Data wydania: 21 kwietnia 2023
Druga część serii gier akcji FPP, w której walczymy o przetrwanie podczas apokalipsy zombie. Dead Island 2 zabiera nas do Los Angeles, gdzie trafiamy jako jeden ze szczęśliwców odpornych na działanie śmiertelnie niebezpiecznego wirusa. Przemierzając miasto, wykonując zadania i eliminując hordy żywych trupów, staramy się dotrzeć do źródła epidemii.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Dead Island 2 jest drugą główną częścią zapoczątkowanej w 2011 roku serii gier akcji, w której trafiamy w sam środek apokalipsy zombie. W przeciwieństwie do „jedynki” stworzonej przez polski Techland, zapowiedziana w 2014 roku „dwójka” należy do firmy Deep Silver. Nasze rodzime studio po utracie praw do marki zaczęło rozwijać serię Dying Light.
Projekt przez lata przechodził z rąk do rąk. Najpierw pracował nad nim zespół Yager Development (który wcześniej dostarczył między innymi kultowe Spec Ops: The Line), następnie pieczę nad grą przejęło Sumo Digital, a ostatecznie dokończenie opisywanej produkcji przypadło w udziale ekipie Dambuster Studios (autorom gry Homefront: The Revolution).
Akcja gry Dead Island 2 toczy się po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Wirus zmieniający ludzi w zombie dotarł do Kalifornii. Wojsko, które miało zapanować nad sytuacją, nie zdołało wykonać zadania, toteż ostatecznie wycofało się z Los Angeles. Metropolia została objęta kwarantanną, a jej mieszkańców pozostawiono na pastwę losu.
Okazuje się jednak, że w „mieście aniołów” przebywają osoby, które po ugryzieniu nie zmieniają się w żywe trupy – zamiast tego choroba zapewnia im różnorodne zdolności, o których zdrowi ludzie mogą jedynie pomarzyć. W trakcie rozgrywki wcielamy się w jednego z takich zainfekowanych.
W Dead Island 2 akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zabawę rozpoczynamy od wyboru jednej z sześciu postaci, z których każda ma własną osobowość, unikalne kwestie dialogowe oraz indywidualny zestaw umiejętności. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak rzucić się w wir krwawych przygód.
Produkcja oddaje nam do dyspozycji rozległe miasto, podzielone na mniejsze lokacje. W Los Angeles czekają na odwiedzenie charakterystyczne miejsca – od malowniczego Beverly Hills przez Hollywood, po promenadę Venice Beach. Przemierzając miasto, realizujemy zadania popychające fabułę do przodu i wykonujemy różnorodne misje poboczne.
Po drodze szlachtujemy hordy żywych trupów, robiąc użytek z różnorodnej broni białej i palnej. Poza mięsem armatnim, którego pokonanie nie sprawia większych trudności, na naszej drodze stają znacznie potężniejsze osobniki.
W miarę postępów rozwijamy bohaterów – postać ulepszamy za sprawą specjalnych kart gromadzonych w trakcie zabawy. Poza tym ich potencjał bojowy zwiększamy, zdobywając coraz lepsze wyposażenie. Wbudowany w grę system craftingu pozwala wzbogacić posiadaną broń o różnorodne dodatkowe efekty; na przykład nic nie stoi na przeszkodzie, by nasza maczeta zadawała również obrażenia od elektryczności.
W Dead Island 2 można grać w pojedynkę lub w trybie współpracy przez Internet dla maks. trzech osób.
Oprawa graficzna gry Dead Island 2 prezentuje wysoką jakość. Podobać się mogą zwłaszcza pełne szczegółów zombiaki i zaawansowany system ich obrażeń o nazwie FLESH; odwiedzanym lokacjom również nie można nic zarzucić.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
PlayStation 5
Xbox Series X/S
Xbox One
PlayStation 4
Producent: Sumo Digital / Deep Silver Dambuster Studios (PC)
Wydawca: Deep Silver / Plaion
11GIER
Seria gier akcji łączących elementy zombie-slashera i RPG. Cykl został zapoczątkowany przez polskie studio Techland, a następnie jego rozwojem zajęły się inne zespoły, pracujące na zlecenie wydawcy i właściciela praw do marki – firmy Deep Silver.
