World of Tanks: Sherman III
Poradnik i recenzja czołgu Sherman III - brytyjskiego czołgu średniego 5 tieru.
Aktualizacja:

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu Sherman III:
Cechy Shermana III
Nazwa | Sherman III |
Typ | Czołg średni |
Poziom | V |
Uzbrojenie | 76 mm Gun M1A1 |
Pancerz | 50/38/38 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 63/63/63 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 465 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 48km/h, prędkość obrotu 37 stopni/s |
Zasięg widzenia | 370m |
Sherman III jest jednym z wariantów pospolitego i znanego wszystkim tanka M4 Sherman, dostarczane były do Wielkiej Brytanii w ramach umowy Lend-Lease, kraj ten posiadał w szczytowym momencie ponad 5 tysięcy tych pojazdów. W World of Tanks jest to brytyjski czołg średni V tieru.
Zaletami tego tanka są: szybkostrzelna armata o przyzwoitej penetracji - potrafi ona wycisnąć naprawdę duży dpm (obrażenia na minutę); bardzo dobra dynamika jazdy - Sherman rozwija porządna prędkość maksymalną i obraca się jeszcze szybciej; opancerzenie, które może sprawić kłopot niejednemu równorzędnemu lub słabszemu pojazdowi; wysoki zasięg widzenia.
Sherman nie posiada wielu wad. Moim zdaniem kuleje przede wszystkim celność działa - nie można na niej polegać w walce na daleki dystans; ilość HP jest przeciętna; brakuje opancerzenia z boków i tyłu kadłuba.
Słabe punkty

- Czerwony (tam nie strzelaj):
Nie kierujmy swoich pestek absolutnie w jarzmo armaty, wartość efektywna pancerza to ponad 150mm.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Cały pancerz frontowy nie stanowi bariery dla dział posiadających już od 90-100mm penetracji. Boczki wieży, dobrze wyprofilowane także mogą stanowić problem i w zadziwiający sposób dingować pociski nawet znacznie silniejszych czołgów.
- Zielony (wal śmiało)
Weakpointy, choć bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia, w przypadku Shermana są dość niewielkich rozmiarów: będą to dwa wizjery załogi na szczycie frontalnego pancerza oraz właz na dachu.
Jak grać Shermanem III?
Nie jest on dobrym fighterem frontowym, jego rola to w znacznej mierze wspomaganie pochodu silniejszych sojuszników i zasypywanie wroga gradem pestek. Poruszajmy się za naszymi czołgami ciężkimi, gdy przeciwnik skupi się na nich, próbujmy ataków z flanek lub od tyłu.
Sherman III jest dobrym kandydatem do gry "na wieżę" czyli "hulldown" (ze schowanym kadłubem) - potrafi on dość dobrze opuszczać działo w pionie, a wspomniana wieża jest o wiele solidniej okuta stalą niż podstawa pojazdu. Ustawiajmy się w tym celu w lejach po pociskach, za kamieniami lub nasypami, ostrzeliwujmy adwersarzy ze wzniesień i górek.
Moduły dodatkowe dla Shermana III
Osobiście wybrałbym do tego pojazdu przede wszystkim ulepszoną wentylację, powłokę antyrefleksyjną oraz mechanizm dosyłający do dział średniego kalibru.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
