. Bronie. Duża liczba, każdą trochę inaczej się walczy, są dość wytrzymałe, duża ilość modyfikacji - ale nie wyróżniająca się niczym specjalnym.Stan techniczny. W takim stanie powinny wychodzić wszystkie gry AAA. Ani jednej zwiechy, żadnego wyczuwalnego spadku FPSów, ani razu nie wyrzuciło mnie do pulpitu. Grę bym polecił jedynie komuś, kto naprawdę lubi zombie i nie ma w co innego zagrać. Czuć w niej to deweloperskie piekło, szczególnie z urwaną fabułą, nawet ostatni boss jest zwykłym typem zombie. Jeżeli ktoś nie lubi gier z nieumarłymi i oczekuje jakiejkolwiek fabuły - wtedy powiedziałbym, że gra na 4/10. Ja spodziewałem się rozwałki zombie i w sumie to dostałem - ale jest to niezapadająca w pamięć rozwałka, w przyszłym tygodniu pewnie nawet nie będę pamiętać, że w Dead Island 2 w ogóle grałem.

5.5
mackal83
PC

mackal83

Gracz

2025.03.17

Na dłuższą metę straszny średniak z kretyńskimi dialogami.Wolę mimo wszystko Dying light 2 z poważniejszą i mroczniejszą fabułą oraz eksploracją.Przeszedłem tylko fabułę główną(24/24)z kilkoma pobocznymi questami ,ale im dalej tym trudniej jeśli chodzi o solo(ostatecznie wbiłem 22 level) i całe szczęście, że pod koniec gry dołączył do mnie jakiś gracz dzięki ,któremu udało się przejść finałowego bossa. Szkoda tylko, że nie pomyślałem o kooperacji(publiczna) wcześniej to bym zaoszczędził sporo czasu ,bo w tej grze bardzo często się ginie,a wrogów czasem trzeba uderzać kilkadziesiąt razy,a ty jesteś nie raz martwy na 2-3 hity.System rozwoju postaci jak dla mnie leży i nie ma porównania z Dying light 2.

6.5
Charson
PC

Charson

Ekspert

2025.05.25

8.0
Filip Grabski
PC

Filip Grabski

GRYOnline.pl Team

2024.12.01

5.5
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2024.08.07

8.0
Michał Grygorcewicz
PC

Michał Grygorcewicz

GRYOnline.pl Team

2023.11.25

7.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2023.08.19

6.5
SULIK
PC

SULIK

Ekspert

2023.07.02

6.0
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2023.04.25

Ocena STEAM

7.7

W większości pozytywne (11 056)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i grafika: Wielu użytkowników chwaliło grafikę, opisując ją jako piękną i dobrze zoptymalizowaną, z imponującymi efektami krwi i szczegółowymi środowiskami.
  • Mechanika walki: System walki wręcz otrzymał pozytywne opinie za satysfakcjonujące i brutalne doświadczenie, z różnorodnymi broniami i opcjami obrażeń żywiołowych, które wzbogacają rozgrywkę.
  • Zabawa z przyjaciółmi: Gra jest szczególnie przyjemna w trybie kooperacji, oferując chaotyczne i zabawne doświadczenia podczas gry z innymi.
  • Krew i fizyka: Gra zawiera szczegółowy system krwi, który dodaje radości z zabijania zombie, sprawiając, że walka wydaje się wpływowa i satysfakcjonująca.
  • Różnorodność postaci: Gracze docenili różne postacie i ich unikalne umiejętności, co dodało głębi do rozgrywki.

Główne wady gry

  • Fabuła i pisanie: Znaczna liczba recenzji krytykowała fabułę za płytkość, ogólnikowość i słabe wykonanie. Dialogi często opisywano jako żenujące i pozbawione głębi.
  • Powtarzalna rozgrywka: Wiele osób uznało, że misje i cele są powtarzalne, często polegające na zbieraniu przedmiotów lub pokonywaniu zombie w podobny sposób, co prowadzi do uczucia monotonii.
  • Projekt poziomów: Liniowa struktura gry i segmentowane mapy były postrzegane jako krok wstecz w porównaniu do otwartego świata oryginalnego Dead Island, z wieloma graczami czującymi, że obszary są zbyt małe i ograniczające.
  • Problemy techniczne: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy techniczne, w tym spadki klatek, awarie i problemy z integracją Epic Online Services, co wpływało na ogólne doświadczenie.
  • Balans i trudność: Kilka recenzji wspomniało, że walka może wydawać się niezrównoważona, z przeciwnikami stającymi się "gąbkami na kule" i wymagającymi nadmiernej liczby ciosów do pokonania.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Eksploracja otwartego świata: Wiele osób tęskniło za otwartym światem oryginalnego Dead Island, wyrażając rozczarowanie, że sequel jest bardziej liniowy i ograniczający w eksploracji.
  • Interesująca fabuła: Bardziej rozwinięta i angażująca narracja była powszechnym życzeniem graczy, ponieważ czuli, że gra brakuje tajemnicy i głębi, które charakteryzowały pierwszą odsłonę.
  • Lepszy rozwój postaci: Użytkownicy wyrazili pragnienie lepszych łuków postaci i bardziej znaczących interakcji, ponieważ wielu uznało postacie za nijakie lub nieprzyjemne.
  • Bardziej zróżnicowane mechaniki rozgrywki: Niektórzy gracze zasugerowali, że gra mogłaby skorzystać na bardziej zróżnicowanych mechanikach rozgrywki, takich jak rzemiosło lub głębsze elementy RPG, które wymagają znaczących wyborów.
  • Ulepszona doświadczenie wieloosobowe: Chociaż tryb kooperacji został pochwalony, niektórzy użytkownicy zauważyli, że doświadczenie wieloosobowe mogłoby być lepsze, szczególnie pod względem balansu i stabilności serwerów.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, podczas gdy Dead Island 2 oferuje wizualnie atrakcyjne i zabawne doświadczenie w zabijaniu zombie, cierpi na kilka problemów narracyjnych i rozgrywkowych, które pozostawiły niektórych fanów serii rozczarowanych.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.5

