World of Tanks: Sherman III
Poradnik i recenzja czołgu Sherman III - brytyjskiego czołgu średniego 5 tieru.
Aktualizacja:

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu Sherman III:
Cechy Shermana III
Nazwa | Sherman III |
Typ | Czołg średni |
Poziom | V |
Uzbrojenie | 76 mm Gun M1A1 |
Pancerz | 50/38/38 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 63/63/63 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 465 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 48km/h, prędkość obrotu 37 stopni/s |
Zasięg widzenia | 370m |
Sherman III jest jednym z wariantów pospolitego i znanego wszystkim tanka M4 Sherman, dostarczane były do Wielkiej Brytanii w ramach umowy Lend-Lease, kraj ten posiadał w szczytowym momencie ponad 5 tysięcy tych pojazdów. W World of Tanks jest to brytyjski czołg średni V tieru.
Zaletami tego tanka są: szybkostrzelna armata o przyzwoitej penetracji - potrafi ona wycisnąć naprawdę duży dpm (obrażenia na minutę); bardzo dobra dynamika jazdy - Sherman rozwija porządna prędkość maksymalną i obraca się jeszcze szybciej; opancerzenie, które może sprawić kłopot niejednemu równorzędnemu lub słabszemu pojazdowi; wysoki zasięg widzenia.
Sherman nie posiada wielu wad. Moim zdaniem kuleje przede wszystkim celność działa - nie można na niej polegać w walce na daleki dystans; ilość HP jest przeciętna; brakuje opancerzenia z boków i tyłu kadłuba.
Słabe punkty

- Czerwony (tam nie strzelaj):
Nie kierujmy swoich pestek absolutnie w jarzmo armaty, wartość efektywna pancerza to ponad 150mm.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Cały pancerz frontowy nie stanowi bariery dla dział posiadających już od 90-100mm penetracji. Boczki wieży, dobrze wyprofilowane także mogą stanowić problem i w zadziwiający sposób dingować pociski nawet znacznie silniejszych czołgów.
- Zielony (wal śmiało)
Weakpointy, choć bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia, w przypadku Shermana są dość niewielkich rozmiarów: będą to dwa wizjery załogi na szczycie frontalnego pancerza oraz właz na dachu.
Jak grać Shermanem III?
Nie jest on dobrym fighterem frontowym, jego rola to w znacznej mierze wspomaganie pochodu silniejszych sojuszników i zasypywanie wroga gradem pestek. Poruszajmy się za naszymi czołgami ciężkimi, gdy przeciwnik skupi się na nich, próbujmy ataków z flanek lub od tyłu.
Sherman III jest dobrym kandydatem do gry "na wieżę" czyli "hulldown" (ze schowanym kadłubem) - potrafi on dość dobrze opuszczać działo w pionie, a wspomniana wieża jest o wiele solidniej okuta stalą niż podstawa pojazdu. Ustawiajmy się w tym celu w lejach po pociskach, za kamieniami lub nasypami, ostrzeliwujmy adwersarzy ze wzniesień i górek.
Moduły dodatkowe dla Shermana III
Osobiście wybrałbym do tego pojazdu przede wszystkim ulepszoną wentylację, powłokę antyrefleksyjną oraz mechanizm dosyłający do dział średniego kalibru.
Komentarze czytelników
Gram w ten crap już kilka lat i mogę tylko poradzić nowym graczom żeby nie inwestowali w to realnych pieniędzy. Nie warto.
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Klawisz T. Błagam, nie graj artą, pls. Jest tyle pięknych maszyn w grze.
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
co ty masz za komputer ??? mam o połowę słabszy i śmiga na maxa chyba że masz grafę z marketu made in china oni robią takie 8,12 G pamięci to o **** roztrzaśc
Ram 4GB, Karta 512 MB, procesr 2.6 Ghz, 350 m/s kablem i jakoś chodzi więc nie biadol, bo komp starszy ode mnie :)
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
Dobrze wykonany poradnik, bardzo przydatny. Przydałby się tylko opis kolejnych map, bo na razie wygląda to raczej słabo :/
Cześć zagiel19, cieszę się, że przypadł Ci do gustu - planujemy nowe mapy i update starych, ale dopiero po wejściu aktualizacji 1.0 - wtedy wszystkie mapy ulegną zmianie :)
Przydatny poradnik i prawdopodobnie dobrze wykonany
Lecz , jak to Polak lubie byc oszczedny i chcialbym sie dowiedziec czy istnieje jakas inna mozliwosc nabyca tego poradnika w calosci nie wykupujac aboamentu ?
Można go kupić w formie PDF - ale wstrzymaj się chwilę, jesteśmy w trakcie aktualizowania go i nową wersję PDF opracujemy wkrótce.
Siema pl!
Ponowna aktualizacja, łącznie to już 50 nowych czołgów dodanych do poradnika.
Dodaliśmy:
Stronę o polskich czołgach w WOT!
Zaktualizowaliśmy stronę dotycząca wymagań sprzętowych WOT + dodaliśmy poradnik, jak zwiększyć FPS w grze!
Ponadto opisy czołgów:
M4A3E8
T20
M26 Pershing
M46 Patton
M48A5 Patton
Churchill Gun Carrier
S35 CA
Crusader
SU-100M1
O-Ho
gl & hf
Cześć, kolejna aktualizacja poradnika, tym razem 12 nowych opisów czołgów, nowe drzewka technologiczne oraz update starych drzewek.
Opisaliśmy m.in.:
ISU-152
Object 704
Object 268
M10 Wolverine
M36 Jackson
T25 AT
O-I
O-Ni
KV-85
Sherman III
Sherman Firefly
A-43
gl & hf
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