Recenzja GRYOnline
Dead Island 2 nie udaje, że chce być ambitnym dramatem fabularnym czy pełną rozmachu grą RPG. To świetna komedia akcji, przy której można się zrelaksować, pod warunkiem, że lubicie krwawe hordy zombiaków.
Aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Dead Island 2 poradnik to najlepsze porady na start, do walki, ulepszania broni, rozwoju postaci, craftingu. Opisujemy wszystkie warsztaty, karty umiejętności, zamknięte skrzynki, schematy broni, przeciwników, bohaterów, wymagania sprzętowe, długość gry.
28 sierpnia 2022
Gamescom jak co roku przysporzył nowych obiektów oczekiwań. Przygotowaliśmy listę najlepszych gier, które pojawiły się na najważniejszej imprezie w branży.
29 grudnia 2018
2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.
4 września 2014
Nadchodzące miesiące to istne spełnienie marzeń dla fanów gier z zombiakami w roli głównej. Jednym z kilku gorących tytułów, który trafi w tym czasie do sklepów jest kolejna odsłona serii Dead Island. Czy będzie miała szanse w starciu z Dying Light?
20 milionów osób zagrało w Dead Island 2. Skłoniło to wydawcę do sfinansowania produkcji kolejnej odsłony serii. Prace trwają.
gry
Piotr Doroń
10 września 2025 10:35
W Epic Games Store zostały udostępnione za darmo kolejne dwie gry. Tym razem są to: survival horror Dead Island 2 oraz przygodówka 2D Happy Game.
gry
Kamil Kleszyk
15 maja 2025 17:45
W październiku do usług PS Plus Extra i Premium trafi w sumie 14 gier, w tym Dead Island 2, Dino Crisis czy Return to Monkey Island. Z drugiej strony, z abonamentu Sony wypadnie 10 tytułów.
gry
Hubert Śledziewski
9 października 2024 19:25
Od premiery Dead Island 2 minął już ponad rok. Z tej okazji Dambuster Studios pokusiło się o drobne podsumowanie minionych 12 miesięcy.
gry
Kamil Kleszyk
23 maja 2024 08:36
Debiut Dead Island 2 na Steamie nie przebiegł zgodnie z planem. Głównym powodem są wątpliwości graczy związane z korzystaniem z launchera Epic Games.
gry
Adrian Werner
23 kwietnia 2024 09:34
Dead Island: Riptide Definitive Edition można odebrać za darmo na Steamie. Deep Silver zorganizowało promocję w związku z nadchodzącym debiutem „dwójki” na platformie firmy Valve.
gry
Zuzanna Domeradzka
13 lutego 2024 18:06
Znamy datę premiery pierwszego dużego rozszerzenia do Dead Island 2. Dodatek Haus, który opowie historię kultu „techno-śmierci”, ukaże się na początku listopada bieżącego roku.
gry
Marcin Przała
11 października 2023 18:36
Jakie byłoby Dead Island 2, gdyby – tak jak „jedynkę” – stworzył je polski Techland? Odpowiedzi na to pytanie już nie poznamy. Wiemy za to, jaki element tej gry nie przypadł do gustu Tymonowi Smektale, lead game designerowi Dying Light 2.
gol originals
Hubert Śledziewski
11 lipca 2023 16:22
Studio Dambuster i firma Deep Silver zapowiedziały dwa duże fabularne rozszerzenia do Dead Island 2.
gry
Adrian Werner
14 czerwca 2023 11:54
Grupa Embracer pochwaliła się wynikami sprzedaży Dead Island 2. W sukcesie gry dużą rolę miało odegrać zapewnienie autorom dodatkowego czasu na ulepszenie projektu.
gry
Adrian Werner
24 maja 2023 10:55
Popularne pliki do pobrania do gry Dead Island 2.
trainer Dead Island 2 - v1.0 +26 Trainer - 25 kwietnia 2023
trainer Dead Island 2 - v1.2 +13 Trainer - 26 czerwca 2023
trainer Dead Island 2 - v1.1 +13 Trainer - 9 maja 2023
trainer Dead Island 2 - Trainer v.v1.0-v1.1223722+ Plus 26 - 2 listopada 2024
trainer Dead Island 2 - v3.0. +13 Trainer - 24 listopada 2023
trainer Dead Island 2 - v1.3 +13 Trainer - 4 września 2023
trainer Dead Island 2 - v1.1103923 +26 Trainer - 18 listopada 2023
trainer Dead Island 2 - v1.1089638.0.0 +13 Trainer - 13 września 2023
mod Dead Island 2 - DeadIsland2Fix v.1.0.3 - 4 listopada 2024
mod Dead Island 2 - Natural Colors v.1.0 - 20 sierpnia 2023
Wymagania sprzętowe gry Dead Island 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i7-7700HQ 2.8 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz, 10 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i9-9900K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 Super / Radeon RX 6600 XT lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.
Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i7-13700K 3.4 GHz / AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 24 GB GeForce RTX 3090 / 16 GB Radeon RX 6950 XT lub lepsza, 70 GB HDD, Windows 10.
PlayStation 4
Wspiera:
30 fps
Xbox One
Wspiera:
30 fps
PlayStation 5
Wspiera:
60 fps
Xbox Series X/S
Wspiera:
60 fps
Lista dodatków do gry Dead Island 2:
Dodatek
17 kwietnia 2024
Akcji
Drugi duży dodatek do gry akcji FPP pod tytułem Dead Island 2. Fabuła Dead Island 2: SoLA obraca się wokół tytułowego festiwalu w Los Angeles, a raczej tego, co po nim zostało. DLC przynosi nowe zadania, lokację, przeciwników i niedostępną wcześniej broń legendarną.
OpenCritic
Gracze
Dodatek
2 listopada 2023
Akcji
Pierwszy duży dodatek do gry akcji FPP pod tytułem Dead Island 2. W Dead Island 2: Haus trafiamy do luksusowej willi w Malibu, będącej siedzibą złowieszczej sekty. Oprócz nowych zadań, add-on wprowadza niedostępny wcześniej arsenał i dodatkowe umiejętności.
GRYOnline
OpenCritic
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 844 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 11056 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Dariusz Matusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2023.04.18
Na Dead Island 2 czekaliśmy długo, ale warto było tyle poczekać. To nieskomplikowana, przeurocza rzeźnia zombie w luźnym stylu filmów akcji, która nie stawia przed moralnymi dylematami, stawia po prostu na dobrą zabawę!
Szugob
Ekspert
2025.02.05
Eksploracja Hollywoodzkich posiadłości to cudeńko. Bogactwo ich wnętrz wali po ryju dbałością o detal. A nawet jest narracja środowiskowa gdzieniegdzie. Dlatego zejście do kanałów (!) to jak przywalenie drugi raz, tyle że mokrą szmatą. Cała reszta gry to wstecznictwo: fabularny rzyg udaje Tarantino; mocno niezdecydowana rozgrywka, która nie wie, czy chce być survivalem, czy Diablo-podobną rozwałką; crafting do luftu, mgliste umiejętności. Doceniam odmienną formę szlachtowania wrogów w zależności od rodzaju broni, ale to nie za dużo, aby podnieść ocenę.
mastarops
Ekspert
2025.01.08
Bardzo spoko gra. Fajnie się walczy, fabuła nawet OK, animacje i dialogi zrobione dobrze - grałem Carlą. Graficznie bardzo dobrze, 60 FPS, nie zauważyłem spadków.Na minus crafting i leveling - strasznie męczyłem się na początku bo byłem 1-2 levle za wrogami, walki z bossami były dla mnie nie do ukończenia ale wystarczyło zrobić kilka side questów i było ok. Crafting wymaga często rzadkich składników, więc jak to zwykle robię w tego typu grach oszczędzałem je by ich nigdy nie użyć :)System kart bardzo fajny, pozwala na eksperymentowanie.Polecam, zwłaszcza, że można nówkę za kilkadziesiąt zł kupić.
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2024.03.30
Przyznam, że świetnie się bawiłem! Bardzo fajna grafika, dobre animacje, ekstra efekt skórowania i stałe 60 FPS na XSX w Game Passie. Mniam!
pieterkov
Ekspert
2023.08.19
Zgodnie z moimi oczekiwaniami najsłabszym elementem gry okazał się system (braku) rozwoju postaci, czyli durne karty. Na szczęście nie są one losowe, a z góry znane (grze, nie graczowi). Po przejściu gry, ukończeniu odpowiednich questów i podniesieniu kart z odpowiednich miejsc, lub otrzymaniu ich za odpowiednie wyzwania, będziemy wiec zawsze mieć dostępne do wyboru te same karty. Jedyny wyjątek to bodajże dwie karty unikalne dla postaci, ale nie zmieniają one znacząco rozgrywki, podobnie jak wybrana postać. W ogóle nie podobało mi się zmuszanie gracza na start do wybierania postaci, w sytuacji gdy gracz nie ma pojęcia co oznaczają statystyki, na które patrzy.No ale mniejsza z tym, wracając do systemu kart – większość kart jest praktycznie bezużyteczna i nie wprowadza nic ciekawego do gry. Te w miare przydatne to proste bonusy na zasadzie więcej obrażeń lub tradeoffy na zasadzie więcej dmg ale mniej staminy.Są też karty typu autofagia, których możemy mieć max 3, a które dodatkowo wpływają na poziom „autofagii”, czyli w praktyce zwiększają dmg ale zmniejszą staminę po raz kolejny.Nic oryginalnego, nic ciekawego.Graficznie bardzo ładnie momentami, zwłaszcza w ciągu dnia. Niestety wydajność mocno lata na 3070, między 144 a 70 fps. Po dopasowani ustawień graficznych i obniżeniu tekstur z ultra do high miałem dużo mniej stutteringu, niestety fpsy nadal lubiły sobie latać, zwłaszcza gdy było dużo ciał, krwi i ognia/elektryczności na ekranie.Gameplay loop nadal bardzo proste. Chodzimy głównie po ziemi i nawalamy zombiaki kilkoma typami broni. Czasem jest prosta sekwencja platformowa, trzeba wskoczyć oknem albo przejść po deskach, ale DL2 toto nie jest. Niektóre typy broni są z góry skazane na porażkę, ponieważ mają za mały dmg, za mały zasięg lub są za wolne. Sprawia to, ze połowa broni trafia od razu do plecaka do sprzedania/zezłomowania i po kilku godzinach gry, gdy już je przetestujemy, nie bawimy się dalej w próbowanie ich.Początkowo miałem bardzo krytyczną opinię o grze. Oczekiwałem otwartego świata, a zamiast tego dostałem latanie w te i we w te przez łączniki między mapami. Potem odblokowała się szybka podróż, ale latania wcale nie było mniej, przez natłok questów pobocznych. Gdybym chciał to mógłbym jeszcze kilkanaście godzin poświęcić na latanie z poradnikiem z yt i szukanie gdzie jest zombiak z kluczem do sejfu. Ano właśnie – sejfy. W grze znajdujemy sejfy, do których klucze dostajemy dużo później. Gdy popchniemy fabułę do przodu to w okolicy pojawi się zombiak z kluczem. Niestety nie jest on nigdzie oznaczony, czasem spotykamy go przypadkiem na drugim końcu miasta, więc bez poradników praktycznie nie da się wszystkiego pootwierać. Co gorsza, klucze nie znikają po otwarciu, przez co pod koniec gry mamy kilkadziesiąt kluczy w inventory i nie wiemy, które są już użyte, a które nie. Nie wiemy też za bardzo który klucz jest do którego sejfu – jest to niby opisane na kluczu, ale ten opis niewiele daje bo mapa jest mało czytelna i przykładowo opis, że to klucz do sejfu w knajpie X nic ci nie powie, skoro nie wiesz gdzie ta knajpa jest, bo nie ma jej na mapie.Ponadto inventory ograniczone jest do 8 slotów głównych (klawisze 1-8) i 8 dodatkowych (taki jakby plecak). Czyli można mieć tylko 16 broni na raz. No tak średnio bym powiedział. Większość gry latałem z 2-3 broniami dystansowymi i 2-3 broniami melee. Czyli już na start miałem zajęte 6 z 16 slotów. Nie było sensu trzymać więcej „dobrych” broni, nie było też sensu ich naprawiać, bo co chwilę levelujemy i broń podnosimy coraz lepszą. Niestety level scaling całkowicie zabija sensowność inwestowania w upgrade broni na wczesnym etapie. Jeżeli coś nam się spodoba to ewentualnie możemy to schować do szafki a potem zrobić wyrównanie poziomu. Ale taniej wyjdzie zrobić taką broń od nowa na tej samej bazie, jeżeli podniesiemy przysłowiową rurę kilak poziomów wyższą.Ciekawym pomysłem są dodatkowe efekty na broni: osłabienie (pozwala nam odzyskiwać energię), krwawienie, prąd, ogień, kwas. Głupotą jest natomiast, że niektóre zombie są odporne na niektóre typy obrażeń. Tak, obrażeń, a nie efektów! Bo nie miałbym nic przeciwko temu, żeby bagniak był odporny na kwas, a zombie owinięty drutem kolczastym byłby odporny na krwawienie (chociaż to głupota), ale dlaczego takim zombiakom nie jesteśmy w stanie W OGÓLE zadać obrażeń tym typem broni? Nie wiem. Widocznie naboje kwasowe magicznie odbijają się od nich, w przeciwieństwie do zwykłych nabojów. Podobnie bejsbol nabity gwoździami magicznie nie robi obrażeń, ale taki zwykły drewniany nieulepszony (lub elektryczny lub ognisty) – już tak :DNarzekam, narzekam, ale prawda jest taka, że w grze zrobiłem wszystkie questy poboczne i misje na zaginionych ludzi. Powiedziałbym, że to 100% gry, ale są jeszcze durne wyzwania typu otwórz 25 sejfów czy zabij 1000 zombie, które dają drobne ulepszenia dmg, hp czy staminy. Ale po prostu nie chce mi się tracić na to czasu. Wolałbym normalny rozwój postaci przez level up, a nie nudne wyzwania.Aha, jeszcze tak odnośnie level up – daje to tylko zwiększenie hp i podniesienie poziomu dropionych broni. Ponadto dostajemy dodatkową kartę lub slot na kartę. I tyle. Poziom wrogów też rośnie więc używając tej samej broni robimy mniej dmg, dopóki nie wyrównamy jej do obecnego poziomu, a wtedy znowu wrogowie padają na 3-4 hity, z wyjątkiem mocniejszych odmian, którym trzeba szybko ucinać ręce (w większości przypadków to najsłabszy element gwarantujący lepszy drop).Mamy kilka rzędów (typów) kart, w każdym rzędzie po kilka slotów (finalnie, bo najpierw zaczynamy od 1). Skończyłem grę na maksymalnym, 30 poziomie nie robiąc żadnych aktywności marnujących czas. Po prostu latałem od questa do questa. Już w okolicach 80% ukończenia wbiłem maksymalny level, więc ostatnie misje (w tym te, które wpadają dopiero po ukończeniu wątku głównego) robiłem tylko dla funu z gry i zdobycia legendarnych broni, które są nagrodami w niektórych questach. Szkoda tylko, że nie jest to podane z góry i większość questów nagradza kaszanką.Podsumowując - Dying Light 2 to jednak klasa wyżej. Tutaj "fajny" jest tylko system walki, ale gra jest ogólnie nijaka i bez szans na dalszy rozwój, z wyjątkiem DLC z 1 nowym obszarem, które zostało już zapowiedziane. A tak to tylko jakieś głupie skiny do coopa i bronie.P.S. Jeszcze odnośnie trwałości broni i broni palnej. W broni palnej magazynek zapełnia się od nowa sam po zmianie lokacji, ale jak przeładujecie broń to tej straconej amunicji już wam nie uzupełni. Na szczęście amunicja leci z zombie w dobrych ilościach, ale nie hurtowych. Nawet mając broń o 4-5 typach amunicji trzeba będzie czasem przejść na bejsbol. Zużycie broni występuje i zużywają się one szybko, nawet te najwyższej jakości. Przy czym szybko oznacza kilkadziesiąt uderzeń. Już po 1/4 gry zombie się ignoruje i walczy tylko z mocniejszymi (+ szwendaczami które przyjdą gdy walczymy z większymi) więc ta trwałość nie przeszkadza. Znajdujemy też dużo niebieskich i fioletowych broni, więc nawet nie zdążamy zużywać tego co mamy, gdy już wpadają kolejne bronie. Nie ma sensu trzymać się jednej-dwóch dobrych, ulepszonych, bo zaraz wbijemy poziom i ich dmg nie będzie już tak atrakcyjny.
wwad
Ekspert
2023.08.06
Żadna rewelacja ale zagrać można, zwłaszcza jak się trochę pogra to idzie się wkręcić.Klimat ma fajny, wizualnie w hdr ma momenty rewelacyjne a cała reszta grafiki jest tylko dobra.Mapy są małe, liniowe za to różnorodne.Fabuła główna z perspektywy ukończenia gry ok, balans wszystkiego leży jest tragiczny i wiele mechanik mających utrudnić/wydłużyć grę psuje całość zwłaszcza te same zagadki co mapę np. znajdź bezpiecznik by zamknąć bramę ... Oceniam grę na 8.0, mimo wszystko się w nią wczułem i poza kilkoma momentami sporego wnerwu na balans dobrze się bawiłem te 24h :)
micin3
Ekspert
2023.04.24
Gra skończona, 20h, 24/24 misji fabularnych, 17 z 33 zadań pobocznych.Z każdą godziną niestety gra się coraz gorzej - brak jakiegokolwiek rozwinięcia mechanik. Po jakiś 4 czy 5 godzinach gra wszystko co miała pokazać, pokazała, pozostaje później robienie w kółko tego samego. Porównując grę z Dying Light 1? DI2 nie ma nawet startu.Porównując z Dying Light 2? Obie gry poszły w innym kierunku, ale także Dying Light 2 wygrywa nawet się nie pocąc.Zarówno Dying Light 2 jak i Dead Island są grą o zombie bez zombie. O ile w Świetle dlatego, że wątek skupia się bardziej na wojnie frakcji i ogólnie ludziach, tak Wyspa nie ma tych zombie fizycznie. Zombie zachowują wszelkie procedury segregacji sanitarnej, stojąc w dużej odległości od siebie. spotkać 3 zombie obok siebie jest rzadkością, 5 graniczy z cudem więcej zaś jedynie w oskryptowanych momentach. O odpowiedniku takiego mostu z Dying Light 1 można zapomnieć. Takie lokacje w Dying Light 2 mają zdecydowanie więcej zombie, niż Dead Island 2, można zapomnieć o większej ilości nieumarłych naraz (a do tego chamsko się teleportują, niekiedy wręcz na oczach gracza).Gra uwielbia także slow-mo. Uderzysz zombie? Slow-mo. Strzelisz headshota? Slow-mo. Piszę tego