60% rekomendacji (158)

Opecritic
3,5 / 5

Hardcore Gamer

Chris Shive

Hardcore Gamer
3,5 / 5

GamesRadar+

Leon Hurley

GamesRadar+
8 / 10

Easy Allies

Daniel Bloodworth

Easy Allies
8,5 / 10

God is a Geek

Mick Fraser

God is a Geek
7 / 10

IGN

Travis Northup

IGN

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-05-26
23:25

Rafusv2 Centurion

Rafusv2
👍

Przeszedłem single player misje główne i mogę polecić:

+do odstresowania nawalanka typu doom
+grafika (dobrze, że kupiłem kartę 12 GB VRAM, bo u mnie pobiera 11 w 1440p)
+różnorodne i fajne lokacje (niezłe amerykańskie hawiry)
+przeciwnicy (nie są ciągle ci sami)
+ciężko się zgubić
+długość ok
+muzyka (gra fajnie gdy jest akcja), efekty dźwiękowe dobre

-karty, awans, upgrade broni, różnorodność broni
-zbieractwo
-toporne zabijanie wielu zombi

Ode mnie mocne 7.

Komentarz: Rafusv2
2025-06-08
18:35

tr00y Pretorianin

Gra jest niezła, ale momentami jak dla mnie zbyt frustrująca - a gram dla przyjemności, a nie po to żeby się gotować i rzucać padem. Zwykle gram na normalnym poziomie trudności, ale jak mam z czymś problem to wolę obniżyć ten poziom. I mam właśnie taki moment chyba już pod koniec gry, już mam dość i nie wiem czy przejdę tą grę do końca.

Dla mnie brak możliwości wyboru poziomu trudności to duży minus. Postać mam rozwiniętą też do 29 levelu i luj to daje, jak gra skaluje przeciwników w tych kluczowych momentach do tego samego poziomu, że zawsze i tak jest za trudno. To ja nie wiem po co rozwijać tą postać.

Słyszałem, że nawet w Lies of P wprowadzili poziomy, żeby było to bardziej przystępne dla różnych graczy, a ja nie chciałem grać w soulslajka tylko cieszyć się fabułą i walką na normalnym poziomie.

Gra i tak jest lepsza niż jedynka od Techlandu. Ale chyba jej nie ukończę.

Komentarz: tr00y
2025-07-14
00:21

blimsien_yankovic Centurion

blimsien_yankovic

Śmiało można ograć. Nie rozumiem hejtu na tą grę. Otrzymałem za darmo od Epica więc nie miałem wygórowanych wymagań. Świetna dla odstresowania dnia. Nie jest trudna, na każdego zombiaka jest metoda.

Z minusów to że tak jak każda gra tego typu jest krótka. Po ukończeniu głównej fabuły kończyłem zadania dodatkowe. Nie ukrywam ale przeczytałem opinie o niej przed rozpoczęciem i mała podpowiedz ode mnie - nie spieszymy się ze zbieraniem leveli (poziomów) im wyżej jednak zauważyłem jest trochę trudniej. Zombiaki da się zgubić a nasza postać nie ma limitu biegu.

Korzystamy tez z ułatwień w postaci dwóch rzucanych przedmiotów. Przełączamy sobie na drugi jak pierwszy użyjemy (są za darmo i się ładują). Tak samo po każdym nowym uruchomieniu przedmioty oraz bronie się respawnują (zazwyczaj takie same i w tym samym miejscu)

Komentarz: blimsien_yankovic
2025-07-15
17:26

mpkfa Junior

Polecam tę grę ze względu na jej mechanikę gore ,odrywania strzepów ciała podczas masakracji – jest naprawde imponujaca. Ma kilka wad i drobnych błędów, podczas gry miałem przypadek braku odgłosu uderzenia broni białej w ciała zombie. Gra ma lekko luzacki- komediowy charakter i nie traktuje sie zbyt serio, ale granie w nocy (możesz wybrać porę dnia, wchodząc na mapę) może wrzucić ciary na plecach i wywołać strach. Na bardzo duży plus było oddanie wrecz z niezwykła szczegółowoscią i pieczołowitością lokacji występujacych w Mieście Aniołów. Gra jest niezła, aczkolwiek nie jest to jakies wybitne dzieło. Na minus główna fabuła oraz brak pociagnięcia niektórych wątków dalej, jak choćby Loli oraz tzw. numenów (moze te watki zostały wyjasnione w DLC? tego nie wiem). Jeśli jesteś fanem trylogii filmów o żywych trupach George'a Romero, tak jak ja, to będziesz zadowolony. Dla mnie 7,5 na 10 z serduszkiem.

Komentarz: mpkfa
2025-07-15
17:27

Admin Senator

Admin

Dead Island 2 - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl