World of Tanks: VK 30.02 (D)
Aktualizacja:
VK 30.02 (D)
Informacje ogólne

Nazwa | VK 30.02 (D) |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VII |
Uzbrojenie | 7,5cm KwK 42 L/70: penetracja 150mm; obrażenia 135 |
Pancerz | Kadłub: 80mm/45mm/50mm, wieża: 120mm/60mm/60mm |
Wytrzymałość | 1250 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 56km/h, silnik: 720KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, walka w zwarciu |
Kolejny prototyp czołgu średniego stworzony przez firmę Daimler-Benz. W stosunku do VK 30.01 (D) posiada grubszy przedni pancerz, większą prędkość maksymalną i krótszy czas przeładowania działa. Niestety jego opancerzenie jak i uzbrojenie jest nieadekwatne do napotykanych przeciwników, przez co dowódca tego pojazdu będzie zmuszony do nieustannego wyszukiwania dogodnej pozycji, pozwalającej na atakowanie boków lub tyłu wrogich maszyn. Na szczęście duża mobilność VK 30.02 (D) pozwala mu na łatwe przemieszczanie się po polu walki oraz krążenie wokół wolniejszych czołgów ciężkich. Dzięki dosyć dużej wadze czołg ten dosyć sprawnie taranuje lżejszych przeciwników niższego poziomu.
Rozwój, sprzęt, załoga
Już na samym początku powinniśmy zainstalować na pojeździe działo 7,5cm KwK 42 L/70 oraz silnik Maybach HL 230 TRM P30 opracowany na VK 30.01 (D). Jako, że nasza jednostka napędowa oraz uzbrojenie jest wystarczające możemy odblokować nowe zawieszenie i wieżę (zwiększy naszą ilość punktów życia). Teraz, zależnie od naszych preferencji, możemy zamontować działo kalibru 88mm lub pozostać przy dotychczasowym. Powinniśmy również opracować nowy silnik, który zmniejszy szansę na podpalenie pojazdu po trafieniu.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, siatka kamuflażowa, lorneta polowa, ulepszony system naprowadzania
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Schemat opancerzenia VK 30.02 (D) jest analogiczny do tego, jaki spotkamy w VK 30.01 (D). Przednia górna płyta ma teraz grubość 80mm, co po skątowaniu pojazdu ochroni nas przed pociskami zdolnymi spenetrować do 150mm stali. Boki i tył nadal są papierowe - każde trafienie zada tutaj obrażenia.
Wieża VK 30.02 (D) jest tym razem znacznie odporniejsza na trafienia. Jej przednia płyta ma grubość 120mm, lecz jest dosyć nieduża, przez co większość pocisków trafi albo w grubą osłonę działa lub też nachylony pod dużym kątem boczny pancerz: w efekcie nastąpi rykoszet, a my nie wyrządzimy przeciwnikowi szkody. Atakując wieżę musimy albo dobrze przymierzyć nasz strzał, albo też celować w jej boki lub tył.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba. Strzały oddane w środek dolnej przedniej płyty pancerza są w stanie uszkodzić skrzynię biegów i podpalić czołg.
Jak grać...
...jako kierowca VK 30.02 (D)?
- W przypadku, gdy korzystamy z pierwszej wieży, styl gry VK 30.02 (D) jest identyczny jak VK 30.01 (D). Po założeniu drugiej wieży pojazd staje się mniej mobilny, przez co preferowana będzie walka na średnim dystansie (do 200 metrów).
- Nasz pojazd jest dosyć szybki i bardzo mobilny, co pozwala nam na błyskawiczne poruszanie się po mapie, zdobywanie strategicznych pozycji oraz flankowanie sił wroga.
- Przedni pancerz pojazdu zapewnia pewien stopień ochrony przeciwko pojazdom V poziomu i niektórym maszynom VI poziomu. Ulepszona wieża jest znacznie odporniejsza a wymierzone w nią strzały dosyć często rykoszetują.
- Dzięki dobremu stopniowi wychylenia działa w płaszczyźnie pionowej czołg ten może atakować zza wzniesień.
- Walcząc z cięższymi przeciwnikami wykorzystajmy naszą mobilność do zaatakowania ich boków lub tyłu. Możemy śmiało krążyć wokół pojedynczych, powolnych celów. Metoda ta staje się nieaktualna po założeniu drugiej wieży.
- Działo 7,5cm KwK 42 L/70 jest niewystarczające na pojeździe VII poziomu. Posiada ono dobrą celność, średnią penetrację pancerza lecz zadaje niewielkie obrażenia, niewystarczające do szybkiego pokonania napotkanych czołgów ciężkich.
- Najlepszą metodą gry jest oddanie kilku strzałów w bok lub tył pojazdu przeciwnika a następnie wycofanie się i zmiana pozycji strzeleckiej.
- Nigdy nie wdawajmy się we frontalną wymianę ognia z przeciwnikiem! Nasz czołg zadaje bardzo małe obrażenia na minutę.
- Czołg ten jest dosyć szybki i ciężki co pozwala mu na taranowanie mniejszych i lżejszych pojazdów.
...przeciwko VK 30.02 (D)?
- Tak jak każdy inny czołg średni, tak i VK 30.02 (D) będzie próbował oflankować swojego przeciwnika przed rozpoczęciem ostrzału. Nie pozwólmy mu na to - dzięki temu ocalimy naszą artylerię i zapewnimy sobie dogodne pole do manewru.
- Poruszając się czołgiem niższego poziomu, powinniśmy atakować boki lub tył VK 30.02 (D). Uważajmy również na rozpędzonego przeciwnika, gdyż może on próbować nas staranować.
- Większość czołgów VIII i IX poziomu jest praktycznie niewrażliwa na ostrzał VK 30.02 (D) od frontu. Musimy jedynie chronić naszych boków i tyłu a pojazd ten nie wyrządzi nam większej szkody.
- VK 30.02 (D) zadaje dosyć niskie obrażenia na minutę. Możemy śmiało prowadzić z nim frontalną wymianę ognia - w większości przypadków wyjdziemy z takiego starcia zwycięsko.
0
- World of Tanks - poradnik do gry
- World of Tanks: Poradnik do gry
- World of Tanks: Niemieckie czołgi
- World of Tanks: Niemieckie czołgi średnie
- World of Tanks: Pz. Kpfw. IV Ausf. H
- World of Tanks: Pz. Kpfw. IV
- World of Tanks: Pz. Kpfw. III/IV
- World of Tanks: VK 30.01 (D)
- World of Tanks: VK 30.01 (P)
- World of Tanks: VK 30.02 (M)
- World of Tanks: VK 30.02 (D)
- World of Tanks: Pz. Kpfw. V Panther
- World of Tanks: Panther II
- World of Tanks: Indien-Panzer
- World of Tanks: E-50
- World of Tanks: Leopard prototyp A
- World of Tanks: E-50 Ausf.M
- World of Tanks: Leopard 1
- World of Tanks: T 55A
- World of Tanks: Niemieckie czołgi średnie
- World of Tanks: Niemieckie czołgi
- World of Tanks: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