posta? Slow-mo. I to trwające irytująco długo, bo jakieś 4 czy 5 sekund. Fabuła? Najgorsza, z jaką się spotkałem w grze AAA (albo inną, gorszą wyparłem z pamięci). Cliffhanger zdecydowanie gorszy niż np. w takim najnowszym Deusie Exie. Z drugiej strony, nie traktuje tego jako jakiś poważny zarzut - to jest gra o zombie, nie spodziewałem się jakieś epopeji czy odpowiednika Lalki Prusa. Postacie? Absolutnie top topów w najgorzej napisanych, kiczowatych, bezpłciowych postaci. Tutaj Dead Island 2 wbił się na podium, i mam nadzieję że nigdy nie będę miał nieprzyjemności obcować z grą, która przebije DI2.Zadania - podaj, przynieś, pozamiataj najgorszego sortu. Gra niczym nie zaskakuje, każde zadanie polega na pójściu do A, zabiciu B, naciśnięcia C. Z tego powodu odpuściłem sobie zadania poboczne, bo nie autentycznie można było je przechodzić pomijając scenki i wprowadzenia, bo i tak wszystkie na jedno kopyto. Może przez to umkneły mi jakieś perełki, bo w końcu ukończyłem ich zaledwie połowę.Grafika jest „średnia”, tj. dobra. Rzemieślnicza robota, jak na standardy AAA przystało. Nic, co by mi zapadło w pamięć. Zdecydowanie lepszy, niż np. takie Last of Us (oprócz modeli postaci), szczególnie, że nie ma tak kańciastego LOD jak TLOU. Co do pozytywów, to niestety niewiele:Walka. Ale tylko na początku gry - niestety, o ile fajnie jest palić, odrywać kończyny, topić kwasem to niestety z czasem traci cały system swój urok. Definitywnie świetna technologia, ale wciąż ma sporo ograniczeń, które szczególnie widać przy finiszerach. Bronie. Duża liczba, każdą trochę inaczej się walczy, są dość wytrzymałe, duża ilość modyfikacji - ale nie wyróżniająca się niczym specjalnym.Stan techniczny. W takim stanie powinny wychodzić wszystkie gry AAA. Ani jednej zwiechy, żadnego wyczuwalnego spadku FPSów, ani razu nie wyrzuciło mnie do pulpitu. Grę bym polecił jedynie komuś, kto naprawdę lubi zombie i nie ma w co innego zagrać. Czuć w niej to deweloperskie piekło, szczególnie z urwaną fabułą, nawet ostatni boss jest zwykłym typem zombie. Jeżeli ktoś nie lubi gier z nieumarłymi i oczekuje jakiejkolwiek fabuły - wtedy powiedziałbym, że gra na 4/10. Ja spodziewałem się rozwałki zombie i w sumie to dostałem - ale jest to niezapadająca w pamięć rozwałka, w przyszłym tygodniu pewnie nawet nie będę pamiętać, że w Dead Island 2 w ogóle grałem.
mackal83
Gracz
2025.03.17
Na dłuższą metę straszny średniak z kretyńskimi dialogami.Wolę mimo wszystko Dying light 2 z poważniejszą i mroczniejszą fabułą oraz eksploracją.Przeszedłem tylko fabułę główną(24/24)z kilkoma pobocznymi questami ,ale im dalej tym trudniej jeśli chodzi o solo(ostatecznie wbiłem 22 level) i całe szczęście, że pod koniec gry dołączył do mnie jakiś gracz dzięki ,któremu udało się przejść finałowego bossa. Szkoda tylko, że nie pomyślałem o kooperacji(publiczna) wcześniej to bym zaoszczędził sporo czasu ,bo w tej grze bardzo często się ginie,a wrogów czasem trzeba uderzać kilkadziesiąt razy,a ty jesteś nie raz martwy na 2-3 hity.System rozwoju postaci jak dla mnie leży i nie ma porównania z Dying light 2.
Charson
Ekspert
2025.05.25
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2024.12.01
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2024.08.07
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2023.11.25
Butryk89
Ekspert
2023.08.19
SULIK
Ekspert
2023.07.02
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.04.25
Ocena STEAM
W większości pozytywne (11 056)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
60% rekomendacji (158)
Hardcore Gamer
Chris Shive
GamesRadar+
Leon Hurley
Easy Allies
Daniel Bloodworth
God is a Geek
Mick Fraser
IGN
Travis Northup
Rafusv2 Centurion
Przeszedłem single player misje główne i mogę polecić:
+do odstresowania nawalanka typu doom
+grafika (dobrze, że kupiłem kartę 12 GB VRAM, bo u mnie pobiera 11 w 1440p)
+różnorodne i fajne lokacje (niezłe amerykańskie hawiry)
+przeciwnicy (nie są ciągle ci sami)
+ciężko się zgubić
+długość ok
+muzyka (gra fajnie gdy jest akcja), efekty dźwiękowe dobre
-karty, awans, upgrade broni, różnorodność broni
-zbieractwo
-toporne zabijanie wielu zombi
Ode mnie mocne 7.
tr00y Pretorianin
Gra jest niezła, ale momentami jak dla mnie zbyt frustrująca - a gram dla przyjemności, a nie po to żeby się gotować i rzucać padem. Zwykle gram na normalnym poziomie trudności, ale jak mam z czymś problem to wolę obniżyć ten poziom. I mam właśnie taki moment chyba już pod koniec gry, już mam dość i nie wiem czy przejdę tą grę do końca.
Dla mnie brak możliwości wyboru poziomu trudności to duży minus. Postać mam rozwiniętą też do 29 levelu i luj to daje, jak gra skaluje przeciwników w tych kluczowych momentach do tego samego poziomu, że zawsze i tak jest za trudno. To ja nie wiem po co rozwijać tą postać.
Słyszałem, że nawet w Lies of P wprowadzili poziomy, żeby było to bardziej przystępne dla różnych graczy, a ja nie chciałem grać w soulslajka tylko cieszyć się fabułą i walką na normalnym poziomie.
Gra i tak jest lepsza niż jedynka od Techlandu. Ale chyba jej nie ukończę.
blimsien_yankovic Centurion
Śmiało można ograć. Nie rozumiem hejtu na tą grę. Otrzymałem za darmo od Epica więc nie miałem wygórowanych wymagań. Świetna dla odstresowania dnia. Nie jest trudna, na każdego zombiaka jest metoda.
Z minusów to że tak jak każda gra tego typu jest krótka. Po ukończeniu głównej fabuły kończyłem zadania dodatkowe. Nie ukrywam ale przeczytałem opinie o niej przed rozpoczęciem i mała podpowiedz ode mnie - nie spieszymy się ze zbieraniem leveli (poziomów) im wyżej jednak zauważyłem jest trochę trudniej. Zombiaki da się zgubić a nasza postać nie ma limitu biegu.
Korzystamy tez z ułatwień w postaci dwóch rzucanych przedmiotów. Przełączamy sobie na drugi jak pierwszy użyjemy (są za darmo i się ładują). Tak samo po każdym nowym uruchomieniu przedmioty oraz bronie się respawnują (zazwyczaj takie same i w tym samym miejscu)
mpkfa Junior
Polecam tę grę ze względu na jej mechanikę gore ,odrywania strzepów ciała podczas masakracji – jest naprawde imponujaca. Ma kilka wad i drobnych błędów, podczas gry miałem przypadek braku odgłosu uderzenia broni białej w ciała zombie. Gra ma lekko luzacki- komediowy charakter i nie traktuje sie zbyt serio, ale granie w nocy (możesz wybrać porę dnia, wchodząc na mapę) może wrzucić ciary na plecach i wywołać strach. Na bardzo duży plus było oddanie wrecz z niezwykła szczegółowoscią i pieczołowitością lokacji występujacych w Mieście Aniołów. Gra jest niezła, aczkolwiek nie jest to jakies wybitne dzieło. Na minus główna fabuła oraz brak pociagnięcia niektórych wątków dalej, jak choćby Loli oraz tzw. numenów (moze te watki zostały wyjasnione w DLC? tego nie wiem). Jeśli jesteś fanem trylogii filmów o żywych trupach George'a Romero, tak jak ja, to będziesz zadowolony. Dla mnie 7,5 na 10 z serduszkiem.